Ezt a 9 dolgot te is rosszul tudod a Google Ads-ről?

ads
Szeretnéd, hogy több személy lássa az ajánlatod, viszont úgy gondolod, hogy a Facebook az egyedüli eszköz, amit felhasználhatsz? Az Ads-ről már hallottál, de az úgy sem működne a vállalkozásodnál, az úgy is drága és csak égeti a pénzt... vagy mégsem? Ezzel a cikkel szeretnélek megszabadítani azoktól a tévhitektől, amik megakadályoznak abban, hogy kevés pénzből még több vásárlód legyen!
Olvasási idő: 14 perc

Mi az a Google Ads és mire lehet használni?

A Google Ads (régebbi nevén AdWords), egy olyan online eszköz, amivel helyezéseket és megjelenéseket tudsz vásárolni a Google keresőjében és egyéb oldalakon.

A Google speciális hirdetési rendszere, mely a legnagyobb lefedettségű jelenleg a Világon. Az internetes felhasználók közel 90%-át el tudja érni.

A legismertebb része a Google találati lista, ahol speciális kulcsszavakra és kifejezésekre az első helyezések közé tud emelni az Ads. Neked ez azért éri meg, mert látogatókat (és remélhetőleg vásárlókat) tudsz az oldaladra vinni, a Google pedig pénzt kap tőled ezért.

Miért fontos a helyezés?

Például Debrecenben élsz, és szeretnél klímát telepíteni az otthonodba. Beírod a Google keresőbe, hogy “klíma szerelő Debrecen”, és nagyjából 143.000 találatot fog eléd dobni a rendszer. Mi fog történni?

Rákattintasz az első 2-3 találatra, talán megnézed az első oldal összes találatát, esetleg eljutsz a második vagy a harmadik oldalig, ahol már annyi információ lesz a birtokodban, hogy nem is kell tovább keresned.

Ezáltal bármennyire is profi és jó árazású Kis Pista klímaszerelő, ha neki csak a 4. oldalon jelenik meg a honlapja.

Átlagosan az első 3 találat viszi el az összes kattintás 50-75%-át!

Hogy jelenik meg egy Ads hirdetés a Google-ben?

Nagyon egyszerű a különbség: ha a link előtt nincs kiírva a “hirdetés” szó, akkor az a cég nem fizetett azért a helyezésért.

A nem fizetett helyezést organikus eléréseknek nevezzük.

Ebben a videóban is láthatod a különbséget:

Hogyan tudok hirdetések nélkül (organikusan) megjelenni a találati listában?

Az Ads hirdetés gyors megoldást jelent arra az esetre, ha szeretnéd, hogy minél többen lássák az oldalad, a hirdetésedet.

Viszont legnagyobb hátránya, hogy ez addig működik, amíg fizetsz érte.

Az organikus elérés javítását keresőoptimalizálásnak nevezzük, és teljesen máshogy működik, mint a hirdetési kampányok (amikor egy kattintásért, megjelenésért fizetsz).

Az organikus találatok között lassabban lehet előre jutni, viszont amit elérsz vele, nem fog egy perc alatt eltűnni a süllyesztőben, ha leállítod vagy lecsökkented a keresőoptimalizálásra fordított összeget.

Ha érdekel a keresőoptimalizálás folyamata, és DO! marketing Klubtag vagy, akkor olvasd el ezt a cikkünket is!

Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, sőt, sokan azt ajánlják, mind a kettőt érdemes elkezdeni, hogy ha nem hirdetünk, akkor is megtalálják a weboldalunkat.

Nem mellesleg egy jó keresőoptimalizálással a Google Ads-ben is jobb helyezéseket tudsz elérni, hiszen minőségibb oldalnak tekinti a Google azokat az oldalakat, amik keresőoptimalizálás szempontjából is jó helyezéseket érnek el.

Miért fizessek a hirdetésekért, ha ingyen is jelen tudok lenni?

Tudnod kell, hogy habár a keresőoptimalizálás nagyon hasznos eszköz, de nem mindig tud egymagában eredményes lenni.

Fentebb már átbeszéltük, hogy az első 3 találat viszi el a kattintások 50-75%-át, így, hiába vagy a keresőoptimalizálásnak hála az organikus találat első helyén, ha előtted van 3-4 hirdetés.

