Évi 100 millió forint bevétel? Íme 8 modell, amellyel lehetséges!

celkozonseg torvenye
Vajon a sikeres cégvezetők honnan tudják, mibe érdemes fektetni, és milyen vállalkozási ötlet lehet befutó? Megmutatunk két olyan mérőszámot, aminek segítségével kiderítheted, a te vállalkozásod vagy ötleted elérheti-e a 100 milliós évi árbevételt, vagy akár többet is.
Olvasási idő: 7 perc

Sokan a hobbijukat használják fel a vállalkozásuk építéséhez, amivel nincs is baj. Viszont (sajnos) nem minden ötlet lesz sikeres, hiába adjuk bele a szívünket és a lelkesedésünket egyaránt.

Például tegyük fel, hogy Ottó, aki mindig is szeretett volna vállalkozni, annak a reddit.com-os csoportnak a lelkes tagja, akik kenyereket szögelnek a fákhoz. (ilyen létezik, komolyan!)

Egy remek ötlettel áll elő: készít egy pisztolyt, amivel sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehet szögelni. Egy ilyen terméket 5.000 Ft-ért ad, és az elején van is pár lelkes rajongója, akik azonnal megveszik a pisztolyt.

“Ha így haladok, akár meg is tudok élni ebből!” – jut eszébe egy gyors számítás után.

Viszont egyre kevesebben vásárolják meg a termékét, és a kezdeti szép számok olyan gyorsan tűnnek el, mint ahogy az ötlet kipattant a fejéből.

Miért történt így?

Bármennyire szomorú is, Ottó benyelte a klasszikus problémát. Beleesett abba a gödörbe, amelyet az alulméretezett célpiac ásott neki.

Pedig ez a kudarc egészen egyszerűen elkerülhető lett volna, ha még a faszögelés biznisz elkezdése előtt megnyit pár órára egy Excelt, és válaszol két kérdésre.

Leírom, én hogyan gondolkoztam volna a helyében.

Ha van egy ötlet, először azt kell megnézni, hogy hányan lennének vevők rá. Ottó biznisze ilyen tekintetben remek példa, hiszen a Facebookon és a Redditen egyszerűen utána lehet nézni a körülbelüli számoknak.

Neked azt javaslom, hogy a Facebookon nézz körbe, keress olyan csoportokat, akik érdeklődhetnek a terméked iránt! Ezek a számok nagyon hasznosak, hiszen megmutatják, hogy mekkora piaccal tudsz tervezni (hiszen már szinte mindenki Facebook felhasználó).

Ha jobban utána nézünk, a Redditen is összesen 2,5 ezer tagot számlál a csoport, és a Facebookon sincsenek túl sokan.

Így ha belekalkuláljuk azokat a személyeket is, akik nem csatlakoznak ezekhez a csoportokhoz, akkor a célközönség kb 3-4.000 fő között van.

Ottó azt is leellenőrizhette volna, hogy hányan keresnek erre a kulcsszóra a keresőben. Havonta kevesebb, mint 10 ez a szám.

Habár az ötlete egész egyedi, de számolnia kell azzal is, hogy a célcsoportja nem csak tőle veheti meg a termékét (de most az egyszerűsítés végett tegyük fel, hogy mindenki nála vásárol).

Ha el szeretné érni a 100 milliós árbevételt egy 5.000 Ft-os terméknél, akkor évente 20.000 darab szögelő pisztolyt kellene eladnia, ami a három-négyszerese az összes célközönségének!

Ezek nagyon kevés számok ahhoz, hogy egy megbízható, állandó bevételt jelentsen Ottónak.

De nem csak azoknak érdemes elvégezni ezt a gyors kutatást, akik ennyire különleges célpiacra szeretnének tervezni.

Akár törpesün tenyésztésbe szeretnél fogni, vegán boltot szeretnél nyitni vagy bármi mást, nagyon fontos, hogy feltedd magadnak ezt a két kérdést:

1.Mekkora a célpiacod nagysága?

2.Mekkora a tipikus ügyfeled átlagos éves költése?

Ahhoz, hogy megtudd, hány ügyfél szükséges az üzleti célod eléréséhez, el kell osztanod az átlagos ügyfél éves költését a kívánt bevételeddel.

Habár mi most ezzel a két kérdéssel foglalkozunk, fontos azt is kiszámolni, hogy mennyi idődet veszi el egy-egy ügyfél. Ez leginkább a szolgáltatásban tevékenykedők keresztje, hiszen ők az “idejüket adják el”.

De itt egy másik példa is: tegyük fel, hogy mindenki tőled akar vásárolni virágos csatokat, amiket te magad készítesz.

1.000 Ft/darabért árulod őket, így a 100 milliós bevételhez 100.000 csatot kell legyártanod évente. Mondjuk 5 perc alatt kész is vagy egy csattal.

