fbpx

Mit csinálnak azok a cégek, akiknek anélkül szalad a szekér, hogy ők maguk hajtanának minden egyes lovat?

mire használjuk mi a sapit (1)
Ebben a cikkben szeretnénk bemutatni neked azokat a konkrét gyakorlati eseteket, amelyek során a SalesAutopilot leegyszerűsíti és megkönnyíti a napi munkánkat és a kampányainkat.
Olvasási idő: 13 perc

Avagy így növelünk mi és a legügyesebben automatizált magyar cégek árbevételt és ügyfélélményt a lehető legkevesebb munkával!

Hogyan és mire használja a DO! marketing a SalesAutopilotot?

A cikk célja kettős: ha még nem használod a SAPI-t, akkor látni fogod milyen lehetőségek rejlenek benne és talán kedvet kapsz egy ingyenes kipróbálási fiók regisztrálásához. Ha pedig már SAPI ügyfél vagy, reményeink szerint akkor is találsz pár olyan finomságot, amit a saját rendszeredben is alkalmazni tudsz.

Mi a SalesAutopilot, vagy ahogy sokan hívjuk, SAPI?

A SalesAutopilot (SAPI – ejtsd teljesen rendesen, magyarul SAPI-nak, mint a sapka rövidítése)) egy olyan cég- és marketingautomatizálási szoftver, ami a hazai kisvállalatoknak segít 

  • árbevételt növelni, 
  • ügyfélélményt emelni 
  • és időt spórolni. 

Mi az az 4 terület, amiben segít a SalesAutopilot?

1. Marketing automatizálás.

Természetesen a mai legmodernebb email küldési funkciókat mind tudja a szoftver: a meglévő listának, személyre szabottan, cselekvéstől függően tudsz emaileket küldeni. Abszolút (ad-hoc, amikor kitalálod), de akár relatív (feliratkozástól számított) időzítéssel is mehetnek az emailjeid.

Idáig sok szoftver is tudja a dolgokat, az a baj csak, hogy itt meg is állnak. 🙂

A SAPI viszont sokkal többet ad még marketing automatizálás keretében! 

Postai levelek és SMS kampány postára szaladgálás és telefon nyomkodás nélkül?

Ez nem science fiction, a SAPI erre is képes (hogy hogyan, később mutatunk példát, tarts velünk).

De például ha téged is érdekel, hogy hogyan teljesítenek a hirdetéseid (mert nem akarsz a rosszul teljesítőkre pénzt költeni), akkor az UTM paraméterekkel mérheted, hogy melyik kampányodból mennyi érdeklődőd és vásárlód jött. 

Sőt komplett affiliate rendszert (feliratkozások, vásárlások mérése más partnereknek valós időben mutatott statisztikákkal, automatikus jutalékszámítással) is felépíthetsz, teljesen automatizáltan! Ezekre is mind mutatunk példát később.

A “marketing automatizáció” kategória zárásaképpen pedig teljeskörűen képes menedzselni előfizetéses rendszereket, vagy épp rendezvénybeléptetést… Ezeket is mind mutatjuk a gyakorlatban. 🙂

2. Ecommerce automatizálás

A SAPI-val komplett önálló online értékesítési rendszert építhetsz, ahol megvehetik a (bármilyen terméked/szolgáltatásod – például könyved vagy épp színtanácsadásod) és a rendszerben előre kifizetik bankkártyával / átutalással, a SAPI pedig egyből számláz is helyetted.

Ha már szóba került a bankkártyás fizetés, 8 féle szolgáltatóval van integrálva – a legfontosabbakat említve SimplePay, Barion, Stripe, Braintree, OTP Bank, CIB Bank, PayPal stb.

Ugyanilyen gyönyörűen integrálódik webshopokhoz (Shoprenter, WooCommerce, Unas, Opencart, Magento stb.) is: van egy szuper webshopod, nagyszerű termékekkel és meglévő vevőkkel? Ha egyszer már megszerezted a vevőd bizalmát, miért ne használnád ki ezt és keresnéd meg őket újra és újra, személyre szabott ajánlatokkal?

