DO!ma Show #7 Hogyan válhatsz transzformatív előadóvá és ez miért jó neked + a közönségednek?

A DO!ma Show következő adásában Bolya Imre, karizma tréner a vendégem. Imivel arról beszélgetünk, hogy hogyan válhatsz transzformatív előadóvá. De egyáltalán mi jelent ez és miért foglalkozz vele?
Olvasási idő: 22 perc

Nos, ha engem követsz és az online marketing érdekel, nagy eséllyel fogsz videókat csinálni vagy előadásokat tartani. Akár egy letölthető csalihoz, akár az értékesítési oldaladra, de az is lehet, hogy egyenesen webinárt fogsz csinálni.

Tehát ki fogod nyitni a szádat és mások figyelni fognak rád. 🙂 

Akkor csinálod jól, ha ezt a figyelmet fenn tudod tartani és az előadásod / videód végére hatást érsz el. Nem csak a száraz infót és a tudást adod át, hanem előmozdítasz valamilyen gondolkodásmódbéli változást vagy konkrét cselekvést a hallgatóságban.

Amikor ez megtörténik, szinte mindig megváltozott életek, illetve vásárlás a vége. 😉 Szóval megéri arra törekedned, hogy “transzformatív”, azaz változást előidézni képes előadóvá válj.

Nézd meg az adást Imivel és vigyél haza belőle sok-sok gyakorlati tippet, plusz a gondolkodásmódot amire szükséged van ehhez! 

Vendégem, Bolya Imre karizmatréner és inspirációs előadó. Szenvedélye a folyamatos tanulás és mások fejlesztése.

10 éven át tanult Anthony Robbinstól, a világ egyik leglenyűgözőbb előadójától. 2016-ban indította el Karizmatikus Előadó Tréningjét, amelyet már 1000-nél is többen végeztek el és váltak magabiztos előadókká. Karizma c. könyvében a 12+1 leginspirálóbb magyar előadó kommunikációs titkait és stratégiáit tárta az olvasók elé.  

A videót itt tudod megnézni:

Itt tudod meghallgatni a hanganyagot:

Részletes tartalom, hogy bele tudj hallgatni a számodra legérdekesebb részekbe:

0:00 – Bevezető, miről lesz szó a mai adásban

0:50 – Bolya Imre bemutatkozója 

5:00 – Mit jelent a transzformatív előadó és miért akarjunk azzá válni? 

7:58 – Miben rejlik a Karizmatikus előadó program sikeressége? Milyen stratégiát követ?

16:37 – Mik azok a legfontosabb dolgok, amiket érdemes beépítenünk ahhoz, hogy ezen az úton elinduljunk? 

26:43 – Tréningen alkalmazott eszközök 

40:45 – Záró villámkérdések 

45:30 – Befejezés

Spotify-on is meg tudod hallgatni az epizódot:

Apple Podcasten itt tudod meghallgatni:

Ha pedig olvasni szeretnéd az adás tartalmát, itt teheted meg:

Domán Zsolt: Sziasztok!

Sok szeretettel köszöntelek titeket a DO!ma Show-nak a következő adásában. A mostani vendégem Bolya Imre lesz majd, aki karizmatrénerként abban segít, hogy hogyan tudsz eredményesebb, felszabadultabb, illetve karizmatikusabb, hatásosabb előadó lenni akár online, akár offline igazi előadásokat tartva. A mai beszélgetésünknek az lesz majd a fő témája, hogy hogyan válhatsz a lehető legtranszformatívabb előadóvá. Úgyhogy szeretném is behívni közénk Imit, és sok szeretettel köszöntelek Imi itt az adásban. Szia!

Bolya Imre: Szia Zsolt! És köszöntöm én is a kedves hallgatókat, nézőket. Nagyon örülök, hogy itt lehetek, és nagyon kíváncsian várom a beszélgetésünket.

D. Zs.: Köszönöm szépen Imi, hogy elfogadtad a meghívásunkat. Mielőtt bele is csapunk a témába, egy pár szót szívesen megosztanék rólad, hogy a nézőknek is legyen egy képe arról, hogy mi pontosan honnan is ismerjük egymást.

Nos, alapvetően ugye te írtad a Karizma című könyvet, ami a 13 legkarizmatikusabb előadónak a kommunikációs stratégiájáról szól. És hogyha jól tudom, akkor ebben a könyvben például Pál Ferinek a titkairól, illetve stratégiáiról is szó van, igaz?