Ezzel a lendülettel körülbelül 240 csatot tudsz legyártani naponta (napi nyolc órával számolva), így évente kb 60.000 ékszert tudsz elkészíteni, amivel ki is maxoltad a bevételed. (Ennél több csak akkor lesz, ha felveszel valakit.)

Ráadásul a napi nyolc órában még nincsenek benne az alkatrészek megrendelésére szánt idő, az elpostázás és a marketing.

Szóval amikor ezeket a modelleket nézed, kérlek gondold át, hogy a te vállalkozásodban mennyi munkádba kerülne évente egy ügyfél.

De térjünk is vissza a modellekre!

Vegyük végig a 100 millió forintos évi bevételi céllal a számítást, hogy lásd, hogyan érdemes kiszámolnod a saját vállalkozásodnál.

(Ha neked más bevételi cél lebeg a szemed előtt, akkor annak összegét oszd vissza az éves ügyfélköltésekkel, a következőkben bemutatott módon.)

8 modell az évi 100 milliós árbevételhez

MODELL #1: 10.000 forintot fizetek neked évente, hogy használjak egy alkalmazást

Csak gondoljunk a mostanában igen népszerű Netflix-re, vagy a Spotify-ra: havi 1-2.000 Ft-ért használhatod ezeket az alkalmazásokat, ami évente átlagosan 10.000 Ft bevételt hoz a cégeknek egy ügyfélből.

Vagy nézzünk körül a különböző hasznos mobil alkalmazások között: a legtöbbnél pár nap vagy hónap után már fizetnünk kell az alkalmazásért, ami még éves szinten sem nagy kiadás.

Ennek a modellnek az előnye, hogy nem növekszik az új vásárlókkal az időbefektetés, hiszen mindenki ugyanazt a már elkészített programot használja, ezáltal (elméletben) végtelen számú vásárlód lehet.

Viszont, ha a 100 milliós bevétel a célod, akkor évente 10.000 ügyfél szükséges. Szó se róla, ez igen soknak hangzik, főleg a magyar piacon.

MODELL #2: 50.000 forintot fizetek neked évente, hogy szórakozzak

Ki nem örülne egy fárasztó hét után egy kis masszázsnak, szépítő kezelésnek, mozinak vagy egy kis sörözésnek?

Ezek mind olyan vállalkozások, amiknek a célja a vásárlók folyamatos ellazítása, szórakoztatása.

Ez is, mint az első modell, általában nem egyszeri alkalom, hanem folyamatos heti, havi elköteleződést tesz lehetővé.

Ha te lennél a fodrászom, kozmetikusom, borbélyom (vagy bármim,
akinél évi 50.000 forintot költök), akkor neked még 1.999 hozzám
hasonló ügyfelet kellene szerezned,
hogy elérd az évi 100 millió forint
bevételedet.

MODELL #3: 100.000 forintot fizetek neked egy előfizetéses rendszerre

Az előfizetéses rendszerek nagyon kedveltek manapság, és szinte minden témában meg tudod találni a neked valót.

Például a DO! marketing Klub is egy előfizetéses rendszer, ahol havi közel 10.000 forintért több tucat írott és videó anyagot, folyamatleírást talál az érdeklődő a vállalkozói stratégián, a marketingen és az értékesítésen belül.

De hasonló mintára van már például fotós, edzős előfizetéses rendszer is.

Ez a minta azért ilyen közkedvelt, mert folyamatos bevételt jelent, miközben nincs hatalmas különbség időben, ha 20-an vagy ha 200-an jelentkeznek, hiszen ugyanazokat az anyagokat, videókat kapja meg mindenki.

Természetesen itt is hozzá lehet tenni személyesebb extrákat, például a DO! marketing Klubnál kérdezési lehetőség is van, amikor személyre szabottan foglalkozunk az ügyfél elakadásaival, ötleteivel.

De ide sorolhatjuk a bérleteket is, például bármilyen sport- vagy kondibérletet.

Egy átlagos konditermi bérlet Magyarországon havi 10.000 forint körül mozog. Ha ezt levetítem egy évre, akkor körülbelül 100.000 forintot kell kifizetnem kondibérletre, ha egészségesen akarok élni.

Ez azt jelenti, hogy évente 1.000 tagot kell összeszedned ahhoz, hogy a 100 milliós bevételi célt elérd.

MODELL #4: 250.000 forintért veszek tőled kaját évente

A KSH adatai szerint 2018. első hat hónapjában az egy főre jutó átlagos élelmiszercélú kiadás havi 24 573 forint volt Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy felszorozva, évi 294 876 forintot költ élelmiszerre egy átlag magyar.

Elméletben lejátszva, ha te élelmiszert árulsz, aki az éves büdzséjének jó részét nálad költi el, akkor évi 400 vásárlóval simán meg tudod termelni az 100 millió forintodat.