Ezt is automatán intézi a SAPI, úgynevezett:

  • újravásárlás ösztönző rendszerekkel, 
  • születésnapi / névnapi kampányokkal, 
  • vásárlói elégedettségmérő rendszerekkel
  • határidős kuponajánlatokkal

És még kosárelhagyás automatizációt is tud Shoprenteres webshopoknál, azaz látja, ha valaki otthagyta a kosárban a terméket és automatikusan küldi neki az emlékeztetőt.

Ha Te is utálod a fölösleges emberi adminisztrációt, akkor a SAPI-ra bízhatod az átutalásos számlák automatikus érkeztetését, a végszámla kiállítását, a nem fizető ügyfelek emailes és SMS-es utánkövetését és még a sikertelen bankkártyás fizetőket is helyetted segíti az újbóli próbálkozásban!

Természetesen a SAPI-ba érkezett megrendeléseket automatikusan továbbítja a logisztikai partnered (Webshippy, Webshopiroda stb.) felé, így neked semmit nem kell a futározással sem foglalkozni. 

3. Ügyfélémény automatizálás.

“Az ügyfélélmény az a benyomás, amit a vásárlói megélnek az Önnel történő üzletelés előtt, alatt és után.” – SalesAutopilot

Na ez az, amivel sokan már nem foglalkoznak!

A nem várt érintések, gesztusok, a figyelem és a törődés – a különbség a “wow” és az “oké” élmény között.

A SalesAutopilot segítségével éppen ezt hozhatod vissza azzal, hogy tájékoztatod az ügyfeledet arról, hogy áll éppen a rendelési folyamat (ugye, milyen bosszantó, amikor ez kimarad?), megköszönöd a rendelését és a bizalmát, személyre szabottan felköszöntöd ünnepekkor, és mindezt anélkül, hogy minden apróságot neked kellene észben tartanod! 

Ezeket a rendszereket egyszer felépíted, és utána csak működtetned kell.

4. Háttérfolyamatok automatizálása.

Bármilyen oknál fogva szükséged van extra adatokra az ügyfeleidtől, egyszerűen, automatizáltan be tudod kérni tőlük anélkül, hogy neked kellene minden kapun zörgetned.

Ebbe a kategóriába besuvaszthatjuk az automata toborzási rendszereket is – erre mutatunk saját példát majd hamarosan.

E-szerződés, teljesítésigazolás automatizáltan? Lássuk be, ezek sokszor a szükséges – de hátad közepére sem kívánod – feladatok kategóriájába esnek, de a SAPI segítségével nem kell azzal időt töltened, amivel amúgy sem igazán szerettél, mert ezt is lehet automatizálni. 

Ha eddig eljutottál, bizonyára furdal a kíváncsiság, hogy hogyan is működik a gyakorlatban ez a szoftver, és mi mindenre lehet használni.

Szóval nézzük is szépen sorban, mi mire használjuk pontosan! Ha valamelyik cím alapján úgy érzed, ez a rész nem neked való, nyugodtan ugord át.

Hogyan szervezünk élő, offline rendezvényt, webinárt SAPI-val?

Ezt egy mostani eseménnyel, a Marketing Évtervező Nap szervezésének folyamatával szeretnénk illusztrálni, ami egy élő rendezvény a Lurdyban több, mint 300 résztvevővel.

Lássuk, hogyan segített a SAPI a folyamat levezénylésében megspórolva számunkra nem kevés munkaidőt!

Első körben elkészítettük a rendezvény sales oldalát, amelynek az aljára beillesztettünk kettő megrendelő űrlapot: az egyik az azonnali jegyvásárlás, a másik az utólagos fizetés opció.

Ha a Braintree-s bankkártyás fizetési szolgáltatót használsz, akkor még ezt az utólagos fizetést is meg tudod csinálni: az ügyfél megadja a bankkártya adatait, de nem vonsz le róla semmit egy bizonyos dátumig (nálunk ez a rendezvény másnapja volt). Ha viszont a rendezvény estéjén nem ír nekünk e-mailt, hogy elégedetlen volt, akkor a rendszer automatikusan levonja a részvételi díjat.

A kommunikáció a saját e-mail listánkon keresztül (emellett a social média felületeinken) zajlott egy hírlevélkampány keretében, és minden levél végén linkeltük a sales oldalt is, így tudtuk mérni azt is, hogy melyik levélből hány vásárlás érkezett.

Emellett a postai levélküldést, és az SMS-ek kiküldését is a SAPI segítségével intéztük, és egyikünk sem járt postán.

