fbpx

Mit csinálnak azok, akik eredményesen szereznek vevőt?

vevőszerzési példák
2014 óta több száz cégnek segítettem élő tréningeken vagy mentorprogramokon és biztosan tartottam 100+ személyes konzultációt is, ezért pontosan látom, hogy mit csinálnak jól azok az ügyfeleim, akiknek sikerült túlszárnyalni a saját elvárásaikat is az eredményességükkel. Kíváncsi vagy a titkukra, ugye?
Olvasási idő: 8 perc

A jó hírem az, hogy nem valami különleges, számodra elérhetetlen képességről vagy varázsmódszerről van szó, hanem olyasmiről, amire te is képes vagy!

A legeredményesebb ügyfeleim ugyanis ahelyett, hogy mindig az éppen aktuálisan legfényesebben csillogó marketing trendek – gyémánt kavicsok – után futnának, inkább működő vevőszerző rendszerben gondolkodnak.

Ők már felismerték, hogy a bevételnövelés 3 egymásra épülő, egymást kiegészítő folyamattal lehetséges:

  • folyamatosan új érdeklődőket szereznek,
  • bizalmat építenek az érdeklődőik körében rendszeres kommunikációval, 
  • és végül ügyes kampányokkal pénzre váltják az első két lépésbe befektetett munkájukat. 

Ha jól megfigyeled a következő 3 sztorit, amit most megosztok veled, mindegyikben észreveheted, hogy ezt a 3 lábat rendszerben használva nemcsak pillanatnyi sikereket érnek el, hanem tartósan képesek több vevőt és magasabb bevételt elérni. 

Tegyünk most nagyító alá 3 sikersztorit, és nézzük meg, hogyan értek el sikereket az általam tanított vevőszerző rendszer segítségével!

Terei-Vigh Kiszti és az Ételérzés sikersztorija egy telített piacon

Terei-Vigh Kriszti, az Ételérzés alapítója, online főzőtanfolyamokat tart, főzőestjeivel és könyvével a gasztonómia konkurensektől hemzsegő piacán segíti a tőle tanulókat. 

2020 elején kezdte el építeni a saját 3 lábú vevőszerző rendszerét az Új Vevők Futószalagon Megvalósító Programunk segítségével, aminek meg is lett a profitban mérhető eredménye.

Márciusban fogott bele a saját email listájának építésébe, méghozzá “önfinanszírozó módon”, azaz anélkül gyűltek az email címek az adatbázisában, hogy az neki pénzbe került volna.

Mivel épített listát?

Facebookon kezdte el hirdetni az “Instant Ételek Természetesen” című ingyenes anyagát, amiben 15 adalékanyagmentes recept található. 

Ennek eredményeképp 3400 új feliratkozója lett 1 hónap alatt, amivel alapból majdnem megnégyszerezte a követőtáborát. (Előtte 1300 feliratkozója volt.) 

A listaépítést követően néhány hét alatt kiküldte a 16 részes “Ételérzés tippek” email sorozatot, így egyre jobban megismerhették az újak is, bizalomépítés pipa.

Majd végül a “Tervezz, taníts, tarolj” kampánystratégiát felhasználva megírt 12 db emailt, ami a lehető legteljeskörűbben bemutatta az új termékét a követőtáborának, egy online főzőtanfolyamot.

Az email kampányból 48 db vevőt szerzett, 690e Ft-os bevétellel. Néhány tízezer forint kiadása volt, a többi tiszta nyereség volt számára.

Az elkövetkező hónapokban tovább növelte az email listáját (kb. 5-6 ezer fősre duzzadt), s a következő kampánya úgy hozott 1,3M Ft-os bevételt, hogy saját bevallása szerint sem tudott mindent beleadni.