Természetesen ez nem reális cél, szinte lehetetlen elérni, hogy ez az összeg csak hozzád menjen. Szemléltetésként viszont, úgy gondolom, jó a példa, hiszen el tudod képzelni, hogy mire számíthatnál ekkora ügyfélköltésnél.

Viszont ha bio, vagy egyéb különlegesebb boltot működtetsz, akkor főleg olyan vásárlók fognak betérni a boltodba, akik nem 25.000 Ft-ot költenek havonta élelmiszerre.

Az élelmiszereken kívül szintén jó példa a táplálékkiegészítő vagy bármilyen egyéb fogyó cikk, melyet hasonló értékben vásárolunk évente (például mobil, laptop).

MODELL #5: 500.000 forintot költök nálad évente, hogy fiatalabb vagy még szebb
legyek

Egy luxuskozmetikával (vagy plasztikai szépészettel) foglalkozó klinikán évi 500.000 forintot simán el lehet költeni, ha elmegyünk egy évben egyszer zsírleszívásra, vagy rendszeresen részt veszünk a drágább bőrkezeléseken.

Ideális ez a modell, ha az ügyfeleid olyan személyek, akik nem egy 4.000 forintos zsírbontástól vagy fiatalító kezelésről várják az azonnali hatást, hanem komolyabb beavatkozást akarnak.

Általában a cél az azonnali látványos változás.

Az 500.000 Forint lehet egy több hónapos fizetés eredménye (például zsírbontó injekció), vagy egy egyszeri alkalom (például zsírleszívás) is.

Ha hasonló modellel foglalkozol, akkor évente 200 ügyfélre van szükséged a bevételi cél eléréséhez.

MODELL #6: 1.000.000 forintért megyek veled évente nyaralni

Egy-egy komolyabb vagy többszemélyes nyaralás simán belekerül 1 millió forintba a szállással, utazással együtt.

Tételezzük fel, hogy az ügyfeleid általában évente egyszer mennek el egy ekkora összegű nyaralásra (például a nászútjuk alkalmával, vagy egyszerűen csak ki szeretnék pihenni a mindennapi stresszt).

Ahhoz, hogy belőlük megtermeld az évi 100 millió forintot, 100 ügyfélre lesz szükséged.

Az utazási irodán kívül még szintén jó példa a magánegészségügy, vagy egy marketingkivitelező vállalkozás is.

MODELL #7: 2.500.000 forintért használom a szoftveredet évente

Egy drágább nagyvállalati szoftverért (mint például logisztikai, ügyfélkezelő, értékesítési szoftverek) egyáltalán nem ritka, hogy milliós tételben fizetnek évente a vállalkozások.

Ugyanígy a nagyvállalatoknak dolgozó könyvelő- és ügyvédi irodák is igen sokba vannak a cégeknek.

Ha azt mondjuk, hogy évente 2,5 millió forint értékben fizet neked egy nagyvállalat a szoftveredért vagy az ügyvédi, könyvelési szolgálataidért, akkor már 40 ilyen nagyvállalati ügyféllel elérheted az évi 100
milliós bevételt.

MODELL #8: 5.000.000 forint értékben veszek tőled autót

Egészen korrekt használt autókat lehet vásárolni már pár millió forintért.

Ha te ezekkel kereskedsz, akkor évi 20-30 autó eladásával simán össze tudod hozni az évi 100 milliós bevételed.

De hozhatnék ismét egy nagyvállalati példát, mondjuk, egyedi szoftverfejlesztést és -karbantartást. Ha nagyvállalatoknak programozol
egyedi szoftvereket, akkor évi 5 millió forint nem kiugró költés.

Ilyen nagyvállalati ügyfelekből szintén 20-at kell megfognod évente, hogy elérd az 100 milliós bevételt.

Összesítő

Próbáld meg ezek alapján te is kiszámolni, hogy a jelenlegi vállalkozásodban milyen termékekkel vagy szolgáltatással tudnád elérni az általad kitűzött célt.

Nem feltétlenül a 100 milliós bevétel lesz a te célod, meghatározhatsz ennél alacsonyabb vagy magasabb összegeket is, a lényeg az, hogy számolj és ötletelj kicsit!

Ki tudja, talán most fog beugrani egy olyan ötlet a vállalkozásodhoz, ami megkönnyíti a bevételi célod elérését! 🙂

Mi a következő lépés?

Ha kiszámoltad, hogy mennyi ügyfélre van szükséged, akkor a következő feladatod, hogy megvizsgáld, vajon létezik-e ennyi potenciális ügyfél a piacodon.

Érdekel, hogy fogj ehhez hozzá? Akkor olvasd el ezt a blogcikkünket is!

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!