fbpx

Marketing szótár

marketing szótár
A marketing szakzsargon nem egyszerű, ezért összeszedtük a legfontosabb szavakat az Új Vevők Futószalagon könyvből.
Olvasási idő: 13 perc

Ebben a bejegyzésben közel 50 kifejezést és szót találsz, amivel megkönnyíted a könyv megértését, ráadásul a szavakhoz tananyagokat is társítottunk, amivel sokkal könnyebb lesz megértened a kifejezéseket.

A legtöbb tananyaghoz DO! marketing Klub tagság szükséges, hogy bele tudj olvasni. Ha szeretnél te is csatlakozni, akkor használd fel az Új Vevők Futószalagon könyvjelzőjén látható kódot ezen az oldalon.

Az ingyenes anyagokat külön kiemeltük, hogy ha még nem szeretnél Klubtaggá válni, akkor is találj hasznos cikkeket a témákban.

A-C

Affiliate (ajánlói) partnerek

Olyan partnerek, akik valamilyen jutalomért, vagy kölcsönös együttműködésért ajánlják a te szolgáltatásod, terméked. Ez a jutalom lehet pénzbeli (például a terméked árának a 20%-a), vagy hogy ugyanúgy te is ajánlod az ő szolgáltatását a saját ügyfeleidnek. Nagyon hasznos, ha olyan partnert találsz, akinek az érdeklődői és az ügyfelei nagyban hasonlítanak a te vásárlóidhoz (mégsem konkurencia).

Ha DO! marketing Klubtag vagy, akkor ebben a tananyagban meghallgathatod, hogyan tudod te is felhasználni a lelkes továbbajánlás lehetőségét.

Ajánlat

Fontos: az ajánlatod nem egyenlő a termékeddel! Az ajánlatoddal tudod a termékedet összehasonlíthatatlanná, egyedivé tenni, például bónuszokkal, garanciákkal, árprezentációddal. Bővebben az UVF könyv “Hogyan tovább, ha már eljutottál idáig” részében olvashatsz, vagy ha Klubtag vagy, akkor ebben a tananyagban.

Átkattintási költség

Az átkattintás a céloldaladra való kattintást jelenti. Ezt megteheti az érdeklődő, ha egy hirdetésedre, az e-mailedből az oldalad linkjére kattint, vagy bármely külső helyről eltalál a te ajánlatodra, blogodra, főoldaladra.

Az átkattintási költség ennek az árát határozza meg.

A Facebook hirdetési tananyagunkban még többet tudhatsz meg ezekről a számokról (DO! marketing Klubtagoknak).


B2B

Business to business, azaz olyan cégek, vállalkozások, akik nem a végfelhasználóknak (magánszemélyeknek) értékesítenek.

Például mi is B2B marketinget folytatunk, hiszen szintén vállalkozóknak adunk tananyagokat, könyveket, és egyéb szolgáltatást.

Ha te például egy virágárus vagy, attól függ, hogy B2B vagy B2C (Business to customer) marketing igaz rád, hogy kinek árulsz: olyan vállalkozóknak, cégeknek, akik továbbértékesítik a termékedet, vagy egy olyan férfinak, aki a barátnőjének veszi valentin napra.


Belépő termék (leginkább digitális)

Egy alacsony árú új cucc. Fontos, hogy hasonló témájú legyen, mint a fő terméked, hiszen a belépő terméknek az a feladata, hogy tovább vigye az érdeklődőt a vásárlási folyamatban.

Valamilyen tudást, információt összeraksz egy videóban, cikkben, pdf-ben és ezt fogod eladni. Néhány ezer forintnál nem fog többe kerülni, azaz ideális arra, hogy valaki először vásároljon tőled. Nem kerül sokba, nem kell rajta sokat gondolkozni.

Ha kíváncsi vagy, hogy te hogyan tudnád beépíteni a folyamataidba, ezt a tananyagot imádni fogod!


Bemutatkozó e-mail sorozat

Miután az érdeklődő kapcsolatba lépett veled (például megadta az e-mail címét), érdemes elmélyíteni a bizalmat, hogy később vásárlóvá válhasson.

