fbpx

A leghasznosabb online marketing eszközök listája

eszkozlista
Összegyűjtöttük neked azokat a leghasznosabb eszközöket és szoftvereket, amelyeket a mindennapi munkánk során mi is aktívan használunk. Több esetben mi is ajánlásból hallottunk ezekről a szoftverekről, így biztosak vagyunk benne, hogy neked is sok keresgélési időt tud megspórolni a lista.
Olvasási idő: 9 perc

Ebben a listában találsz segítséget weboldalkészítéshez, marketing automatizáláshoz, hirdetéskészítés, de akár grafikák vagy videók készítéséhez is.

Remélem, sok hasznos ötletet kapsz, és ezekkel az eszközökkel tényleg a következő szintre repítheted a céged. Lássuk ki a leghasznosabb eszközöket!

A könnyebb átláthatóság kedvéért csoportokba rendeztem az egyes eszközöket. Nézd végig ezt a kimerítő listát, vagy kattints a Tartalomjegyzékben a linkekre és lépj azonnal ahhoz a részhez, amelyik a leginkább érdekes a számodra.

Fontos, hogy tudd a korrektség jegyében: néhány szoftvernek van ajánlói programja, amelynek a speciális linkjeit többször is használtam a cikkben. Ez azt jelenti, hogy ha rajtam keresztül fizetsz elő bizonyos szoftverekre, abból én jutalékot kapok.

Ez neked nem teszi drágábbá a szoftverek használatát, csak az én munkámat támogatod vele. Az így befolyó összegek segítenek abban, hogy még több hasznos tartalmat tudjak nyújtani neked.

Ha nem értesz ezzel egyet, akkor nyugodtan keress rá a szoftverek nevére a Google-ben és vásárold meg őket úgy. 🙂

Készítsünk weboldalt!

Ebben a kategóriában mutatom be azokat az eszközöket, amelyeket a honlapom felépítéséhez és működtetéséhez használok. Ezekkel Te magad is képes leszel megalkotni a weboldalad programozó ÉS programozói tudás nélkül.

WordPress

A WordPress (röviden WP) egy ingyenes és nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer.

Úgy szoktam elmagyarázni, hogy egy weboldal olyan, mint egy autó. Az autónak leegyszerűsítve szüksége van egy motorra és egy kasztnira.

A WordPress, mint szoftver lesz az autód (honlapod) motorja és egy mellé választott fizetős sablon lesz a kasztni az autódon (ez látszik majd kifelé a honlapodról).

Ingyenes sablont manapság már nem javaslok számodra, mindenképp szánd rá a pénzt egy profi, fizetős megoldásra. A következő blokkban erre is teszek majd javaslatokat.

A WordPress a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer ma a neten, az új honlapok 22%-a WP-ben készül.

Ingyenesen letöltheted innen: WordPress letöltés
(Bár hozzáteszem, a legtöbb tárhelyre pár kattintással fel tudod telepíteni – tehát kvázi fölösleges a fenti linkről letöltened, mert a tárhelyed beépített megoldást használ rá.)

Fizetős WordPress sablon (és page builder plugin)

Ezen az oldalon több ezer szebbnél szebb sablont találsz az ingyenestől a többszáz dollárosig. A többségük már felépített, előre elkészített weboldal, amit neked csak fel kell töltened szöveggel és képekkel.

Viszont hátrányuk, hogy nem tudod személyre szabni őket, nem tudsz sales oldalt készíteni és nagyobb módosításokat végrehajtani programozási tudás nélkül.

Ezért mi inkább azokat a sablonokat preferáljuk, amikkel akár a nulláról te tudsz létrehozni saját weboldalt. Ezek az oldalkészítő pluginok (page builder pugin), amikben programozás nélkül összekattintgathatod a saját, egyedi weboldalad.

Nos ez a terület nem annyira egyszerű. Nincs koronázatlan király a témában, mi is több verziót kipróbáltunk (pl. Avada, Divi), de leginkább az Elementorral voltam a legelégedettebb. A DO! marketing weboldala is ezzel készült (most is ezt használjuk). Imádom, hogy gyorsan és gyönyörűen lehet vele építeni!

