fbpx

Lead magnet készítési kézikönyv: 6 pontos csekklista és 12 magyar példa e-mail cím gyűjtéshez

lead magnet
Noha már 624x eltemették, még mindig köszöni szépen, él és virul az e-mail marketing. Sőt, továbbra is az első számú vásárlást generáló csatorna számtalan vállalkozás életében. Ahhoz, hogy e-mail címeket szerezz, először egy letölthető csalira (lead magnet) lesz szükséged, ezt tanítom meg neked ebben a cikkben.
Olvasási idő: 18 perc

Ha nem hiszed el nekem, hogy még mindig az e-mail az egyik “legnagyobb király”, akkor nézd meg Ezra Firestone videóját vagy olvasd el a cikke 2-es pontját. (Ezra Firestone egy elismert amerikai online marketing szakértő, aki webshopokra specializálódott. A videó sajnos angol nyelvű, de a lényeget leírtam neked a videó alá röviden.)

Az 58. másodperctől beszél Ezra arról, hogy minden nagyra növő ecommerce vállalkozás első számú vevőszerző csatornája az e-mail. Az árbevételnek akár a 35%-a is ebből a csatornából jön, és mindenkit arra biztat, hogy küldjön több és több e-mailt. Ezra szerint a következő két évben is az e-mail lesz a legerősebb, hiába erősödnek más csatornák (pl. a Messenger).

Szóval az e-mailekkel pénzt lehet keresni, ez tény. Már csak az a kérdés, honnan lesz jó minőségű e-mail listád.

Ezt fogom megmutatni neked ebben a cikkben.  

Lead magnet (csali) készítés, az egyik leghatékonyabb eszköz az e-mail listád növelésére

Ahhoz, hogy maximális hatékonyság mellett tudj e-mail címeket gyűjteni, szükséged lesz egy olyan figyelemfelkeltő csalira (lead magnetre), aminek egyszerűen képtelenek lesznek nemet mondani a potenciális célközönséged tagjai.

A tökéletes csalit azonban nem egyszerű megalkotni, éppen ezért elhoztam neked azt a 6 pontos csekklistát, amelyekhez igazodva képes leszel felépíteni a tökéletes csalit.

A 6 jellemző után pedig sorra vesszük, milyen csali típusok közül válogathatsz. 12 db élő, igazi, magyar példát hoztam neked inspirációként. (Ekkora mennyiségű magyar, valós példával én máshol még nem találkoztam – szerintem Te is szeretni fogod.)

Vágjunk is bele, és kezdjük az alapoktól: mi is pontosan a csali vagy lead magnet, és mi a szerepe az értékesítési tölcséredben.

Mi az a lead magnet (vagy más néven: letölthető csali)?

A lead magnet lényege pontosan az, ahogyan magyarra tudnánk fordítani: ez egy „e-mail cím mágnes”. Egy valóban értékes ajándék, amelyért az érdeklődők megadják az e-mail címüket.

Valójában azonban sokkal többről van szó, mint arról, hogy begyűjtöd az e-mail címeket.

A lead magnet ugyanis a nulladik lépés az értékesítési folyamatodban. Ha ezt jól alkotod meg, akkor egy erre kialakított oldalon könnyedén elkezdheted összegyűjteni az érdeklődők e-mail címét, és mozgásba hozhatod az értékesítési tölcséred.

Az e-mail listád gyarapodása mellett pedig egy másik kellemes hatással is számolhatsz egy jól megalkotott lead magnet esetében: nemcsak többen lesznek a feliratkozóid, de sokkal jobb minőségű érdeklődőket szerzel majd, ami az egész értékesítési rendszeredre jó hatással lesz.

Hogyan változott a lead magnet és az érdeklődőszerzés az elmúlt években?

Ahogyan minden marketingeszköz, a lead magnet és az érdeklődők szerzése is sokat fejlődött, alakult az elmúlt években.

  • Megváltoztak, összetettebbek, kidolgozottabbak lettek az értékesítési folyamatok.
  • Természetesen az is megváltozott, ahogyan az emberek az e-mail címükre tekintenek.
  • Ennek köszönhetően pedig átalakultak maguk a lead magnetek.

Akkoriban, amikor először kezdték el használni ezeket a csalikat, még nagyon újszerűek voltak, és könnyű volt velük tömegesen e-mail címeket gyűjteni.

Elég volt egy felugró ablakot vagy egy modult készíteni arra, hogy ne maradjanak le a hírlevelekről. Még ez is működött:  

Ez persze azt is jelenti, hogy az érdeklődőkből nem lehetett olyan elkötelezett, jó minőségű listát építeni, mint egy valódi, átgondolt lead magnettel.

Egy egyszerű kuponért vagy kedvezményért cserébe – amelyet még ma is sok helyen láthatunk – ugyan megkaphatod az e-mail címet, de már jóval kisebb arányban, mint pár éve. (Ahogy később is beszélek róla, ezt csak utolsó mentsvárként javaslom.)