Kriszti eddigi történetében az a legcsodálatosabb, hogy ezeket az eredményeket kifejezetten döcögős környezetben tudta elérni (ezúton is gratula Kriszti!):

  • 2020 márciusában jött pont a koronavírus,
  • Kriszti pedig április végén csinálta az első kampányt, amikor mindenki elég nagy félelemben volt, sokan alig akartak költeni.
  • Közben még helyt állt anyaként egy tizenévessel otthon. 😉 
  • Aztán a második kampányát (közel dupla bevétellel) szeptemberben, pont a második hullám indulásakor, megint csak nem a legideálisabb gazdasági környezetben hozta össze.
  • És ahogy Kriszti férje, Miki felhívta rá a figyelmemet a könyv előolvasásakor, bizony a gasztro téma egy vérvörös óceán! Kismillió ingyenes blog, TV-s és online főzőműsor, recepttár áll rendelkezésre mindenkinek egy kattintásra és Kriszti így keres pénzt.

Mindennek a tetejébe mindössze 5-6 ezer fős még csak az email listája… 

Szerinted csak ennyi magyar nőt érdekel a főzés itthon? 😉 Igen, én is egyetértek veled, ebben a bizniszben nevetve benne van egy tízes szorzó bevételben és az a legcsodálatosabb, hogy NEM KELL többet dolgoznia majd ezért Krisztinek!

Az egyedüli dolga az lesz, hogy még nagyobb email listát épít, a folyamat többi része teljesen ugyanaz…

A Gyöngybarlang.hu sikersztorija – webshopként is lehet tarolni!

A Gyöngybarlang.hu gyöngyös és féldrágaköves ékszerekkel, illetve azok készítéséhez szükséges alapanyagokkal foglalkozó webáruház. Mintaszerűen kivitelezett érdeklődőszerző folyamatot építettek fel az Új Vevők Futószalagon Megvalósító Programunkban tanultakkal, amely 5,5 hónapig futott. 

Ennek eredménye rövid időn belül 11.000 új feliratkozó, és több, mint 1.680.000 Ft azonnali bevétel lett 515.000 Ft hirdetési költségből. Így pedig nem csak önfinanszírozó a folyamat, hanem valamennyi profitot is termelt.

A folyamat természetesen itt is azzal indult, hogy forgalmat vittek egy letölthető csalit ígérő feliratkozó oldalra. 

Az oldalt is megmutatom, hogy lásd:

A Gyöngybarlang.hu már a hirdetések elkészítésekor is nagyon ügyesen bánt a letölthető csali képével, hiszen a hirdetés képén is szerepeltették. 

Aki ezt látva átkattintott, azt nem érte meglepetésként sem a könyv témája, sem pedig a megjelenése. Látva azt, hogy közel fél éven át mindössze 11-20 Ft között mozgott a hirdetésből való átkattintás költsége a feliratkozó oldalra, ezt a technikát megéri neked is kipróbálni, amikor a letölthető anyagodhoz készítesz hirdetéseket. 

A hirdetésekre összesen 515.000 Ft-ot költöttek, de az alacsony átkattintási költségnek köszönhetően ebből az összegből 11.000 új feliratkozót sikerült szerezniük.

Igen, jól számolod, mindössze 47 Ft-ba került egy új feliratkozó. Ez még mindig nagyon baráti költség, és lehetőséget adott nekik arra, hogy nagy számú érdeklődőnek mutathassák meg az ingyenes csalit követő ajánlatot. 

De a legfontosabb elem még csak most jön!

A védelmi ásványokról szóló csali után felajánlottak egy különleges, védelmi ásványokból készült karkötőt. 

Hogy mennyire sikerült jól az első vásárlásra buzdítás? 

A folyamatban körülbelül 160 új vásárlót sikerült szerezniük. Ugyan az 1+% körüli vásárlási eredmény még javítható lenne az ajánlatot bemutató értékesítési oldal csiszolásával, de az új vásárlók így is kérdés nélkül bőven önfinanszírozóvá tették az új email címek megszerzését. 

