24 blogcikk téma az ötletszegény napokra, ha nem tudod miről írj

24 blogcikk ötlet
Veled is előfordult, hogy több percig csak ültél a monitor előtt, és semmi téma nem jutott az eszedbe, amiről blogot írhatnál? Itt az életmentő ötlettár, amit ilyen pillanatokban imádni fogsz!
Olvasási idő: 10 perc

Tartalomjegyzék

De miért is érdemes blogolni?

A blogírás az ügyfélszerzés egyik remek ütőkártyája, mégis kevesen használják. Az oka egyszerű: időigényes.

Akár 3-4 órát is elszöszmötölhet rajta az ember, és akkor sem biztos, hogy segíteni fog az eladásban. Viszont ha jól használod…

Csak gondolj bele: rákeresel egy témára, például hogyan lehet egyszerűen egészséges muffin-t sütni.

Találsz egy blogcikket, ahol a 3 legjobb receptet találod, és ezek mellett még egy olyan lisztkeveréket is ajánlanak, ami sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz. Nagyon tetszik a cikk, és látod, hogy hasonló témában vannak még tartalmak.

Elolvasol 3-4 egyéb anyagot is az oldalon, majd mikor újra szembe találkozol a céggel, úgy döntesz, érdemes kipróbálni azt a lisztkeveréket, és rendelsz belőle.

Ismerős? 🙂

Mi történik ilyenkor? Az olvasó hasznos, őt érdeklő tartalmat talál, a cikken belül tovább tud kattintani más tartalmakra.

Egyrészt sokkal jobban megjegyzi az érdeklődő a márkát, másrészt pedig egy szakértői bizalom is kialakul a céggel, személlyel kapcsolatban.

Jobban megismeri a vállalkozást, és könnyebben átlátja, hogy miért különlegesebb a többi céghez képest.

E mellett pedig könnyedén meg tudod célozni az olvasókat (remarketing) hirdetésekkel, ami általában olcsóbban hoz vásárlókat, mint ha csak hideg célközönségre hirdetnél.

Ezek mellett már a blogbejegyzésedben is megemlítheted a termékedet/szolgáltatásodat, így akár azonnali vásárlókat is tudsz generálni.

Összegezve nagyon hasznos lehet a vállalkozásodnak egy blog indítása, hiszen:
– Plusz költség nélkül el tudod érni az érdeklődőket
– meg tudod osztani más platformokon is (Facebook, Instagram, e-mail)
– Mivel értéket adsz, nem fogják úgy érezni, hogy mindig csak eladni akarsz
– Rá tudsz hirdetni azokra az emberekre, akik elolvasták a cikkedet
– Bizalmat és szakértői státuszt érhetsz el az olvasókban
– Könnyebben megjegyzik a márkádat

Hogyan találj olyan témaötletet, ami érdekli az embereket?

Legfontosabb: a potenciális vásárlóidnak hasznos és értékes tartalom legyen!

Mielőtt nekikezdesz, érdemes egy kis elemzést végezned a témákkal kapcsolatban. Nem kell sok időt rá szánnod, viszont nagyon sokat fog segíteni, amikor a témákon gondolkozol.

Ha szeretnél profi kulcsszókutatást, és DO! marketing Klub tag vagy, akkor olvasd el ezt a cikkünket!

A legegyszerűbb tipphez semmi másra nincs szükséged, csak a Google segítségére. Írd be a keresőbe hozzá kapcsolódó kulcsszavakat és mondatokat, vagy azokat a gyakori kérdéseket, amiket neked is fel szoktak tenni.

Nézd meg az első 10 találatot, azok lesznek a leghasznosabbak a számodra, majd menj tovább gy másik kulcsszóra.

Egyrészt ötleteket gyűjtesz, de ami még fontosabb, megtudod, mik a legértékesebb szövegek a Google szerint (hiszen ezeket teszi be elsőnek).