Azért kell fizetned, mert a fizetett hirdetésekkel volument tudsz szerezni. Máshogy nem tudsz az első helyeken megjelenni, és a hirdetések el fogják vinni a kattintások nagy részét előled.

Ha egy híroldalt, blog oldalt üzemeltetsz, akkor a célod nem a vásárlás, hanem hogy minél többen felmenjenek az oldaladra. Ha a cél nem a vásárlás, akkor (általában) hirdetések sincsenek, így a keresőoptimalizálás számodra nagyon fontos, hogy első helyen jelenj meg, ha valaki rákeres például Rihanna melltartójának a színére.

De ha te egy fodrász, coach, masszőr vagy webshopot üzemeltető vállalkozás vagy, akkor a verseny miatt neked is a találati lista első pár helyét kell megcéloznod ahhoz, hogy látogatókat csábíts a weboldaladra.

FONTOS: a hirdetésekre megy el akár a kattintások 90%-a, ha van hirdetés és organikus elérés is.

Hogy tudsz regisztrálni?

Az Ads regisztrációja teljesen ingyenes, ide kattintva érheted el. Egy Gmail fiók szükséges hozzá, azzal tudod összekapcsolni. Magyar nyelven vezet végig a folyamaton, ami általában pár percet vesz igénybe.

Ha ügynökségre bízod a hirdetések kezelését, akkor már a regisztrációban is lesz segítséged.

Amit kár lenne nem tudnod az Ads hirdetésekről

Kasza Lászlót kértük meg, hogy segítsen eloszlatni azokat a téviteket, amikkel sokszor találkozik a munkája során.

Kasza László 14 éves kora óta, tehát már 18 éve foglalkozik Google Ads hirdetésekkel. Saját bőrén tapasztalta meg, kísérletezte ki a rendszer működését, és miután rájött a trükkökre, beleszeretett ebbe a hirdetési formába. 

No, nem véletlen hogy működik a kémia, hisz minden tehetsége megvan hozzá: van 100%-os matematika érettségije, később “summa cum laude” diplomázott kereskedelem és marketing szakon – miközben feltalált egy logisztikai algoritmust, amivel számos egyetemi elismerést is bezsebelt. 

A Google Ads-hez, marketing és matematikai háttértudásra van szükség, és pont ez az, amiben különbözik más ügynökségektől: nem csak technikai, hanem matematikai módszerekkel is elemzi a fiókokat, hogy ennek segítségével a kampányokat csúcsra lehessen járatni!

A leggyakoribb kérdéseket, állításokat vettük górcső alá, amikhez nincs szükséged mélyebb Ads ismeretre, mégis nagyon hasznosnak fogod találni az elindulásban. Kezdjük is!

1. “Az Ads-nek bonyolult a működése?”

Épp csak annyira, mint minden más programnak, ami segít érdeklődőket és vásárlókat gyűjteni.

Az Ads egy licit (aukciós) rendszer. Mintha egy Világméretű aukción lennénk: ajánlatot kell tenned, felül kell licitálnod a konkurenciákat a kulcsszavakra, hirdetésekre, míg a rendszer megversenyezteti ezeket.

Habár a kezelőfelületét viszonylag hamar át lehet látni, a belső működése jóval bonyolultabb, hiszen nagyon sok részletre figyel, miközben megversenyezteti a hirdetéseket, és megállapítja a ténylegesen fizetendő árat egy kattintásért.

Ezért tudatos tesztelés és mélyebb tudás nélkül sok pénzt el lehet vele égetni.

A Google Ads-nek van egy saját online tudásbázisa, viszont ezt jelenleg még csak angolul lehet elvégezni. Itt találod a részleteket.

Ads működésének a specialitása

Ha a szöveges hirdetéseknél maradunk, akkor az Ads egyik különlegessége, hogy olyan embereknek jelenik meg a hirdetés, akik rákerestek az adott kulcsszóra, ezáltal már érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt.

Nagy százalékuk fel van készülve arra, hogy akár egyből vásároljanak is, így nem kell attól tartanod, hogy valakit zavar a reklámod, vagy nem releváns számára.

Nem kell gúnyos reakciókat olvasnod a hirdetések alatt, és tényleg csak azokat éri el, akik érdeklődnek (szemben a Facebook hirdetésekkel).

A Youtube és a display hirdetésekkel pedig (újra) elérheted azokat az érdeklődőket, akik vagy a te témád iránt érdeklődnek (például olyan oldalakat, cikkeket olvasnak, amik kapcsolódnak a bizniszedhez), vagy ha már jártak a weboldaladon.