Ebben a videóban az Elementorból láthatsz egy rövid részletet. Körülbelül így kell elképzelned a használatát. További infó a weboldalukon.

A használata könnyen elsajátítható, és sok ingyenes “lépésről-lépésre” útmutatót találhatsz hozzá a Youtube-on. Ráadásul van ingyenes változata is, így könnyedén ki tudod próbálni vásárlás előtt.

Itt tudod megnézni az Elementort!

Küldjünk ki e-maileket!

SalesAutopilot

cégautomatizálási szoftver

Ha a honlapod az online marketinged teste, akkor a SalesAutopilot (SAPI) a lelke. Ez felel ugyanis mindenért, ami a színfalak mögött történik. A SAPI egy igen átfogó cég- és marketing automatizációs rendszer.

Az 5 terület, amiben segíteni tud:

  1. Teljeskörű email marketing
  2. Marketing automatizálás
  3. Ecommerce automatizálás
  4. Háttérfolyamatok automatizálása
  5. Ügyfélélmény automatizálás

A SalesAutopilottal oldom meg a hírlevelek időzítését, küldését, a megrendeléseket, bankkártyás fizetést, számlakiállítást, előfizetések kezelését és még bizonyos ügyfélszolgálati teendőket is (pl. számla sztornózás vagy tranzakció visszatérítés).

Itt tudod megnézni a részleteket.

A SAPI sok mindent tudsz, viszont nem a legolcsóbb eszköz. Jókat hallottam (habár nem használtam) a Mailerlite szoftverről is, ami 1.000 feliratkozóig ingyenes, viszont hátránya, hogy teljesen angol, ahogy az ügyfélszolgálat is, ezért azoknak javasoljuk, akik jól értik a “marketing angolt”, vagy van idejük szótározni. 🙂

Készítsünk vevőmágnes hirdetéseket!

Ide tartoznak azok az eszközök, amiket a hirdetéseid készítéséhez, szerkesztéséhez és kezeléséhez használhatsz.

Facebook Hirdetéskezelő

Ha a Facebookon akarsz reklámozni, akkor a hirdetéskezelővel biztosan meg kell ismerkedned legalább alap szinten.

Nagyon hasznos eszköz lesz ahhoz, hogy feliratkozókat és vásárlókat gyűjts és e tekintetben olcsóbbak is a költségei, mint a Google Ads esetében.

Maga a hirdetéskezelő ingyenesen használható, a hirdetésekért kell csak fizetned. Viszont mielőtt nekikezdenél a hirdetések gyártásának, érdemes elvégezni egy tanfolyamot, hogy ne kerüljön felesleges időbe és pénzbe. Ideális lehetőség lehet Vicsai Gábor 29 részből álló alapozó tananyaga vagy a Facebook Optimalizáló Mesterkurzusunk is. Mindkettő anyaghoz ingyenesen hozzáférsz, ha DO! marketing Klubtaggá válsz (itt tudsz Klubtag lenni)

Ha pedig ki szeretnéd szervezni a hirdetések kezelését, itt találsz egy ingyenes cikket arról, hogy mit kérdezz meg egy hirdetési szakértőtől, mielőtt szerződést kötsz vele.

Ide kattintva tudod megnyitni a hirdetéskezelőt.

Google Ads

Ha a Google keresőben szeretnél hirdetni, akkor erre a Google Ads lesz a megfelelő eszköz. Több millió honlap közül válogathatsz,  de akár a remarketinget vagy a YouTube hirdetéseket is kipróbálhatod.

Bár a felület rengeteg lehetőséget rejt magában, a legtöbben talán még ma is a keresőhirdetések miatt használják. Hatalmas előnye a Facebookkal szemben, hogy az adott kulcsszót beíró emberek keresései alapján tudjuk, hogy mi érdekli a felhasználókat. Itt tehát konkrétan meg tudod célozni azokat a célcsoportokat, akik a Te szolgáltatásodat vagy termékedet keresik.