Ugyanis ahogy egyre elterjedtebb lett ezek használata, és az emberek is egyre jobban megválogatták, miért cserébe és kinek adják ki az e-mail címüket, a lead magnet készítés alapvető szabályai is átalakultak.

Már nem elég kedvezményekkel előrukkolni egy e-mail címért cserébe: valódi értéket kell adni.

De miért kell erre ekkora hangsúlyt fektetni?

Miért olyan fontos, hogy megszerezzük az e-mail címeket?

Az e-mail címek értéke hatalmas a vállalkozásod számára, hiszen olyan olcsó médiafelületet biztosítanak a cégnek, amin keresztül akárhányszor elérheted a feliratkozóid.

Bár felmerülhet benned, hogy az e-mailek könnyebben tűnhetnek el a végtelen inboxokban, mégis, a csökkenő megnyitási arányok dacára is megéri a listád építésével és gondozásával foglalkoznod.

Ne feledd, ez a te saját felületed, amin 100%-ban kontrollálhatod, hogy mikor és hogyan kommunikálsz az érdeklődőiddel. Ha pedig jól csinálod, a jutalmad a bevételed növekedésében is érezhető és mérhető lesz.

Természetesen ehhez az kell, hogy valódi rendszerben gondolkodj, ne pedig egyedi e-mailekben. Ha tervezetten és rendszerben kommunikálsz, magad mögött hagyhatod a konkurenciád, hiszen az érdeklődő tőled nagyságrendekkel több értéket és figyelmet kap, mint bárki mástól a piacon.

Mit is jelent valójában az, hogy “lead”?

A lead nem más, mint egy jó minőségű érdeklődő.

És itt ismét meg kell állnunk egy fontos megállapításra:

A lead magnet valójában nem az e-mail címek begyűjtésére szolgál, hanem arra, hogy valódi, jó minőségű érdeklődőket, leadeket vonzz be vele.

Az értékesítési hatékonyságod szempontjából ugyanis óriási különbség van lead és egyszerű e-mail cím között. A te célodnak annak kell lennie, hogy üres e-mail címek helyett azokat a leadeket gyűjtsd a listádra, akiknek később sikerrel értékesíthetsz. (Ezért sem javaslom az egyszerű kuponokra vagy hírlevélre történő feliratkoztatást.)

Ha viszont nem jól választod meg a lead magneted, vagy nem fektetsz elég hangsúlyt a kidolgozására, akkor beleeshetsz abba a csapdába, hogy ugyan nagy listát építesz, de alacsony aktivitással és még kisebb vásárlói hajlandósággal találkozol.

Egy e-mail cím önmagában még csak a lehetőség a kommunikációra, egy lead viszont több ennél: a Te vállalkozásod számára ideális, nagy vásárlási potenciállal rendelkező érdeklődő.

Ezért jól jegyezd meg: jó leadet csak jó lead magnettel tudsz gyűjteni.

A lead magneted legfontosabb célja: értéket kell adnia

Mivel már áttekintettük a jó leadek fontosságát, tökéletesen tisztában vagy egy minőségi e-mail cím értékével is.

Az e-mail cím a mai világban igazi kinccsé vált, ez jelenti a figyelmet!

Már nem adjuk meg bárkinek örömmel az e-mail címünket. Az e-mail olvasása időbe telik és ezt mindenki tudja. E-mail cím megadása = idő és figyelem, amit Rád fognak szánni a jövőben. (Ez jár a feliratkozód fejében, amikor dönt a weboldaladon járva.)

Az időnk és figyelmünk sokat ér és éppen ezért sokat is kell adni cserébe.

Ez persze nem egyenlő azzal, hogy terjedelmében kell sok legyen, amit adsz. Kizárólag értékében. 

Ha egy értékes anyag, információ ráfér egyetlen A/4-es oldalra, akkor az is tökéletes.

Nem kell tizenoldalas e-bookot vagy több órás anyagot adnod ajándékba. A terjedelem másodlagos, ha az, amit adsz, valódi értéket képvisel a célcsoportod számára.

A lead magnet az első benyomás megteremtője, az új szakmai névjegykártyád

Mivel a lead magnet lesz az az anyag, amit először kap tőled az érdeklődő, ezért nyugodtan tekinthetsz rá úgy, mint arra, ami megalapozza az első benyomást rólad és a cégedről (szakmai szempontból biztosan).

Az alapján fognak megítélni először, amit ezzel az anyaggal nyújtasz. Ha az érdeklődőnek az lesz a benyomása, hogy még egy ingyenes anyagban is messze túlszárnyaltad az elvárásait, akkor biztos lehetsz benne, hogy elindítottad őt azon az úton, hogy a vásárlóddá váljon.

Minél erőteljesebb pozitív benyomást tettél rá, annál valószínűbb, hogy a vásárlód lesz.

