Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz meg benne?

doman-zsolt
Ha kíváncsi vagy ki is az a Domán Zsolt, miért lehet nála vajon olyan tudás, amivel segíthet neked, akkor jó helyen jársz! Végy magad mellé egy jó kávét vagy teát és elmesélem történetemet, benne több izgalmas tanulsággal, amit magad is hasznosítani tudsz majd a vállalkozásodban.
Olvasási idő: 18 perc

Miért írtam ezt a cikket regényt és egyáltalán miért kellene elolvasnod?

2 oka lehet annak, hogy érdemes ezzel tölteni idődet:

  1. Ha újonnan találkozol velem, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy velem szemben. Talán valamennyire érdekel egy aktuális ajánlatom, csak épp vacillálsz… “Ki az a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. Fusd át a történetemet és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.
  2. Ha most indulsz a bizniszeddel, akkor inspiráló és tanulságos lehet a történetem. Én imádtam az ilyen sztorikat, reménykedem, hogy ezzel másokat is motiválni tudok.

Jó szórakozást kívánok a cikkhez, bizonyosan lesznek benne nem csak tanulságos, de megmosolyogtató történések is!

Tartalomjegyzék

Indulás két keréken, avagy mi köze a bringázásnak a vállalkozóvá válásomhoz?

Az egész sztorim a kerékpározással kezdődik: 2009 környékétől kezdve a KSI kötelékében amatőr módon edzegettem, versenyeztem és ez az időszak nagyon sokat adott az életemhez.

Megtanultam edzeni, küzdeni, átéltem, hogy ha belerakom valamibe a munkát, akkor ott előrelépés lesz és meg tudom csinálni.

Azonban hamar rá kellett jönnöm, hogy a kerékpározás költséges tud lenni.

Egy-egy versenyre történő lejutás, nevezési díj, pár izotóniás ital, energia szelet simán belekerült 5-10e Ft-ba. Egy jó bringa akkoriban is több száz e Ft volt (egyéb kiegészítőkről nem is beszélve) és az edzéseken, versenyeken néha előforduló bukás utáni javítás is tízezrekben mérhető sokszor.

Ha havonta elakartam jutni 2-3 versenyre, akkor már olyan összeg jött ki, amit anno a szüleim csak korlátosan tudtak támogatni.

Így muszáj volt valami pénzkereseti megoldást találnom, ráadásul fejembe vettem, hogy mi mással keresnék pénzt, mint a bringázással.

Hogyan lehet kerékpározással pénzt csinálni 16 évesen?

Uccu neki, gondoltam elmegyek bringás futárnak, az edzésnek is kiváló lesz!

Naiv gondolatomnak az első netes keresésem vetett véget, ugyanis mindenhol legalább 18-nak kellett lenni akkoriban.

Akkor jöjjön a teljesen kézenfekvő második opció:

  1. Tegyünk rá a kerékpár csomagtartójára egy táblát, amiben reklámplakátokat helyezünk el.
  2. Verbuváljunk a gimis ismerősök közül srácokat, akik tekernek a bringákkal Érd központjában (érdi vagyok azóta is és imádom a várost).
  3. Néha tegyük le a bringákat a két nagy érdi vasútállomásnál, ahol százas nagyságrendű ember száll le a vonatokról csúcsidőben 15 percenként és szórólapozzunk nekik.
  4. Mindezt az egészet adjuk el pénzért helyi cégeknek.

 Ez lett a BReklám, azaz Bringa Reklám.

Szerencsémre találtam az ötlethez egy mentort, Süle Zsoltot, aki nem csak anyagilag támogatta a koncepciót, hanem megtanította nekem a helyes gondolkodásmód alapjait is.

Így nézett ki élőben a BReklám, egyszerre 1-2-3 bringás járta Érd központját a plakátokkal, szórólapokkal.

Zsolttól kaptam több üzleti könyvet, önéletrajzot, tananyagot, részt vehettem az oldalán az első szakmai konferenciákon, tárgyalásokon és folyamatosan mentorált 1-2 évig, ami nélkül nem tudom ma hol tartanék. Köszönöm Zsolt ezúton is!

A BReklámos szórakozás közepette megtanultam weboldalt készíteni, grafikákat csinálni, videót vágni és ekkor indítottam el életem első online hirdetéseit is.

Az első kivitelezős munkák

A BReklám után változott az érdeklődési köröm (a kerékpározást is elengedtem) és egyre vonzóbbá vált számomra a “keressünk pénzt csak egy laptoppal” irány (sokkal egyszerűbb, mint több embert és bringát koordinálni…), ráadásul a marketing és honlapkészítés nagyon vonzott.

Ezért a BReklámos kapcsolatokon keresztül megszereztem életem első marketing kivitelezős ügyfeleit Érdről:

  • egy nyelviskolát
  • egy állatorvosi rendelőt
  • és egy alakformáló szalont

Nekik új weboldalt készítettem és elindítottunk néhány marketing kampányt is hirdetésekkel, jellemzően nyílt napok formájában. Ezek nagyon jól sikerültek, 1-2 havonta mindig megismételtük őket.