Erre az egyik lehetőség, ha téged és a vállalkozásodat bemutató e-mail sorozatot készítesz neki, hogy jobban belelásson, ki vagy te, milyen vélemények vannak rólad és a szolgáltatásodról. E mellett a bemutatkozó leveleknek értéket is kell adniuk, így érdemes olyan témákról írni, amit hasznosnak találnak.

További bizalomnövelő technikát egy mesterkurzusban foglaltunk össze neked, amit itt érhetsz el.


Célközönség

Célközönségnek nevezzük azokat a potenciális ügyfeleket, akiknél el szeretnék érni, hogy vásároljanak tőlünk.

Ahhoz, hogy a termékedet el tudd adni, tudnod kell, ki fogja megvenni, ugyanis ha be tudod lőni a célközönséged, tudni fogod, hogy hogyan szólítsd meg őket és milyen fájdalmaik vannak, amire jó a te terméked / szolgáltatásod.

E nélkül a legtöbb marketinges megmozdulásod ötletszerű lesz.

Az ideális célközönség elkészítéséhez itt találod a részletes, szuperhasznos tananyagot.


Csali

Az ideális vásárlódnak egy bizonyos problémájára, vágyára valamilyen megoldás, értékes információ, amihez egy adatának megadásával hozzáfér.

Egy ingyenes, hasznos anyag, amiért cserébe adatot kérsz be az érdeklődőktől. Ez legtöbbször e-mail cím szokott lenni.

Előnye, hogy e-mail listát tudsz építeni, így későbbiekben el tudod érni őket az ajánlataiddal.

Ebben az ingyenes tananyagban összeszedtük a tökéletes csali (lead magnet) 6 jellemzőjét, és hoztunk neked 12 példát is.


D-F

Elérés

Általában hirdetéseknél és posztoknál szoktuk nézni az elérési mutatót. Azoknak az embereknek számát méri, akik legalább egyszer látták a hirdetésed vagy a posztod.

Ha kíváncsi vagy a többi mutatóra, akkor nézz bele a Facebook hirdetési tananyagunkba!


Érdeklődőszerzés

Az a folyamat, amikor különböző eszközökkel (például hirdetésekkel) érdeklődőket viszel a Facebook oldaladra, honlapodra, blogodra, vagy a csali oldaladra, hogy megtegyenek valamit az érdeklődők (például megadják az e-mail címüket, telefonszámukat).

Az érdeklődőkből kell később vásárlókat generálnunk, ami az egyik legnehezebb feladata egy vállalkozónak.

Ezért készítettünk neked egy olyan videós tananyagot, amiben lépésről-lépésre végigvezetünk a vevőszerzés lehetőségein, és mindegyiknek megnézzük a folyamatát.

Itt pedig egy ingyenes blogcikket találsz arról, hogy mit csinálnak azok, akik eredményesen szereznek vevőt.


Értékesítési oldal

Egy aloldalad, ahol meggyőző formában bemutatod a portékádat, a bónuszaidat, a garanciát, és mindent, ami az ajánlatodhoz kapcsolódik. Általában az oldalon nincs máshova mutató link, se olyan menü, ami elvinné a fókuszt az ajánlatról.

Ez a tananyag azért született meg, hogy segítsünk olyan sales oldalakat készíteni, amelyekkel szemmel látható módon gyarapíthatod a bevételed.


Értékesítési tölcsér

Az a folyamat, ahol potenciális érdeklődőkből végül (újra)vásárlókat generálsz.

Erről a témáról is hoztunk neked egy részletes útmutatót, amit követve olyan értékesítési tölcsért készíthetsz, ami akár ingyen épít neked listát, szerez első vásárlót?


Fájdalompont

Ahhoz, hogy olyan szövegeket tudj írni, amivel azonosulni tud az érdeklődő, ismerned kell a célcsoportod vágy- és fájdalompontját. Fel kell tenned például, hogy mi a problémája, vágya, vagy milyen félelmei, gátjai vannak, ami miatt nem vásárolta még meg a terméket, szolgáltatást.

