DO!ma Show #8 Miért nincs olyan az online marketingben, hogy “nekünk ez nem működött”?

DO!ma Show
A DO!ma Show következő adásában arról lesz szó, miért hátráltathat téged az a mondat, hogy "mi már kipróbáltuk, de nekünk nem működött", és helyette melyik az a kérdés, ami előre fogja vinni a vállalkozásodat.
Olvasási idő: 5 perc

Számtalan alkalommal kapom meg az előadásaim során – például amikor a webinárokról tanítok -, hogy “Zsolt, ezt már próbáltuk, nekünk ez nem működik!”.

Ilyenkor magamban mindig mosolygok, mert aki ezt állítja, az a legtöbb esetben teljesen rossz úton van. Ami azért is veszélyes, mert ezzel a gondolkodásmóddal elvágja magát a jövőbeni sikerek esélyétől is.

Hogyan állj hozzá ahhoz, ha valami “nem működik” az online marketingedben? Az adásból kiderül, hallgasd / nézd meg!

A videót itt tudod megnézni:

Itt tudod meghallgatni a hanganyagot:

Spotify-on is meg tudod hallgatni az epizódot:

Apple Podcasten itt tudod meghallgatni:

Ha pedig olvasni szeretnéd az adás tartalmát, itt teheted meg:

Sziasztok! Domán Zsolt vagyok, DO! marketing alapítója, és a DO!ma Show Podcastunk következő részében arról lesz szó, hogy miért nincs olyan az online marketingben, hogy “ez nekünk nem működött”.

Nagyon-nagyon sok előadásomon szoktam találkozni azzal a gondolattal, azzal a kifogással és azzal a visszajelzéssel a nézőktől, ügyfelektől, tanítványoktól, hogy amit éppen tanítok, azt ők már próbálták, de nekik nem működött.

Példának okáért, amikor webinárokról tanítok, akkor nagyon-nagyon sokszor meg szoktam kapni azt, hogy Zsolt, mi már csináltunk webinárokat, de egyszerűen nem működött.

És ilyenkor mindig vissza szoktam kérdezni, hogy oké, de mi az, ami nem működött pontosan? Mi az, amit megcsináltatok?

És akkor elmondja az ügyfél, hogy ja, igen, hát kiraktunk Facebookra egy eseményt, elköltöttünk rá ötezer forintot, hogy kiemeljük a Facebook eseményt, tehát még csak nem is rendes hirdetést hozzunk létre, hanem csak kiemeltük az eseményt.

33-an visszajeleztek, hogy ott lesznek, és végül nyolcan néztek minket élőben a webinár végén. És nem adtunk el belőle semmit.

Úgyhogy erre az emberek nem is kíváncsiak, nem is iratkoztak fel rá, és nem is vásároltak, tehát nekünk ez nem működött.

És ilyenkor mindig kiderül az, hogy igazából abszolút hiányzik az ügyfeleknek a gondolkodásmódjából a folyamatközpontú szemlélet.

Mert csak annyit tudnak mondani, hogy ez nekem nem működött, és amikor rákérdezek arra, hogy pontosan mi nem működött, akkor igazándiból nem tudják tételesen felsorolni, hogy milyen lépésekből áll egy-egy vevőszerző folyamat, hanem gondoltak valamit abból, hogy hallották, hogy webinárt kéne csinálni, és akkor megvalósították pont így, mint ahogyan a példa is mutatja, hogy mondjuk Facebookon meghirdetik egy eseményként.

Ezzel szemben a folyamatközpontú szemléletnek minden egyes vevőszerző lépésben, vevőszerző folyamatban különböző lépései vannak.

Például ahhoz, hogy egy webinár működjön, a következő lépéseken szükséges végigmenni:

  • Ki kell találni a témáját, utána kell egy feliratkozó oldal, ahol meg lehet adni az e-mail címet azért, hogy utána utána követni tudjuk azokat, akik feliratkoztak a webinárunkra, tehát nem elegendő az, hogy egy Facebook eseményt létrehozunk.

  • Utána meg kell hirdetni Facebookon ezt a feliratkozó oldalt, hogy legyen majd sok-sok ember, aki ott lesz magán a webináriumon.

    Egész pontosan érdemes nagyjából olyan 300 feliratkozót gyűjteni, ugyanis a statisztikák azt mutatják, hogy nagyjából a feliratkozóknak a harmada lesz majd ott élőben a webiner alatt.

    Ha esetleg B2B bizniszed van, akkor kevesebb feliratkozó is elég lehet, mert ott ugye magasabbak a kosárértékek. De a lakossági célpiac esetében minimum egy 300 feliratkozó azért kéne a webinárodra ahhoz, hogy valami szemmel látható néhány százezer forintos bevételre szert tegyél majd a webinár keretében.

  • Azt is fontos nézni, hogy a feliratkozó oldaladon megvan-e körülbelül a 25-60%-os feliratkozási konverzió.

    Ez azt jelenti, hogy száz hirdetésre kattintóból legalább 25, vagy akár 60 ember is megadja az e-mail címét, tehát feliratkozik erre a webinára.

  • Ezek után nagyjából 30 százalékuk fog élőben követni, ez is egy mérési pont, hogy eddig rendben van-e a folyamat, vagy sem.