Itt találod a landing page-ket a nyílt napok kapcsán (egyébként a mai napig működik ez a stratégia, de piszok kevesen használják):

Igazi online marketinges csemege tanulás szempontjából az ilyen meló: a 3 cég marketingjét én vittem, így összefogtunk egymással bónusz ajándékokkal, sokat teszteltük az ajánlatot, a hirdetéseket és amit egyik helyen megtanultam, azt a másiknál is alkalmazhattam.

Hogyan volt minderre időm 17 évesen?

Mivel nem éreztem magam jól a közoktatásban és mellette tudtam volna hasznosabban is tölteni az időmet, előrehozott érettségit tettem angolból (még 9-ben), irodalomból és matematikából (11-ben).

Ez eléggé kiverte a biztosítékot a gimiben, ugyanis én és egy akkori barátom csináltunk ilyet először (és lásd következő bekezdés, utoljára) a gimnázium történetében.

Egyébként pont szerencsém volt: az utánam következő évben jogszabályilag megtiltották az előrehozott érettségit az alap tantárgyakból, mint a matek, magyar, töri. 🙂

Az utolsó évben így alig volt órám, majdnem minden nap 11:20-kor végeztem és szabadon tudtam ügyködni az ügyfelek munkáin és a saját önfejlesztésemen.

Tanulás, tanulás, tanulás… és mellette honlapkészítés

A kivitelezésből már relatív jó pénzt kerestem 17 évesen: az volt az ajánlatom, hogy 70.000 Ft-ért havi 3 napot dolgozok minden cégnek és egyszerre 3-4 ügyfelet tudtam így vinni. Ez lehetőséget biztosított saját magam továbbképzésére, illetve zsebpénz is maradt belőle.

Na nem mintha sokat költöttem volna magamra: gyakorlatilag mindent képzésekre, konferenciákra, oktatóanyagokra szántam.

A helyi cégeknek történő kivitelezés mellett elindítottam a honlapotneked.hu-t is, amivel weboldalkészítést vállaltam. Ha már itt úgyis a képzésekről és honlapkészítésről van szó, akkor álljon itt két videó az akkori próbálkozásaimról (csak, hogy lásd, egy marketinges is kezdi valahol):

Ez még egy Marketing Expo utáni lelkes pillanat lenyomata. 🙂
Ez pedig a kiadott árajánlataim mellé egyedileg elkészített videó, amit minden ügyfél megkapott.

A honlapkészítés jó szintugrás volt: 1-2 napi munkával lehetett megkeresni 100e Ft-ot, de őszintén szólva annyira nem élveztem. Az motivált benne csak, hogy milyen gyorsan tudom összerakni, ez pedig egy idő után már nem volt elég belül.

A konferencia, ami után otthagytam a felsőoktatást és teljes munkaidőben indult a rock & roll…

Noha szülői nyomásra beiratkoztam az akkori BGF (ma már BGE) kereskedelem és marketing szakjára, de valójában minden porcikámmal utáltam.

Az első 4 félév szinte csak matekos tárgyakról szól: deriválni, integrálni, statisztikázni tanítanak, amiknek alig van köze a(z) (online) marketinghez.

Mivel ekkor már 1-2 éve jártam Marketing Commando-s, Surányi Feris (VHKlub), Pálinkás Robis rendezvényekre, tudtam jól, hogy pénzt keresni nem az integrálással fogok.

Kell-e vajon egyetemre menni manapság? Pár gondolat pályaválasztás előtt álló fiataloknak vagy éppen a szüleiknek

A mai fejemmel azt látom, hogy szinte lehetetlen egy egyetemi oktatás keretében lekövetni a tényleg használható tudást, mert a kapitalista képzések anyagai is pár évente majdnem teljesen átalakulnak.

Több szakma sem létezett 20 évvel ezelőtt, amikor akkreditálták a tantervet és ha most ugyan meg is újítják a dolgokat, 3-4 év múlva megint le lesz maradva.

Ez a jelenség nem csak az online marketinget érinti, informatikusok, modern mérnöki szakra járó ismerőseim is arról számolnak be, hogy a valódi tudásért még nekik kellett továbbképezni magukat.

Így adódik a kérdés: vajon kell-e egyetemre menni, ha már biztosan tudod mivel akarsz foglalkozni? Áldozz-e fel az életedből x évet mondjuk 10-20%-os hasznosítási arányú tudásért?

Ezeket a kérdéseket mindenki magának kell megválaszolja a saját élethelyzete és felelőssége tudatában, de az azért látszik, hogy nem olyan egyértelmű a kérdés, mint volt 20 évvel ezelőtt.

Az internet és a 21. század teljesen átírta az érvényesülés játékszabályait és komoly előnyre lehet szert tenni azzal, ha 18-23 éves korod között már egyből piacképes tudást szedsz magadra kapitalista képzések segítségével.

Hogy ez kockázatos? Naná.

Döntést hozni az életünkben mindig felelősséggel jár.

De gondolj csak bele őszintén: az nem kockázatos, hogy elmész egy olyan egyetemre 3-5 évig gürcölni, aminek a nagy részét utálod és nem is tudod hasznosítani? Ami után elindulsz pályakezdőként egy 200-250e Ft-os fizetéssel úgy, hogy közben 150e Ft egy kicsi albérlet?

