Így készíts profi online tanfolyamot – technikai teendők

tananyag
Ebben a tananyagban megnézzük, milyen eszközökkel és bővítményekkel tudsz minőségi és jól átlátható online tanfolyamot készíteni.
Olvasási idő: 12 perc

Szívesen készítenél egy tanfolyamot, viszont nem tudod, hogy kezdj hozzá, és milyen lépések mentén haladj?

Most együtt közösen átnézzük, mit kell csinálnod ahhoz, hogy te is egyszerűen készíthess online tréninget az érdeklőidnek.

De még mielőtt belemennénk a technikai megvalósításba, beszéljünk kicsit az online tanfolyamok előnyeiről, avagy miért érdemes ilyen típusú tréninggel próbálkoznod.

Miért online tréning?

Az online tanfolyam nagy előnye, hogy nagyjából hasonló összegbe kerül elkészíteni és karban tartani a videóidat, ha tízen vásárolják meg, mintha ezren. Nincs plusz bekerülési költsége (mint egy fizikai termék esetében), nem vesz el sokkal több időt (mint pl. egy kivitelezés), ezért nem az idődet adod el, hanem a tudást.

Ezért ha megvásárolja valaki a tréningedet, az általános díjakon kívül (programok, tárhely, számlázás, egyszeri költségek) nincs kimagaslóan plusz költséged. Nem kell a gyártással, szállítással foglalkoznod, és ami a legjobb benne: a legtöbb folyamatot automatizálhatod.

További előnye a nyomtatott termékekhez képest, hogy időtálló. Ha a tananyagodban valami elavult, egyszerűen kicseréled azt a részt, a többi videót nem kell feltétlenül újravenned. Viszont ha kinyomtatsz egy könyvet több száz példányban, sajnos nem tudod megváltoztatni a benne leírt információkat.

E mellett, ha valami hibát követsz el a tananyagodban, sokkal könnyebb kijavítani azt az egy percet vagy egy órát, mint kidobni a kinyomtatott könyveket az ablakon (plusz pont a környezetvédelem 🙂 )

Negatívuma, hogy a költségek az elején magasak lehetnek, ezért szükséged lesz egy kis tőkére, mielőtt belevágsz. (később mutatok egy stratégiát, amivel minimális költséggel el tudod indítani a tanfolyamod).

Kinek ajánljuk?

  • aki valamiben szakértő
  • aki szolgáltató piacban dolgozik, de nem csak az idejét akarja eladni
  • akinek olyan témája van, amiből létre tudna hozni egy hasznos, értékes tudásanyagot
  • akinek van egy szakértői könyvötlete, de nem akar a nyomtatással foglalkozni

Magadra ismertél valamelyik pontban? Ha igen, akkor a lelkesedéseddel menjünk is a következő kérdésre:

Mire van szükséged egy online tanfolyamhoz?

Habár imádok a szoftverekről beszélni (és kitapasztalni őket), fontos leszögeznem: a legelső dolog, amire szükséged lesz, az a Sikerút.

Ugyanis hiába van csodálatosan megszerkesztett videókurzusod, hiába használsz hozzá csilli-villi bővítményeket, ha képtelen vagy eljuttatni és eladni az érdeklődőknek.

Szóval mielőtt belemennénk a szoftverek ismertetésébe, kérlek tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket (amikre nem tudsz választ adni, nézd meg a hozzá tartozó tananyagunkat):

  • kik lesznek az ideális vásárlóid?
  • milyen problémára fog megoldást adni a videóanyagod?
  • milyen eredményekre számíthat a vásárló?
  • az első kérdést meg tudod válaszolni egy mondatban?
  • mi lesz a téma és mik lesznek az altémák, amik mentén eljuttatod a vásárlót az új állapotba?
  • hogy szeretnéd eljuttatni az érdeklődőkhöz?

Kérlek csak akkor menj tovább, ha ezekre a kérdésekre tudod a választ (a legjobb, ha le is írod, szükséged lesz rá későbbiekben is.

Ha nem vagy biztos a válaszokban, akkor nézd végig a Kezdő és a Haladó Sikerutat. Itt találod őket.

Viszont ha ezekkel már tisztában vagy, menjünk a következő lépésre:

Milyen lépéseken kell végigmenned?