Ezt a Hibridlevél integráció segítségével tudtuk megcsinálni, amivel úgy tudsz postai levelet küldeni, mint akárcsak egy e-mailt.

Szintén SAPI-t használtunk arra, hogy minden jegyvásárlóról megtudjunk további információkat (kihívásaik, árbevételük mérete, marketing csapat mérete stb.).

Ez az infó a rendezvény lebonyolításához és további értékesítési lehetőségekhez hasznos. 

Az email kampány során nem csak edukáló, illetve sales emailekkel operáltunk, hanem a megrendelés során esedékes lépésekről is gondoskodunk kellett (először is egy köszönőlevél a megrendelésről, aztán a számla, a technikai tudnivalókról egy tájékoztató e-mail; sőt, az első 24 óra 1+1 fő ingyen promóciójához kapcsolódóan az aznapi vásárlóknak emlékeztető e-mail arról, hogy regisztrálják be a vendégüket).

Ha mindezt emberi erőforrásból, emberi időből kellett volna megvalósítani, az jelentősen megnövelte volna a szervezésre fordított időt.

Mivel nem egy 30-40 fős zárt összejövetelt, hanem egy tízszeres volumenű rendezvényt raktunk össze (nálunk ez nem mindennapos esemény, de egy rendezvényszervező cégnek például viszont igen), a helyszíni beléptetés is egy külön folyamat, amit QR-kódos fejlesztéssel igyekeztünk automatizálni, hiszen számunkra is információ, hogy ki érkezett meg, ki vett részt és ki nem.

A rendezvény hatalmas élmény volt, és egészen biztos, hogy a SAPI nélkül messze nem ment volna ennyire zökkenőmentesen és gyorsan az egész szervezés.

Hogyan szervezünk online rendezvényt és webinárt SalesAutopilottal?

Első körben meghirdetjük a webinárt, amelyhez létrehozunk egy feliratkozó űrlapot – ezen keresztül tudnak jelentkezni a webinárra.

A feliratkozás után egy újabb űrlappal találkozik az érdeklődőnk, amelyen minősítő kérdéseket teszünk fel neki. 

Ezek az információk hasznosak akkor, ha van telefonos értékesítőnk és ő ez alapján tud személyre szabottan kommunikálni az ügyfeleinkkel.

A folyamat nem ér véget a feliratkozással, hanem folyamatos, előkövető e-mailekkel tartjuk életben a feliratkozás pillanatában átélt lelkesedést és erősítjük az elköteleződését a webináron való részvételre.

Ezek a levelek a webinár (vagy online konferencia) időpontjához képest visszafelé vannak időzítve, nálunk általában 9-6-3 nappal előtte (ún. “mínusz időzítéssel”).

Mivel ez a beállítás automatikus (és nyilván tetszés szerint módosítható), így változtatás esetén elég csak az online esemény dátumát átírni a rendszerben, a SAPI automatikusan leköveti a módosításokat. 

Mi történik a webinár, online konferencia után?

Beállítunk egy utánkövető e-mail sorozatot, amely segítségével növeljük a vásárlási kedvet azoknál, akik részt vettek a webináron sima relatív időzítésű emailek segítségével, amelyeket a webinár vagy konferencia után “pluszos” időzítéssel küldünk ki 1, majd 3, majd 6, majd 9 nappal az online esemény után.

Ha módosul az esemény időpontja, elég csak annak a dátumát átírni ebben az esetben is.

A levelekkel azt is tudjuk mérni, hogy melyik levélből mennyi vásárlás jött, így ez számunkra is segítség a kampányaink fejlesztésében.

El lehet adni könyvet a SAPI segítségével?

De mennyire! Engedd meg, hogy az Új Vevők Futószalagon című könyvünk eladásáról szóló esettanulmányt maga Csepregi Balázs, a SalesAutopilot társtulajdonosa és ügyvezetője ossza meg veled a saját szavaival!

Mik a tapasztalataink az előfizetéses klubok, rendszerek SAPI üzemeltetésével kapcsolatban?

A DO!marketing Klub előfizetések menedzselésében is a SAPI-t használjuk, két fő pillér mentén.

Egyrészt ha valaki megvásárolja az UVF könyvet, akkor automatikusan felajánlunk neki egy 7 napos ingyenes próbaidőszakot, amelyhez bekérjük a kártyaadatokat, majd a próbaidőszak lejárta után (amennyiben nem mondja le addig a tagságot) automatikusan megterheljük a kártyáját.