De vigyázz, mert ennek az ellenkezője is igaz: ha hanyag munkát végzel, és értéktelen, csak az időt rabló tucatanyaggal „hálálod meg” a bizalmat, biztos lehetsz benne, hogy elfordulnak tőled. Ennek a következménye pedig egy értékesítési szempontból használhatatlan lista lesz.

Azt hiszem, ezután az alapos felvezető után már te is pontosan érzed, mekkora súlya van annak, hogy milyen lead magnetet készítesz az érdeklődőknek.

Ezért áttérhetünk arra a 6 kritériumra, ami tökéletessé teszi a te csalidat is.

Vágjunk is bele!

Mi a tökéletes lead magnet 6 jellemzője?

Egy jó lead magnet megalkotása egyáltalán nem könnyű feladat, ezért, ahogy ígértem, elhoztam neked azt a 6 szempontot, amelyek szerint haladva te is képes leszel kidolgozni a tiédet.

Íme a 6 legfontosabb szempont, amelyet nem hagyhatsz ki:

1. Konkrétumokról szól, általánosság helyett

Az igazán jó lead magnet esetén szó sem lehet általánosságokról, trendekről. Az ideális vevőd számára jól körülhatárolható, kézzel fogható értéket kell adnod. Ez nemcsak a pozitív benyomást és a későbbi elköteleződést segíti, hanem megkönnyíti a feliratkoztatást is, hiszen olyasmit tudsz ígérni, amire az érdeklődők felkapják a fejüket. Minél konkrétabb a csalid, annál több embert tudsz vele megszólítani.

2. Egyetlen dolgot ígér, sok apróság helyett

Gyakori hiba, hogy a lead magnetet készítők azt gondolják, ha egyszerre több problémára kínálnak megoldást, azzal növelhetik a feliratkozók számát. Azonban ezzel pont magunknak ártunk.

Gondolj bele logikusan: az ideális vevődet valójában egyszerre mindig egy dolog érdekli. Egy KONKRÉT probléma az, ami aktuálisan égető és ezzel kapcsolatban keres megoldást.

Sok apróság = érdektelen, unalmas katyvasz, ami nem segít az én konkrét problémámon.

Egyetlen, konkrét dologra ígérj megoldást!

3. Az ügyfélnek fontos és valós a probléma / vágy

A lead magnet megalkotásánál fontos, hogy olyan problémát találj, ami valóban gondot okoz az ideális vevődnek. Nem elég, ha Te problémának gondolod azt, amiről lead magnetet készítesz, valóban annak kell lennie. Ugyanez a helyzet a vágyakkal is: valódi vágyakat elégíts ki és ne az általad feltételezetteket.

Könnyű abba a hibába esni, hogy egy témát Te mint szakértő fontosnak tartasz és elkezdesz beszélni róla, aztán kiderül, hogy csak keveseket érdekel.

Az embereket ez érdekelte, nem a hiper-szuper online marketing stratégia.

Ezt megelőzendő, puhatolózd ki a célközönségednél az általuk preferált témákat.

Saját példa: még az előző vállalkozásomban, az Online Katapultnál a letölthető Facebook hirdetési sablonok volt az egyik legjobban teljesítő csali. Kb. véletlenül jöttünk rá erre és magunktól sosem találtuk volna ki… Pedig csak meg kellett volna kérdezni a követőinket és egyből láthattuk volna az érdeklődést! Ez volt az egyik legjobban teljesítő csali – még úgy is, hogy nem függött össze az utána következő belépő termékkel!

4. Azonnal fogyasztható

Mivel az érdeklődőid gyorsan szeretnék a megoldást, ugyanakkor kevés idejük van, törekedj arra, hogy a lead magneteddel minél könnyebben átadd az értékes információkat. Segíts nekik és fogd minél velősebbre, tömörebbre!

Egy több 10 oldalas e-book, vagy egy 2 órás videós kurzus hasznos dolog lehet, de ez nehezebben fog azonnali választ adni az érdeklődőd problémájára.

Ha egy mód van rá, inkább rövidebb legyen a csalid, mint hosszabb! (De figyelj rá, hogy a tömörség ne menjen az értékesség rovására.)

5. Szakértővé pozicionál

A letölthető csalid egyik legfontosabb feladata lesz Téged szakértővé pozicionálni.

Jó esetben egy “ez igen, Ő tényleg értheti a dolgát…” benyomás alakul ki az érdeklődőben. E végeredmény elérésében leginkább a hatos pont lesz a felelős, de azért ezen túl is van még eszköz a kezedben.

Például figyelhetsz az alábbiakra:

  1. Mutasd be a médiamegjelenéseidet.
  2. Térj ki arra, milyen díjakat nyertél.
  3. Utalj az általad tartott előadásokra (rakj be képeket).
  4. Említsd meg a leghíresebb vevőidet (közös fotó jöhet).
  5. Mesélj a legnagyobb szakmai eredményeidről.
  6. Beszélj a legnagyobb eredményt elérő ügyfeleidről.