Úgy bizony, az Ads hirdetéssel az oldalad látogatóit is újra nyakon tudod csípni. 🙂

2. “Nekem úgy sem jó az Ads, ugye?”

Ha Ads hirdetésekben gondolkodunk, tegyük fel a kérdést: azzal amivel foglalkozom, foglalkozik más is?

Általában azért keresnek kulcsszavakra az érdeklődők, hogy felkutassák és kiválasszák, kinél van az a termék/ szolgáltatás, amit éppen meg akarnak vásárolni.

A Google pedig a legrelevánsabb találatokat adja a keresőnek, akinek “csupán” válogatnia kell a több százezer oldal közül.

Arra keresnek rá, amit ismernek, ezért a Google Ads hirdetéseknél nem hátrány, ha a terméked nagy százalékban megegyezik a konkurenciával. Innovációt nehéz eladni, amire senki sem keres.

Jól tud működni az Ads az ismert termékeknél (pl autóalkatrész webshop), szolgáltatásoknál (pl. fodrász), csali termékekre (fogyj eredményesen ebook).

Aki a Google-ben egy meghatározott kulcsszóra keres (például állatkozmetika, vagy duguláselhárító), már az árakra is kíváncsi lesz, így érdemes vagy feltüntetni a pontos árat, vagy pedig egy egyszerűen kitölthető űrlappal megkönnyíteni az ajánlatkérést.

Fontos: habár a terméked/ szolgáltatásod hasonló a piacon lévő többi vállalkozóéhoz, fontos, hogy az ajánlatodat ne lehessen összehasonlítani másokkal.

Ez azért fontos, hogy ne kelljen felesleges árversenybe bocsátkoznod.

Például ha felajánlasz egy ingyenes takarítást villanyszerelőként, vagy egy “0 folt” garanciát szobafestőként, akkor máris megkülönböztetted az ajánlatod a versenytársaidtól.

Ha DO! marketing Klub tag vagy, akkor ez a tananyag segít összerakni a visszautasíthatatlan ajánlatodat!

3. “Drágák a kattintások, és amúgy is nagy összeggel kell Ads kampányt indítani!”

Az igaz, hogy nem való mindenkinek, de nem azért, mert drága.

A kereső hirdetések kattintásainak az árát te határozod meg, neked kell beállítanod az ajánlatokat, a liciteket.

De mennyibe is kerüljön egy kattintás?

László erre a kérdésemre megmutatta az ökölszabályt: ahány 1000 Ft-os a termék, annyival emelkedik a kattintási költség is.

Ha például 5.000 Ft-os a terméked, akkor a kattintási költséget 5 Ft-ra érdemes beállítani.
Ha 7.000 Ft-os termékről beszélünk, akkor a kattintási költség már 7 Ft.
És így tovább:

  • 10.000 Ft-os termék – 10 Ft-os kattintás
  • 15.000 Ft-os termék – 15 Ft-os kattintás
  • 50.000 Ft-os termék – 50 Ft-os kattintás
  • 100.000 Ft-os termék – 100 Ft-os kattintás
  • 500.000 Ft-os termék – 500 Ft-os kattintás
  • 1.000.000 Ft-os termék – 1.000 Ft-os kattintás

Magyarországon az általános vásárlási arány 1%, így ha az 5.000 Ft-os terméket vesszük alapul, akkor a hirdetési költség a termék 10%-a lesz (500 Ft). Ha te más vásárlási arányt tapasztaltál a saját vállalkozásodban, akkor érdemes azzal számolnod.

Természetesen nem csak egy termékre lehet lebontani a kattintási árat. Ha például tudod, hogy az átlagos kosárérték a te webshopodban 10.000 Ft, vagy az ügyfélélettartam értéke 20.000 Ft, akkor nem drága a 10-20 forintos kattintási költség sem.

És mitől van az, hogy sokszor nehéz megtartani ezt az ökölszabályt (főleg olcsóbb termékek esetében)? A válasz egyszerű: mert mindenki magának állíthatja be a liciteket, és sokan nem az ökölszabály szerint terveznek előre.

Csak képzeljük el, hogy egy aukción vagyunk és licitálunk egy antik pénzérmére 10.000 Ft értékben. Tudjuk, hogy az érme körülbelül 10.000 Ft-ot is ér, ezért mindenki jól fog járni.