Ebben a tananyagban összegyűjtöttük azokat a kérdéseket, amiket meg kell válaszolnod ahhoz, hogy célzottabban tudj kommunikálni az érdeklődőiddel, és minél magasabb arányba tudd vásárlásra ösztönözni őket.


Feliratkozási arány

Általában azt mérjük ezzel a mutatóval, hogy hányan adják meg az e-mail címüket 100 oldallátogatóból (százalékosan). Ezt általában a csali oldalaknál figyeljük, ha más vásárolni tudnak az adott aloldalon, akkor azt konverziós aránynak hívjuk.
De térjünk vissza a csali oldalra és a feliratkozásra: ha például 300 látogató volt az oldaladon, és abból 30-an vásároltak, akkor a feliratkozási arány 10%-os.

Ha kíváncsi vagy a többi mutatóra is, akkor nézz bele a Facebook hirdetési tananyagunkba!


Feliratkozó oldal

Más néven csali oldal. Egy olyan egyszerű aloldal, ahol egy dolog a cél: egy ingyenes anyagért cserébe megszerezzük valamelyik adatát (legtöbbször az e-mail címét).

Ebben a tananyagban összeszedtünk neked 12 pontban, hogy hogyan tudsz eredményes feliratkozó oldalt készíteni.

E mellett összeszedtük a kreatív csali megoldásokat is ebben az ingyenes blogcikkben.


Fénylő gyémántkavics

Azokra az eszközökre szoktuk mondani, amik több ügyfelet, bevételt ígérnek, de egy rendszer nélkül nem tudnak érdemi eredményt biztosítani.

Minden évben felüti a fejét egy új fénylő gyémántkavics: a Facebook élő, az Instagram, a videózás, a Chatbot… ezeknek az a veszélye, hogy elfordítja a figyelmet a valódi bevételnövelő lehetőségektől.

Beleraksz egy csomó energiát abba, hogy lehajolj ezekért a fényesen csillogó, gyémántnak tűnő marketing újdonságokért, aztán amikor tényleg a kezedbe kerülnek, már nem is csillognak annyira…

Hiába költöttél ezekre pénzt, fektettél bele időt, szomorúan konstatálod, hogy csak kavicsot tartasz a kezedben, hiszen profitot nem hozott.

Ezért mindig azt ajánljuk, hogy egy-egy eszköz helyett a folyamatokra, a rendszerre koncentrálj. Ebben a tananyagban segítünk elindulni ezen az úton, hogy a vevőszerzés legyen a középpontban, ne pedig a fénylő gyémántkavicsok.


Fizetett látogatószerzés

Legtöbbször ez alatt azokra a hirdetési platformokra gondolunk, ahol vagy a megjelenésért, vagy a kattintásért kell fizetned. Ilyen például a Facebook hirdetés vagy a Google Ads.

A Facebook hirdetési tananyagunk segítségével te is könnyedén el fogsz tudni indítani hirdetéseket.


Folyamatleírás

A folyamat jellegű feladatok, (amik rendszeresen visszatérnek, azaz akár naponta, hetente vagy havonta újra meg kell csinálni őket) esetében van szükséged a folyamatleírásokra.

Mivel ezeket újra és újra meg kell csinálnod, nagyon fontos, hogy gyorsan, hibamentesen és akár bárki más által elvégezhetőek legyenek a feladatok.

A domarketing.hu/bonuszok oldalon elhoztunk neked két minta folyamatleírásunkat is, amiket nap-mint-nap mi is használunk, s ezek mellett ezen az oldalon a saját kampány checklistánkat és megtalálod, amivel lépésről-lépésre végigvezetünk a kampányolás legfontosabb lépésein.


Forgalom

Webhelyforgalom alapján külön tudjuk szedni, hogy honnan, milyen forrásból (pl Facebook, Google), milyen médium (pl organikus, e-mail) segítségével hányan jártak az oldalainkon.