A fenti kérdésekkel, gondolatokkal nem akarok senkit befolyásolni. Gondolkodásra szeretnélek inspirálni, hogy egyáltalán eszedbe jusson alternatíva. Ismerd fel, hogy van választási lehetőséged és aztán a saját felelősséged tudatában dönts. (Vagy szülőként gondold végig ezt és aztán beszélgess erről a gyerekeddel.)

(DISCLAIMER: Természetesen ez most nem az orvosi, jogi és ehhez hasonló szakokra értendő. A szívünk évszázadok óta ugyanott van és vitán felül áll, hogy bizonyos szakmákhoz szükséges egy alapképzés.)

Elegem lett az első félév után a főiskolából és az I Love Online nevű Marketing Commando-s konferencián eldöntöttem, hogy otthagyom.

Emlékszem, aznap Fekete Gábor ült mellettem, a GO! Angol tulajdonosa. Épp a BMW-jéről mesélt és azt gondoltam, ha Ő meg tudja csinálni, akkor én is… 🙂

Miután leadtam Moduloban a passziváltatási kérelmet, tele nadrággal és a torkomban dübörgő szívvel aludtam el. Noha a szüleimnek azt mondtam csak egy félévet passziváltatok és “utána meglátom mi lesz”, belül tudtam, hogy nincs visszaút…

Fogalmam sem volt minek és hogyan, de működnie kell.

Világmegváltó összeköltözés egy idegen sráccal és az első saját projektek

Nagyon sokat tanultam a kivitelezésből, de egy idő után birizgálta a fantáziámat, hogy igazándiból saját projektet is csinálhatnék.

Még a Marketing Navigátor online fórumán kezdtem beszélgetni Szőke Andrással, aki később az üzlettársam lett az Online Katapultban.

Néha a több órás csomagolások után nem csak a dobozok lettel leragasztva… Emellett külön szeretném felhívni a figyelmedet a bal felső sarokban található profi, visszhangot gátló megoldásra!

Néhány online hívás után azonnal tudtuk, hogy dolgunk van egymással, ezért egy kivitelezős projektbe bevontam Andrást. Szuper volt a közös munka, így pár héttel később – gyakorlatilag idegenként – elhatároztuk, hogy összeköltözünk megváltani a világot… (képzelheted a szülők vagy a barátnők fejét!)

Kibéreltünk egy 37 négyzetméteres, nagyon szerény kis lakást, és már-már spártai körülmények között kezdtük meg a közös munkát.

Az ablakok kicsit szeleltek, a nálam is jóval idősebb “smart konvektornak” csúfolt szerkezet egész éjjel kattogott a hőtágulástól, a fürdőszobában nem működött a fűtés, a konyhában meg az infrás fűtőpanel gyorsabban égette az ezreseinket, mintha begyújtottunk volna velük.

Mindez 20 évesen persze sokkal inkább buli volt, mint kellemetlenség. Semmire nem cserélném el ezt az időszakot, mindössze most már jobb, hogy van választási lehetőségem.

Ha érdekel hogyan teltek a mindennapok, esetleg egy kis inspirációra van szükséged induló vállalkozóként, akkor nyisd le a következő szekciót:

A mindennapok hangulata életem legtöbb munkával telt szakaszában, szinte totál kezdő vállalkozóként

Akkoriban nem kellett a szomszédba menni motivációért, mivel csak 3 hónapnyi lakbérre és virslidiétára volt pénz a számlámon. Ráadásul minden az újdonság erejével hatott, az első pár év összes napja szó szerint meghódításra várt és soha nem látott kihívásokkal kecsegtetett.

_DSC0082
Az online marketinges lelőhelye 6:45-től 7:15-ig. (Kép forrás)

A mindennapok általában 6:30-kor indultak, 6:45-re már a Kapás utcai Mosolygós Büfébe járó nővérke napindító szlogenjét hallgattuk: “Ez a reggel is jól indul…”.

Egyetértettünk vele, bár talán más előjellel.

Ezután 7:20 körül már kopogtak a billentyűzeteink, elindult a kreatív alkotómunka.

Délidőben átugrottunk egy közelben lévő menzás helyre. Minden alkalom fénypontja volt a néha monotonabb mindennapoknak, mert isteni étkek és szolgálatkész a kiszolgálás várt megdöbbentően megfizethető áron.

Ebéd után az egészség jegyében leszaladt egy túró rudi, egy kőművés kávé (tudod, a 150 Ft-os fajta, műanyag pohárban, ami szétégeti nem csak a kezed, de majdnem a műanyagot is) a szomszéd kisábécében, majd jött a második kör továbbra is töretlen lelkesedéssel.

Délután 5-6 körül már újra szükség volt egy kis friss levegőre, szóval elfoglaltuk törzshelyünket a Moszkván Száll Kálmánon lévő gyrososnál. Itt időnként leteszteltem, tudok-e akkorát büfögni a Pepsi Max után, hogy kidobjanak érte, de az ott dolgozó kollégák rezignált arccal vették tudomásul legemberesebb próbálkozásaimat is.