Például ha kutyatápokat árulsz, rá tudsz keresni a helyes kutyatartásra, a kutya kiválasztására, a szőr ápolására, a kutyák betegségeire, és látni fogod, hogy melyek azok a cikkek, amik a legjobban érdeklik a célpiacod.

A másik elemzési tipphez szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Alapvetően a a Google hirdetéseket tudod ezen a programon keresztül menedzselni, de nagyon hasznos a kulcsszókutatás része is.

Azért fontos kulcsszókutatást végezni, mert segít rámutatni arra, hogy mi érdekli az embereket. Ezáltal az ötleteidet úgy tudod súlyozni, hogy melyikre mekkora a keresés.

A regisztráció teljesen ingyenes, így ha még nem is akarsz hirdetni, akkor sem veszítesz semmit a regisztrálással.

Így néz ki a felülete. A jobb oldali “Eszközök és beállítások menüben találod a “Kulcsszótervező”-t (az első oszlopban keresd).

Ha rákattintottál a “Kulcsszótervező”-re, akkor röviden el fogja magyarázni a rendszer, hogy tudsz rákeresni a szavakra. Ezután vesszővel elválasztva tudod beírni a keresőbe a kulcsszó ötleteidet.

A rendszer megadja, hogy mennyi keresés van egy-egy szóra, és más szavakat is ajánl neked.

Megmutatja, hogy mekkora a verseny az adott szavakra a hirdetéseknél (ha “Magas” a verseny, azt jelenti, hogy sokan hirdetnek rá. Mivel nem akarsz hirdetni, ezért a többi adatra nincs is szükséged.)

Kezdetben ezt a két keresési lehetőséget ajánljuk, amivel viszonylag gyorsan át tudod látni, milyen témákon érdemes gondolkodnod.

Fontos, hogy ne tölts feleslegesen sok időt az elemzésre, csak amennyi feltétlen szükséges!

Nagyon könnyen elveszíthetjük az időérzékünkek egy-egy keresésnél, ezért azt ajánljuk, hogy adj magadnak kezdetben 1 órát, amíg átnézed és kijegyzeteled az ötleteidet, és ha már több, mint 5 ötlettel gazdagabb lettél, akkor ne áldozz rá több időt. Ne feledd: a célunk a hatékonyság, nem a tökéletesség! 🙂

Mennyi az annyi?

Avagy mennyiszer érdemes blogcikket írnod?

Ez függ az idődtől és a vállalkozásodtól is.

Átlagosan havi 1-4 blogcikket szoktunk ajánlani, ami elsőre soknak tűnhet, de nem kell mindegyik cikk előtt elemzésekbe kezdened (sőt, nem is ajánljuk).

Ha egyedül dolgozol vagy kezdő vállalkozásod van, akkor a havi 1 cikk is elegendő, s ahogy több időd és erőforrásod lesz (például kiszervezed külsősnek vagy csapaton belül), úgy eljuthatsz a heti 1 cikkhez.

Az elemzést elég kezdetben egyszer elvégezned, aminek segítségével 3-6 hónapig nem is kell agyalnod rajta többet).

Ezért is hoztunk neked 24 olyan ötletet, amik nagy részéhez nem is szükséges az elemzés, mégis sokat segíthet a vállalkozásod és a márkád megismertetésében.

24 blogcikk tipp, amikor csak egy gyors ötletre van szükséged

1. Ossz meg egy sikersztorit az egyik ügyfeledről, hogy a te termékeddel vagy szolgáltatásoddal hogy érte el a célját.

Úgy fogalmazd meg, hogy az olvasó együtt tudjon érezni a sikersztorival, és a legjobb, ha magára tud ismerni a sztori kiindulási állapotában, és a vágya pedig az a cél, amit az ügyfeled elért.

Ha lehet, akkor csatolj hozzá számokat, képet, bármit, ami alátámasztja a sikert.

Ha kíváncsi vagy, más hogy használja ezt a módszert, itt találsz egy példát.

