GDPR iránytű az online marketingedhez – interjú Lévai Ricsivel

gdpr-online-marketing-szemmel---beszelgetes-levai-ricsivel
Az elmúlt 1,5 évben elég sok új információ látott napvilágot a GDPR megfelelőség kapcsán, sokkal tisztábbá váltak az elvárások a NAIH részéről is. Így akármennyire nem szeretnénk, jó eséllyel újra foglalkozni szükséges a témával - emiatt beszélgettünk a legfontosabb tudnivalókról Lévai Ricsivel.
Olvasási idő: 2 perc

Ezúton is köszönöm Lévai Ricsinek, hogy rendelkezésemre állt az interjúhoz. (Lent találod a 35 perces videót a bevezető alatt.)

Megmondom őszintén, magam is meglepődtem azokon az infókon, amit Ricsi megosztott. Elég hasznos és tömény 35 perc lett, a videó alatt láthatod a pontos témákat amit érintettünk.

A legfontosabbakat mintegy ízelítőként kiemelném számodra, szerintem emiatt érdemes végignézned az interjút:

  1. Az elmúlt 1-1-,5 évben megjelent állásfoglalások alapján finomításra szorulhatnak a 2018-ban elkészített GDPR-os dokumentumok. Akkor még nem volt egyértelmű minden elvárás, így elképzelhető, hogy javításra / kiegészítésre szorulnak a megfelelés kapcsán létrehozott dokumentumaid és folyamataid (hisz a GDPR nem csak egy Word doksi a weboldaladon, hanem az adatkezelési folyamataid dokumentált változata).
  2. Számomra teljesen új volt, pedig tök logikus: ha nem megfelelően gyűjtöd az adatokat, a NAIH azok törlését kéri a legtöbb esetben. Függetlenül attól, hogy megúsztad figyelmeztetéssel vagy pénzbírságot is kiróttak rád. Na most ez elég kellemetlenül érintheti a legtöbb vállalkozást, így többé már nem állja meg a helyét az a hozzáállás, hogy “félreteszem a bírságot”.
  3. Lévai Ricsiék kikísérleteztek egy olyan cookie bannert, amit a látogatók 95%-a elfogad! Wow! Az új könyvében leírja azt is, hogyan tudod beállítani magadnak.
  4. Hogyan tudod kiváltani az email címek egyéni közönségbe történő feltöltését Facebook esetében? Az interjú végén beszéltünk erről, már csak emiatt is érdemes megnézni, mert a legtöbb esetben egyszerűbb ez a megoldás, mint hozzájárulást kérni az ügyféltől az adatainak továbbításához.
Kattints ide vagy a fenti képre és rendeld meg Lévai Ricsi és Dr. Teker Orsolya új könyvét. (Benne pl. a 95%-os elfogadást eredményező cookie banner megoldással.)

Jó tanulást kívánok neked az interjúhoz!

A részletes tartalom, hogy bele tudj nézni a videó számodra legérdekesebb részeibe:

00.00 – 03.45 perc: Miért kell egyáltalán (újra) foglalkozni a GDPR-ral? Nem nagyobb a füstje, mint a lángja ennek a tűznek?
03.45 – 10.05 perc: Mi a helyzet a bírságokkal? Kapott-e már bírságot mikrovállalkozó?
10.05 – 14.20 perc: A legnagyobb tévhit a GDPR kapcsán: ha meg akarok felelni, akkor le kell mondani az üzleti eredményességről (CÁFOLVA, nézd meg miért)
14.20 – 16.50 perc: Mit tegyél, ha két adatvédelmi szakjogász álláspontja ellentétes egymással? (Ami elég gyakori eset…)
16.50 – 19.36 perc: Kötelező-e feliratkozás esetén a pipa feltüntetése, ha reklámlevelet szeretnék az ügyfélnek küldeni?
19.36 – 21.55 perc: Változott-e valami a nyereményjátékok kapcsán adatvédelmi szempontból?
21.55 – 24.55 perc: Mi az, amit a GDPR után nem lehet már megvalósítani az online marketingedben?
24.55 – 25.25 perc: Szükséges-e még NAIH számot igényelni?
25.25 – 30.55 perc: Lehet-e a Facebook számára egyéni közönségben ügyféladatot feltölteni? (Például email címet.) 30.55 – 34.46 perc: A GDPR Iránytű Online Marketinghez c. könyv ízelítő

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!