Szükséged lesz egy…

  1. Weboldalra, s azon belül egy feliratkozó és egy értékesítési oldalra
  2. Csali termékre, ami kötődik a kurzusodhoz
  3. Hirdetési fiókra, aminek segítségével elérheted az érdeklődőket
  4. Levélküldőre, amivel automatikus emaileket tudsz küldeni
  5. Mikrofonra, kamerára (vagy jó minőségű telefonra) és olyan eszközökre, amivel a videó minőségét javítani tudod
  6. Olyan programra, amivel fel tudod venni a videót
  7. Olyan helyre, ahol fel tudod venni a videót
  8. Videófeltöltő oldalra, ahova fel tudod tenni az elkészült anyagokat
  9. Felületre, ahol eléri a videókat

A tananyag második részében ezeket a lépéseket fogjuk kibontani, és olyan tippeket osztok meg veled, amiket mi is használunk.

1-4. lépés: A vevőszerző folyamat lépései

Az első 4 lépést akkor is meg kell tenned, ha bármilyen más vevőszerző folyamatot szeretnél elindítani: megcsinálod a csalidnak az ingyenes feliratkozó oldalát, majd a köszönőoldalon megjelenik az ajánlat. Ez az ajánlat jelen esetben lehet a videós tanfolyam is.

Ehhez a 4 lépéshez elkészítettük a lépéről-lépésre útmutatót, Sikerút néven. Ha még nem csináltál vevőszerző folyamatot, kattints ide és nézd végig a Kezdő Sikerút videóit!

5. lépés: Milyen webkamerát és mikrofont és egyéb eszközt ajánlunk?

Ha készítettél már webinárt, akkor már ismered a webkamera és a mikrofon fontosságát is.

Azért fontos beszerezni ezeket az eszközöket jó minőségben, mert teljesen más élményt fog nyújtani a tanfolyam, mintha egy recsegő, nehezen érthető, visszhangzó anyagot kell több órán keresztül hallgatnunk.

Biztos te is észrevetted, hogy jobban kell koncentrálni a megértéshez, ha nem tiszta hangot vagy képet látsz. Az agy ilyenkor megpróbálja ellensúlyozni a hiányosságokat, ez viszont fárasztó és az élmény sem lesz olyan kellemes.

Már pár ezer forintból lehet szerezni remek hangzást/képet biztosító kütyüt.

Mi nagyon tudjuk ajánlani a Saramonic SA SR-ULM10 mikrofont, ami kb 10.000 Ft-ba kerül, de mégis nagyszerű hangzást biztosít, akár telefonon, laptopon vagy számítógépen csatlakozunk a híváshoz, de akkor is nagy segítséget nyújt, ha videót szeretnél felvenni.

A csíptetővel bármilyen ruhádra rá tudod akasztani, és fejhallgatót is tudsz hozzá csatlakoztatni.

A Saramonic mellett a Rode SmartLav+ mikrofont is ajánljuk. Kicsit többe kerül, mint az előző (kb. 20.000 Ft), de nagyon profi hangzást biztosít.

Egy jó kamera abban segít, hogy kevésbé legyen megterhelő a szemnek a nézése, miközben a tanfolyamod minőségét is nagyban befolyásolja.

Ha még nincs ilyen kamerád, és nincs megbízható, jó felvételeket készítő mikrofonod, akkor mi a Logitech C920 HD PRO típust javasoljuk, mi is ezzel szoktuk tartani a tanfolyamainkat, előadásainkat, és ár-érték arányban az egyik legjobb. Az Alza.hu-ról pedig akár másnapra is ki tudják szállítani.

Tipp: habár a Logitech kamera is profin tudja kompenzálni a rosszabb fényviszonyokat, de ha még jobb színélményre vágysz, akkor érdemes még beszerezned egy Elgato Keylight Air-t. Ez a lámpa ideális fényviszonyokat teremt a videóidban.

Ez viszont már egy drágább eszköz, így mindenképp mérlegeld, hogy szükséged van-e rá, és megéri-e neked. Ha még csak kipróbálnád, milyen sikere lehetne az első tanfolyamodnak, azt javasoljuk, hogy csak a legfontosabb dolgokra költs, a többi ráér később.

6. lépés: Milyen eszközzel vedd fel a videót?

Először is találd ki, milyen típusú videókat szeretnél.

Ha csak te szeretnél szerepelni a videón

A legegyszerűbb, ha van egy minőségi telefonod. Ez esetben a kamerát és az eszközt is megspórolod, ráadásul a mostani telefonok már csodálatos minőségben tudják visszaadni a videókat.