Miután elkönyveltem, hogy nem vagyok elég gengszter a feladathoz, továbbálltunk az esti műszakra, ami rendszerint az alábbiak egyiként jelentette:

  • határidős projekteknél folytattuk a napi munkát
  • vagy ha nem volt semmi húzós, akkor sétáltunk a Duna parton és a terveket csiszolgattuk szóban
  • esetleg néha konf felvételeket, sales videókat, egyéb érdekes üzleti filmeket nézegettünk

Alkalomadtán lefekvés előtt háborút rendeztünk intimkelyhekkel vagy paleo receptes CD-kkel, amiből maradt pár tucat gyártási hibás példány. Frizbiként használva nagyon csíp egy CD, szóval gyorsan kell mozogni a különböző fedezékek között. De ez csak előnyt jelentett, mert így az egészséges étkezés mellett a kellő testmozgást is kipipálhattuk.

Így nézett hát ki egy átlagos, 12-14 órás munkanap.

Valószínűleg soha nem fogok annyit dolgozni, mint ebben az időszakban, mert ma már más szerepeim, igényeim is vannak. Pál Feri gondolataival egyetértve természetes veszteség, hogy nem lesz több ilyen szakasz az életemben.

Azonban nagyon örülök, hogy ez megtörtént, mert minden ebben a 1,5 évben indult be. Csak azért osztottam meg veled a mindennapi hangulatot, hogy ha most indulsz, akkor talán egy kis inspirációként szolgál számodra ez a sztori. Mindenki kezdi valahol és ha belerakod a munkát, előre fogsz lépni. 😉

Az összeköltözés után 2 héttel már futott az első saját termékes projekt

Mikrobiznisz 1: Varázsital, az első tanulópálya

Első dobásunk a Varázsital lett, ami egy gyógynövény tea.

Varázsital – nem a legszerencsésebb, de kétségkívül poénos név. Egyébként azóta valaki más megvette és használja a domain nevet…:)

Noha ma már tudom jól, egy normális üzleti modell nem abból áll, hogy megveszel egy terméket és továbbadod, de akkoriban ez pont jó tanulópálya volt.

Már csak azért is, mert azt a legkönnyebb eladni, ami valamilyen fizikai fájdalmat old meg és pont ebben segített a Varázsital is (gyomorproblémákat javított).

Számtalan értékesítési videót (az angol szaknyelv VSL-nek hívja őket) készítettünk, állandóan teszteltük az értékesítési oldalt és persze az upselleket is. Itt láthatod az egyik legjobban működőt:

Egyszerű, de nagyszerű upsell a gyógynövény teás projektben.

A Varázsitallal megcsináltunk pár milliós forgalmat, eladtunk belőle pár száz flakonnal. Viszont egy idő után már nem akartuk folytatni különböző okok miatt, így más termék után néztünk.

https://www.onlinekatapult.hu/wp-content/uploads/2015/03/holgyelony-logo-300x54.png
A receptfüzet, amit egy gimis barátom készített nekünk összesen 150e Ft-ért.

Mikrobiznisz 2: Paleo receptfüzet, ami nem ott jött be, ahol sejtettem…

A gyógynövény teák után egy paleo receptfüzet árusításba kezdtünk, ahol a sales oldalak készítésével, értékesítési tölcsérekkel, termék formátumokkal és a vásárlói visszajelzések fontosságával kapcsolatban szereztem sok-sok értékes tapasztalatot.

Magát a receptfüzetet még egy gimis barátom készítette, mindössze pár hét alatt, aprópénzből.

Ez a projekt nem lett igazán sikeres, nem tudtuk jól skálázni. Leginkább az volt a gond, hogy nem volt elég jó a termék. A nyereséges működéshez legalább 5-6e Ft-os áron kellett adni, holott csak egy 100 oldalas füzet volt…

A könyvesboltokba belépve ennyi pénzért csoda könyveket lehet venni, s ezekkel sajnos nem tudtunk versenyezni. Még akkor sem, amikor kiírtuk CD-re a recepteket:

Viszont mi sem számítottunk rá, hogy később a nyakunkon ragadt receptfüzetek vágják hátba a következő projektet, jelentősen megdobva a konverziókat…

Mikrobiznisz 3: Hölgyelőny intimkehely, a nagy áttörés!

A mikrobizniszek közül a legnagyobb tanulságokat a Hölgyelőny hozta számomra. Ezt a bizniszt 2014 végén indítottuk, és akármennyire hihetetlenül is hangzik, 2015-ben már közel 30 milliós bevételt tudtunk termelni intimkelyhek árusításával.

Álljunk meg egy pillanatra, nem mindenkinek ismert az intimkehely jelentése: ez egy női menstruációs segédeszköz, ami kiváltja a tampont és betétet. Nagyon sok helyzetben sokkal jobb alternatíva és akkoriban még elég ismeretlen megoldás volt.

Itt már sokkal nagyobb skálán dolgoztunk: az összesen 4.000 rendelés logisztikailag és marketing szempontból is új kihívásokat jelentett. (No meg persze büdzsé szempontból lehetőségeket.)

Ekkor szerveztük ki a logisztikát először, ami mindent megváltoztatott.