2. Válaszolj egy gyakran feltett kérdésre, amit kaptál a bizniszeddel kapcsolatban.

Ha kérdeznek, az már fél siker, hiszen érdeklődnek a terméked és a szolgáltatásod iránt.

Válaszold meg őket akár blogcikkben is, hiszen egyrészt aki elolvassa, az már (jobb esetben) nem fog személyesen erről kérdezni, vagy ha van valaki, aki érdeklődik, akkor el tudod neki küldeni a blogcikket, így nem fog felesleges időt felemészteni a sok ugyanolyan kérdés megválaszolása.

Akár videót is készíthetsz róluk, így videó és szöveg formátumban is elérhető lesz az anyag, amivel tovább növelheted az érdeklődőben a bizalmat.

Ötlet a gyakran feltett kérdések megválaszolására

3. Ossz meg egy listát azokból a legjobb eszközökből és szoftverekből, amik hasznosak a saját ágazatodban /szakmádban

Segíts az ügyfeleidnek megkönnyíteni a munkájukat néhány könnyen kitanulható eszközzel és szoftverekkel!

Ha nehezebb egy kicsit a használatuk, akkor készíts nekik lépésről-lépésre útmutatót a használatukról.

Összegyűjtött szoftveres példát itt találsz.

4. Készíts oktatóvideót (vagy videó szériát)!

Akár egy szoftver használatáról, vagy egy stratégiáról van szó, készíts egy videót (vagy pár videósorozatból álló oktatóanyagot) az érdeklődőknek, így egyrészt segíthetsz nekik, másrészt pedig egyszerűen megismerhetnek téged, és elmélyülhet a bizalom.

Egy példa oktatóvideót itt találsz.

5. Írd le, mi késztetett arra, hogy vállalkozóvá válj

Egyrészt nagyon motiváló lehet az olvasónak, másrészt pedig megismernek téged, a gondolataidat, a személyedet, és már nem csak egy márka leszel, hanem hús-vér ember, akivel mindig könnyebb azonosulni.

Itt elolvashatod az én sztorimat, ha kíváncsi vagy egy példára: domarketing.hu/ki-az-a-doman-zsolt/

6. Írj le egy sztorit, ami veled történt, és kapcsolódik a vállalkozásodhoz, majd véleményezd a helyzetet

Itt leírhatod, hogy milyen hibát követtél el, és mit tanultál belőle (például amikor elindítottad a vállalkozásodat, mindent tökéletesíteni szerettél volna, ezért sokkal később mertél belevágni a dolgokba, de most már tudod, hogy a kész jobb, mint a tökéletes).

Vagy hogy milyen esemény történt veled legutóbb, és abból milyen konklúziót vontál le (például legutóbb bementél a boltba, és az eladó miatt vettél még egy dolgot, annyira kedves és támogató volt, majd leszűröd a következtetést, hogy nagyon fontos, kit állítasz a kasszához, mert az ő viselkedése alapján ítélhetik meg az emberek a boltodat).

Fontos, hogy “becsomagold” a szakmai tanítást egy történetbe! A tanulságnak is legalább olyan életszagúnak kell lennie, mint a történetednek, így ne az legyen a konklúzió, hogy “Használj kosárérték növelő megoldásokat”, hanem úgy, ahogy Zsolt is tette (itt tudod elolvasni).

7. Adj meg egy ingyenes sablont, tippet, ellenőrző listát, amely hasznos lehet az olvasók számára.

Az olvasók még mindig szeretik a TOP tippeket, megoldásokat, ezért nyugodtan írhatsz akár többször is ilyen stílusban.

Ha lentebb görgetsz, megosztottunk veled néhány blogcím ötletet erre vonatkozóan, amiből ki tudsz indulni. Egy példát itt találsz rá.