Analytics-en nagyon sok adatot ki lehet nyerni a forgalomból, például a visszafordulási arányt, azt az időt, amit a honlapon tölt a látogató, vagy akár, hogy honnan jöttek a vásárlók. Mind-mind nagyon fontos adat, ha elemezni szeretnénk.


Fő termék

A Csali és a bevezető termék utáni “lépcsőfok”, amit szeretnénk, ha megugranának az érdeklődők.

A tananyagainkban már máshogy tanítjuk ezt a termékpiramis elméletet, hiszen ennek hátránya, hogy nem minden vállalkozásra lehet ráhúzni. Ha kíváncsi vagy, milyen folyamatot érdemes követned a termékpiramis helyett, néz meg ezt a tananyagot!
Friss vér

Más néven érdeklődők. Friss vért, azaz új érdeklődőket kell pumpálni a vállalkozásodba ahhoz, hogy vásárlóid legyenek.

H-K

Három lábú vevővszerző rendszer

Egy marketing rendszer, ami először érdeklődőket szerez, utána őket felmelegíti és végül elad nekik. Erre a szisztémára épül az egész könyv.

Ha a könyv után is maradtak kérdéseid, ez a videóanyag mindenre választ ad.

Hasonmás közönségek

A hasonmás célközönségekkel olyan embereket érhetsz el, akik a legjobban hasonlítanak azokra, akik már kapcsolatba léptek a vállalkozásoddal (például vásároltak tőled).

A Facebook és a Google Ads egyik igen nagyszerű (és nagyon hatékony) eszköze ahhoz, hogy olyan embereket tudjunk megcélozni, akik leginkább hasonlítanak a már meglévő érdeklődőinkre, vásárlóinkra.

Ez a célközönség hidat képez az egyéni (meleg) és a hideg célközönségek között, hiszen ők még nem ismerik a terméked, viszont a viselkedésük, adataik alapján mégis sokkal inkább a vásárlóiddá válhatnak.

Erről nemrég készítettünk egy gyakorlati tananyagot, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy tudsz beállítani a Facebook hirdetéseidhez hasonmás célközönséget.

Ha pedig a Google Ads-re vagy kíváncsi, ebben az ingyenes blogcikkben megmutattuk, mit tudhatsz rosszul az Adsről.


Hirdetéscsoportok

Szintén a Facebook hirdetések és az Ads területén használjuk ezt a kifejezést. A csoportoknál tudjuk megadni, hogy a hirdetésekkel kiket célozzunk meg (például meghatározhatjuk a kort, nemet, érdeklődési kört, beosztást).

Ha még nem ismered a hirdetések Világát, akkor kezdd ezzel a videós anyaggal, ami az első lépésektől végigvezet a hirdetések útvesztőjében.


Hógolyó effektus

Miután felépíted azt a rendszert, amiről a könyvben olvashatsz, a vállalkozásod árbevétele hógolyóként fog növekedni, hiszen egyre több érdeklődő közül egyre többen lesznek azok, akik bíznak benned és végül így egyre többen mondanak igent az ajánlatodra.

Ezt az effektust a könyv mellett a stratégiai alapképzésben is górcső alá vettük, itt nézheted meg a videót.


Ideális vásárló

Az ideális vásárló az, akivel közösen szeretnél együtt dolgozni, akinek a legtöbbet éri a szolgáltatásod/ terméked, és aki a legnagyobb eredményt tudja elérni a vállalkozásodnak hála.

Ez a három kérdés segít az ideális vásárlóidra összpontosítani, és így könnyebben be tudod vonzani őket a kommunikációddal, pozicionálásoddal.

Ehhez készítettem számodra néhány segítő kérdést:

  • Hány éves, mivel foglalkozik, hol él az országban?
  • Mekkora a jövedelme vagy ha vállalkozása van, akkor a bevétele, létszáma?
  • Kiket követ, kikben bízik, milyen közösségeknek a tagja? Ott milyen az általános hangulat, hozzáállás a témádhoz?
  • Mi a problémája? 
  • Mi a vágya, ahova el akar jutni?
  • Mivel próbálkozott eddig az iparágadban? Mik a kételyei, kifogásai, csalódásai?
  • Mi számára a legnagyobb érték? Gyorsaság? Egyszerűség? Prémium kiszolgálás?