Az Ads hirdetéskezelő és a hozzá tartozó analitikai szoftverek térítésmentesen használhatóak, csak a hirdetésekért számláz a Google.

Itt találod az egyik ingyenes cikkünket az Adsről, ami 9 tévhitet rombol le a programról és itt tudod kipróbálni a programot!

Alkossunk könnyen profi grafikát!

Minden vállalkozás életében vannak olyan helyzetek, amikor gyorsan össze kell dobni valamilyen grafikát. Ilyenkor sokszor nincs idő a grafikusra várni, esetleg bizonyos helyzetekben nem tudjuk vagy nem is érdemes megfizetni egy szakembert.

Mi a Canva nevű programot javasoljuk, aminek segítségével minőségi grafikát tudsz készíteni potom idő alatt. Egyszerűségben nagyon hasonlít a mindenki által ismert Painthez, viszont össze sem lehet hasonlítani e kettőt tudásban.

Legnagyobb előnye, hogy több ezer sablon közül válogathatsz, így nem kell órákig pepecselned egy grafikán, csak beírsz egy kulcsszót (például karácsony), és feldob a rendszer rengeteg már kész grafikát, aminek már csak a szövegét és a színeit kell változtatnod.

Nem csak a Canva létezik az online posztsablonok világában: például szintén jó a Crello vagy a Visme, viszont eddig a Canva ingyenes verziója lekörözi az előbb említett két konkurenciát. Így ha ingyen szeretnél profi posztokat készíteni és nem akarsz több szerkesztőprogramot használni egyszerre, akkor mi a Canvát javasoljuk.

Tipp: a DO! marketing Klubban külön tananyag van arról, hogyan tudod kihozni a Canvából a maximumot! Ha érdekel, a könyv végén megtalálod a csatlakozási linket.

Vágjunk videót!

Habár nagyon sok remek videóvágó program van (Pl. Adobe Premier Pro), viszont a használatuk elég bonyolult, és csak akkor ajánljuk, ha sok időd van az elsajátításukra.

Ha egyszerű, gyors módszert keresel és Window-os géped van, akkor a Windows Fényképek alkalmazást javaslom, amivel könnyen meg tudod vágni a videód és zenét is tudsz alá tenni.

Egyszerűen nyisd meg a videót a Fényképek programmal, majd jobb felül válaszd ki a “Szerkesztés” gombot.

Érdekessége, hogy sokkal többet tud, mint amit először megmutat magából. Akár több videót is összevághatsz vele és szövegeket, effekteket is készíthetsz.

Ha nincs szükséged speciális vágásra, szerkesztésre, akkor ezzel az egyszerű programmal szinte az összes videódat el tudod készíteni.

Ha mobilon szeretnél szerkeszteni, akkor pedig a

Készítsünk videót élőben!

Ha szeretnél élő előadásokat, webinárokat készíteni, akkor hasznos eszköz lehet számodra az OBS Studio.

Miért érdemes használnod, ha például Youtube vagy Facebook élőzöl? Az OBS-el különböző kameraállásokat tudsz megjeleníteni az élő során. Például megoszthatod úgy a prezentációd a nézőiddel, hogy te is rakta maradj valamelyik sarokban és egy kattintással tudod ezeket a képernyőket váltogatni. E mellett például többféle színszűrőt használhatsz benne, és viszonylag egyszerű a használata.

Nagy előnye még, hogy teljesen díjmentes, és szinte minden fontosabb funkciót tud, amit a fizetős társai.

Ha még csak most ismerkedsz az élő videózással és nem akarsz rögtön 495 dollárt kifizetni a Wirecastért, akkor érdemes ezzel a programmal gyakorolnod.

Töltsd le ingyen az OBS Studiot!

Elsőre nehéznek tűnik? A DO! marketing Klubban az élő készítéséről és az OBS használatáról is lépésről-lépésre útmutatót kapsz. Keresd a könyvben a csatlakozási linket.

Töltsük fel a videókat!