Ezeket elegáns, szofisztikált formában kommunikálhatod a lead magnetedben az olvasó számára. Nem kötelező mindegyiket megvalósítanod, az szerintem egyszerre még senkinek sem sikerült. 🙂 Ezek csak ötletek, ragadd meg belőlük a legkönnyebben megvalósíthatót.

6. Lenyűgöz a tartalma

Az e-mail cím megadása után akkor tudod a leginkább meggyőzni az érdeklődőt, ha olyan értéket adsz, ami lenyűgözi. Építsd ki a bizalmat már ezzel az első anyaggal, és a közönséged figyelemmel fog megjutalmazni érte.

Bátran add oda a legféltettebb szakmai titkaidnak egy részét, mert ez az anyag lesz a szakmai névjegykártyád! Oda kell tenni magadat, itt és most ez a bizonyítás pillanata!

Ne aggódj azon sem, hogy esetleg a későbbi anyagok akkor kevésbé lesznek vonzóak, mert addigra már felépül irántad a bizalom. Nem várja el a vevő minden egyes pillanatban az AHA élményeket, de legalább az elején gondoskodj róla. 😉

Példa: így működik a Manna lead magnetje

A Manna Bőrtípus tesztje egyszerűen zseniális. Ezért gondoltam, mindenképp szót ejtek róla egy kicsit részletesebben is. Ha magad is megnéznéd, akkor élőben itt találod: www.manna.hu

A tökéletes lead magnet szinte valamennyi jegyét magán hordozza.

Egy nagy kérdést válaszol meg, mégpedig azt, hogy hogyan ápoljam a bőrömet. Ez az információ mindkettőnk számára WIN-WIN, hisz én végre megtudom, mivel mossam az arcom, hogy végre ne legyen zsíros, ő pedig olyan releváns segítséget ad nekem, amivel utána tudok választani nála terméket és boldogan ott tudom hagyni a pénzem.

A probléma létező és valós? Nagyon is, rengeteg embernek problémás az arcbőre, ráadásul minden ember más és más, ezért nehéz személyre szabott segítséget kapni. Erre nyújt tökéletes megoldást a teszt. Specifikus, hisz rám vonatkozik majd a teszt végeredménye.

A teszt azzal indul, hogy meg kell adnod a keresztneved:

Ezt követően jönnek a kérdések, amelyből kiderül a bőr típusa:

A teszt kiértékelése azonnal megtörténik, a következő oldalon már meg is kapjuk az eredményt.

Ami még zseniálisabb, hogy egyből tovább is lépek az értékesítési folyamatban. Azonnal fel tudom dolgozni, el tudom olvasni a tesztem eredményét, és ajánlást is kapok arra vonatkozóan, hogy mit érdemes erre a bőrtípusra vásárolnom.

Ez még nem minden, mert ezen a ponton történik meg az e-mail cím bekérése: miután már értéket kaptam, a saját bőrtípusomhoz kínálnak további értékes infókat:

Most, hogy láttad, milyen egy szinte tökéletes lead magnet a gyakorlatban, szeretnék neked abban is segíteni, hogy megtaláld a számodra tökéletes lead magnet típust.

Ezért nézzük meg a leggyakrabban használt lehetőségeket, mindegyiket magyar példával illusztrálva.

12 lead magnet típus, amit Te is használhatsz

1. Esettanulmány

A B2B piacon előszeretettel használják az esettanulmányokat, de igazából bármelyik piacon ideális lehet.

A példában Tóth Mihály egyik esettanulmányát látod, ahol arról mesél, miként csinált 8,5M Ft bevételt és 16e feliratkozót két hónap alatt, nagy tőke nélkül.

Vonzó, ugye? 🙂

Pont erről szól az esettanulmány: egy transzformációt mutat be, amiben A-ból B-be jutott el valaki.

Az ügyfelek mindig a transzformációra vágynak. Ők is el akarnak jutni A-ból B-be (ez a Te iparágadban az eredménytelenségből az eredményességig vezető út). Mutasd meg nekik, Te hogyan csináltad vagy az ügyfeled hogyan csinálta és imádni fognak érte.

Itt tudod megnézni élőben: https://www.tothmihaly.hu/8millio

2. Instant sablon

A sablonok és minták a legegyszerűbben felfogható, mégis nagy segítséget adó lead magnetek közé tartoznak. Van valami különleges báj a sablonok “készre szerelt” állapotában, ezért mindenki szereti a sablonokat, hisz csak beillesztik és kész.

Az alábbi fotón az előző vállalkozásomnak egy példa csaliját látod, ami szuperül működött.

 3. Csekklista

A csekklista, hasonlóan a sablonokhoz, szintén könnyedén elkészíthető, persze ez nem jelenti azt, hogy rövid terjedelme miatt értéktelenebb lenne.

Egy jó csekklista tényleg csak a lényeget tartalmazza, így könnyedén használható, mégis valódi segítséget ad a felhasználójának.