Még több kérdésért és segítségért kattints ide!


Kampányolás

A kampány egy előre megtervezett többérintéses kommunikáció, amely során megértetjük az ajánlatunkat a meglévő követőtáborunkkal és ennek eredményeképp vásárlást generálunk.

Ebben a tananyagban megmutatjuk, min múlik a kampányod sikere, hogyan épül fel egy ütős kampány, és mi az a 3 lépcső, amin végig kell menned ahhoz, hogy eredményt tudj elérni.


Kampánytervezés

Nagyon hasznos,ha a kampány indításod előtt megtervezed a lépéseket, hiszen kevesebb elfelejtett lépés és hiba kerülhet így bele a folyamataidba, ráadásul mindig tudni fogod, milyen lépések következnek.

Az UVF könyvben megosztottuk veled a kampányolás lépéseit, de itt is megtalálod: domarketing.hu/bonuszok


Kedvelők/követők

Általában a közösségi médiában használjuk ezeket a kifejezéseket. Facebooknál a kedvelők azok a személyek, akik kedvelik a Facebook oldalad.

A Facebookon az a követő, aki a követési beállításokban nem kapcsolja ki a posztjaid megjelenítését.

Attól függetlenül, hogy kedvelik az oldalad, még lehet, hogy kikapcsolták a követést, ezáltal nem éred el őket organikusan.

Az Instán pedig követőknek hívjuk azokat, akik bekövetik az oldalad, szóval Instagramon a Követő kifejezés olyan, mint amikor a Facebookon a kedvelőkről beszélsz.


Kihívás

A kihívás általában több napon keresztül mozgósítja a közönséged, kis elköteleződést kíván tőlük, és ízelítőt ad számukra abból, amit később tőled kaphatnak. Elcsábítod őket, hogy csatlakozzanak hozzád, és erre rá tudod építeni a későbbi értékesítést.


Kommunikációs terv

A kommunikációs tervben összeszedjük, mikor milyen platformon milyen szöveget küldünk ki az érdeklődőknek. Beletartozik például a social media platformon posztolás, e-mailek küldése vagy blogcikkek készítése.

Az, hogy céltalan posztolgatóból véleményvezérré válj, egy tudatos stratégiára van szükséged. Ebben a tananyagban erről találsz hasznos ötleteket.


Konverzió

Egy-egy cselekvés, amikor valamit megtesznek az érdeklődők, amit mi szeretnénk. Leggyakrabban a vásárlásra szoktuk használni, de feliratkozásra, vagy akár oldallátogatásra is fel lehet ezt a szót használni, hiszen ott is elértük, hogy a (potenciális) ügyfelek megtegyenek valamit.

A hirdetésekben előszeretettel használjuk. Kattints ide, ha kíváncsi vagy a többi mutatóra is!

Konverziós költség

Ha tudjuk, hogy hány konverzió volt, tudunk konverziós költséget is számolni:
Költség / konverziók száma = 1 konverzióra jutó költség

Érdemes ezt még a kampány indítása előtt felmérni, hogy milyen összegű lehet egy konverzió, hiszen akkor a hirdetéseknél is lehet mihez viszonyítani.

Köszönőoldal

Egy-egy esemény után (feliratkozás, vásárlás) egy köszönőoldalra jut az érdeklődő. A köszönőoldal lehet egy pár sor, ahol ténylegesen megköszönjük a bizalmát, de lehet akár a következő termék, szolgáltatás megjelenítése. Ez utóbbi főleg akkor hasznos, ha még csak feliratkozó státuszban van a személy, és szeretnénk tovább vinni a vásárlásra. Erről itt olvashatsz bővebben.