8. Mutasd be az egyik terméked vagy szolgáltatásod.

Ossz meg egy témát, egy problémát, vagy érdekes tényt, amiről érdeklődnek az olvasóid, és mutasd be megoldásként a te termékedet, szolgáltatásodat.

Ha érdekel, hogy hogyan lehet ötvözni egy érdekes témát a termékkel, olvass bele ebbe a cikkbe.

El is magyarázhatod, miért jobb a konkurenciánál a te terméked, sőt, pro/kontra listát is készíthetsz, ahol összehasonlítod a hasonló termékekkel a sajátodat.

9. Készíts egy listát azokról a személyekről, akiket érdemes követniük az olvasóknak a Facebookon/ Instagramon/ Youtubeon.

Ehhez a cikkhez egy kis utómunka is kell. Ha például táplálékkiegészítőkkel foglalkozol, akkor keress több témában is edzőket (például akik gerinctornát tartanak, nem biztos, hogy testépítők, így minél több kategória között választhat az érdeklődő, annál hasznosabb lesz neki a cikk).

Ezt kombinálhatod a “TOP 5 véleményvezér, akit érdemes követned” – típusú cikkekkel.

10. Magyarázd el lépésről lépésre a szakmád egyes folyamatait, és írd le, miért fontos így betartani őket

Itt tanácsot adhatsz, hogy például hogyan mossanak helyesen hajat az emberek, vagy hogy nézzen ki egy heti étrendjük, hogy és miért kell edzés után nyújtani.

Miközben értékes tartalmat osztasz meg, megoldást is kínálsz egy-egy problémára (például egy checklista segítségével kevesebbet fognak hibázni, vagy gyorsabban elvégzik a feladatot), amiért hálásak lesznek.

A “Hogyan tartsd karban az e-mail listádat? cikkünkben is ezt a módszert használjuk.

11. Írj egy “mit ne tegyünk” vagy a “a leggyakoribb hiba, amit mindenki igaznak gondol” – cikket

Ez is hasonlóan jól működik, mint a TOP cikkek. Például 3 utazási baki, ami miatt több tízezreket veszthetsz”, vagy “Mit ne együnk, ha gyomorrontásunk van?”

Az Utazómajom “Ezeket a hibákat ne kövesd el, ha utazni indulsz!” cikkéből inspirációt gyűjthetsz!

12. Készíts képeket és videókat a “színfalak mögül”, azaz mutasd be az irodát, az ott dolgozókat, vezesd végig őket az üzleten

Ha nincs irodád, akkor mutasd meg, hol tevékenykedsz, vagy kérj meg valakit, hogy videózzon le, miközben dolgozol.

Ennek a megosztása emberibbé, személyesebbé tesz téged, és jobban tudnak majd kapcsolódni a márkádhoz a követőid.

Itt látsz egy példát arra, hogyan promózták a Huawei egyik üzletét. Te személyesebbé teheted a saját cikkedet azzal, hogy emberekről is megosztasz képeket – persze csak ha beleegyeznek.

13. Meséld el, mik történtek és mik fognak történni a vállalkozásodban az elmúlt/ elkövetkezendő 1 évben

Például felvettél valakit, vagy átváltottál egy másik rendszerre, ami sokkal megbízhatóbb, vagy ki fogod tanulni a Sombre hajfestést.

Ezekkel az információkkal arra összpontosítod az olvasó figyelmét, hogy mennyi fejlődés történik az ő érdekében. Mindegyik változást úgy írd le, hogy neki miért jó, miben fogod jobban segíteni.

A fókusz az olvasón legyen!

Olvass bele a 2019-20-as évértékelőmbe egy kis ötletért!

14. Gyűjtsd össze a legnézettebb tartalmaidat

Ha hetente többször is készítesz Facebook, Insta, Youtube bejegyzéseket, akkor a hónap végén összegyűjthetnéd akár az összeset, vagy a legérdekesebbeket (például amelyikhez a legtöbben szóltak hozzá), így pár perc alatt meg is van a legújabb blogcikked.