Hogyan lesz egy csekklistából jó lead magnet?

Tedd bele a csekklistát egy letölthető pdf-be, vagy ágyazd be az oldaladba, ahonnan könnyedén ki lehet nyomtatni.

Nemrég rábukktantam Siteri Gergő egy Facebook hirdetésére, aki a siliciummarketing.hu alapítója. Gergő egészségügyben dolgozó vállalkozásoknak a vevőszerző specialistája (szuper pozicionálás, ugye?). A hirdetésében találkoztam ezzel a csekklistával:

4. Eszköz lista/Forrás lista

Az eszköz lista lehet hasznos összefoglaló arról, amilyen eszközöket használsz, ezt pedig átadhatod akár egy táblázatban, akár egy dokumentumban.

A saját weboldalamon is van például egy eszközlista, amiből szuper lead magnetet lehetne készíteni (de én most ezt ingyenesen elérhetővé tettem, még nem csináltam belőle csalit):

5. Videó tréning

A videós tréningek a létező legjobb lead magnetek közé tartoznak.

Miért?

A segítségükkel azonnal és gyorsan tudod úgy oktatni a célközönséged, hogy instant szakértővé válj a szemükben.

Ha jól választod meg a videó hosszát, akkor jó eséllyel a közönséged azonnal meg is nézi. A videóval lehetőséget kapsz arra, hogy egyszerre lenyűgözd, szórakoztasd és közelebb vidd a vásárláshoz.

A wpkurzus.hu oldalán is erre találunk példát (bár ez csak egy kisebb box, nem teljes feliratkozó oldal):

Itt egy másik példa, Szendrei Ádám egy csalija – immáron igazi feliratkozó oldallal:

Itt tudod élőben megnézni: https://szendreiadam.hu/30-passziv-beveteli-forras-otlet-option/

De külföldi marketingesek is gyakran használják ezt az eszközt:

TIPP 1: Ha nincs kamerád, világításod, profi stúdiód, akkor se dobd el a videó készítésének lehetőségét. Vedd fel a telefonoddal az anyagot! “A kész jobb, mint a tökéletes” elv mentén még így is sokkal jobbak lesznek az eredményeid, mint ha nem használnál semmilyen videót…

TIPP 2: Ha nem szeretnél videóban szerepelni, akkor használj képernyő videót rögzítő szoftvereket! Segítségükkel akár egy PowerPoint bemutatóból is képes lehetsz egy jól narrált és izgalmas videót készíteni.

6. Ingyenes próba

Annak, aki szoftvert vagy olyan szolgáltatást értékesít, amiből rendelkezésre áll vagy könnyen készíthető egy ízelítő, annak érdemes megfontolnia, hogy lead magnetté formálja ezt az ízelítőt.

Hisz mi terelné hatékonyabban a potenciális vásárlót a vásárlás irányába, ha nem az, hogy ki tud próbálni valamit, ami tökéletesen találkozik az igényeivel, azaz segít neki?

Magyarországon például a Shoprenter webáruház készítő platformnál 14 napig ingyen kipróbálhatod a megoldást:

Külföldön is bevett szokás ez a próba, egy nemzetközi webshop készítő szoftver, a Shopify is ezzel él:

7. Kupon/Ingyenes szállítás

A kupon és az ingyenes szállítás az a lead magnet kategória, amit akkor ajánlok, ha egyelőre nem áll rendelkezésedre más.

Ezek jól használhatóak e-mail címek gyűjtésére, azonban nem a leghatékonyabbak abból a szempontból, hogy nem szűrik az érdeklődőket. Inkább olyan eszközök, amik segítenek megadni a végső lökést. Ennek megfelelően, ha jól és jó helyen használod őket az értékesítési rendszeredben, akkor tudnak dobni az értékesítési volumeneden, a bevételeiden.

A hideg látogatókat viszont nem fogod vele meggyőzni, mivel egy kupon túlzottan eladás orientált, másrészt már rengetegen használják, ezért unalmas.

Ebből következik, hogy nem fogod tudni értékesítési tölcsérben használni ezt a megoldást. (Nem fog jól teljesíteni egy direkt erre a célra létrehozott feliratkozó oldal, ergo hirdetni sem éri meg, nincs továbblépési lehetőség.) Ez akkor lehet jó, ha a weboldaladra valamilyen más forrásból érkeznek látogatók és belőlük szeretnél még egy újabb eszközzel elérhetőséget kisajtolni.

Egy korábbi, már megszűnt vállalkozásom, a Hölgyelőny esetében remekül használtuk az e-mail címért cserébe megkapható kupont.

Fontos viszont, hogy ebben az esetben nem az e-mail cím gyűjtés volt a fő célunk. Ebben az esetben a végső vásárlási döntés meghozatalára akartuk rávenni a látogatókat és az e-mail címek gyűjtése egy járulékos nyereség, egy talált pénz kategóriájú dolog volt. Működött, de azért a világ végéig nem lehet csak ezzel dolgozni.