De megjelennek más licitálók is, és pár perc alatt felviszik 20.000 Ft-ra a licitet. Te pedig bosszankodsz.

Ugyanígy néz ki a Google Ads licitálása is: ha páran úgy gondolják, az 1.000 Ft-os szappantartóért megéri 40-50 Ft-ot fizetni egy kattintásért, akkor a licit számok is megnövekednek.

Ez a torzítás a magasabb árú termékeknél kevésbé van jelen.

Milyen napi büdzsével indítsunk kampányt?

A Google Ads másik érdekessége, hogy nem a reklámmegjelenések után fizetsz, hanem a kapott látogatók után, akik rákattintottak a hirdetésedre.

Kasza László szerint, ha eddig még nem volt Ads hirdetésed, akkor kezdj napi 1.000 Ft-tal, (ez nem túl nagy összeg, igaz?) és lehetőleg ne állítsd le a kampányokat 3 hónapig.

Ugyanis ahhoz, hogy egy új kampány eredményeit valóban érzékelhessük (pl. működjön a konverziókövetés, a remarketing lista) 3-4 hét kell, utána lehet érdemi optimalizálást végezni.

Persze felvetődhet a kérdés: ha kicsiben hirdetünk, és nem működik a hirdetés, akkor nem az a megoldás, hogy több pénzért hirdetünk?

Az a gond ezzel a logikával, hogy sokkal több pénz fog így a kukában landolni, mintha kivárnánk pár hetet. Ugyanis az Ads a legkisebbeknek kedvez:

A Google-ban mennyiségi felár van, minél többet költünk, annál drágábbak a vásárlók. Ezáltal minél kisebb összegben hirdetünk, annál olcsóbban fogjuk kapni az érdeklődőket.

Fontos, hogy lentről fölfelé építjük a kampányokat, azaz egy olyan hirdetést hozunk létre, ami hosszútávon önmagát tudja finanszírozni.

Addig nem érdemes növelni az Ads költségünket, amíg a hirdetés költsége nem térül meg.

Ha úgy látjuk, hogy nem jön elég vásárlás az önfinanszírozáshoz, akkor érdemes megnézni az oldal szövegét, kinézetét, az ajánlat felépítését, és azokon is ugyanolyan fontos dolgozni.

Ezért ha azt mondja neked egy Ads szakértő, hogy többszázezer Ft befektetéssel lehet csak tesztelni, légy résen!

4. “Minden kulcsszó pénzbe kerül?”

És ha beállítunk egy Ads kampányt, akkor minden megjelenés után, amikor a Google keresőben feltűnik a hirdetésünk, fizetni kell a kulcsszóért?

A kérdés teljesen jogos, főleg, mert aki jártas más hirdetésekben (pl. Facebook), az tudja, hogy már csak a megjelenésért is fizetnünk kell egyes kampányokban, függetlenül attól, hogy érdekelte-e az olvasót a hirdetésünk vagy sem.

Viszont az Ads máshogy működik.

Csak akkor kerül neked pénzbe egy hirdetés, ha valaki rákattint, ezáltal tényleg csak azokért fizetsz, akik érdeklődnek a terméked/ szolgáltatásod iránt.

Használj “long tail” kulcsszavakat is!

Mivel tudjuk, hogy amíg nem kattint rá az érdeklődő a hirdetésedre, addig nem fáj (nem kerül pénzbe), így semmi akadálya, hogy más fajta kifejezésekkel (például long tail kulcsszavakkal) is próbálkozz.

Ezeknek az a különlegessége, hogy nem csak egy szóból állnak, hanem 2-3-4 szavas változatokból, ezért, ha egy érdeklődő pont ezt írja be a keresőbe, sokkal nagyobb eséllyel jelenik meg az elsők között a te hirdetésed.

Van egy ilyen szabály: minél több szóból áll a keresés, annál nagyobb vásárlóerő van mögötte. Ezért érdemesebb több szavas kulcsszavakat beállítanod a hirdetéseidhez, hiszen nagyobb az értékük.

Tételezzük fel, hogy sminkesként be van állítva a “smink” kulcsszó a hirdetéseidhez. E mellett használhatod a kétszavas “alkalmi smink”, “esküvői smink”, vagy a három szavas “smink tippek randihoz” változatot, de akár négy szavas opciót is beállíthatsz.