Cikkösszesítő ötletet itt találsz.

15. Oszd meg az ügyfelek véleményét

Ha valakitől kapsz egy referenciát, oszd meg nyugodtan blog bejegyzésként is.

Ha túl rövid lenne a blogcikk, akkor gyűjts ki még pár véleményt, és úgy oszd meg. Írj az ügyfelekhez egy-egy sort, mint az 1. pontban, de elég rövidebben.

16. Írj egy összefoglalót egy eseményről

Készítettél egy online vagy offline eseményt? Írj róla, közölj számokat, hogy hányan jöttek el, milyen vélemények voltak róla, és milyen hálás vagy ezért.

Akár tapasztalatokat is megoszthatsz, hogy mit csinálnál másképp.

Ha kíváncsi vagy, hogy lehet érdekesen esemény összefoglaló cikket írni, itt találsz egy példát.

17. Keress egy olyan vállalkozót, aki nem konkurencia, de ugyanabban az iparágban dolgozik, mint te, és kérj tőle interjút

Nagyon hasznos, ha bevonod az olvasókat, és megkérdezed tőlük, hogy milyen kérdéseket tennének fel legszívesebben ennek a személynek!

Kicsit macerásabb munka, mint a többi pont, viszont ezáltal több emberhez eljuthat a videó híre, és növelheted a követőbázisod, hiszen a másik személy is nagy eséllyel meg fogja osztani a saját csatornáin, például kiposztolja Facebookra, kiküldi e-mailben, vagy meghirdeti az interjút.

Mi is szeretjük ezt a típusú blogposztot, itt találod az egyik ilyen tartalmunkat.

18. Készíts más blogcikkekből listát

Ha elhagyott a múzsád, de szeretnél megosztani valamit, akkor ez egy mentőöv lehet a számodra.

Gyűjts egy témához kapcsolódó, számodra is hasznos blogcikkeket, és ajánld őket az olvasóknak. Fontos, hogy a blogok ne a konkurenciák weboldalairól származzanak.

Összegezd a blogcikkeket, és fejtsd ki a saját véleményed a témáról (akár ellentétes megközelítésű blogcikkeket is választhatsz, aminek pár mondatban leírod a tartalmát a blogodban).

Inspirációt ebből meríthetsz, ha külsős blogcikkeket szeretnél összegyűjteni.

19. Blogolj olyan könyvről, eseményről, termékről, ami érdekelheti az olvasókat

Például ha fodrász vagy, akkor mutass be egy-egy terméket, vagy ha továbbképzésen jártál, akkor mesélj arról, fotózz párat, vagy készíts ott egy rövid videót.

Ha például könyvesboltod van, akkor válaszd ki a hónap könyvét, mesélj arról, oszd meg a véleményed, és mozgasd meg az olvasókat!

20. Szavaztass, versenyeztess, tedd közzé az eredményeket!

Hirdess nyereményjátékot, vagy bármilyen versenyt (előtte nézz utána, milyen szabályok érvényesek a nyereményjátékra!), majd a kihirdetés után írj egy összefoglaló cikket, ahol leírod, mennyien szerepeltek, milyen munkák érkeztek be, és milyen nehéz volt dönteni.

Ötletként egy húsvéti nyereményjáték összesítőjét hoztunk, amit itt találsz. A szöveg mellett bátran használj képeket, grafikákat a munkákból, feladatokból, amit teljesítettek a jelentkezők.

21. Ha valami kézzel látható újdonság történik, írj róla!

Például ha megváltozik a logó vagy a weboldalad kinézete, akkor mutasd meg a régit, majd az újat, meséld el, miért történik ez.

Ha példát keresel ehhez a cikkhez, kattints ide!

22. Mutasd be az általad támogatott jótékonysági szervezetet

Ha megteheted, akkor fordíts a bevétel pár százalékát jótékony célra. Ha így teszel, nyugodtan mutasd be azt a szervezetet, és meséld el, miért pont nekik adományozol, és miért döntöttél így.

