Hogyan szerezz hírlevél feliratkozókat interaktívan, a látogatóid számára is élvezhetően?

kép2
A hazai webáruház tulajdonosok és online marketingesek többsége kiemelt figyelmet fordít a látogatószerzésre. Fontos, hogy kellő mennyiségű látogató olvassa a weboldalunkat - hiszen ez mindennek alapja -, ami azonban emellett szintén elengedhetetlen, hogy időben fel legyünk készülve ezen látogatók konvertálására.
Olvasási idő: 8 perc

Személyes üzenet Domán Zsolttól:

Ez a vendégcikk azért született meg, mert személyesen kértem az OptiMonk csapatát, hogy mutassák be a legizgalmasabb módszereket a popupos feliratkozó szerzésre. Ezúton is köszönöm Pál Juditnak, az OptiMonk CMO-jának, hogy elkészítették ezt a cikket! 🙂

Jó tanulást kívánok a cikkhez, nekem nagyon tetszett!

A hazai webáruház tulajdonosok és online marketingesek többsége kiemelt figyelmet fordít a látogatószerzésre. Mi több, a tapasztalt szakértők igyekeznek több csatornán is aktívan jelen lenni, hogy két vagy akár több stabil „lábat” teremtsenek forgalmuk biztosítására.

És ez így van rendjén…

… mindaddig, amíg ezen a ponton nem állunk meg.

Fontos ugyanis, hogy kellő mennyiségű látogató olvassa a weboldalunkat – hiszen ez mindennek alapja -, ami azonban EMELLETT szintén elengedhetetlen, hogy időben fel legyünk készülve ezen látogatók konvertálására.

Az e-kereskedelemben jellemzően akkor beszélünk „konverzióról”, amikor megtörténik a vásárlás. (Szolgáltatói körökben jellemzően egy-egy űrlap kitöltése, egy regisztrációs folyamat befejezése esetén beszélhetünk erről – amely legtöbbször a szolgáltatás megrendelését jelenti.)

Bármelyik esetről is legyen szó, még a klasszikus webáruházak esetén is vannak helyzetek, amikor nem a vásárlásra való ösztönzés a hosszú távon is leginkább célravezető stratégia – annak ellenére, hogy a végcél kétségtelenül a vásárlások számának növelése.

Minden igyekezetünk ellenére, sajnos a statisztikák szerint egy átlagos webáruházban a látogatóknak csupán 3%-a vesz valamit, míg a látogatók nagyjából fele soha nem is fog vásárolni.  A fennmaradó 47% azonban más, velük megéri körültekintően bánni.

Persze csak ha növekedni szeretnénk.

Ha nem vásárlásra, akkor mire ösztönözzük őket?

A leginkább elkötelezett látogatókat (akik már több aloldalunkon jártak, termékeket nézegettek, keresőből érkeztek, stb.) esetében a webes kommunikációnk célja egyértelmű: elérni, hogy minél hamarabb vásároljanak.

Nem szabad azonban csüggednünk akkor sem, ha látjuk, hogy a többség – átlagosan a látogatók közel fele – még nem kész a vásárlásra valamilyen anyagi vagy érzelmi oknál fogva (vagy épp csak azért, mert több információra van szükségük), hiszen egy kis törődéssel ők is könnyedén vásárlókká faraghatók. Nincs más dolgunk, minthogy vásárlás helyett egy kisebb elköteleződésre bírjuk őket.

Tekintve, hogy az e-mail marketing még mindig az egyik legjobb módja az ilyen „félkész” látogatók vásárlásra ösztönzésére, egy bevált módszer, ha ezen látogatókat feliratkoztatjuk a hírlevelünkre – ezzel is lehetőséget nyerve arra, hogy később, személyre szabott e-mailek segítségével elérhessük, hogy vásároljanak.

Ez az a pont, ahol az intelligens popupok képbe jönnek – legfőbb erősségük ugyanis épp a látogatók feliratkozásra ösztönzése.

