Hogyan tudsz kémkedni a versenytársaid után a Facebook Hirdetéstárral?

hirdetéstár
A Facebooknak van egy nagyon hasznos eszköze, amivel bármelyik cég Facebook hirdetéseit le tudod csekkolni 1 perc alatt, ráadásul teljesen ingyen!
Olvasási idő: 5 perc

Ha úgy gondolod, hogy ez csak valami illegális, erkölcstelen dolog lehet, akkor van egy jó hírem: teljesen legális eszközről van szó, és nem kell mást tudnod hozzá, csak a versenytársaid Facebook oldalának a nevét.

Ennek az eszköznek a neve Facebook Hirdetéstár.

Mi az a Hirdetéstár?

A Hirdetéstár olyan eszköz, aminek segítségével meg tudod nézni, hogy jelenleg milyen Facebook-hirdetéseket futtatnak a különböző cégek.

Segítségével elemezheted a cégek hirdetéseit, információt gyűjthetsz a konkurenciáról és ötleteket gyűjthetsz a saját hirdetéseidhez.

Ezek mellett pedig teljes érdeklődő és vevőszerző folyamatokat is láthatsz, így végig tudsz menni az értékesítési tölcséren és így akár modellezni is tudod a jól teljesítő cégek tölcséreit.

Ezek az előnyök várnak a Hirdetéstárban

1) Mindegyik hirdetésnél látod, hogy mikor indult el.⁣ ⁣

Ezáltal elemezni tudod, hogy a konkurencia vagy más cégek milyen időközönként szokták lecserélni a hirdetéseiket.

Ha van olyan hirdetés, ami már egy éve is futott, az minden bizonnyal annyira jól működik, hogy csak apró változtatásokat eszközölnek rajta.

Persze érdemes odafigyelni arra is, hogy az adott hirdetés egy értékesítési tölcsér mely része lehet, hiszen ettől is függ annak sikeressége.

(Például ha egy belépő terméket reklámoz, akkor lehet, hogy a csali termék annyira meggyőző volt, hogy sokkal jobban kattintanak rá az érdeklődők. Nem biztos, hogy hideg célközönségnél szintén jól működne.)

⁣ 2) Mindegyik szöveg és fotó variációt látod a hirdetésekből.⁣ ⁣

Nagyon sok inspirációt, ötletet gyűjthetsz a szövegekből és a képekből, amire esetleg nem is gondoltál volna magadtól.

Találkozni fogsz hideg közönségnek és visszatérő látogatóknak futtatott hirdetésekkel is – mindkettő tanulságos lehet.⁣ ⁣

3) Az összes hirdetésnek látod az érkezési oldalát.⁣ ⁣

Ez azért nagyon hasznos, mert így:

a) Lementheted az oldalakat a saját iparági példatáradba, végignézheted, hogy miről és miért írnak, hogyan próbálják meggyőzni a látogatót.⁣ ⁣

b) Látni fogod az összes ajánlatot, legyen szó ingyenes csaliról vagy éppen fizetős dolgokról. Így a teljes értékesítési folyamatról képet kaphatsz.⁣ ⁣ Ez a hármas pont talán a legnagyobb előny, élj vele!⁣ ⁣

Csak a jelenleg futó hirdetéseket tudod megnézni (legtöbb esetben), kivéve a közügyekről, választásról és a politikáról szóló hirdetéseket, ezen témákban az inaktív hirdetéseket is látni fogod. A költéseket is csak ez utóbbinál láthatod.

Hogyan keress a Hirdetéstárban?

A Hirdetéstárat itt tudod elérni.

Ha nem politikai vagy közügyi témával foglalkozol, akkor nincs más dolgod, mint a “Hirdetések keresése hirdető neve szerint” részbe begépelni a kívánt cég Facebook nevét.

(Ha mégis a politikai és közügyi hirdetések érdekelnek, akkor kattints a kereső feletti “Közügyek, választások vagy politika” lehetőségre.)

Ha elkezdjük begépelni a kívánt cég Facebook oldalának a nevét, a kereső alatt ki fogja hozni a találatokat, képpel, Facebook és Instagram névvel és kedvelők számával, így kattintás nélkül is le tudod ellenőrizni, hogy a jó céget hozta ki neked.

Tipp: Ha nem találod a céget, nézd meg Facebookon, pontosan milyen névvel van fent, és próbáld meg azzal.