B. I.: Így van, pontosan. Az egyik legizgalmasabb szereplő volt, akivel beszélhettem személyesen erről.

D. Zs.: És ez is például egy közös pont közöttünk, hogy úgy gondolom mind a ketten, mind emberileg, mind szakmailag, Ferire nagyon-nagyon felnézünk. A mi követőink is nagyon sokszor hallhattak már tanítást, amit én tolmácsoltam Pál Ferinek a tollaiból. Úgyhogy ez is egy közös pontunk. Aztán ezen kívül ugye mi dolgoztunk együtt néhány évvel ezelőtt olyan formában, hogy segítettél nekem felszabadulni előadóként.

Nagyon sokat tanultam tőled mind előadástechnikai képességek, illetve készségek tekintetében, de azt gondolom, hogy a legtöbbet abban tudtad nekem nyújtani, hogy a te útmutatásod, illetve visszajelzéseid mentén meg tudtam nyílni emberként a színpadon, és ezért a mai napig nagyon-nagyon hálás vagyok neked, ugyanis nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam, hogy tök jó ez az új Zsolt, aki egy kicsit levette a maszkot és egy picikét emberként is betekint az életébe. Úgyhogy ez nekünk egy ilyen nagy közös pontunk, aztán ezen felül szintén közös pont az életünkben, hogy te is nagyon szeretsz Tony Robbins-tól tanulni, hogyha jól tudom, igaz? Hány tréningen voltál eddig?

B. I.: Így van, ezt nagyon jól tudod.

Olyannyira szeretek, hogy én 2010-ben voltam Tony-nak az első képzésén a négynapos Unleash The Power Within című, aminek ugye egy fontos momentuma az, hogy egyrészt offline volt, másrészt, hogy végső sétáltunk egy izzó parázs szőnyegen, és én annyira tudtam azonosulni a tartalommal is, illetve az előadásmóddal is, hogy én utána a Tony-nak az összes képzését elvégeztem, sőt önkéntes segítőként is sokszor részt vettem,

sőt, az utóbbi években pedig senior leaderként, tehát egyfajta trénerként is már igyekeztem támogatni az ott jelenlévőket. Úgyhogy volt már szerencsém sokat tanulni Tony-tól. Az egyik legjobb, legkarizmatikusabb előadónak tartom. Szerintem zseniális, ember tanító és példaértékű, ahogy gondolkodik.

D. Zs.: Én magam is nagyon-nagyon szeretem Tony-nak a munkásságát, bár azt gondolom, hozzád képest még ott van bizony a tojáshéj a fenekemen, és Tony újszülöttnek vagyok tekinthető, mert én még ennyire sok képzésén nem voltam, de nekem is az idei célok között szerepel például az, hogy a Business Mastery-re menjek majd. Tök jó. És hát talán az utolsó közös pontunk, amiről érdemes szót ejteni, az az, hogy pont a múlt héten jártál a Belső Kör programunkon, mint vendégelőadó, és tartottál nekünk egy félnapos tréninget abban a témában, hogy hogyan válj magabiztosabb, karizmatikusabb előadóvá az online videózás tekintetében. És bizony a résztvevők imádták a tréningedet. Nagyon-nagyon-nagyon szerették, úgyhogy ezúton is köszönöm, hogy elfogadtad a meghívásunkat.

B. I.: Örülök, hogy ott lehettem. Köszönöm.

D. Zs.: És a mostani adásunknak igazándiból a témája az egy picit ebből is inspirálódott. Ugyanis az a tréning, amit ott összeraktál nekünk, elképesztően hatásos volt. Tulajdonképpen ezért is jutott eszembe az a cím, amit ennek az adásnak adtunk, hogy hogyan válhatsz transzformatív előadóvá? Mesélsz egy kicsit arról kérlek Imi, hogy neked mit jelent a transzformatív előadó és miért akarjunk egyáltalán azzá válni?

B. I.: Számomra egy előadás az sokkal többet jelent, mint információknak a közlése, vagy információknak az átadása. Ugyanis ehhez nem kell kiállni feltétlenül emberek elé. Tehát tudok úgy információt átadni, hogy küldök neked egy e-mailt, vagy küldök egy linket, elolvasod és kész. Az ugrik most be hirtelen, hogy John Fitzgerald Kennedy mondta azt, hogy egy előadásnak, egy beszédnek egyetlen egy célja van, hogy megváltsd a világot. És most nem akarok ilyen amerikai elnök magasságokba ugrani, és nem vagyunk amerikai elnökök, nem váltjuk meg feltétlenül a világot, de hozzuk ki a legtöbbet egy-egy előadásból.