Azt, hogy a próbaidőszak kezdetekor már hozzáférjen a klub anyagaihoz, is automatikusan intézi a SalesAutopilot, így nekünk ezzel nincsen különösebb teendőnk, mert ezt az időt is megtakarítja nekünk ez a szoftver.

A folyamat minden lépéséről automatikusan küld a rendszer e-mailt (a számláról, a hozzáférésről, az automatikus fizetésről), a bankkártya terhelése előtt is küld egy emlékeztetőt (ami a gesztus figyelmességét tekintve ügyfélélmény növelő hatással bír).

Ha az érdeklődőnk klubtaggá válik, akkor onnantól fogva a számlázás, és az előfizetés megújítása az ismétlődő kártyás fizetéssel automatikussá válik, így az ügyfélszolgálatunknak van felszabaduló kapacitása arra, hogy telefonos köszöntéssel személyre szabottan köszöntse az újonnan csatlakozókat.

Látható tehát, hogy míg a SAPI az egyik oldalon elképesztően leegyszerűsíti a folyamatokat, a másik oldalon egy olyan erőforrást teremt, aminek segítségével valóban egy legendás ügyfélélményt tudunk nyújtani, és nem vesznek el ezek az értékek a folyamatok kivitelezése során.

Hogyan egyszerűsíti le számunkra a SAPI a kiválasztási folyamatokat?

Ismertek olyan munkáltatókat, akik a kezdetek kezdetén megtalálják a tökéletes munkatársakat és soha, egyetlenegyszer sem kell nekifussanak az ideális jelöltek felkutatásának, mert minden úgy működik, ahogy a nagykönyvben meg van írva?

Mi sem.

Az elmúlt hónapokban bőven volt alkalmunk tapasztalatokat szerezni ezen a téren, így megosztjuk veled azokat a módszereket és automatizmusokat, amelyek nálunk beváltak.

Első lépésben létrehoztunk egy sales oldalt a pozíciónak (mert hogy az a cél, hogy a pozíciót és a cégünket is eladjuk – bizony, minden marketing!).

A jelentkezés egy űrlap kitöltésével kezdődik, amelyen a legalapvetőbb kérdések, elérhetőségek szerepelnek, valamint a jelentkező feltöltheti az önéletrajzot és motivációs levelet.

Ha ezen a lépcsőfokon továbbjut a jelentkező, akkor automatikusan kap egy emailt is és egy SMS-t is, amelyben köszöntjük és tájékoztatjuk a második lépcsőfokról.

Ez szintén egy űrlap, ahol a pozícióra való alkalmasságát tudja alátámasztani (milyen szoftvereket ismer, meséljen bővebben magáról és hajlandó-e a próbafeladatot csinálni).

Ha nem tölti ki ezt az űrlapot, akkor automatikusan kettő emlékeztető e-mailt (az elsőt a jelentkezés után egy, a másodikat három nappal utána), majd ha ezután sem tölti ki, akkor egy “sajnáljuk, hogy nem lépett tovább és elbúcsúzunk” e-mailt kap tőlünk.

Amennyiben kitölti az űrlapot, de nem csinál próbafeladatot, úgy megköszönjük a jelentkezését.

Ha kitölti az űrlapot, és próbafeladatra is jelentkezik, automatikusan átirányítjuk a próbafeladat űrlapjára, ahol kettő feladat leírást talál 3 nap határidővel.

Ha elkészül a próbafeladattal, köszönő e-mailt és SMS-t küldünk neki, amelyben megköszönjük az idejét és elhivatottságát, és megígérjük, hogy jelentkezünk.

Ha nem tölti ki 3 napon belül, akkor eleinte határidő emlékeztető leveleket küldünk neki, ha 3 napon túl sem küldi a próbafeladatot, akkor automatikusan megkapja a “sajnáljuk, hogy lemaradtál, köszönjük, hogy jelentkeztél” levelet.

Eddig a pillanatig teljesen automatizáltan szűrjük elő azokat a jelölteket, akik szakmailag, emberileg és elhivatottság szempontjából is potenciális munkatárs jelöltek, “A-osztályú” csapattagok.