YouTube

Úgy vélem, a YouTube-ot nem kell senkinek sem bemutatnom, egyértelműen a legpopulárisabb videómegosztó felület, és csak a teljesség kedvéért került fel a listára. Ide töltöm fel azokat a videókat, amiket szeretnék megosztani a követőimmel, vagy amelyeket beágyazok a weboldalamba.

Mivel a YouTube-ról meglehetősen egyszerű leszedni a videókat, ezért a fizetős tartalmaimhoz kapcsolódó videókat nem ide, hanem a VIMEO-ra töltöm fel. YouTube-ra inkább csak az ingyenes dolgok szoktak felmenni.

Irány a YouTube!

Vimeo

Egy másik, igen népszerű videó megosztó a Vimeo. Előnye, hogy a videók sokkal privátabb megosztására ad lehetőséget. Ezzel a megosztóval  például elérheted, hogy az értékesített videód csak egy adott URL-en beágyazva legyen elérhető, így – a YouTube-bal ellentétben – nem lehet a linket olyannak továbbítani, akinek nincs hozzáférése.

Ha vannak olyan fizetős tartalmaid, melyek videós formában (is) rögzítettél, akkor javaslom, hogy fizess elő a Vimeóra, és tedd priváttá ezeket a videókat. A Vimeo Plus mindössze 12 dollár/hó.

Nézd meg a Vimeót itt!

Mérjük az eredményeket!

Ha megvan a weboldalad, az értékesítési tölcséred, akkor érdemes olyan eszközzel mérni, ami segíthet a megalapozott, számokkal alátámasztott döntéseid meghozatalában. Ehhez pedig arra van szükséged, hogy pontosan tudd mérni az oldallátogatóidtól kezdve az eladásig mindent.

Google Analytics

Nem csak, hogy ingyenes, hanem szinte minden weboldal mérési rendszerét kiszolgálja a Google Analytics. Egy egyszerű kód beillesztésével a Google teljes mérési és analitikai szolgáltatása elérhetővé válik számodra, amiben oldalanként lebontva vesézheted ki a felhasználóid demográfiáját, viselkedéseit, forrásait és számos egyéb adatot.

Kb 1-2 óra alatt át lehet látni az alap működését, így viszonylag gyorsan az egyik legjobb barátoddá válik. Külön izgalmas elmerülni az apró részletekben, hiszen rengeteg információt tudsz kinyerni belőlük, hogy mivel teheted jobbá a folyamataidat.

Itt tudsz regisztrálni a Google Analyticsre!

Hotjar

Bár a Google Analytics kiváló összesítéseket ad neked a honlapod látogatóival kapcsolatban, azt nem mutatja meg, hogy PONTOSAN mit is csinálnak az oldaladon. Azt tehát látod, hogy az oldalon eltöltött idő például kevesebb, mint vártad, de nem látod, hogy meddig olvassák el az oldalad, vagy melyik gombokra kattintanak a felhasználók.

A Hotjar hőtérképeket készít az alapján, hogy a felhasználóid meddig görgetik le az oldalad, merre mozgatják az egeret, milyen gombokra kattintanak.

E szoftverrel jobban átláthatod, hogy az oldaladat nézők milyen információkat tartanak relevánsnak, hol akadnak el, és mi az, ami esetleg haszontalan az oldalon. A látogatóid viselkedéséről emellett még “videofelvételt” is csinálhatsz, tehát visszanézheted, hogyan használták az oldalad.

A Hotjar 15 napig ingyenesen kipróbálható, utána pedig 89 EUR / hó áron használhatod tovább, amibe napi 20.000 látogató elemzése fér bele (ez legtöbbünk vállalkozásában bőven elég). Nem szükséges folyamatosan előfizetned a szoftverre, időszakosan is elegendő lehet, például csak kampányidőszakban.

Nézd meg, mit tud a Hotjar!

Osszuk ki a feladatokat!

A napi feladatok nyilvántartása, rangsorolása, nyomon követése nélkül nagyon hamar el fogsz veszni a részletekben. Ezért hoztam el neked a Monday-t, ami nekünk is hihetetlenül sokat tud segíteni az előttünk tornyosuló feladatok rendszerezésében, így te is jó hasznát fogod venni.