A 11.000 új érdeklődőből nem mindenki állt készen az azonnali vásárlásra, így tőlük a jövőben még érkezhet bevétel, immáron drága reklámköltség nélkül, hiszen elérhetők az email listán, levelek segítségével.

Ez alapján remélem, már látod, hogy webshopként is van a kezedben egy lehetőség arra, hogy valóban működő vevőszerző rendszert építs!

Hogyan lehet vevőket szerezni egy webinárral? Nézzük meg a saját példánkat!

Azért hozok neked  saját példát is, mert így a legapróbb részleteiben tudom felfedni előtted a jól működő webinárok titkait. Minden marketing fogást és minden eredményt át tudok neked adni erről az érdeklődőszerző folyamatról, így te is a lehető legtöbbet tudsz profitálni a példából. 

Az egyik sikeres képzési programom, az Új Vevők Futószalagon (UVF) elindítása előtt egy élő webinárt szerveztünk a csapatommal. A cél az volt, hogy be tudjam mutatni a program lelkét képző vevőszerző rendszer fontosságát, alappilléreit, majd pedig magát az ajánlatot is. 

A webinárom témája ennek megfelelően az volt, hogy “Hogyan szerezz új vevőket futószalagon, felesleges pénzkidobás és hosszú tanuló évek nélkül?”

Ennek a lépésein fogunk most együtt végigmenni. 

Nekem nagyon bevált a Facebook hirdetések használata, mert viszonylag rövid idő alatt is jelentős forgalmat tudok vinni a megfelelő feliratkozó oldalra, éppen ezért ezúttal is ezt használtuk arra, hogy forgalmat tereljünk a feliratkozó oldalra. 

Az UVF webinárium esetében az összes regisztráló felét hirdetésekkel sikerült megszereznünk, és a hirdetések mindössze 10 napig futottak. 

Ez idő alatt több, mint 183.000 Ft-ot költöttünk, és a Facebook statisztikái szerint 473 db regisztráló jött. 

Ez átlagosan 386 Ft-os regisztrációs költség. Ennél láttam már más webinárjaim esetében jobbat is, akár 250 Ft körüli regisztrációs költséget is, de nem akarom, hogy azt gondold, nálam mindig 300 Ft alatti jönnek az új regisztrálók, ezért ezt a példát is megmutatom. 

Milyen hirdetések hozták a legtöbb új webinár regisztrálót? 

Hadd mutassak neked két példát: 

Mindkettő videós hirdetés volt, és 300-350 Ft között hoztak tetemes mennyiségű új regisztrálót a webinárra. 

Na, de hova irányítottuk a forgalmat? Hogyan nézett ki a feliratkozó oldal a webinárium esetében? 

Természetesen ezt is megmutatom neked, itt láthatod: 

Csupán ezzel a webinár feliratkozó oldallal összességében 1100 új regisztrálót szereztünk, a feliratkozási arány 40% körüli volt. (Ebből kb. 500 ember jött Facebook hirdetésből, a többi feliratkozó pedig a saját és ajánló partnereink email listájáról.)

Persze nem sóhajtottunk fel elégedetten, amikor átléptük az 1000 jelentkezőt, mert jól tudtuk, hogy nem lesznek ott mindannyian a webináron. 

Azt, hogy végül hányan vettek részt az előadáson, természetesen nem bíztuk sem a szerencsére, sem pedig arra, hogy emlékszik-e vajon a jelentkező az időpontra. 

Egyáltalán nem mindegy, hogy végül a jelentkezők közül hányan fogják tényleg figyelemmel kísérni az előadásodat, ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy emlékeztesd a regisztrálókat. 

Egyrészt segít, ha nem csapod össze a webinár regisztrációt követő köszönő oldalt, hanem konkrét, pontos instrukciókat adsz. Nálam például így nézett ki: 

Amint látod, nemcsak a pontos időpontot ismételtük meg újra, hanem kértük azt is, hogy írja be a naptárába az időpontot, hiszen ami nincs a naptárban, az nem létezik. 🙂

Második lépésben pedig gondoskodtunk arról, hogy a regisztrációt követően folyamatosan emlékeztessük az érdeklődőket a webinárra. 