Vagy ha autókereskedésed van, akkor használhatod a: “használt autó olcsón” – kulcsszót, nyelvtanárként pedig akár “német nyelvvizsga felkészítő tanfolyam” – mondatot.

Ha ismered a célcsoportod, akkor tudni fogod, hogy mik azok a kifejezések, amiket használni szoktak, ezáltal sokkal specifikusabb mondatokat, szóösszetételeket tudsz felhasználni.

5. “Úgy hallottam, az Ads a kulcsszókutatásban is remekel, ez igaz?”

Végre egy állítás, ami nem tévhiten alapszik!

Még ha nem is szeretnél hirdetni, ezt az eszközt akkor is imádni fogod, ugyanis a Kulcsszótervezővel meg tudod lesni, hogy melyik kulcsszóra hányan keresnek havi lebontásban.

Kattints az “Eszközök” ikonra jobb felül, majd a “Kulcsszótervező” opcióra:

Utána, ha kiválasztottuk, hogy új kulcsszavakat szeretnénk hozzáadni, csak meg kell adni őket. Választhatsz egyet, vagy akár az összeset is, amire kíváncsi vagy.

Miután rákerestél, 4 nagyon hasznos adatot fog megosztani veled az eszköz:

  • Havonta átlagosan hány keresés szokott érkezni a kulcsszóra?
    Ez abban segít, hogy elemezni tudd, mennyire népszerű a kulcsszavad, és megéri-e rá hirdetned. Például 30-50 havi találat elég kevés, így tudsz azzal számolni, hogy abból a szóból kb. hány oldallátogatód lesz.
  • Melyik hónapokban nagyobb vagy alacsonyabb a keresési szám?
    Ha azt látod, hogy nyáron szinte alig keresnek rá a kulcsszavadra, már előre számítasz a csökkenésre, nem ér váratlanul.
  • Mekkora a verseny az adott kulcsszóra?
    Ez azért nagyon fontos, hogy tudd, mire felkapott a kulcsszó a HIRDETŐK körében. Ha az érték magas, akkor erősebb versenyre számíthatsz, így a kattintásokért is többet kell fizetned.
  • Milyen egyéb kulcsszavak vannak még, amik hasonlítanak az általad megadottakra?
    Az eszköz még több tucat, a kulcsszavadhoz hasonló kifejezést fog megmutatni neked, amiből szabadon inspirálódhatsz és fel is használhatod őket.

Ugye, milyen hasznos eszköz? Próbáld ki bátran! 🙂

6. “Az Ads fiókokat naponta kell állítani?”

Ha egy szakértő azt mondja neked, hogy naponta optimalizálja az Ads kampányodat, akkor fuss, szaladj és vissza se nézz! 🙂

Komolyra fordítva a szót, (bár tudom, hogy nehéz megállni), de nagyon rossz ötlet folyamatosan belepiszkálni az új hirdetésekbe.

Nagyjából 3-4 nap kell ahhoz, hogy az új változtatások beálljanak (egy új kampánynál pedig a tesztelés 3-4 hétbe kerül), így ha másnap módosítasz benne valamit, a rendszer nem fog tudni tesztelni.

Ezért is ajánlja László, hogy kezdjük kicsiben, hogy ne érezz gyomorgörcsöt, ha pár napig el kell tiltanod magad a beállításoktól.

Természetesen ha azt látod, hogy nincs eredménye a változtatásoknak, akkor nem érdemes heteket várnod a cselekvésig, de hagyj egy kis időt a programnak.

7. “Csak egy hirdetés típusa van?”

A válasz egy határozott nem.

Ugyanis az Ads-et sokszor lekorlátozzák a Google találati listára, pedig azon kívül is több lehetőség van benne. Összegyűjtöttem neked a leggyakoribbakat:

Szöveges hirdetés (Google keresőben)

Azokat nevezzük szöveges hirdetéseknek, amik leggyakrabban a Google keresőjében jelennek meg.

Például, ha a Google oldalán rákeresel az “angol tanfolyam” szóra, számtalan hirdetés ugrik fel az első helyekre.