Talán te is találkoztál néhány éve az eDigital lenti popupjával, amelynek segítségével alig 6 nap alatt több mint 50 000 feliratkozót gyűjtöttek:

Amellett, hogy az ajánlat éppen azoknak jelent meg, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak majd a jövőben, az eDigital szenzációs sikere 2 tényezőre vezethető vissza:

  • Lecsökkenti a választási lehetőségeket: Hallottál már a „jam tanulmányról”? Azt bizonyította, hogy csak kevés ízű lekvár kihelyezése esetén többen vásároltak az adott termékből, mint amikor lényegesen több változat volt elérhető a boltok polcain. Hasonló logika figyelhető meg itt is: az eDigital webáruházában több mint 60 000 termék közül lehet választani. Nemhogy egy ekkora webshopnál, de még egy kisebb webáruház esetén is gondot okozhat a túl nagy választék, hiszen a látogatónak túl sok alternatívát kell mérlegelnie – ami akár döntésképtelenséghez is vezethet. Ez a popup egyetlen irányba vihette a látogatót: vagy megadta az e-mail címét, hogy elsőként értesüljön a Black Friday promócióbn résztvevő termékekről vagy bezárta a popupot és távozott az oldalról.

  • A megfelelő pillanatban szakít félbe jelenik meg: Ha jól van beállítva, egy popup pont akkor jelenik meg, amikor épp vevő az üzenetre a látogató. Az eDigital jól tudta, hogy az oldalt elhagyó látogatók jelentős része soha nem tér vissza. Sőt, 90%-ukat el sem érhetjük a kilépést követő 1 óra után. Éppen ezért a fenti popup kilépési szándék esetén jelent meg – még MIELŐTT a látogató elhagyná az oldalt. Így az eDigital kapott még egy utolsó esélyt arra, hogy a vásárlásra még fel nem készült látogatókat visszacsábítsa. 11%-uk fel is iratkozott a webshop hírlevelére.

De mégis hogyan tudjuk beazonosítani a „félkész” látogatókat?

Ehhez érdemes megvizsgálnunk, hogy milyen forrásból érkeztek a látogatóink, valamint tanulmányozni, hogyan viselkednek a weboldalunkon.

A vásárlásra még nem kész látogatók jellemzően valamilyen „hideg” forgalmi forrásból érkeznek (pl. új közönséget célzó Facebook hirdetésből, Google Ads display hirdetésből vagy egy általános kulcsszavakra optimalizált keresőből). Többségében ők azok, akik most először járnak a weboldalon, konkrét termékek helyett csak kategóriaoldalakat nézegetnek. Előfordulhat, hogy kosárba is helyeztek valamit – de végül annak elhagyása mellett döntöttek.

Gondoljunk bele, vajon mi gátolhatja őket a vásárlásban? Miért nem haladnak tovább a pénztárhoz vezető úton?

Találjuk meg a lehetséges okokat és segítsük őket kétségeik eloszlatásában.

Íme néhány jól bevált gyakorlat:

  1. Ha a termékkörünk kicsit nehezebben érthető, valamilyen speciális tudást igényel, előfordulhat, hogy a látogató birtokában nincs elég információ. Ilyenkor nagyon hatásos lehet, ha egy tartalmas, hasznos tanulmányt kínálunk látogatóinknak az e-mail címükért cserébe.
  2. Ha anyagi gondok állhatnak a háttérben, érdemes lehet egy árkedvezményre jogosító kupont vagy akár ingyenes szállítást kínálni az újonnan feliratkozó látogatóinknak.
  3. Sok esetben, ha ajánlatunk kellőképpen exkluzív, azzal is értéket teremhetünk, ha a látogatókat az elsőbbség élményében részesítjük: pl. biztosíthatjuk őket afelől, hogy feliratkozás esetén elsőként értesülhetnek egy fontos eseményről.

Bármelyik problémakörből is indulunk ki, átütő sikert csak akkor arathatunk, ha a feliratkozásért kínált előny nemcsak értékes, de egyben kellően izgalmas is.

S mi lehet izgalmasabb egy kis játéknál, nemde?