Ezzel akár te is motiválhatod őket, hogy segítsék a rászorulókat.

Jótékonysági cikk ötletért kattints ide!

23. Készítsd el azoknak a könyveknek, személyeknek a listáját, amik/akik segítettek a vállalkozásodban és akik nekik is segíthetnek

Például ha fontosnak tartod az önfejlesztést, akkor nyugodtan bemutathatod azokat az embereket, akik miatt ma már sokkal jobb emberré váltál.

Ha pedig szakmailag van egy elismert személy, akkor megemlítheted őt is, hiszen tőle tanultál, és így a tudásod is még minőségibbé válik az olvasó szemében.

Ha ihletet szeretnél gyűjteni, olvasd el az “5 motiváló könyv, amit mindenképp el kell olvasnod” című cikket.

24. Figyeld a napi eseményeket!

Egy-egy gyorsan lereagált történéssel (és véleménnyel) olyan személyek is megismerhetnek, akik eddig nem találtak rád, de potenciális vásárlók lehetnek.

Az ilyen posztok, cikkek nagyon gyorsan tudnak terjedni az interneten.

Példát itt olvashatsz egy érdekes eseményről.

+ 1 TIPP: Kérdezd meg az olvasókat, ők mit szeretnének!

A legfontosabb, hogy olyan tartalmakat tegyünk közzé, ami értéket képvisel az érdeklődők számára. És ki tudna ebben jobban segíteni, mint az olvasód? 🙂

24 blogcikk cím, amivel biztos nem lősz mellé

A cikk írása mellett a legtöbb időt a cím kiválasztása szokta okozni, hiszen fontos, hogy elég érdekes legyen ahhoz, hogy rákattintsanak az érdeklődők.

Ha gyorsan szeretnél hatékony címet választani a blogcikkedhez, akkor válogass innen!

Számok a címben

  • TOP 5 hihetetlen…. amit minden ….. (meg kellene fogadni)
  • 3 tipp, amit mindenképpen tudnod kell a….
  • 7 ok, amiért…. (nem sikerül valami)
  • 5 fodrász mesél arról, hogyan kellene…
  • 11 megoldás a….
  • 15 dolog, mielőtt….
  • A 3 legrosszabb dolog, amit tehetsz…

Oktatói szándékú címek

  • Hogyan növelheted a…. egy….. (egyszerű technikával)
  • Hogyan triplázd meg a…. , miközben….
  • Mit taníthat nekünk a…?
  • Az….. (valami eredeményért) csupán ezt kell tenned
  • Egy egyszerű ok, amiért ….
  • Hogyan értem el a…. (valamit, ezzel a segítséggel)
  • Van bizonyíték arra, hogy….

Kérdések a címben

  • Tudtad, hogyan….?
  • Biztos, hogy …. kellene használnod?
  • Mit éreznél, ha….?
  • Még mindig azt hiszed, hogy….?
  • Észrevetted, hogy….?
  • Hallottál már arról, hogy….?

Összehasonlító címek

  • ….. VS …..: Melyiket kellene használni?
  • Miért hisz több ember a…., mint a…..?
  • Miért gondolom azt, hogy…. (az egyik jobb)?
  • …. vagy ……? Melyiket ajánlják a….

Remélem tudtunk segíteni! 🙂

Neked van kedvenc blog témát? Mit hiányoltál a felsorolásból?

Szerző:

Vajda Emese

Vajda Emese

Szia, Vajda Emese vagyok. Több mint 6 éve foglalkozom marketinggel, azon belül hirdetések kezelésével, honlapszerkesztéssel és marketing stratégiák tervezésével és kivitelezésével. A DO! marketing csapat tagjaként az a célom, hogy a lehető leghasznosabb ötletekkel, tippekkel tudjalak segíteni Téged és a vállalkozásod.

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!