Marketing szempontból számtalan dolgot teszteltünk és tanultunk:

  • milliókat hirdettünk el Facebookon (emlékszem, volt 2 Ft-os CPC-vel futó hirdetésünk, atyaég…)
  • tucatnyi tematikus kampányt csináltunk, köztük többször is több milliós árbevétellel pár nap alatt (kvázi az egész 30 milliós árbevételt pár nagyobb kampány hozta össze, ami bejött)
  • szénné teszteltük Hotjarral az értékesítési oldalt, míg összeállt a legjobb változat
  • a barátnős extra csomag, mint upsell (2-t vegyél 1 helyett) tök jól működött, 30% kérte
  • csináltunk mesterséges konkurenciát, mert láttuk, hogy a nagyobb Fb kampányok után megemelkedik a keresés intimkehely kulcsszóra, ezért létrehoztunk egy “legolcsóbb vagyok” kommunikációjú márkát, amivel 20-30% plusz árbevételt csináltunk, nagyobb haszonnal…
  • és legnagyobb meglepetésünkre, mikor hozzácsaptuk a nyakunkon maradt paleo receptfüzetet az ajánlathoz, jelentősen emelkedett a konverzió…
Az egyik legjobban teljesítő Hölgyelőnyös Facebook hirdetés. Sokáig 10 Ft alatt hozott egy kattintást.

A Hölgyelőny nagyon jól ment, anyagilag és szakmai tudás szempontjából is ez hozott el egy nagy áttörést. Azonban miután learattuk az alacsonyan lógó gyümölcsöket a fáról, el kellett volna kezdeni újabb termékeket bevonni, hogy legyenek visszatérő vásárlók, normális termékpiramis.

Itt pedig kijött az, hogy huszonéves srácokként bizony nem nagyon tudtuk arccal felvállalni ezt a bizniszt.

Nem lehetett csak név nélkül kommunikálni, nem tudtunk igazán kapcsolatot építeni szakmabeliekkel és hiába próbáltunk több célközönségbéli hölgyet bevonni üzlettársként, kudarcba fulladtak a próbálkozások.

Ezért továbbléptünk innen is egy olyan irányba, ami felé nagyon húzott a szívem: tanítani szerettem volna embereknek mindazt, amit az elmúlt években megtanultam.

Online Katapult: nagy ugrás árrésben, könyvírás, konferenciák, amerikai túrák

Egyértelmű volt, hogy a hazai kisvállalkozóknak égető szükségük van gyakorlatias, azonnal használható online marketingtudásra, és úgy éreztük ebben tudunk segíteni.

A saját tapasztalatainkra (kivitelezőként és saját bizniszekkel) és a külföldi tananyagokból szerzett, kipróbált és letesztelt tudásra támaszkodva beléptünk a tanácsadói piacra.

Így született meg az Online Katapult.

Az alapokat gondossággal raktuk le. Ekkor már a névre, a vizuális megjelenésre is nagy gondot fordítottunk, és a kezdetektől az volt a célunk, hogy:

  • hosszútávon fenntartható
  • életképes üzleti modellen alapuló
  • szívünket-lelkünket tűzbe hozó vállalkozást építsünk

Az első lépés ehhez egy előfizetéses oktatási rendszer létrehozása volt, így született meg a Katapult Klub. Ez volt Magyarország első bankkártyás előfizetéses rendszere és több, mint 500 hazai vállalkozóval a legnagyobb is online marketing témában.

Nem túlzás azt mondani, hogy utánunk terjedtek el a bankkártyás előfizetéses rendszerek, többeknek is személyesen segítettem a sajátjuk létrehozásában.

A Katapult első évében nettó 50, a másodikban 70 milliós árbevételt értünk el, ami levegőt árulva (szinte alig van beker költség) teljesen új dimenziókat nyitott meg fejlesztések és tanulás terén:

  • írtunk 3 könyvet, amelyek több, mint 6.000 példányban keltek el
  • tízezrek voltak feliratkozva a Katapultos email listán
  • megnyitottuk az első rendes irodánkat 100 nm2-en
  • 5 fősre nőtt a csapatunk
  • hetente, majd később két hetente élő Facebook adásokat csináltunk TV minőségben éveken keresztül
  • megtartottuk az első két saját rendezésű konferenciát, 150 fővel, 50e Ft + ÁFA-s jegyár mellett
  • évente legalább 1x kiutaztunk Amerikába, hogy a legjobb szakemberektől tanulhassunk
  • az amcsi utakról rendszeresen vlogoltunk, talán ezekkel a spéci videókkal találkozhattál is
  • rendszeresen hívtak vendégelőadónak minket nagyobb konferenciákra is, mint pl. a Marketing Fesztivál és EcomExpo

Mind emberként, mind vállalkozóként érettebb lettem a Katapult 4 éves regnálása alatt, igazi vállalkozói gyorsítósáv volt.

2018 végén azonban hosszas egyeztetés után úgy döntöttünk Andrással, hogy külön utakon folytatjuk. Más jövőbeli céljaink voltak, amiket sajnos nem tudtunk egy közös vállalkozás házteteje alatt megvalósítani.

Nem vesztünk össze, kifejezetten jó kapcsolat volt közöttünk, egyszerűen csak másképp képzeltük el az életünket (kell-e iroda, akarunk-e csapatot, milyen projekteket kezdjünk el stb.). S ha pedig ebben differencia van, akkor azt valóban nem tudja szolgálni egy közös vállalkozás.