Mi történik ezen túl, ha valaki az összes eddigi lépcsőfokot sikeresen megugorja?

Akkor felvesszük vele telefonon a kapcsolatot (itt lép be első körben az emberi interakció a részünkről), és időpontot egyeztetünk egy hosszabb (kb. 30 perces) telefonos beszélgetésre.

Ha a személyes kapcsolatfelvétel során kölcsönös a szimpátia, és esélyesnek tűnik a közös munka, akkor következik egy fizetett próbamunka szűrő.

Ennek során a gyakorlatban is ki tudjuk próbálni, hogy működőképes-e a közös munka; mennyire vagyunk egy hullámhosszon szakmailag, emberileg, hozzáállás szempontjából, és hogyan illik be a csapatba a jelentkező.

Ha a próbamunka során úgy alakul, hogy valami megváltozik a részésről, vagy mi látjuk úgy, hogy nem igazán egymást keressük, akkor szóban elköszönünk egymástól.

Ha ezen az utolsó megmérettetésen is sikeresen továbbjut a jelentkező, akkor már csak egy online meeting választja el őt attól, hogy a csapattal összeismerkedjen, egyelőre a vezető nélkül.

Elrettentő lehet ez a többfordulós kiválasztás, ez azonban nem csak nekünk biztosít lehetőséget arra, hogy leteszteljük és több lépcsőben megszűrjük a komoly és potenciális csapattársakat azoktól, akiket csak úgy bevonz a lehetőség (mindezt idő- és energiaveszteség nélkül), hanem a jelentkezőink is el tudják dönteni, hogy valóban velünk szeretnének-e dolgozni. 

A legelső kapcsolatfelvételig ez a szűrés le is zajlik.

Így ha nem szeretnéd a minőségi jelentkezők leválogatását az időhiány oltárán feláldozni, akkor a SalesAutopilot ebben is hatalmas segítséget tud számodra nyújtani.

Hogyan adunk el magas árú szolgáltatást a piacon?

Ebben a legjobb példa a top szolgáltatásunk, az Új Vevők Futószalagon Program, vagyis az UVF.

Az UVF program jelentkezése egy annyira komplex folyamat, hogy abszolút megéri az automatizálásba energiát tenni, hiszen cserébe jelentősen csökkentjük az emberi munkamennyiséget.

Az érdeklődő egy landing oldallal találkozik először, aminek a végén egy jelentkezési űrlapot talál.

Lényeges, hogy nem tud egyből bevásárolni, hanem egy ingyenes 30 perces szakmai konzultációra tud jelentkezni a neve, telefonszáma és e-mail címe megadásával.

A következő lépés egy adatmódosító űrlap, amin további információkat kérünk be (többek között azt, hogy mi a legnagyobb elakadása jelenleg az ügyfélszerzésben), amelyek támpontul szolgálnak számunkra a konzultáció során; illetve felmérjük, hogy van-e esélye a közös munkának vagy sem. 

Ha úgy látjuk, hogy etikusan szállítani tudjuk az elvárt eredményeket, akkor felajánljuk a lehetőséget a csatlakozásra. Ez a lépés számunkra is egy előszűrés.

Ha az érdeklődő kitöltötte ezt az űrlapot, akkor tud időpontot foglalni a konzultációra az időpontfoglaló rendszerünkön keresztül, amely mindkettőnk naptárába bekerül.

Ez a lépés egy olyan űrlapra vezeti a telefonos konzultációt bonyolító kollégáinkat, amelyen a hatékony és személyre szabott telefonhíváshoz szükséges információk megtalálhatók.

Többek között az, hogy hogyan kell felépüljön a konzi, mire kell felkészülni a beszélgetés során, mit kell tudnunk az ügyfélről, mi a script, hogyan kell a konzultációt levezetni, milyen teendői vannak, hogyan néz ki az ideális telefonhívás stb.

Itt látjuk azokat az adatokat, amit az ügyfél 2 lépéssel előtte megadott, tehát 10 másodperc alatt megtudunk róla mindent, ami ahhoz kell, hogy lássuk, neki való-e a program.