Viszont, ha vásárlás utáni köszönőoldalról beszélünk, ott is fontos néhány információt megosztanunk a vevőkkel:
– újból érdemes leírni, milyen nagyszerűen választott (így enyhítjük az ügyfelekben a lelkiismeret-furdolást)
– miket fog kapni, minden fontos információval pl. (ha fizikai termék, hány napon belül szállítják ki, ha szolgáltatás, akkor hányszor, hány napig tudja felhasználni)
– a szállítással, felhasználással kapcsolatos gyakori kérdéseket is fel lehet tüntetni
– elérhetőséget, ha további kérdés merülne fel benne.


Közösségépítés

Közösségépítésnek nevezzük azt a folyamatot, amikor potenciális érdeklődőkből bizalomnövelő kommunikációval és folyamatokkal egy saját csoportot építesz fel, ahol (általában) te vagy a véleményvezér. Ez egy igen hosszú folyamat, itt találod erről a mesterkurzusunkat.

L-P

Landing oldal

Bármilyen oldalt nevezhetünk landing, vagy magyarul érkező oldalnak, hiszen ez a kifejezés csak azt takarja, hogy valamilyen más platformból az adott aloldaladra viszed az érdeklődőket.

Így a landing oldalad lehet a feliratkozói, az értékesítési, vagy akár az egyik blog aloldalad is.


Látogatók

Azok az érdeklődők, akik felmennek valamelyik felületedre. Ezt tudod mérni hirdetések vagy az Analytics segítségével is.

Listaépítés

A folyamatod első lépcsőfoka a listaépítés, ami általában e-mail cím gyűjtést jelent. Egy csali anyaggal e-mail címeket gyűjtesz, aminek a legnagyobb előnye az lesz, hogy őket ezentúl el tudod érni mással kapcsolatban is (ha feliratkoztak a hírleveledre). Ezt nevezzük listaépítésnek.

Ahhoz, hogy e-mail címeket szerezz, eredményes feliratkozó oldalra van szükséged. Az erről szóló tananyagot itt találod.


Megnyitási arány

Szintén gy mutatóval van dolgunk, ami segít átlátni, hogy azoknak, akiknek kiküldtünk egy e-mailt, hány százalékban nyitották meg.

Ha például 300 fős az e-mail listánk, és ebből 30-an kattintottak rá a levélre, akkor a megnyitási aránya 10%.

Átlagosan egy 20-40%-os megnyitási arány szokott lenni, de függ attól, hogy mennyire tartod karban az e-mail listádat. Erről ebben az ingyenes anyagban olvashatsz.


Organikus elérés /látogató

Az organikus elérés azt jelenti, hogy nem fizetett úton érték el a látogatók a honlapunkat. Például ha csak beírták az oldalunk nevét a keresőbe, vagy a Google találatában kattintottak rá a honlapunkra.

Viszont ha hirdetésből (legyen szó pl. Google Ads vagy Facebook hirdetésről) kattintottak át a weboldalunkra, akkor az már nem organikus találat.


Önfinanszírozó folyamat

Akkor használjuk ezt a kifejezést, ha a felépített folyamatunk során a későbbi vásárlás fedezi a hirdetési és egyéb költségeinket.

Tegyük fel, hogy van egy “Így építs e-mail listát könnyedén” csali videónk, amit e-mail címért cserébe ingyen adunk. Rögtön, miután letölti a csalit, átvezetjük egy videókurzusra, amit 1.000 Ft-ért árulunk.

Hirdetni kezdjük a csali oldalt, és azt látjuk, hogy 100 forintba kerül egy e-mail cím, és minden 10. érdeklődő, aki megadja az adatát, megvásárolja a videókurzust is.

Ez azt jelenti, hogy a videókurzus ára fedezi a hirdetési összeget, így igazából ingyen tudunk új e-mail címeket szerezni, így ha tovább visszük a folyamaton, és megmutatunk neki egy drágább terméket, akkor az már tiszta profit.

Az Értékesítési Tölcsér Minikurzus remekül végigvezet ezen a folyamaton.