Ha megtaláltad a keresett vállalkozást, akkor a Hirdetéskezelő megjeleníti a Facebook és az Instagram oldal adatait, elérhetőségeit, alapításának a dátumát.

Ha nincs jelenleg futó hirdetése, akkor egy ilyen szöveget fogsz látni:

Ha viszont van aktív hirdetése, akkor mindet meg fogja jeleníteni, ráadásul különböző dolgokra tudsz szűrni, amik segítik a keresésedet.

Milyen szűrési lehetőségek vannak?

A “Szűrés” résznél számos opciót beállíthatsz. Egyrészt, ha a cég több országra is hirdet, akkor kiválaszthatod a neked fontos országokat.

A megjelenést listázhatod frissesség szerint is, ha például az utóbbi 30 nap hirdetéseire vagy kíváncsi, vagy csak az elmúlt 7 napra.

Ha csak az Instagramon, vagy a Messengeren futó hirdetéseket szeretnéd elemezni, akkor azt is beállíthatod a “Platform” résznél.

Így bármelyik platformra tudsz szűrni, ahol a hirdetések megjelennek, és megnézheted, hogy milyen szövegeket, képeket használ a hirdető például a Facebookon, és miben mások az Instagram megjelenései.

Jobb oldalt, szintén a “Szűrés” sávjában van a “Rendezés” opció, ahol azokat a hirdetéseket tudod előre hozni, amiknek a megjelenésszáma alacsony, vagy éppen magas a többihez képest.

Ez akkor hasznos, ha kíváncsi vagy, melyik hirdetést futtatták vagy a legtöbb összeggel (vagy leghosszabb ideig), vagy a legsikeresebben.

Ha tudni szeretnéd, akkor a “Csökkenő” opciót válaszd, és az első pár találat lesz majd a legnagyobb megjelenésszámú.

Hirdetések részletesebben

Miután kiválasztottad a neked fontos szűrőket, már csak azok a hirdetések maradnak, amik téged érdekelnek.

Általában soronként 3 hirdetést fogsz látni. Felül zölden jelzi a rendszer, hogy aktív hirdetésről van szó, majd azt is megmutatja, hogy melyik platformon jelenik meg.

Az összes szöveget és a képet is megnézheted, sőt, le is ellenőrizheted, hogy hogy néz ki a Facebook hírfolyamban.

Ehhez kattints az adott hirdetés tetején lévő 3 pontra, és ha a “Hirdetés hivatkozásának másolása” lehetőségre kattintasz, akkor egyből lemásolta a hirdetés URL címét, amit egy új ablakban a CTRL + V betűkombinációval el is érhetsz.

Ha pedig a céloldalt szeretnéd megnézni, ahová vezet a hirdetés, akkor egyszerűen kattints a képre vagy a kép alatti szövegre (a piros nyíl mutatja).

Minden hirdetés alatt van egy “A hirdetés adatainak megjelenítése” gomb (piros nyíl mutatja).

Ha erre rákattintasz, akkor egy-két további információt tudhatsz meg a cég Facebook oldaláról (pl. a Névjegyét). Így néz ki:

Hogyan tovább?

Gyűjtsd ki a legjobb szövegeket, mentsd le a képeket, és próbáld meg a te ajánlatodra, a te stílusodra formálni őket!

Ne másold át teljesen a tetsző hirdetéseket, viszont egy-egy ötletet nyugodtan átvehetsz akár a konkurenciától is.

Habár nagyon fontos az elemzés, ne ess abba a hibába, hogy fél-egy napot rá szánsz! Kezd kicsiben! Válassz ki 5-7 konkurenciát vagy olyan céget, akik jól teljesítenek, és nézd meg, ők hogy csinálják másképp.

Írd ki az ötleteidet, majd használd fel ezeket, amilyen gyorsan csak tudod! Így személyesen tudod tesztelni a változtatásokat.

Összegezve: nézd meg, hogy hirdetnek mások, gyűjts ötleteket, majd optimalizáld velük a saját hirdetéseidet! Így azt az időt, amit elemzésre fordítasz, máris tudod kamatoztatni!

Remélem, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést! 🙂 Ha kíváncsi vagy több tucat hirdetés elemzésére, és DO! marketing Klub tag vagy, akkor kattints ide!

Jó megvalósítást kívánok!

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!