Ezután jönnek a következő lépések annak függvényében, hogy milyen benyomásokkal zárul a beszélgetés:  nem neki való/ beszéltünk (ideális jelölt, de nemet mondott)/ érdekli, mehet a megrendelésről az e-mail/ nem tart ott, hogy a programban részt vegyen, de a Klubhoz felajánlunk egy csatlakozási lehetőséget/ jóval magasabb potenciál rejlik benne, mint az UVF-ben, így felajánljuk neki a Belső Kör csatlakozási lehetőséget.

Ez zseniális, mert amit bepipálunk az űrlapon, olyan e-mailt kap automatikusan (Klub meghívó, Belső Kör meghívó, UVF megrendelésről e-mail stb.)

Így van arra kellő kapacitásunk, hogy amennyiben nem neki való a program, azt is annyira személyre szabottan tudjuk közölni, hogy jó élmény marad az ügyfélnek.

Hogyan spórol nekünk időt és energiát a SAPI az általános adminisztrációban?

Erről a témáról írt már korábban Csepregi Balázs részletesen, az UVF kampányunk vonatkozásában, mi összeszedtük neked a lényeget, amit lejjebb görgetve olvashatsz el.

Ezek a megoldások akár napi 1-4 órát is meg tudnak spórolni kampányidőszakban, ami óriási megkönnyebbülés és a kulcs a hatékony időfelhasználáshoz egy különösen pörgős periódusban.

1. Automatikus számlázás

Ha belegondolsz abba, hogy valaki vasárnap délután rendel a webshopodból, vagy akár az UVF könyvet, és küldened kell neki a számlát; akkor ugye mekkora könnyebbség, hogy nem kell akár hétvégén ezzel foglalkozz, mert megcsinálja helyetted a SAPI?

A szoftver a főbb számlázórendszerekkel könnyűszerrel összeköthető és rengeteg időt megtakarít már rövid távon is.

2. Univerzális ügyfélszolgálati adatmódosító űrlap

Ha az alábbi esetekkel találkozol:

  • email cím átírása
  • számla sztornózása
  • tranzakció visszatérítésének kérésére
  • megrendelés visszaigazoló újbóli kiküldésének kérésére
  • szállítási adat módosítására
  • (másik űrlapon előfizetés lemondására is)

akkor egy ilyen űrlappal az esetenként akár 10-20 perces időigényű ügyfélszolgálati ügyeket is 1-2 perc alatt tudod kezelni, tehát  értelemszerűen értékes időt spórolsz az ügyfélszolgálatos kollégádnak/csapatodnak.

Főleg ha webshopod van, ott ugyanis több lépésben szorulhat módosításra a folyamat (pl. online rendelés közbeni elakadás/probléma, szállítással és visszaküldéssel kapcsolatos kérdés stb.).

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

Az UVF kampányban használt univerzális adatmódosító űrlap

3. 365 napos garancia érvényesítése automatikusan, adatmódosítási űrlappal 

Az UVF ajánlat része, hogy 365 napon belül a vásárló visszakérheti a pénzét, ha nem elégedett a könyvvel. A határidő lejártáig a megrendelést visszaigazoló levélből indítható a garanciális folyamat, és ellenőrzés nélkül automatikusan, minden igénylő visszakapja a pénzét, a számla pedig sztornózásra kerül, aminek a linkjét az ügyfél is megkapja. 

4. Sikertelen bankkártyás fizetés esetén többcsatornás értesítés és alternatív fizetési lehetőség felajánlása

A beérkező sikertelen fizetési kísérleteket (bankkártya limit túllépés, elírt bankkártya adatok, stb.) nemcsak az elveszített vásárlók miatt fontos azonnal és megfelelően kezelni – azaz értesíteni az ügyfelet –, hanem az ügyfélszolgálatot is leterhelik az elégedetlen ügyfelek, ha információ hiányában azt hiszik, a te rendszereddel van a probléma.

A könyv iránt érdeklődők között is 100 fölötti az olyanok száma, akiknél meghiúsult az online bankkártyás fizetés a fenti okok valamelyike miatt.

Mi ezt úgy orvosoltuk, hogy azonnal kiküldött SMS és e-mail értesítőkkel tájékoztattuk a megrendelőket a hibáról, és felhívtuk a  figyelmet az alternatív fizetési lehetőségekre is (pl. átutalás).

Simple fizetési szolgáltató esetén a SAPI – a te beállításaidnak megfelelően – 10, 20, 30 perc múlva át tudja állítani az eredeti fizetési módot utalásosra, vagy akár emailben ki tud küldeni egy linket a bankkártyás fizetés ismételt kísérletéhez.