Piackutatás

A piackutatás egy nagyszerű lehetőség, hogy feltérképezzük az ügyfelek igényét és a versenytársakat. Számtalan ilyen módszer létezik, kezdve a kulcsszókutatástól egészen a versenytárs elemzésig.

Egy konkrét tananyagunk pont erről szól, amit itt érhetsz el. Ezen kívül egy ingyenes blogcikkben pedig a Facebook hirdetéstárat vettük górcső alá, ahol le tudod csekkolni a konkurenciád.


Potenciális ügyfelek/vevő

Az a célcsoport, aki még nem az ügyfeled, de legjobban hasonlít azokra, akik már vásároltak tőled. E mellett nevezhetjük potenciális ügyfeleknek az érdeklődőket is, akik már mutattak aktivitást a bejegyzéseid, hirdetéseid, tartalmaid iránt, vagy követőiddé váltak.


Pozicionálás

Akármilyen vállalkozást is csinálsz, kötelező feladatként tornyosul előtted a következő: meg kell értetned a piaccal, hogy pontosan kinek és miért nyújtod Te a legjobb megoldást. Ezt nevezzük pozicionálásnak.

Amíg nem alkotod meg e kérdésre a saját válaszodat és nem kezded el tudatosan kommunikálni, addig a vevőjelöltedre és vevődre van bízva, hogy mit gondol rólad.

Ez pedig egy különösen veszélyes struccpolitika, amit egyetlen ambíciózus vállalkozónak sem javaslok. Amint jön egy leleményes konkurens, aki kimondja frankón: én vagyok a legjobb választás XY-nak, azért mert…

…akkor bizony búcsút inthetsz a vevőknek és a versenytársad fog ellovagolni a naplementébe azzal a bevétellel, ami a Te kasszádban is csöröghetne.

Ebben az anyagban egy nagyon gyakorlatias megközelítéssel fogok neked segíteni megalkotni a pozicionálásodat.

R-W


Remarketing hirdetések

A remarketing újracélzást jelent. A remarketing hirdetéseknél azokra szoktunk célozni, akik már jártak az értékesítési oldaladon, megnézték a hirdetéseid nagy részét az adott termékről, mégsem vásároltak tőled.

Ezt a szegmenst azért szoktuk külön venni, mert ők a “legforróbb” közönséged, őket lesz a legkönyebben vásárlásra ösztönözni.

Lehet, hogy megnézte az oldalt, de nem akart mobilon fizetni, vagy megzavarták otthon, a munkahelyén. Lehet, hogy csak az utolsó lökésre vár. Az ilyen közönséget nem szabad elengedni, viszont érdemes más hirdetésekkel elérni őket.

A hirdtésekről bővebben itt olvashatsz.

Saját tulajdonú csatorna / Kölcsönzött csatorna

A saját tulajdonú csatorna abban különbözik a Kölcsönzött csatornától, hogy te rendelkezel felette, külső platform nem tudja befolyásolni.

Saját tulajdonúnak általában az e-mail címeket, a hírlevélküldőt értjük, hiszen ezeket az e-mail címeket bármikor kiexportálhatod és átviheted máshova.

Ellenben például egy Facebook csoporttal, amit bármikor letilthat a Facebook, vagy hozhat egy olyan módosítást, aminek hatására fele annyi embert tudsz elérni egy bejegyzéseddel.

Ezért fontos, hogy több lábon állj: nem kell megvetned a kölcsönzött csatornákat, de azért legyen saját csatornád is, amin akkor is kommunikálhatsz, ha újabb változás történik a többi platformon.


Szakember szindróma

Akkor igaz rád ez a kifejezés, amikor úgy gondolod, csak a szakmai tartalmak posztolása, írása fog az érdeklődőből vásárlót alakítani, és nem foglalkozol a személyesebb tartalmakkal.

Én is így voltam vele: öntöttem kifelé az igazán értékes, “ide kattints, oda kattints”, hogy pénzt csinálj az interneten szakmai tartalmakat, mégsem jött annyi kattintás, mint amikor egy sztorit írtam le.

