Ezúton is köszönöm Lévai Ricsinek, hogy rendelkezésemre állt az interjúhoz. (Lent találod a 35 perces videót a bevezető alatt.)
Megmondom őszintén, magam is meglepődtem azokon az infókon, amit Ricsi megosztott. Elég hasznos és tömény 35 perc lett, a videó alatt láthatod a pontos témákat amit érintettünk.
A legfontosabbakat mintegy ízelítőként kiemelném számodra, szerintem emiatt érdemes végignézned az interjút:
- Az elmúlt 1-1-,5 évben megjelent állásfoglalások alapján finomításra szorulhatnak a 2018-ban elkészített GDPR-os dokumentumok. Akkor még nem volt egyértelmű minden elvárás, így elképzelhető, hogy javításra / kiegészítésre szorulnak a megfelelés kapcsán létrehozott dokumentumaid és folyamataid (hisz a GDPR nem csak egy Word doksi a weboldaladon, hanem az adatkezelési folyamataid dokumentált változata).
- Számomra teljesen új volt, pedig tök logikus: ha nem megfelelően gyűjtöd az adatokat, a NAIH azok törlését kéri a legtöbb esetben. Függetlenül attól, hogy megúsztad figyelmeztetéssel vagy pénzbírságot is kiróttak rád. Na most ez elég kellemetlenül érintheti a legtöbb vállalkozást, így többé már nem állja meg a helyét az a hozzáállás, hogy “félreteszem a bírságot”.
- Lévai Ricsiék kikísérleteztek egy olyan cookie bannert, amit a látogatók 95%-a elfogad! Wow! Az új könyvében leírja azt is, hogyan tudod beállítani magadnak.
- Hogyan tudod kiváltani az email címek egyéni közönségbe történő feltöltését Facebook esetében? Az interjú végén beszéltünk erről, már csak emiatt is érdemes megnézni, mert a legtöbb esetben egyszerűbb ez a megoldás, mint hozzájárulást kérni az ügyféltől az adatainak továbbításához.
Jó tanulást kívánok neked az interjúhoz!
00.00 – 03.45 perc: Miért kell egyáltalán (újra) foglalkozni a GDPR-ral? Nem nagyobb a füstje, mint a lángja ennek a tűznek?
03.45 – 10.05 perc: Mi a helyzet a bírságokkal? Kapott-e már bírságot mikrovállalkozó?
10.05 – 14.20 perc: A legnagyobb tévhit a GDPR kapcsán: ha meg akarok felelni, akkor le kell mondani az üzleti eredményességről (CÁFOLVA, nézd meg miért)
14.20 – 16.50 perc: Mit tegyél, ha két adatvédelmi szakjogász álláspontja ellentétes egymással? (Ami elég gyakori eset…)
16.50 – 19.36 perc: Kötelező-e feliratkozás esetén a pipa feltüntetése, ha reklámlevelet szeretnék az ügyfélnek küldeni?
19.36 – 21.55 perc: Változott-e valami a nyereményjátékok kapcsán adatvédelmi szempontból?
21.55 – 24.55 perc: Mi az, amit a GDPR után nem lehet már megvalósítani az online marketingedben?
24.55 – 25.25 perc: Szükséges-e még NAIH számot igényelni?
25.25 – 30.55 perc: Lehet-e a Facebook számára egyéni közönségben ügyféladatot feltölteni? (Például email címet.) 30.55 – 34.46 perc: A GDPR Iránytű Online Marketinghez c. könyv ízelítő