Persze ha egyes-egyedül dolgozol és csak ad hoc teendőket akarsz feljegyezni (abból is keveset), akkor nem biztos, hogy szükséged van rá; erre a célra valószínűleg egy egyszerű feladatlistát kezelő szoftver (például a Trello) vagy egy jegyzettömb is elegendő lehet.

Ha azonban több, párhuzamosan futó projekt (akár kampány) teendőit kezeled és/vagy másokat is bevonsz a feladatokba és egyetlen helyen szeretnéd adminisztrálni a feladatokat, akkor mindenképp a Monday-t ajánlom. Számomra is emiatt ajánlotta még régebben Pongor-Juhász Attila csapata, s aztán később a SalesAutopilot csapata tanította meg használni.

Amiért én kifejezetten szeretem a Mondayt:

1. Nagyon szép, áttekinthető a felület, nemcsak könnyű vele dolgozni, de ránézni is jó. 🙂
2. Több közreműködőre tervezték, a feladatok egyszerűen delegálhatók.
3. A feladatok mellé kiegészítő információkat tudsz elhelyezni, ami rengeteget segít a munkában. Bármilyen típusú oszlopot, infót elhelyezhetsz minden feladathoz.
4. Megfizethető. Én havi 25 dollárt fizetek egyetlen felhasználóért (ami a sajátom). Az alvállalkozóimat vendégként hívom meg (ezért a pénzért korlátlan számban).

Ha szeretnéd kipróbálni, akkor itt tudod megtenni: https://domarketing.hu/monday

Kommunikáljunk a munkatársakkal!

Rengeteg nagyon profi program van, amivel a belső beszélgetések, fontos üzenetek cserélhetődnek. Mi erre a Slack eszközt használjuk.

Olyan a felülete, mint egy átlagos csevegő programnak (például mint a Messengernek), viszont mivel egy külső eszközről van szó, ezért itt biztos nem tűnnek el az üzenetek a barátok, család reakciói tengerében, ráadásul így ki tudod kapcsolni az összes chatet, hogy munka során ne keressen más, és csak erre az egyre kell koncentrálnod.

Az ingyenes verziónál 10.000 üzenetig visszakereshetsz bármit, videóhívásokat is indíthatsz, és még számos alkalmazást tudsz használni.

Itt tudod kipróbálni a Slack-et!

Meetingeljetek a csapattal!

Ha nincs lehetőség az élő megbeszélésekre, a Zoom nevű szoftver ideális választás a fizikai korlátok leküzdésére.

Ingyenes a használata 100 főig (ha ennél többen vagytok, akkor már nem is fog kelleni az ingyenes verzió 🙂 ), ráadásul ha csak egy személlyel konzultálnál, akkor korlátlan ideig tudtok beszélni egy hívás alatt (csoportos megbeszéléseknél 40 perc a limit).

Nagy előnye még, hogy meg tudjátok osztani a képernyőtöket egymással, így ha bármiben elakad az egyik munkatársad, sokkal egyszerűbb segíteni neki, mint telefonon keresztül.

Itt találsz egy ingyenes cikket a Zoom használatáról, itt pedig te is le tudod tölteni.

Tipp: ha egy előadást, webinárt tartanál, és szeretnéd látni a résztvevők arcát, hallani a hangjukat, akkor a Zoomon ezt is megteheted. Ráadásul az OBS-sel (a live-oknál beszéltünk erről az eszközről) is könnyedén összekötheted.

Maradt még olyan terület, amihez szeretnél javaslatot?

Ezek voltak azok a szoftverek, eszközök, amiket a leggyakrabban használunk csapaton belül. Ha maradt még kérdésed, akkor küldd el a hello@domarketing.hu e-mail címre és igyekszünk a segítségedre lenni. Nem biztos, hogy fogunk tudni javasolni szoftvert, de megpróbáljuk. 🙂

Sok sikert a szoftverek alkalmazásához, hajrá!

[/MM_Access_Decision]

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!