Tipp: ha a telefonoddal szeretnéd felvenni a videókat, ne az előlapi kameráját használd. Az mindig gyengébb minőséget produkál, mint a hátlapi. Ez esetben érdemes egy tripodot használni, amit bárhová elhelyezhetsz a szobában.

Ennek viszont az a hátránya, hogy csak te látszódsz, a prezentációd, megosztásaid nem.

Ezt a verziót javaslom azoknak, akik pl. edző videót vesznek fel.

Ha csak a képernyődet szeretnéd megosztani

Ha nem akarsz látszani a videón, és csak megosztanád a képernyődet, akkor is könnyű dolgod van. Ha Windows géped van, akkor a Windows gomb + G lenyomásával máris indulhat a felvétel.

Ugyanebben segít a Snagit program is, amivel remek képeket és videókat készíthetsz. Külön pozitívum, hogy ha szeretnéd, felveheted úgy a tartalmat, hogy van, amikor csak te látszódsz, és van, amikor a képernyőd. A kettő együtt viszont nem megy.

Ezt például akkor is tudod használni, ha egy szoftvert mutatsz be, vagy ha nem szeretnéd, hogy a te arcodat is vegye a kamera.

Ha mindkettőt szeretnéd

Ha szeretnéd, hogy a prezi mód és te is látszódj a videón, akkor az ingyenes OBS Studio eszközt javaslom. Rengeteg dolgot be tudsz állítani rajta, és maga a szoftver használata sem nagyon bonyolult, így a legfontosabb alapokat hamar át fogod látni. Van egy webinár technikai előkészítési útmutatónk, ahol megmutatjuk az OBS funkcióit. Kattints ide a tananyagért.

Ez a legprofibb megoldás, úgyhogy hajrá! 🙂

7. lépés: Hol vedd fel a videókat?

Ha nem akarsz stúdiót bérelni, nagyon fontos, hogy kialakíts egy olyan területet, ami a lehető legmegfelelőbb erre a célra.

Itt egy checklista, amin végighaladva meg tudnod nézni, megfelelő-e a hely a videózáshoz:

  • Van természetes fény a szobában? A lámpa fénye sokszor sárgás hatást ad, ami zavaró lehet. Érdemes arra is figyelni, hogy ne süssön az arcodba a nap, mert hunyorogni fogsz. a legjobb, ha olyan helyet választasz, ami világos, de nem pont akkor süt be a nap, amikor videót veszel.
  • Honnan jön be a fény? Ha a hátad mögül, akkor te sötétben leszel, míg ha oldalról, akkor az arcodat meg fogja törni az árnyék. A legjobb, ha viszonYlag szemből érkezik a fény (persze ezt lehet koordinálni speciális lámpákkal, de ha jó a világítás a szobában, akkor nem fog feltétlenül kelleni.
  • Nem zavaró a háttér? A legjobb háttér egy rendbe rakott könyvespolc. A fehér háttér üres hatást kelthet, így érdemes feldobni valamivel, de úgy, hogy ne váljon zavaróvá. E mellett kerüljük a nagyon élénk színeket vagy a mozgó tárgyakat.
  • Nincs zavaró körülmény? Eléggé elbarikázott hely ahhoz, hogy ne törjenek be a gyerekek vagy ne hallatszódjon a csengő, a másik szobában lévő beszélgetés? Érdemes leellenőrizni, hogy ne kelljen később feleslegesen újravenni a videókat.
  • A laptopod és a többi eszközöd hangja nem hallatszik a felvételen? Ezt is érdemes letesztelni.

8. lépés: Hova tedd fel a videókat?

Miután kész vagy a videókkal, általában keresned kell egy videófeltöltő online oldalt, aminek a linkjét be tudod majd illeszteni a weboldaladba.

Azért nem töltjük fel egyből a weboldaladra, mert általában ezek nagy felbontású videók, amik le fogják lassítani a honlapod. A betöltése is sokkal lassabb lesz, ráadásul elfoglal egy csomó helyet a tárhelyeden, ami felesleges.

Mi általában a Youtube-ra szoktuk feltölteni a videókat “Nem listázott”-ként. Ez azt jelenti, hogy hiába keresnek rá a címére az érdeklődők, a videó csak egy speciális link segítségével fog megjelenni.

Ennek előnye, hogy rém egyszerű és ingyenes, viszont a hátránya, hogy nem ad teljes védelmet. A linket ki lehet másolni, és át lehet küldeni másnak.

A Vimeo-nál ellenben le tudod védeni a tartalmaidat, ami nagyon hasznos lehet, viszont ezért a funkcióért havi előfizetésre kell váltanod.