Semmihez sem fogható sikerélmény volt közösen dolgozni Andrással, Szilvivel (az egyik marketingesünk), Pálmával (ügyfélszolgálat), Balázzsal (weboldalkészítés) Ádámmal (a másik marketingesünk) és nagyon hálás vagyok, hogy része volt ez az életemnek.

Tehát az Online Katapultot be kell zárni, hogyan tovább?

Miután meghoztuk a szétválásról a döntést, elég sok dolog lezajlott pár hét alatt. Nem sikerült semmilyen formátumban kivásárlásról megegyeznünk, így csak az maradt, hogy bezárjuk az egész Katapultot és minden megy a levesbe.

Mivel nagyobb terveim és ambícióim voltak akkoriban, nem akartam egyből felépíteni egy új tanácsadói márkát a nulláról. Az már egyszer megvolt, relatív sokat elértem vele és valami új kihívásra vágytam.

Vonzott 2 dolog is:

  1. Egy olyan vállalkozás felépítése, amiben nem én vagyok a termék. Azaz eladható és a saját részvételem nélkül is képes pénzt termelni idővel. Kicsit ide tartozott az idő előtti nyugdíjazás vágya is.
  2. Új kihívásokat kerestem, vágytam a “napi szintű új” érzésére.

Mivel pont ekkoriban a SalesAutopilot marketingest keresett, sikerült összeraknunk egy olyan megállapodást, amiben megtaláltam a fenti két számításomat és mellette mindkét fél szuper lelkes lett.

Közel fél évig közösen dolgoztunk, ami több meghatározó élménnyel és tudással tett gazdagabbá.

A SalesAutopilotnál töltött időszak tanulságai

“A+” csapat élménye és a mikrovállalkozókra veselkedő legnagyobb veszély

Az egyik legszuperebb tapasztalat az volt abban a pár hónapban, hogy okos és tapasztalt emberekkel dolgozhattam együtt. A vezetői csapatban hihetetlen koponyák vannak, akiktől folyamatosan lehetett tanulni.

Ez a kép a búcsúebédemen készült, aminek a megszervezését külön köszönöm minden érintettnek! Szuper volt tőletek tanulni, köszönöm.

Nem csak sokkal dörzsöltebbek voltak nálam szinte mindenben, de még munkatempóban is meglepő volt a tapasztalat. Végre nem én voltam a legpörgősebb, hanem néha más csapott engem hátba. 🙂

Amíg pár fős mikrovállalkozásod van, a növekedésedre leselkedő legnagyobb veszély az, hogy óhatatlanul Te vagy a legokosabb a szobában. Ezért érdemes tudatosan keresni azokat a társaságokat, amik a következő szintre emelnek: ez lehet vállalkozói mastermind, egy tanácsadó, egy mentor, a lényeg, hogy legyen valami ami új gondolkodásmódra késztet téged.

Kézi vezérlésű cégépítés helyett folyamatközpontú gondolkodás

Önmagában azért megérte volna ez a pár hónap, mert láthattam egy 15 fős, teljesen a könyv szerint működő (bejelentett kollégák, osztalékkal kivett jövedelem) működő vállalkozás felépítését belülről.

Az általam addig megszokott kézi vezérléses cégvezetés helyett egy teljesen más gondolkodásmódot és működést tapasztalhattam meg, ami nagyon hasznos lesz egész vállalkozói életem során. (Már most is megkönnyítette a DO! elindítását.)

Ennek az egyik része pl. pont a folyamatleírások, amiről a DO! marketing Klubban több anyagot is publikáltam és az Instagram sztorijaimban is többször beszéltem róla.

Ha tippet adhatnék a 18 éves önmagamnak, azt mondanám menj el dolgozni 15-50-150-500 fős cégekhez és csak utána vállalkozz.

Sokáig úgy gondoltam, hogy az Istencsászárság netovábbja, ha egész életedben csak vállalkoztál. Ma viszont ezt már másképp látom, erről beszéltem bővebben ebben az interjúban:

Önismereti túra, ami nélkül örök kérdőjel maradt volna bennem

Rettentően örülök, hogy anno a Katapult felbomlásakor volt merszem meglépni ezt a kalandot. Nem volt egyszerű magam mögött hagyni az ismerős terepet, de megérte.

Így letesztelhettem azt a belső vágyamat, hogy az eladható céghez mi kell és ez nekem való-e.

Azt mondják, életünk végén nem azt bánjuk meg, amit megtettünk, hanem azt, amit nem csináltunk meg.

Utólag visszatekintve, egyetértek ezzel a mondattal. Hatalmas, megválaszolhatatlan kérdőjel lenne benne e lépés nélkül.

Így viszont teljes megnyugvással hagyom magam mögött azt a 3 okot, ami miatt nem akartam újra tanácsadói bizniszt csinálni és ez mindennél többet ér.

Menet közben kibontakozott, hogy nem (csak) a rendszerek és folyamatok építése az én utam, pedig az eladható cég ebből áll. Nem csak, de nagyrészt igen.