Emberi természetüknél fogva a felnőttek is épp úgy szeretnek játszani, mint a gyerekek. Különösen akkor, ha esélyük van nyerni valamit. Éppen ezért érdemes időnként egy-egy játékkal felkavarni weboldalunk statikus állóvízét. 

Nézzünk is erre 3+1 könnyedén megvalósítható példát popupok felhasználásával.

Pörgess és nyerj!

Már-már klasszikussá váló, ámde rendületlen hatékony módja a játékos feliratkozógyűjtésnek, ha egy szerencsekerékkel lehetővé tesszük, hogy látogatóink nyerhessenek valamit. Hol itt az üzlet? – kérdezheti joggal a szemfüles marketinges.

Nos, a válasz nagyon egyszerű: csak az teheti próbára a szerencséjét, aki először megadja az e-mail címét.

Ezt követően már csak szurkolnia kell, hogy a kiszemelt nyeremény fölött álljon meg a kerék nyelve…Kicsit olyan ez, mintha Klaussmann Viktor, emberek millióit vonzó Szerencsekerék c. műsorában kerülnének egy pillanatra főszerepbe 🙂

Ezzel a módszerrel a Szepsegcenter.hu webshop több mint 2000 új feliratkozóra tett szert a tavaly téli időszakban az alábbi szerencserék segítségével:

A hírlevél lista építés mellett természetesen a vásárlások számának növelése is fontos szempont volt a Szepségcenter számára, amikor a szerencsekereket választották – így a kerék szeletein is változatos eladásösztönzőket teszteltek.

A vizsgált időszakban a vásárlások több mint 30%-ában használtak fel a kipörgethető  kuponokból, és a rendelésszám növekedése mellett még az átlagos kosárérték is emelkedett 22%-kal.

Pörgess Kaparj és nyerj!

Téged is elragad olykor a hév egy-egy kaparós sorsjegy láttán? Emlékszel, milyen lelkesedéssel kapartad mindig is ezeket a kártyákat?

Ugyanezt az izgatottságot tudod átadni a látogatóidnak egy virtuális kaparós sorsjegy segítségével, mely ugyanazon az elven alapul, mint az előbbi játék: ha szeretne részt venni a játékban a látogató, előbb meg kell adnia az e-mail címét, majd egerével „lekaparhatja” a rejtélyes mezőket:

A kaparós sorsjegy azon weboldalak számára lehet jó választás, akik csak egy ajánlatot szeretnének közvetíteni – de azt játékos formában.

Választás két ajándék közül

Ha termékkörödből adódóan a fenti játékos elemek nem passzolnak a weboldaladhoz, azzal is felcsigázhatod látogatóid kedélyét, ha egy egyszerű választás elé állítod őket: ahogy a lenti példában a Zöld Polc webáruház is tette, 2 ajándék közül választhattak a látogatók.

A popup ereje egyrészt abban rejlik, hogy igen/nem helyett két igen közül kell választani a látogatónak (vagyis nem azt kell eldöntenie a látogatónak, hogy igénybe veszi-e az ajánlatot vagy nem, hanem azt, hogy melyik ajánlatot kéri).

Másfelől, így dupla esélyünk van arra, hogy „csalink” elnyeri a látogató tetszését – vagyis, 2x nagyobb az esélyünk arra, hogy feliratkozik.

Bármelyiket is választjuk, az ajánlat második oldalán jelenik meg a feliratkozói űrlap. Ez a többlépéses megoldás nemcsak az ajándék kiválasztása miatt fontos, hanem egyben előnyös is abból a szempontból, hogy aki már az első oldalon kattintott, az nagyobb valószínűséggel fogja megadni az e-mail címét a második oldalon.

+1. Adventi kalendárium – minden napra más ajánlat

Most, hogy nyakunkon a Black Friday és a karácsony, egyre erősebben érezhető az ünnepi időszak közeledte. Ezért cikkünkből nem maradhat ki egy tipp az adventi időszakra sem.