És ilyen értelemben véve, amikor én valakivel együtt dolgozom, és segítek neki magabiztosabbá válni, vagy amikor én tartok előadás workshopot, akkor mindig az a célom, hogy elvigyem a közönséget A-ból B-be. Az az A pont az lehet, hogy egy ilyen bizonytalan, kevés tudással rendelkező állapot, és a B pont már egy sokkal energikusabb, magabiztosabb, lényegre törőbb, eredményesebb állapot, de hogy mindig történjen meg ez a fajta utazás, és ugye ebből akkor lesz transzformáció, hogyha ez az utazás nemcsak hogy lezajlik, végbemegy az alatt a workshop, vagy tréning alatt, hanem ez az utazás tartós lesz, ha valaki eljut abba a B pontba, akkor már nem fog visszacsúszni újra az A pontba, hanem továbbmegy egyfajta C, D, E, K és így tovább, és így tovább pontokon. Szóval számomra valami ilyesmit jelent a transzformáció és még inkább az, hogy egy előadás az egy utazás legyen, ahol valaki eljut A-ból B-be.

D. Zs.: Nagyon köszönöm, hogy ezt megosztottad velünk, és bizony én már több alkalommal személyesen is átéltem azt, hogy mit jelent nálad egy ilyen utazás a te tréningeiden, illetve a te előadásaidon. Például pont múlt héten a Belső Körnél is azt láttam és azt tapasztaltam, hogy bizony már olyan résztvevők is, akik sok éve videóznak, azért nagyon sokat tudtak fejlődni még a félnapos tréninggel is,

de ami a legszuperebb volt szerintem, és ami leginkább inspiráló számomra, az az, hogy milyen utat jártak be a fél nap alatt, hogy tulajdonképpen ténylegesen egy változást értél el náluk.

Transzformáltad őket egy kezdő állapotból egy valamilyen magasabb rezgésszintű, eredményesebb, ügyesebb, jobb állapotba és ennek az eléréséhez igazándiból mire van szükség? Miért ilyen zseniálisan jók szerinted a te képzéseid? És most tudnék mesélni egy csomó mindent, hogy szerintem miért szuper, de most mégiscsak téged hallgatunk, és nem, énnekem kell ilyen sokat beszélni. Majd a későbbiekben lehet, hogy néhány konkrétumot is mondanék, és akkor akár most először a stratégiáról beszélj, és utána belemehetünk akár konkrét taktikákba is, hogy te miket alkalmazol ahhoz, hogy ezt a változást elérd a tréningjeiden.

B. I.: Hú, mindenekelőtt köszönöm ezt a pozitív visszajelzést, azt nem tudom, hogy zseniálisak-e a képzéseim, és nem is szeretnék ilyesmiről beszélni. Inkább azt szívesen megosztom veled és a hallgatókkal, hogy én mire igyekszem figyelni, fókuszálni egy-egy workshop, vagy egy-egy képzés során. Az egyik, hogy én nagyon erősen hiszek abban, hogy az a téma, amiről én beszélek, előadásmód, magabiztosság, akár online, akár offline szereplés esetén, akár kamera előtt, hogy ebbe egytől egyig mindenki tud fejlődni. És meglátok valakit, lehet, hogy ő még el sem hiszi, hogy hú, hogy lesz ebből magabiztosság és mosolygós profi videó. Én úgy érzem, hogy én nagyon erősen tudok hinni az emberekben és az ő fejlődésükben.

És nyilván ennek része az is, hogy a saját fejlődésemben is tudok hinni, és tudom azt, hogy honnan indultam egy vidéki kisvárosból, Nagy Budapest, Műszaki Egyetem, Tony Robbinstól tanulni személyesen, tehát én magam is nagyon komoly utat jártam be az életemben. Szerintem az egyik, ami ennek része az, hogy én nagyon erősen tudok hinni az emberekben és az ő fejlődésükben. És egy másik dolog, ez pedig az, hogy igyekszem emellé a hit mellé nagyon sok eszközt, stratégiát, úgymond odacsoportosítani, és kicsit úgy, mint a pókerben, tudod, ilyen all-in-t. Tehát, hogy ilyen all-in-t nyomni egy-egy képzésen, mondva azt, hogy oké, én most minden tőlem telhetőt megteszek, legyenek ezek akár viccek, önirónia, történetek, gyakorlatok, videót nézünk, tehát ilyen all-in-t nyomok azért, hogy az a bizonyos fejlődés megtörténjen, az az utazás végbe menjen.