  • Végül az élőben nézők közül nagyjából olyan tíz százalék az jó lenne, ha vásárolna.

    Hogyha egy alacsony értékű dolgot adsz el, néhány tízezer forint értékben vagy maximum százezer forintos határig, akkor azonnal az élőben nézőknek a tíz százalékának el kéne tudni adni. Mondjuk öt fölött már egész jó vagy öt alatt egész biztos, hogy valami nem jó a webinárodnak a felépítésében.

    És hogyha nagyon ügyes vagy, akár 10-15-20 százalékot is el tudsz érni, ha például ingyenes konzultációt adsz el a webináron.

    Ingyenes konzultációt akkor szoktunk adni, ha annyira magas a szolgáltatás vagy termék ára, amit el akarsz adni, hogy nem lehet azonnal kifizetni online bankkártyával, hanem szükséges, hogy valakivel beszéljenek telefonon. Ez esetben a statisztikák azt mutatják, hogy olyan húsz, akár harminc százalék is be tud jelentkezni egy ingyenes, telefonos konzultációra.

    Tehát ha százan nézik élőben a webináriumodat, akkor akár 20-30 leaded, azaz érdeklődő is lehet, aki bejelentkezik egy ilyen konzultációra hozzád.

Na és nemcsak a webinárokat lehet lebontani így lépésekre, hanem tulajdonképpen minden egyes vevőszerző folyamatot.

És ezért mondom azt, hogy valójában nincs olyan az online marketingben, hogy nekünk ez nem működött, mert aki csak annyit tud mondani, hogy neki ez nem működött, az nagyon nagy eséllyel nem érti a stratégiáját annak a vevőszerző folyamatnak, amit szeretne megvalósítani.

Teljesen vakon repül.

Mert hogyha értené a stratégiát, és egy picit is képben lenne az online vevőszerzéssel, akkor nem azt mondaná el, hogy nekünk ez nem működött, hanem lebontaná lépésekre a folyamatot, és abban kérne segítséget, hogy például:

“Zsolt, nekünk egy darab webinár feliratkozónak a költsége az 2000 forintba került, de azt látom másoknál, hogy nekik akár néhány száz forintból is megvan egy feliratkozó. Hogyan tudnánk lecsökkenteni a feliratkozónkénti költséget?”

És akkor máris tudjuk, hogy vagy a hirdetésekhez, vagy a feliratkozó oldalhoz szükséges hozzányúlni.

Vagy hogyha továbbmegyünk és azt nézzük meg, hogy kevesen vannak ott a webináron élőben, akkor tudjuk, hogy az előkövető e-mailekhez kell hozzányúlni, mert valószínűleg nem magyaráztuk el eléggé a webinárnak az értékét.

Vagy nagyon sokan elkövetik azt a hibát például, hogy kiírják már előre, hogy visszanézhető lesz majd a webinárium, és ezért nincsenek is ott annyi ilyen élőben.

Vagy hogyha mondjuk nem tudsz eleget eladni, de már egészen addig rendben vagy, hogy jó áron jönnek a feliratkozók, élőben elegen néznek, de mondjuk nincs meg az 5-10 százalékos vásárlási konverziód, akkor tudjuk, hogy a webinárodnak a prezentációján kell dolgozni.

Tehát nagyon fontos, hogy bármilyen vevőszerző folyamatról beszélünk, (nem csak a webinárokról,) minden vevőszerző folyamat ugyanígy lépésekre bontható.

És ezért nem igaz az, és ezért nem létezik olyan, hogy nekünk ez nem működik.

Az nagyon ritka, hogy semmi ne működjön jól egy vevőszerző folyamatban.

Sokkal inkább az a valószínű, hogy fogalma nincsen az adott ügyfélnek arról, hogy itt lépésekben, folyamatokban kéne gondolkodni, ezért a mérést és az ellenőrzést a tesztelést sem lépésekben végzik, és ezáltal gyakorlatilag el vannak veszve, amikor fejleszteni kéne a dolgokat, és csak így állnak tárt karokkal az eredmények mögött, amik nem jönnek.

De ilyenkor nem az a jó következtetés, hogy nekünk ez nem működött, hanem le kell bontani lépésekre a folyamatot.

És hogyha legközelebb már te is így gondolkozol, akkor garantálom, hogy ott lesznek az eszközök és a lehetőség a kezedben ahhoz, hogy továbbfejleszd a vevőszerző folyamatodat.

Mert nemcsak a letargiában ültök majd tehetetlenül, hanem megnézitek lépésről lépésre lebontva azt, hogy pontosan hol csúszhatott el a folyamat.

Remélem hasznos volt ez a rövid villámadás.

Nagyon sok ügyfelemnél látom ezt gondnak és problémának, hogy ez nem működött, de valójában soha nem bontják le lépésekre az elemzést és a kiértékelést.

Úgyhogy hajrá neked ehhez az elemzéshez, illetve lépésekre bontásokhoz, hidd el, hogyha ezt átfordítod a gondolkodásmódodban, és megtanulod cégvezetőként vagy marketingesként azt, hogy legalább stratégiai szinten értsd egy-egy vevőszerző folyamatnak a lépéseit, akkor onnantól kezdve a kezedben lesz majd a kulcs ahhoz, hogy fejleszteni tudd az összes folyamatodat. 🙂

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!