Egy idő után azon kaptam magamat, hogy azokat a feladatokat élvezem a legjobban, ahol embereknek segíthetek, őket taníthatom. Akkoriban ez még nem volt annyira egyértelmű számomra, de 7-8 hónappal később letisztultak a tapasztalatok.

Jelenleg úgy gondolom, emberek életére szeretnék hatást gyakorolni, ezt érzem a “hívásomnak”.

A SAPI-nak nem ilyen emberre volt szüksége, ráadásul egyéb lényeges dolgok miatt úgy döntöttünk leintjük a közös munkát.

A DO! marketing elindulása

Az önismereti folyamat vége visszahúzott a tanácsadói bizniszhez, így felépítettem újra egy olyan márkát, amivel emberek életét tudom megváltoztatni a tudásommal.

Ez lett a DO! marketing.

Ingyenes Facebook csoport, ahol végre segíthetek

Hatalmas lelkesedéssel hoztam létre egy ingyenes csoportot, ahova meghívtam a régi ügyfeleimet, követőimet. Itt feltehették a kérdéseiket online marketing témában, én pedig kiélhettem a szolgálattal kapcsolatos vágyamat.

24 óra alatt több, mint 300-an csatlakoztak, majd 1-2 héten belül átlépte a csoport létszáma az 1.000 főt, 1 hónapon belül pedig az 1700-at. (Ebben már az affiliate partnerem ajánlásai is benne voltak, amit ezúton is köszönök nekik!)

Brutális mennyiségű időt raktam a kérdések megválaszolásába, ami elég kemény dió lett:

Április 8. és július 25. között vállaltam az ingyenes “kommenttanácsadást” és ez idő alatt 181 munkaórát töltöttem vele.

Utólag visszagondolva megérte az energiabefektetést, mert nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam és sokan ezért csatlakoztak az előfizetéses rendszerhez (DO! marketing Klub) is.

Jobb oldalt látod az egyik legkedvesebb visszajelzést Szabolcstól.

De ebben a mappában is találsz vagy 30 olyan kommentet, amik közül egyet sem kértem, maguktól születtek.

DO! marketing Klub felépítése

Az első termék az előfizetéses klubom lett, mert ez ad egy jó stabil alapot a céges költségek fedezésére.

Mi az a DO! marketing Klub?

  • több, mint 50 online vevőszerzéshez kapcsolódó oktatási anyagot érnek el az ügyfeleim (írásos anyagok, videós előadások)
    • van köztük olyan, ami vevőszerzésben segít
    • van olyan, ami a kommunikációs stratégiát tanítja meg
    • van olyan , ami kampányolásról szól
    • és a technikai megvalósításhoz is segítséget kapsz például SalesAutopilothoz
  • olyan több órás, szuper részletes mesterkurzusok érhetőek el, mint Vicsai Gábor (az ország egyik legjobb Fb hirdetési szakembere) Facebook Hirdetések 29 részes videókurzusa, Lippner Tamás szintén 10+ részes értékesítési videókurzusa és Terei Miklós mobilos videózásról szóló kurzusa
  • egyedülálló módon csak nálam tanulhatsz a folyamatleírásokról, amik nagy előrelépést jelenthetnek nem csak a marketinged menedzselésében, de a céged építésében is (már csak emiatt megéri kipróbálnod)
  • a zárt Facebook csoportban 2 munkanapon belül válaszolok minden felmerülő szakmai kérdésre
  • 2 havonta telefonos konzultáción lehet részt venni velem, ahol privátban tudnak kérdezni az ügyfelek
  • törzsvásárlói kedvezmény jár minden további vásárlásra (20%)

A klubban nem csak tőlem tanulhatsz, hanem hozzáférsz más magyar elismert szakemberek tudásához is a vendéganyagok keretében:

  • Mészáros Róbert (BrandBirds) – Márkaépítési trendek 2019-ben
  • Csepregi Balázs (SalesAutopilot) – Hogyan lesz a céged eredményesebb folyamatleírások segítségével?
  • Pongor-Juhász Attila – A marketing és bizalomépítés 3 szakasza
  • Kovács István (Conversific) – Hogyan tudod növelni a vásárlások számát a webáruházad elemzésével?
  • Sipos Csaba (SEO Navigátor) – Így csinálj magadnak PROFI kulcsszókutatást és kulcsszóelemzés [TELJES ÚTMUTATÓ]
  • Siteri Gergő – Telefonon hívják fel a bizniszedet? Megmutatjuk, hogyan mérd a hirdetési konverziókat Google Adsből vagy bármilyen hirdetésből
  • Szabó Valéria (FlyFunnels) – Hogyan négyszereztük meg ügyfelünk bevételét már az 1. évben? A +47 620 000 Ft-os funnel története
  • Kovács László (FollowMarketing) – Kérdezz-felelek az Instagramról
  • Vicsai Gábor – Facebook Hirdetés Mesterkurzus (29 videóval A-tól Z-ig minden, amit a hirdetésekről tudni érdemes)
  • Lippner Tamás – Értékesítési Mesterkurzus (10+ rész)

Mást is csináltam a klub indításával párhuzamosan (kommunikáció, vendégelőadások, személyes konzultációk és ugye az ingyenes csoport…), de nagyjából 4 hónap volt – szerintem – profin elindítani a dolgot.