Tipp: ne feledd, a kész jobb, mint a tökéletes 😉

9. lépés: A felület, ahol elérik a videót

Megvannak a videók, a tananyagok, viszont a legizgalmasabb dolog még csak most jön: most fog egy kurzussá összeállni a tananyag.

Rengeteg opció van, amivel el tudod készíteni a saját tréninged kinézetét, folyamatát. Többet is hoztam, és megnézzük mindegyiknek az előnyeit és a hátrányait.

Mi is az egyszerűségben hiszünk: szeretjük azokat a megoldásokat, amik lehet, hogy nem tökéletesek, de gyorsan hamar készen vannak, ráadásul külön előnye ezeknek a módszereknek, hogy nem kell kitanulni más program használatát.

A lényeg, hogy indulj el! Ha pedig már meglesz az első lökés, nyugodtan tovább tudod fejleszteni a tananyagaid kinézetét.

A legegyszerűbb változat: e-mailben kiküldeni a videókat

A legegyszerűbb opció, ha e-mailben küldöd ki a videók linkjeit a vásárlás után, viszont így nem igazán fogja jól átlátni a néző, hogy milyen leckék vannak és milyen folyamat mentén kellene haladni, így ezt csak akkor ajánlom, ha tényleg a legkisebb ráfordítással, egy pár ezer Ft-os tananyagot szeretnél értékesíteni.

Előnye:

  • Gyors
  • Egyszerű a használata a felhasználónak és neked is
  • Könnyű automatizálni

Hátránya:

  • Bárkinek tovább lehet küldeni az e-mailt
  • A vásárló nem látja az összes videót, a folyamatot
  • Több videó esetében nehéz követni, hogy jönnek az anyagok
  • Előfizetéses rendszernél abszolút nem ajánlott
  • Fapados megoldás

Facebook csoportban megosztani a tréninget

A másik, hasonlóan könnyű megoldás, ha készítesz egy zárt Facebook csoportot és oda illeszted be a videókat. Előszeretettel alkalmazzák az edzők ezt a verziót, mert könnyű átlátni, hogy ki tagja a csoportnak, így kevesebb az esélye, hogy illetéktelen kezekbe kerül az anyagod.

Viszont, ami az előnye, az a hátránya is: cserébe manuális munkát igényel, ami azért már több tucat, esetleg több száz embernél már nehezebb, főleg, ha előfizetéses rendszerben gondolkozol. Ráadásul a kommenteket is érdemes figyelni a videók és posztok alatt.

Előnye:

  • Nehezebb lelopni a videókat
  • Egy helyen látod az összes résztvevőt
  • Aki nem vásárolja meg az anyagot, az nem tud belépni

Hátránya:

  • Nem lehet automatizálni a be- és kilépéseket
  • Előfizetéses rendszernél nem ajánljuk
  • Több videó esetében nehéz követni, hogy jönnek az anyagok
  • Kordában kell tartani a kommenteket is
  • Nehezebben átlátható a felület

Blogbejegyzések, mint tréning tananyagok

Ha több videóval készülsz, vagy ha előfizetéses rendszerben gondolkozol, akkor nagyon hasznos lehet egy összefogó oldal, ahol az összes téma megjelenik egy felületen. Ez nem azt jelenti, hogy a videókat is ide kell beszúrni, csak a címüket, és néhány sor összefoglalót.

Két dolog miatt sem ajánlom, hogy egyből a videót linkeld be az oldalra:

  1. Ha sok videód lesz, akkor azok betöltése lassítani fogja az oldalt
  2. Nem tudsz hosszabb résztletezést írni a tananyagokhoz, nem tudsz beilleszteni hasznos linkeket a tanítás mellé, és nem lesz elég hely arra sem, hogy a legfontosabb infókat megjelenítsd az adott résszel kapcsolatban.

Mi például a tananyagoknak külön bejegyzéseket készítettünk, és a fő oldalon csak a bejegyzések címeit és linkjeit jelenítettük meg:

Ezáltal a gyűjtő oldalon nem megy el felesleges hely a magyarázatra, de ha a bejegyzésre kattint az érdeklődő, akkor mindent megtudhat az anyagról.

Hogyan tudod megcsinálni úgy, mint mi?

Ha Elementor-t használsz, akkor pár kattintással: csupán válaszd ki az elemek között a “bejegyzések” opciót.

Ne lepődj meg, ha az elején egész botrányosan néznek ki a bejegyzések: egy kis igazítással te is egyedivé tudod őket varázsolni.