Érdekesség: nem csak a Google keresőjében találkozhatsz szöveges hirdetésekkel, hanem Youtube-on és a Display hálózaton keresztül is!
Például egy májelégtelenséget vizsgáló cikk alján ez a hirdetés látható:

Display hirdetés

Akkor is megjelenhet a hirdetésed, ha olyan oldalon jár az érdeklődő, aminek a tartalma kapcsolódik a te beállított kulcsszavadhoz, ez így néz ki:

A fenti cikkben (Femina.hu) a helyettesíthető élelmiszerekről volt szó. Szerepelt benne a sütés/főzés, a konyha és természetesen az étel kulcsszó. Ezek mind olyan szavak, amik kapcsolódnak a Kurucz termékeihez, így jelenhetett meg a hirdetés.

Ahogy a Feminánál is láttuk, sok weboldal (például blogok, híroldalak) engedik, hogy a Google Ads-en keresztül hirdetni tudjuk a termékeinket és szolgáltatásainkat, így neked csak ki kell választani, milyen stílusú, témakörű oldalon szeretnél hirdetni, és a rendszer azokon a weblapokon fogja megjeleníteni a hirdetésedet.

Miért éri meg ezeknek az oldalaknak? A Google fizet nekik, ha az egyik olvasó rákattint a hirdetésre, így azok a honlapoknak, amik napi több tízezer fős forgalommal rendelkeznek, különösen megéri engedélyezni a hirdetéseket.

Youtube hirdetések

Ha te is használod a Youtube-ot, akkor biztos találkoztál már hirdetésekkel.

Leggyakoribb a videók előtt, vagy közben bevágott videós hirdetés, de ugyanígy találkozhatsz vele jobb oldalt is, vagy a videó képernyőjén.

Habár sok videós hirdetés egy kaptafára megy, és akár már bosszantó lehet a nézők szemében, de a másik oldalról nagyon hasznos kis eszköz lehet nekünk, vállalkozóknak, hiszen egy kreatív, érdekes videóval nagyon sok elérést és kattintást tudunk produkálni, így nem érdemes kihagyni ezt a típust sem. 🙂

Shopping hirdetések

Ha webshopod van, akkor pedig kár lenne kihagynod a shopping hirdetéseket.

Például, ha rákeresel a “fejhallgatók” szóra a Google keresőjében, akkor a szokásos találatok mellett képi találatokat is találni fogsz.

Ezeket a hirdetéseket vagy jobb oldalt találod meg, vagy a találati listában.

Előnye, hogy a szövegek mellett egyből az árat, a képet és a cég nevét is láthatóvá teszi, így olyan hatást kelt, mintha beléptél volna a Google saját webshopjába.

Ha már saját webshop: a Google egy-másfél éve egy újdonsággal örvendeztetett meg minket: beépítette a keresőjébe a saját áru összehasonlító oldalát.

Ez két dolog miatt is kedvező a webshopoknak:

  • A hirdetésekkel ellentétben itt ingyenesen lehetnek jelen a termékeid
  • Ez a funkció kiszoríthatja az Árukeresőhöz hasonló ár összehasonlító oldalakat

Például, ha JBL hordozható hangszórót szeretnénk venni, akkor miután beírtuk a keresőbe a termék nevét, kattintsunk a “Vásárlás” opcióra.

A “Vásárlás” lehetőség alatt a Google összeszedi neked a termékeket, ráadásul a bal oldali sávban ugyanúgy szűrhetsz árra, állapotra és boltra, mint a Magyarországon sokat használt Árgép és Árukereső esetében.

Ahhoz, hogy a te termékeid is bekerüljenek ebbe a keresőbe, regisztrálnod kell a Merchant Center oldalon, hogy a Google össze tudjon kapcsolódni a webshopoddal. Ezt az oldalt itt találod.

Ahogy fentebb említettem, ez ingyenes lehetőség a webshopoknak.

Viszont e mellett érdemes a Shopping hirdetéseket is felhasználni, hiszen a legtöbb keresés és kattintás még mindig az “Összes” találati listából származik.

Külön előnye még, hogy nem csak a keresőben jelenhetnek meg a hirdetéseid, hanem displayen is.

8. “Ugyanolyan, mint a Facebook! Vagy mégsem?”

Amikor Lászlót kérdeztem erről a tévhitről, csak csendben mosolygott, ugyanis számtalanszor hallotta már azt, hogy összehasonlítják a két platformot.

A Google keresőben legalább akkora verseny és potenciál van, mint a Facebook hirdetésekben.

Érdekes tény, hogy van, amikor az Ads hirdetés jobb számokat és kisebb költségeken hoz érdeklődőket, mint a Facebook.