Új arculat, új weboldal, igényes sales oldal, új tananyagok belül, több külsős meghívott szakértő – rohadt sok meló volt vele.

A nyitáskor 176-an csatlakoztak, ami kevéssel maradt el a kitűzött 200 fős céltól. Ebben a posztban írtam a klubnyitás megrendeléseinek statisztikájáról:

Privát konzultációs ügyfelek sikerei 2019-ben

Szívmelengető élmény volt, hogy amint kiküldtem a listámra a DO! marketing megalapításáról szóló hírt, elkezdtek megkeresni konzultációval kapcsolatban a régi követők, ügyfelek.

2019-ben (május óta) 16 különböző ügyfélnek segítettem személyesen a projektjeiben.

Néhány partnerrel folyamatos együttműködést kötöttünk, ami egy új, nagyon élvezetes konstrukció számomra.

Többen is azért fizetnek, mert így a megbeszélt időpontra elég ciki lenne nem megcsinálni amiben maradtunkNa ez az, amit nem találtam volna ki az íróasztalom mögött ülve…

A privát konzis ügyfeleknek azért is örülök, mert a DO! marketinggel szeretném elkerülni a termékfejlesztés-kampányolás mókuskereket.

Külsős tanácsadóként az a megtiszteltetés ért, hogy meghívtak a Don’t Panic Angol nyelviskolahálózat franchise tagoknak tartott díjátadó gálájára. Olyan nevek mellett szolgálhatom a DPA fejlődését, mint Kaszás Péter (TeamGuide) vagy éppen Millavári Barna, a Magyar Franchise szövetség elnökségi tagja.

Nem csak a személyiségtípusom számára unalmas ugyanazt csinálni, de szakemberként is jobban fejlődök, ha valódi projektekben veszek részt tanácsadóként.

Az biztos, hogy az így begyűjtött sikersztorik jól fogják boostolni az infótermékes lábat is, hiszen semmihez sem fogható hitelességet és tartalmat biztosítanak. Itt van pár sikersztori a teljesség igénye nélkül.

Don’t Panic Angol – termékbevezetési kampány

Kattints a képre és megnyílik olvasható méretben.

Végül azt hiszem 8-900 csomag eladásnál (8 számjegyű bevétel) állt meg a DPA csapata és ehhez én is hozzájárultam néhány tippel.

Emellett a DPA-val egyéb izgalmas együttműködés is zajlik, ez lesz majd igazán érdekes. De itt csak 2020-ban érnek be a tapasztalatok, még nincs miről beszámolni.

Semmiszemét.hu sikersztori fizikai termékkel

Kattints a képre és megnyílik olvasható méretben.

Balázs és Benji egy a szívemhez nagyon közel álló témában fordultak hozzám: hulladékmentes mosószert és tisztítószert kezdtek el forgalmazni. Már az első komolyabb kampányuk pár nap alatt 100 fölötti megrendelést hozott azon tervek alapján, amit a konzultáción javasoltam nekik.

Welczenbach Tamás előfizetéses rendszere

Ahogy a fotós szakma ismeri, “W Tamás” még a nyár végén fordult hozzám személyes segítségért az előfizetéses rendszerének felépítésével kapcsolatban.

Azóta sikeres volt a termékbevezetési kampánya és közel 100-an előfizetők lettek nála. Tamás különösen erős és gyors megvalósító, élmény vele közösen dolgozni.

Az élvezem a legjobban, mikor gondolkodásmódot tudok megváltoztatni

Kattints a képre és megnyílik olvasható méretben.

Volt egy kedves ügyfelem, akinek egészen jelentősen át kellett állítani a gondolkodásmódját. A visszajelzése alapján sikerült és nagyon boldog voltam ettől. (Szerencsére nem fölöslegesen utazott Németországból haza a konzultációra.)

További ügyfelek a teljesség igénye nélkül, akikkel dolgoztunk 2019-ben

Még több videós visszajelzést találsz konzis ügyfelektől a főoldalon. Járt nálam Kollár Anna, Lippner Tamás (Sell&Speak), Kiss Gergely (Unlimited Man) és Tusnádi Roland (Bosslife), Palánkai Gábor (Ügyvezető Akadémia), Licsár Szilvia (Játékliget), Dénes Ivett (Anya, gyere!).

Szuper volt ennyi ambiciózus, jófej vállalkozóval dolgozni!

Végszó, egyúttal köszönöm az idődet

Mindenképp gratulálok, hogy ha végigolvastad vagy akár csak átfutottad ezt a históriát!

Manapság sokan állítják, hogy náluk van a szent grál az üzleted fellendítéséhez, s ilyenkor nehéz eldönteni kiben is bízhatsz igazán, ki mögött rejlik valódi mélység és tartalom.

Célom szerint sikerült jobban megismerned az emberi értékrendemet és a szakmai tapasztalatomat is a cikk segítségével.

Immáron el tudod dönteni, méltó lehetek-e a bizalmadra és ha úgy határozol adsz egy esélyt nekem a közös munkára, izgatottan várom, hogy szolgálhassalak!

Akárhogy is döntesz, sok sikert kívánok a vállalkozásodhoz, a cikk kapcsán pedig várom véleményedet, gondolataidat a hozzászólások között.

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!