Bizalomépítő kommunikáció mesterkurzusunkban hasznos ötleteket adunk, hogy le tudd vetkőzni a szakember szindrómát.


Szűkítés

Rengetegszer hallottuk azt, amikor az ideális vásárlóról beszéltünk, hogy: “de nekem ideális vásárló a 19-55 éves férfi és nő, érdeklődésikörtől függetlenül.”

Az a gond ezzel a felfogással, hogy nem tudsz hasznos tartalmat, megkapó hirdetési szöveget gyártani mindenkinek, hiszen akkor nincs egy speciális vágy, vagy fájdalom, amire építkezhetnél.

Muszáj szűkítened a célcsoportod. Ebben a tananyagban megmutatjuk, hogyan.


Újravásárlás /visszatérő vásárló

Az egy dolog, hogy sikeresen eladsz valakinek valamit, viszont a legtöbb profit a visszatérő vásárlókból lesz.

Gondolj csak bele: ők már vásároltak tőled, kialakult egy bizalom köztetek, így már nem kell csali anyagokkal és bevezető termékekkel bombáznod. Már kipróbált, tudja, hogy jó vagy, ezért sokkal kevesebb energiával tudsz újabb vásárlásokra ösztönöznöd.


Upsell

Az upsell egy olyan plusz ajánlat, amivel növelheted a bevételed.

Hagyományos értelemben az upsell drágább termék, mint a főterméked, de sokszor szoktuk használni a kiegészítő termékekre is (eredetileg ennek a neve a crossell).

Például mi pipálós upsellként hivatkozunk a Tervrajzra is, amit a könyv mellé lehetett megvásárolni.

De Upsellként nevezheted a terméked/szolgáltatásod extrább változatát is. Például ha edző vagy, akkor a csoportos edzés mellett felajánlhatsz egyéni, privát edzéseket is, amik természetesen drágábbak, személyreszabottabbak, és általuk gyorsabban elérik a kitűzött célt a vásárlók.


Utánkövetés/ utánkövető e-mail sorozat

Ha már valaki megadta nekünk az email címét, akkor küldhetünk neki előre beállított emaileket, amikkel az ajánlatot promótáljuk (vagy felhívhatjuk, ha megadta a számát).

Bizalomnövelő tartalmakat is írhatunk nekik, amik számukra nagyon hasznosak, és a termékeinkhez kapcsolódnak.


Virtuális asszisztens

A virtuális asszisztens egy (általában) KATA-s egyéni vállalkozó, aki a kölcsönös együttműködésben elvégzi azokat a feladatokat, amikhez nem szükséges a te szaktudásod, és ezért felesleges idődbe és energiádba kerülne, ha te csinálnád.

Személy szerint engem nagyon frusztrál, ha (akár napi szinten) több órát eltöltök egy-két olyan feladatra, amit bárki el tudna végezni egy jó folyamatleírás segítségével.

Gondolj bele, neked mennyi olyan feladatod van, amihez nem kell a saját szakmai skilled, tapasztalatod, mégis nap mint nap te végzed el.

A virtuális asszisztens legfőbb feladata kitölteni azt az űrt, amit az induló vagy növekedésben lévő vállalkozások nem tudnak vagy még nem is éri meg megfizetni: egy teljes munkaidős, bejelentett alkalmazottat.

Ebben az ingyenes blogcikkben összeszedtem neked a legfontosabb információkat, hogy te is el tudd dönteni, szükséged van-e rá vagy sem.


Webinárium

A webinár egy gyors vevőszerzési lehetőség lehet számodra, hiszen a Háromlábú vevőszerző rendszer mindhártom lábát felhasználhatod egyszerre:
– a webinárra feliratkozók jelenthetik a “friss vért” a vállalkozásodban
– maga a Webinár kiépíti a bizalmat
– a webinár végén pedig értékesítheted a terméked/ szolgáltatásod.

Erről egy nagyon hasznos és tömény videós tananyagot találsz itt, ami az elmélet mellett gyakorlatban is megmutatja, hogyan tudsz te is webinárt készíteni.

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!