A Hölgyelőnyös példánál egy fokkal jobb megvalósítás a szepsegcenter.hu példája. Itt egy kis játékosságot vittek a dologba és szerencsekeréken keresztül lehet pörgetni. Ezt az Optimonkkal tudod Te is megcsinálni:

8. Online konferencia

Bizonyos helyzetekben nagyon jó lead magnet lehet egy online konferencia is. Ebben az a nagy durranás, hogy meg tudsz hívni rá a szakmádból elismert szakértőket és az Ő hírnevükre tudsz építkezni.

Egy élő példa erre Tóth Mihály Social Marketing Summit nevű rendezvénye, ami már Misinek a második ilyen online konferenciája.

5 napon keresztül, 40 előadó vesz részt a rendezvényen. Misi az első ilyen online konferenciájával 15.000 feliratkozót gyűjtött, szóval jól működött neki. (Egyébként az első pontban említett esettanulmánya pont erről szól. Ha bővebben szeretnél tanulni róla, akkor görgess vissza és iratkozz fel a videójáért. :))

A megoldás egyik legnagyobb előnye, hogy folyamatosan futtathatsz hirdetéseket a szakmád legnagyobb neveivel, felhasználva az Ő képeiket, logójukat.

Akik szeretik az adott szakértőt, valószínűleg fel fognak iratkozni, hisz ingyenes. 🙂

Ráadásul nagyon sokan hajlandóak promózni is ezt a csalit a saját követőtáboruk előtt, hiszen az Ő márkájukat is építi, hogy előadók lesznek.

Így szívesen kiküldenek az e-mail listájukra, örömmel megosztják a közösségi felületeiken. (Persze nem mindenki, de néhányan igen.)

9. Kvíz/Kérdőív/Teszt/Felmérés

Valamiért az emberek imádják ezeket a teszteket – valószínűleg az interaktivitás és a személyre szabott, perszonalizált végeredmény miatt.

Imádatukra építve pedig remekül használhatóak ezek az eszközök e-mail cím gyűjtésre, a végeredmény ugyanis megér ennyit.

Azon túl persze, hogy sokan szeretik, van még egy járulékos előnye, ha teszteket használsz lead magnetként. Hála a sok begyűjtött adatnak, olyan átfogó képet tudsz kapni a látogatóidról, hogy azonnal, szegmentáltan, kézen fogva tudod őket továbbvezetni az értékesítési tölcséredben.

Gondolj csak a Manna szappan bőrtípus tesztjére. Kitöltöm a tesztet, megtudom, milyen típusú a bőröm, és egyből megkapom azt is, milyen típusú szappant kell használnom.

10. Árlista/Online katalógus

Vannak olyan helyzetek, amikor maga az árlista vagy a katalógus az, amire a látogatóid a legjobban vágynak. Miért ne kérnéd el ezért cserébe az e-mail címüket?

Forrás: https://erdiallatkorhaz.hu/arak

Ha fogsz is kezdeni valamit a bekért adatokkal, akkor egyúttal akár szegmentálhatod is az ár után érdeklődőket úgy, mint a fenti példában láthatod. Az Érdi Állatkórházzal még “kivitelező koromban” dolgoztam együtt, jól működött az árlistás megoldás. 🙂

A legtöbb konkurensed persze e-mail cím elkérése nélkül is elérhetővé teszi ezeket az anyagokat, így joggal merül fel benned a kérdés, Te miért tennél másként.

A válaszom erre csak annyi, hogy ha a látogatóid úgy érzik, nem ér meg számukra egy e-mail címet a te árlistád, akkor nagy eséllyel komolyabb gondok is vannak nálad.

  1. Van pozicionálásod, amiből kiderül, miért vagy Te az első számú választás?
  2. Tudod, ki az ideális vásárlód?
  3. Bizalomgerjesztő, modern a honlapod?
  4. Van rajta megfelelő mennyiségű tartalom?
  5. Vannak referenciáid?

Ha ezek rendben vannak, hidd el, meg fogják adni az e-mail címüket az árakért. Ráadásul ha igazán haladó vagy, még valamilyen ajándékot is felkínálhatsz az árlista mellé! (Videós tananyag, PDF, konzultáció stb.)

Ez a megoldás is hasonló a 7-es pontban említett kupon / ingyenes szállítás ötlethez: a már említett okok miatt sajnos ezt sem tudod tölcsérben használni. Nem elég specifikus ahhoz, hogy hirdetni tudj rá hideg érdeklődőknek. Viszont a már meglévő forgalmadból való építkezésre nagyon jó megoldás.

11. Webinárium

Szintén jó megoldás lehet egy egyszeri alkalmas, élőben tartott videós előadás. Ezt nevezzük webináriumnak.

A példában az Optimonk webináriumát látod, ahol arról beszéltek, hogy a karácsonyi szezonban miként lehet növelni a vásárlások és érdeklődők számát.