Első körben a bejegyzések szerkesztése résznél válaszd ki a “Kártya” kinézetet, pipáld ki a “Masonry” opciót, majd töröld ki a kivonatot és minden felesleges meta adatot, amire nincs szükséged. A cél, hogy kb. hasonló magasságúak, egységesek legyenek a kártyák.

Ezek után a “Stílus” részben állítsd be a címsor méretét, színét és a hátteret is a saját oldaladra szabva.

Hogy tudod megoldani, hogy csak az lássa, aki megvette a kurzusodat?

Több lehetőséged is van:

1. A bejegyzésnél jelszóval védettre állítod a tartalmaidat, és a jelszót csak akkor adod meg, ha befizette az összeget az érdeklődő.

Ennek az előnye, hogy két kattintás alatt el tudod érni, hogy csak a jelszónak birtokosai tudják meglesni az anyagokat. Ráadásul a bejegyzéseknél a címsor, a kiemelt kép és a kivonat szövege is látható marad, viszont a többi eléréséhez feltétlenül szükség van a kódra.

Hátránya, hogy a jelszó tudatában bárki be tud lépni, így könnyen át lehet adni egy pár betűs ikonsort másnak is.

2. Csak azoknak jeleníted meg a tartalmat, akik regisztrálnak az oldalra

Ez akkor lehet nagyon hasznos, ha csak egy tananyagod van, és a közeljövőben nem is tervezel másikat. Így, igazából bárki, aki belép az oldaladba, hozzá tud férni az agyagokhoz.

Viszont ha előfizetéses rendszert szeretnél, akkor át kell gondolnod, hogyan szeretnéd eltávolítani azoknak a felhasználóknak a fiókjait, akik lemondják a tagságot. Ebben segít a következő lehetőség:

3. Jogosultságokat társítasz a tagokhoz és a kurzushoz egy külső program segítségével

A bonyolultabb, de kétségkívül a legprofibb megoldás, ha egy másik szoftverrel igazítod a tananyagaid láthatóságát a tagokhoz.

Ezt különböző programokkal tudod megtenni, mi a MemberMouse eszközt használjuk. Ez egy fizetős program, havonta kb 10.000 Ft-ért tudod felépíteni és karban tartani a hozzáféréseket. Ezt akkor javasoljuk, ha nagyobb értékű tanfolyamot értékesítesz, vagy már több tanfolyamod van és szeretnél rendet tenni benne.

Ha szeretnéd kötöttségek nélkül kipróbálni, 14 napig megteheted.

Ezzel a programmal rengeteg mindent be tudsz állítani, még mi is csak a jéghegy csúcsát kapargatjuk, mégis nagyon hasznos eszközök vannak benne. Amire neked első körben szükséged lesz, a “Bundle”-ek, azaz a hozzáférések beállítása. Egy bundle létrehozása 1 perc, a nevét kell csak megadnod. Manuálisan vagy automata módon is hozzáadhatod a bundle-ekhez a személyeket.

A bejegyzéseknél kell majd beállítani, hogy melyik bundle-nél jelenljen meg a tartalom, ezáltal csak az abban szereplő tagok láthatják a teljes oldalt, így belépési adatok nélkül senki sem fér hozzá.

Érdemes megemlítenem, hogy ha automatizálni szeretnéd a bundle hozzáadását a vásárlókhoz, akkor szükséged lesz API tudásra (itt találod a SalesAutopilot lépésről-lépésre útmutatóját).

Előnye:

  • profibb megoldás, mint az előző kettő
  • ha nem akarsz külön szoftvert használni, akkor ingyenes a használata
  • ha tagsági bővítményt is használsz, akkor könnyűszerrel tudod automatizálni a folyamataidat
  • blogcikkek segítségével tudod végigvezetni a vásárlókat a folyamaton
  • személyre szabhatod a felületedet
  • előfizetéses rendszert is ki tudsz építeni benne

Hátránya:

  • bonyolultabb és időigényesebb felépíteni a rendszert és hozzákapcsolni a levélküldőddel
  • több lehetőség fizetős benne

Learndash, az igazi ütőkártya

Ha szívesen kipróbálnál egy olyan programot, ami pont arra lett kitalálva, hogy tréningeket hozz létre, akkor imádni fogod ezt a programot. Ugyanis a Learndash minden ízében arra törekszik, hogy megkönnyítse nekünk a tréningek elkészítését.