Például Szendrei Ádám egy webinárjára közel 3.000 e-mail címet gyűjtött, kevesebb, mint 150 Ft/feliratkozóért. Ez azért a Facebookon is egy remek eredmény lett volna, amit bárki (köztük mi is) szívesen elfogadnánk.

Viszont az egyik legnagyobb különbség a két hirdetési rendszer között, hogy míg a Facebookon mindig újítani kell a hirdetéseket, kreatívokat, addig a keresési kampányban a közönség újul meg, ezáltal nem lehet kiégetni a közönséget.

Még a Facebookon a sokszor időszakosan hirdetünk, az Ads folyamatosan fut, és így tudja elérni a legjobb eredményt.

Úgyhogy ha azon gondolkodsz, hogy melyikkel szeretnél kezdeni, akkor nézd meg, milyen kulcsszavak illenek a termékedre/ szolgáltatásodra, és mivel foglalkozol.

Ne feledd, hogy az új technológia, a listaépítés és az edukáció jobban működik a Facebookon, viszont ha sokan a Google-on keresn(én)ek rád, akkor több vásárlót is elveszíthetsz, ha csak Facebookon hirdetsz.

Nem egymást kiszorító platformokról van szó, épp ellenkezőleg: egymást támogatják a leghatékonyabb működés érdekében.

9. “Készülhetsz egy újabb negatív komment hullámra?”

Ha hirdettél már Facebookon, akkor biztos találkoztál pár nem túl kedves véleménnyel a hirdetéseid alatt.

Erről írtunk is egy cikket, hogy hogyan tudod a leghatékonyabban kezelni a negatív kommenteket, itt tudod elolvasni.

Sokakat rosszul érintenek ezek a nem túl kedves üzenetek (én is ilyen vagyok), szóval ha te is érzékenyebb vagy a kritikákra, akkor van számodra egy plusz előnye az Adsnek:

Ha a Google keresőben hirdetsz, csak az fog rád találni, aki konkrétan rákeres az adott szóra!

Tételezzük fel, intim masszázzsal foglalkozol, vagy aranyér elleni termékeket árulsz, új vállalkozásba kezdenél, de még nem vagy biztos benne, vagy egyszerűen csak nem szeretnéd kitenni az arcod, a céged a nagyközönség elé.

Ha kényelmetlen számodra, hogy bárki kommentelhet és rád találhat, akkor az Ads segítségével tényleg csak azok kerülhetnek kapcsolatba veled, akik pont rád és a termékedre/ szolgáltatásodra keresnek.

Ads alapok pipa! Most mi jön?

Most, hogy végigolvastad a cikket, minden bizonnyal körvonalazódott előtted, hogy a te vállalkozásodnak szüksége van-e Ads hirdetésekre. Tudod, hogy mennyi költséggel számolj, és mik azok a tévhitek, félreértések, amik az Ads körül keringenek.

Láthatod, hogy ezzel a cikkel nem terheltelek az eszköz szakmaibb részeivel, de nem is ez volt a cél, hanem hogy lásd, nem csak a Facebook hirdetések tudnak támogatni az értékesítésben.

Ha szeretnéd kihasználni az Ads lehetőségeit is a vállalkozásoban, akkor a következőről kell döntened:

Kiszervezed a hirdetések felépítését, vagy magad csinálod?

Egy bizonyos szintig jó, ha van fogalmad arról, hogy működnek a hirdetések, hiszen sokkal könnyebb lesz megérteni (vagy átlátni), hogy mit miért csinál egy szakértő.

Viszont, ha nem vagy marketing specialista, aki szeretne kitanulni még egy eszközt, akkor nem árt segítséget kérned egy profitól.

Lászlóék azt a filozófiát vallják, hogy a kampányt érdemes szakértőnek létrehozni, de nem feltétlenül kell éves szerződéseket kötni. Lászlóék szívesen vállalják konzultációs keretek között, hogy betanítják ügyfeleiket az általuk készített kampányok optimalizálására, utánkövetésére. Ha kíváncsi vagy a részletekre, kattints ide!

Ha a kiszervezés mellett döntesz, érdemes átolvasnod ezt a cikkünket, amiben végig vesszük, hogy mire kell odafigyelned, mielőtt szerződést kötsz egy szakértővel. Habár főleg Facebookra van kihegyezve a cikk, ugyanúgy fel tudod használni ennél a eszköznél is.

Bárhogy is döntesz, sok sikert a megvalósításhoz!

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!