Itt éred el élőben az oldalt: https://landing.optimonk.hu/webinarium/

Webináriumot minden iparágban lehet tartani, akár folyamatos rendszerességgel is. Egy idő után még automatizálni is tudod, bár ne ez legyen az első lépés. 🙂 Először érdemes kitesztelni, mi működik a legjobban, és ez még a legnagyobb webinar guruk számára is több hónapnyi munka.

12. Utolsó mentsvár: hírlevél

Ha úgy érzed, semmit nem tudsz magadénak érezni az előző 11 példából, akkor végső soron mindig feliratkoztathatod hírlevélre a weboldalad látogatóit.

Ebben az esetben sem fogsz tudni értékesítési tölcsért építeni ebből, de a meglévő forgalmat lefölözheted. (Feltéve persze, hogy van… Ha szellemváros a honlapod, akkor ne várj ettől sokat.)

Itt egy példa a Dockyardtól, akik szintén Optimonkot használnak és egy popupban lehet feliratkozni a hírlevelükre:

Az Optimonk cikkében számolt be 1.200 új feliratkozó szerzésről és ide kapcsolódó árbevétel növekedésről a cég, szóval meglévő forgalom esetén ez is értéket tud képviselni.

De azért újra elmondom: ezt csak végső esetben használd! Nem fogsz vele igazán jó eredményeket elérni, ez inkább amolyan vészmegoldás, hogy addig is legyen valami, amíg nem lesz időd rendes csalit gyártani.

Most, hogy a 12 leggyakoribb lead magnet típust is megnéztünk, következzen 4 lépés, amelyek további segítséget nyújtanak az eredményes lead magnet készítéshez.

Hogyan készítsd el a lead magneted 4 lépésben?

1. lépés: Válassz piaci szegmenst!

Minden minden esetben, a lead megneted készítésekor is az első lépés, hogy tudnod kell, kinek kommunikálsz.

Enélkül ugyanis túl általános lehet a kommunikációd, vagy egyszerűen nem lesz elég figyelemfelkeltő ahhoz, hogy megszerezd az elérni kívánt leadeket.

Az online marketing akkor a leghatékonyabb, ha minél személyre szabottabban tudunk kommunikálni. Minél jobban meghatározott, minél kisebb szegmenseket szólítasz meg, annál hatékonyabb lesz a kommunikációd.

A hatékonyság ez esetben onnan fakad, hogy minél kisebb a szegmens, annál jobban meg tudjuk ismerni őket, annál jobban az ő nyelvükön tudunk beszélni.

A feladatod tehát: gyűjts annyi információt a célközönségedről, vevőidről, amennyit csak tudsz!

  • Mi a legfőbb problémájuk?
  • Mi jár a fejükben?
  • Mi a napi frusztrációjuk forrása?
  • Mire vágynak a legjobban?

Ha nem tudsz fontos problémába belenyúlni, akkor áss tovább!

Ha még így sem sikerül, akkor lehet, hogy túl nagy a piacod és egyszerűen muszáj szegmentálnod, mert akkora tömeghez szólsz, hogy nekik csak általánosságokat tudsz mondani. Készíts több szegmenst és mindegyiknek külön-külön lead magnetet!

Azért, hogy ezt könnyebb legyen megoldanod, nézzünk néhány gyors példát arra, hogyan tudsz szegmenseket készíteni egy nagyobb célközönségből.

Tegyük fel, hogy használt autókat árulsz és a te célközönséged a Budapest és környéki 25-45 év közötti férfiakból áll.

Hová lehet ezt még szegmentálni?

  • Azon leendő autóvásárlók, akik a főváros környékéről járnak be naponta dolgozni, de állandóan elkésnek, sok csomagjuk van, vagy egyszerűen hosszú idő beérniük, mert rossz a tömegközlekedés. Nekik valószínűleg egy strapabíró, alacsony fogyasztású, de relatíve olcsó autóra van szükségük.
  • Azon családos autóvásárlók, akik csak hétvégente szeretnék hosszabb távon használni az autójukat, hétközben teljesen elégséges számukra a tömegközlekedés. Hétvégente viszont macerás tömegközlekedéssel eljutni a vidéki rokonokhoz, vagy eljárni a családdal pihenni, túrázni, ezért egy tágas, biztonságos autóra lenne szükségük.
  • Azon férfiak, akik munkájukból adódóan rengeteget utaznak, mert üzletkötőként, tanácsadóként személyesen kell az ügyfelekhez járniuk. Számukra nagy eséllyel nem csak az fontos, hogy A-ból B-be időben eljussanak, hanem az is, hogy az autó, amiben ülnek, emelje a presztízsüket. Erre nagy eséllyel egy nagyobb árú, kevésbé régi autó lesz számukra a megfelelő.
  • Azon cégvezetők, akik szeretnék, ha autójuk tükrözné az elért státuszukat, így számukra csak bizonyos márkák köre jöhet szóba, és fontosabb a kényelem, a megjelenés, mint maga az ár.