Mi is a Kezdő Sikerutas tananyagunkat a Learndash segítségével hoztuk létre. Kattints ide, ha kíváncsi vagy rá, hogy néz ki!

Természetesen nem csak a Learndash az egyedüli ilyen program, sok más hasznos szoftver van, aminek ugyanaz a célja. Mi azért emeljük ki a Learndash-t, mert nagyon egyszerű a használata, és ha már készítettél blogbejegyzéseket, egy kis rátanulással ez is nagyon egyszerűen fog menni. Ráadásul nincs szükséged külső jogosultságkezelő programokra (mint a Membermouse).

A Learndash egy fizetős program, amit viszont 15 napig ingyen kipróbálhatsz. A próbaidőszak után pedig havi kb 4.500 Ft-ot kell rászámolnod az árra (ha páran összefogtok, ez az ár sokkal alacsonyabb lehet).

Ráadásul több olyan plusz bővítményt meg tudsz vásárolni hozzá, ami növeli az ügyfélélményt. Ilyen például a mi Sikerutunkon is használt jegyzetek funkció, vagy a kedvencnek jelölés.

Miután telepítetted a programot (itt teheted meg), külön el tudod készíteni a kurzusaidat, és azon belüli leckéket és témákat, ezáltal a kurzus összes anyagát egy felületen tudod kezelni, ami jobb átláthatóságot és könnyebb haladást eredményez a vásárlónak.

Magát a kurzusokat, a leckéket és a témákat is ugyanúgy tudod szerkeszteni, mint egy Wordpress bejegyzést: készíthetsz címsorokat, idézeteket, videókat, míg a felső és az oldalsó készletsávban tudod változtatni a színeket, méreteket és mindent, amit fontosnak találsz.

Ha több tananyagod van, akkor pedig el tudsz készíteni egy összesítő oldalt, ahol, mint a bejegyzések esetében, az anyagok között választhatunk, akár a leckékről vagy a kurzusokról van szó.

Plusz előnye, hogy a LearnDash-hoz hozzá lehet integrálni a Paypal vagy a Stripe fizetést is, szóval ennek segítségével ki lehet váltani a fizetős tagsági bővítmények használatát. Habár megvan ennek a pozitívuma, de mi például a MemberMouse-al együtt használjuk, így könnyedén tudjuk automatizálni a SalesAutopilot levélküldő szoftverrel.

A Learndash hivatalos Youtube csatornáján rengeteg hasznos tudást találsz a kezdeti lépésektől kezdve az integrációk beállításáig.

Előnye:

  • nagyon profi hatást kelt
  • automatizálható
  • előfizetéses rendszernél is alkalmazható
  • a vásárló egy helyen látja az anyagokat, nyomon tudja követni a haladását
  • átláthatóbb a felület
  • egy szintig a vállalkozásodra szabhatod
  • több ingyenes bővítmény tartozik hozzá, amivel szinesítheted a felületet
  • több fizetős bővítmény tartozik hozzá, ami javítja az ügyfélélményt
  • ha többen fizettek elő rá, eloszlik a költség
  • könnyű a használata (Wordpress-alapú bejegyzések a tananyagoknál)
  • letöltés után angol tutorial videók segítik az minél könnyebb eligazodást

Hátránya:

  • fizetős
  • időbe kerül a program megismerése
  • ha egyedibb megoldást szeretnél, több időbe kerül
  • a sok bővítmény miatt a fókuszod átterelődhet a design felé

Összefoglalás

Együtt átnéztük, mely lépések a legfontosabbak ahhoz, hogy létre tudj hozni egy online tananyagot.

Amire szükséged lesz:

  • Egy vevőszerző folyamatra
  • A tananyagodra
  • Egy platformra, ahol megnézhetik a tananyagod

Ezeken a lépéseken mentünk végig ebben a tananyagban, de a legfontosabbat nem elegendő egyszer kiemelni:

Indulj el, kezd el csinálni!

A tananyag célja pont az volt, hogy megmutassa, a legalapabb tudással is el tudod kezdeni a saját tanfolyamod, s ráérsz később tökéletesíteni a folyamatot. Ha készen vagy a Kezdő Sikerút leckéivel, akkor készen állsz arra, hogy a videóiddal elérd az érdeklődőidet. Ők pedig hálásak lesznek érte 🙂

Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor teszteld le pár önkéntesen, akiknek a segítségével már az indulás előtt rengeteget tudsz fejleszteni a kurzusokon.

Sok sikert kívánunk hozzá! 🙂

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!