5. Átutalásos fizetés esetén utalási emlékeztetők kiküldése (email + SMS)

Ha valaki az utalást választotta, de nem utalt még (általában elfelejtenek utalni, így mi is jóhiszeműen állunk hozzá ehhez), néhány jó hangulatú emlékeztető email/SMS képes megoldani ezt a helyzetet és átvinni őket a megrendelésre.

A SAPI-ból az utalásos fizetéssel kapcsolatban értesítőt küldtünk az ügyfeleknek e-mailben és SMS-ben, a fizetési határidőtől visszaszámolva időzítve. 

+1) Téma szintű leiratkozás a saját listás levelekben

Különösen hasznos funkció ez mondjuk kampányidőszakban, ha lehetővé teszed a kampány leiratkozást és ezáltal biztosítod az olvasódat arról, hogy az adott témában nem kap több levelet, de továbbra is hozzáfér a többi értékes tartalmadhoz (és így te is jól jársz, hiszen rajta marad a listádon).

Ez nálunk összesen három kattintásos folyamattá alakult: a kampány e-mailek végén jól láthatóan és egyértelműen felajánlottuk, hogy ha nem érdekli az olvasót az UVF könyv, de csak ezeket az e-maileket nem szeretné tovább kapni, akkor a linkre kattintva leiratkozhat (1. kattintás).

A linkre kattintás után egy adatmódosító űrlapra került a feliratkozó, ahol bepipálhatta (2. kattintás), és elmenthette a preferenciáit (3. kattintás), így meg is valósult a téma szintű leiratkozás. 

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

 A téma szerinti leiratkoztatás 1. lépése: a felhívás és link a levélben

Az egyszerű email editor a régi rendszerben

A téma szerinti leiratkoztatás 2. lépése: az adatmódosító űrlap

Ezek voltak a legfontosabb automatizmusok, de órákig tudnánk mesélni, hogy miben könnyíti meg az életünket a SAPI.

 Ha pedig teljesen belelkesedtél az online vevőszerző rendszerek iránt, az Új vevők futószalagon könyvben részletes, gyakorlatias és fogyasztható tudáshoz juthatsz hozzá.

UVF banner

Ha azt gondolnád, hogy mostanra mindent megmutattunk abból, hogy mennyire sokoldalúan használható a SAPI, akkor még hozunk számodra egy érdekes témát.

Így tud segíteni az affiliate rendszerek felépítésében a SalesAutopilot.

A Marketing Évtervező Nap szervezése során bevontuk a partnereinket is ebbe az izgalmas folyamatba.

Első lépésként létrehoztunk egy sales oldalt az affiliate partnereinknek, amelyen bemutattuk az ajánlatot, elmagyaráztuk a jutalékrendszert, majd az oldal alján található űrlapon be tudtak regisztrálni.

A regisztráció után automatikusan kaptak egy köszöntő e-mailt, és a saját, személyre szabott linkjüket is, amellyel az eredményeiket valós időben nyomon tudják követni.

Annak érdekében, hogy a partnereinknek az együttműködést a lehető legegyszerűbbé tegyük, minta leveleket is küldtünk nekik, amelyeket a lehető legkevesebb módosításokkal fel tudtak használni a saját listájuk mozgósításakor.

Ezt a folyamatot használjuk a többi kampányunk során is.

Láthatjátok, hogy nem csak a partnereinknek könnyítjük meg a dolgát annyira, hogy gyakorlatilag egy űrlap kitöltésével, a minta levelek testre szabásával és beidőzítésével kell csupán foglalkozniuk; hanem a saját életünket is leegyszerűsítjük úgy, hogy eközben a személyes gesztusok megmaradnak, hiszen erre szabadítunk fel időt.

Zárszó

Reméljük, tetszett ez az alapos cikk a SalesAutopilot sokoldalúságáról, és – személyes tapaszalataink szerint – zsenialitásáról.

Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy megismerkedj közelebbről a teljes folyamatrendszered automatizálásával, akkor regisztrálj egy ingyenes SalesAutopilot fiókot itt és kezdj el barátkozni a különféle funkciókkal.

Izgalmas felfedezőutat kívánok!

Üdv,

Domán Zsolt

és a DO!marketing csapata

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!