Mindegyik célközönségnek egészen eltérő érvekre, segítségre és autóra van szüksége. 🙂 Szerintem így már érthető számodra is, próbálj meg a példából kiindulva a saját cégeden és közönségeden gondolkozni!

2. lépés: Tegyél egy ígéretet!

A fenti 12 lead magnet közül bármelyiket is választod majd, az biztos, hogy egy központi ígéret köré fogod felépíteni a teljes lead magneted.

Ez az ígéret fogja felkelteni az érdeklődést, bevonzani a potenciális érdeklődőket, és gyarapítani a listádat.

Ne felejtsd el, hogy olyan ígéretet kell tenned, amit be is tudsz tartani! Nem okozhatsz csalódást az érdeklődődnek, helyette túl kell szárnyalnod minden elvárását.

Kezeld tehát úgy a lead magnetet, mintha egy konkrét, eladható terméket készítenél, amit végül mégis ingyen fogsz odaadni.

Ha sikerült jól megismerned a célközönséged, vagy annak egy szegmensét, akkor meg fogod találni a megfelelő ígéretet, és teljesíteni is tudod azt!

Tehát a feladatod az, hogy írd össze, milyen ígéreteket tudsz tenni a célközönségednek.

Ha az előző feladatot jól elvégezted, akkor már pontosan látod, mi a célközönséged legnagyobb problémája és erre mi a legvonzóbb ígéret.

Maradjunk az autós példánál.

Milyen ígéretet tudsz tenni az autóról ábrándozó családos apukának, aki hétvégente kénytelen a vonaton lecibálni a csomagokat és a gyerekeket vidékre?

  • “Ez a lead magnet megmutatja, melyik az a 3 autótípus, amit egy kisgyerekes család is bátran megengedhet magának a hétvégi kiruccanásokhoz. Válasszon ezek közül, anélkül, hogy elköltené a család összes pénzét egy autóra, amit csak hetente használ, vagy megvenne egy roncsot, amiben állandóan a gyerekek épségét félti!”

3. lépés: Nevezd el a lead magnetet!

Sajnos nem egy elképesztően értékes és hasznos könyv bukott már meg azon, hogy egyszerűen rossz címet adtak neki. A rossz annyit jelent, hogy képtelenek voltak figyelemfelkeltő és találó címet adni neki.

Azt hiszem, elég egyértelmű, hogy miért kell az elnevezésére is megfelelő energiát szánni. A címsor írás egy külön műfaj, szinte egy külön szakma, de az alapjait könnyű elsajátítani.

Vajon mi lehet a családos leendő autóvásárló apuka számára a legjobb lead magnet cím? Ugye az ígéretünk valami ilyesmi volt:

“Ez a lead magnet megmutatja, melyik az a 3 autótípus, ami egy kisgyerekes család is bátran megengedhet magának a hétvégi kiruccanásokhoz. Válasszon ezek közül, anélkül, hogy elköltené a család összes pénzét egy autóra, amit csak hetente használ, vagy megvenne egy roncsot, amiben állandóan a gyerekek épségét félti!”

Ehhez például zseniális lehet egy ilyen címválasztás:

  • “3 családi autótípus, amivel nem köt kompromisszumot az árban a biztonsággal”
  • “3 biztonságos autó, amit ha hetente használ család, még akkor is megéri az árát”
  • “3 autó, amibe befér a család, tartja az árát, és biztonságosabb, mint amit az ára sugall”

4. lépés: Válaszd ki a lead magneted típusát!

Ez lesz az egyik legkönnyebb lépés, hiszen már túl is vagyunk a legnehezebb részeken.

Ha a célcsoportod jól ismered, akkor már megvan a megfelelő ígéret, innen pedig már csak egy lépés, hogy kiválaszd a megfelelő formátumot az információhoz.

Válassz egyet a fenti típusok közül, és tartsd szem előtt, hogy meg kell könnyítened az információ befogadását az érdeklődőid számára.

Hogyan tovább?

Már ismered a tökéletes lead magnet 6 jellemzőjét. Gyakorlati példákat is láttál arra, hogyan épül fel egy jó lead magnet, sőt, a 12 leggyakoribb típust is ismered.

Átnéztük azt a 4 lépést is, amellyel meg tudod alkotni a saját lead magneted, így nincs más hátra, mint:

  1. Nézd át a tökéletes lead magnet 6 jellemzőjét!
  2. Ismerd meg a célcsoportod alaposan, és válassz egy szegmenst, akiknek kommunikálni fogsz!
  3. Találj egy számukra vonzó ígéretet!
  4. Majd válassz egy típust és öntsd formába a lead magnetet.
  5. Adj neki egy találó nevet, és kezdd el terjeszteni!

Ha nem tudod, hogyan juttasd el az érdeklődőkhöz, akkor érdemes megnézned azt az anyagomat, amit a feliratkoztató oldalakról készítettem neked.

Sok sikert!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!