Ahogy a boltok polcain is fellelhetőek már az adventi csokikalendáriumok, úgy webáruházunkat is ünnepi hangulatba hozhatjuk, ha december 1-jétől 24-ig más-más ajánlatokat jelenítünk meg látogatóinknak.

Ha izgalmasnak találod az ötletet, itt egy 5 lépéses ministratégia az OptiMonktól, amivel már ma elkezdheted megalapozni decemberi bevételeidet:

  1. Indíts egy „várólista építő”, feliratkozógyűjtő OptiMonk kampányt már novemberben, melyben kiemeled, hogy az itt feliratkozók minden nap elsőként értesülnek az adventi ajánlatokról. Fontos, hogy hírlevélküldő rendszeredben megkülönböztesd ezeket a feliratkozókat.
  2. Míg épül a listád, válassz ki 24 terméket vagy szolgáltatást, és oszd be, hogy melyik nap melyiket lehet kedvezményesen megvásárolni.
  3. Hírlevélküldő rendszeredben állíts be 24 db e-mail kampányt a 24 napra vonatkozóan, hogy az 1-es pontban feliratkozottak minden reggel értesüljenek az aktuális promóciókról (és a hozzájuk tartozó kuponkódokról).
  4. Hozz létre egy másik feliratkozógyűjtő popup kampányt, ahol a képen az 1-jei ajánlathoz tartozó fotó vagy illusztráció látható, a szöveg pedig szintén ezt az ajánlatot írja le. Itt már célszerű nem várólistát építeni, hanem a feliratkozást követően a köszönőoldalon azonnal megjeleníteni a kuponkódot. Időzítsd a popupot, hogy csak 1-jén 00:00-tól 23:59-ig jelenjen meg – csak azoknak akik az 1-es pontban lévő kampányban nem iratkoztak fel. (Így biztos lehetsz abban, hogy a korábban már érdeklődésüket kifejező látogatókat nem fogod zavarni ugyanazzal az ajánlattal.
  5. Másold le a kampányt további 23 példányban, időzítsd be őket az adventi időszak hátralévő napjaira, majd módosítsd minden popupon a képet, a szöveget és a köszönőoldali kuponkódot az adott napi ajánlatnak megfelelően. (Fontos, hogy mind a 24 kampányból legyen kizárva az, aki a várólistára vagy bármelyik napi ajánlatra már feliratkozott.)

Ezzel a többlépéses stratégiával nemcsak a játék élményét tudod átadni látogatóidnak, hanem azt is elérheted, hogy akár napi szinten visszatérjenek az oldaladra. Arról nem is beszélve, hogy 24 különböző indokot adsz nekik a feliratkozásra (így, ha valamelyik ajánlat nem nyerte el a tetszésüket, még mindig sokszoros esélyed van arra, hogy feliratkozásra bírd őket).

Záró gondolatok

A fenti példák jól tükrözik, hogy ha egy kis mozgalmasságot viszünk weboldalunk mindennapjaiba, megsokszorozhatjuk az esélyeinket arra, hogy a vásárlásra még nem kész látogatók később minket válasszanak. Aki még épp csak fontolgatja, hogy belevágjon a feliratkozó gyűjtés ezen módjába, csak bátorítani tudjuk, hiszen, ha a vevőnk fejével gondolkozunk,

egyszerű a konklúzió: mindenki szeret nyerni.

Mindenki sokkal készségesebben adja meg személyes adatait, ha cserébe nyerhet valami igazán értékeset. Ha mindezt a folyamatot még élvezhetőbbé is tesszük egy könnyed játékkal, az már csak hab a tortán! Ráadásul az fenti popupok mindegyike 14 napig ingyenesen kipróbálható az OptiMonk weboldalán!

Ha kedvet kaptál az OptiMonkhoz, akkor november 13-án érdemes figyelned 😉

Kattints ide vagy a képre és iratkozz fel a kötelezettség mentes várólistára a spéci OptiMonk ajánlat kapcsán!

Szerző:

Pál Judit

Pál Judit

Pál Judit az Optimonk CMO-ja (marketingvezető), aki évek óta segíti konverzióoptimalizálásban a hazai vállalkozásokat.

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!