Ezt előkövető levelekkel értük el, egészen pontosan 6 levelet küldtünk ki a webinár előtti 3. naptól egészen a kezdésig. Soknak tűnik? 

Megéri leküzdened az ellenállásod, ugyanis ennek is köszönhetően a feliratkozók fele élőben nézte az előadást, nagyságrendileg 550 fő volt jelen a webináriumon. 

Persze nem maradt mindenki a webinár végéig, de még így is közel 300 nézőnek tudtam felfedni azt az ajánlatot, azaz ennyien voltak élőben velünk a vége felé. 

Mivel ez egy drágább program volt, nem azonnali vásárlási lehetőséget kínáltunk, hanem akit érdekelt az ajánlat, az jelentkezhetett egy 30 perces telefonos konzultációra. Ennek során egyeztettük, mi a célja az érdeklődőnek, és ha valóban jó választás lenne számára a program, akkor felkínáltam a csatlakozási lehetőséget.

Így sikerült 30 érdeklődővel telefonon is beszélni az UVF programhoz való csatlakozásról. Közülük kb. 40% vásárolt, ez 4 M Ft körüli nettó bevételt jelentett.

Itt azonban nem állt meg a folyamat!

Miért is engedtem volna el azt a közel 800 regisztrálót, aki nem volt ott az ajánlat felfedésének pillanatában? 

Számukra (és persze ezen a ponton már a teljes meglévő listám számára) egy 5 részes email kampányt dolgoztunk ki, aminek köszönhetően újabb 30 időpontfoglalás, újabb 4,5 milliós bevétel folyt be a kasszába. 

Remélem, ebből a példából látod, hogy a webinárban rengeteg lehetőség rejlik:

  • email listát épít, bizalmat növel a feliratkozások által,
  • bizalmat épít a kb. 60 percnyi értékkel, amit ott adsz,
  • majd a webinár végén értékesíthetsz is. 

Még a cikk elején írtam arról, hogy egy működő vevőszerző rendszer ebből a 3 lábból áll. A webinár pedig az egyetlen olyan folyamat, ami mind a 3 lábat egyszerre tudja építeni. 

Ha pedig abba is belegondolsz, hogy a webinárra feliratkozottaknak nemcsak utánkövető leveleket tudunk küldeni, de később akár egészen új kampányokat is, akkor szerintem már te is azon gondolkozol, hogy milyen termékedet vagy szolgáltatásodat tudnád webinárral értékesíteni.

Összegzés

Ha szemfülesen olvastad ezeket a sztorikat, akkor te is észrevetted, hogy a logika mindegyikben hasonló volt. Egy kidolgozott folyamatot működtetnek, amely során először érdeklődőket szerzünk, majd bizalmat építünk és végül tarolunk!

Pontosan ezt a 3 lábú vevőszerző rendszert mutatom be lépésről lépésre az új könyvemben, ami az Új vevők futószalagon címet kapta. A könyvben mutatok például 6 különböző érdeklődőszerző folyamatot, amelyek között akkor is találsz neked valót, ha webshopod vagy infoterméked bizniszed van, sőt, akkor is, ha szolgáltatóként dolgozol. 

A könyvben amellett, hogy egy Jolly Joker vevőszerző rendszer összes elemét részletesen kifejtem (300+ oldal terjedelem mellett van rá helyem bőven) csak magyar kisvállalkozóktól találsz majd példákat. A sikereiket pedig olyan apró lépésekre bontom, hogy le tudd követni őket akkor is, ha nem ügyködsz régóta az online marketing világában. 

 A könyvet innen tudod megrendelni (február közepén szállítjuk ki, most készíti a nyomda), és segíteni fog neked, hogy felépítsd a saját, működő vevőszerző rendszered! Nagyon várom, hogy végre eljusson hozzád is!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!