És nagyon fontos, és ezt mindig fontos kihangsúlyozni, hogy én sok esetben egyfajta facilitátor vagy karmester is vagyok, mert azért is nagyon szeretek csoportokkal dolgozni, mert a csoportban kialakul egyfajta csoportdinamika, és nemcsak én próbálok hatni a résztvevőkre, hanem ők is nagyon erősen hatnak egymásra. Mondok egy konkrét példát, ha már itt a Belső Kört említetted. Nekem nagyon szimpatikus volt a Zsolt, hogy te is részt vettél azon a képzésen, ugyanúgy jegyzeteltél, odafigyeltél, kiálltál, odaálltál a kamera elé, téged is láttak a résztvevők sebezhetően, nem tökéletesen, téged is láttak kérdezni, és ez tovább segítette úgymond az én munkámat, az utazás hatékonyságát, hogy te is húztad őket fölfelé.

Szóval én azt érzem ilyenkor, hogy ilyen közösen vagyunk ebben benne és persze nyilván én is igyekszem a legtöbbet beleadni és hinni abban, hogy mindenki, aki ott van, mindenki velem van.

Nekem van egy nagyon erős hitem például, és lehet, hogy én furán fogok hangzani, hogy amikor bárki kiáll előadni, akkor a közönség mindig vele van.

Mert gondoljunk bele, ugye, szerintem te sem voltál még úgy egy előadáson, hogy azért mentél el, hogy na, remélem, béna lesz az az ember a színpadon, és semmi értelmeset nem fog mondani, és a hátam közepére fogom kívánni. Hát nem csinálunk ilyet. Tehát drukkolunk neki, a közönség mindig velünk van, és ez már önmagában meghoz egy pozitív hozzáállást, egy pozitív érzelmi töltetet. Szóval ez is szerintem része lehet annak, hogy ezek az utazások gyakran tényleg végbe mennek.

D. Zs.: Abszolút, teljesen egyetértek veled. Azokból a szavakból, illetve gondolatokból, amiket most megosztasz velünk, én egy picit talán azt is kihallom, vagy kiérzem, hogy ez az egész transzformatív előadóvá válás ez nem egy ilyen egós dolog, ami rólunk szól, hogy akkor van három-négy féle kategóriája az előadóknak és mi a legmagasabb szinten vagyunk, hanem igazándiból ez arról szól, hogy hogyan tudjuk a legnagyobb hatást gyakorolni az ügyfelekre. Jól értem ezt?

B. I.: Abszolút jól érted, sőt azt szoktam mondani a tréningjeimen, amit szándékosan nem transzformációs előadó tréningnek hívok, hanem Karizmatikus Előadó Tréningnek, merthogy karizmatikus előadóvá válás az egy, mondhatni egy rövidebb folyamat, de azt mindig meg szoktam ígérni a tréning résztvevőimnek, hogy két nap alatt saját magadhoz képest óriásit fogsz fejlődni. De az, hogy valakiből hogyan válhat mondjuk két nap alatt vagy négy nap alatt transzformációs előadó, lehet, hogy van rá recept, én ezt a receptet még nem ismerem. És pontosan, ahogy mondtad, a transzformációs előadóvá válás az egy életen át tartó fejlődési folyamat, és szerintem soha nem érjük el. Már csak azért sem érheti el senki, és most vegyük mondjuk Tony Robbinst, akit sok szempontból mentoromnak tartok. Tony Robbinsra sokan mondják, hogy transzformációs előadó. Számomra is az, viszont hogyha elmegy ötezer ember megnézni Tony Robbinst élőben, ami nem egy nagy szám nála, úgy értem, hogy létszámot tekintve, akkor kizárt dolog, hogy ötezer ember egyhangúan azt mondja, hogy wow, milyen transzformációs előadó.

Mert lehet, hogy valakit nem érint meg úgy érzelmileg. Lehet, hogy valaki más állapotban van, lehet, hogy valaki másra számít. Tehát az, hogy ki transzformációs előadó, az minden esetben annak az egyénnek a szubjektív véleménye, aki néz vagy hallgat téged. És nyilván ezt az alapján mondja meg, hogy hogyan hatottál rá. Tehát ez az egyik nagyon fontos. Egyébként a karizmatikusságnál is ez van. Nincs univerzálisan karizmatikus ember. Tehát ilyen értelemben véve ez egy folyamatos fejlődés, tanulás, és szerintem ami ennek a középpontjában van, az két dolog. Az egyik, az a folyamatos értékadás, a közönségfókusz. Azt szoktam mondani, biztos hallottad már ezt is tőlem, hogy az előadás a közönségről szól. Tehát hogyha valaki azért áll ki a színpadra, akár egy Zoom kamera elé is, mert ugye ott is lehet ma már, hogy ő bebizonyítsa, hogy mekkora guru, szakértő, és hogy ő ennek a témának a legnagyobb tudója, nem fog átmenni, nem jön létre az a kapcsolódás, amire ott igazán szükség lenne.

Tehát az előadás a közönségről szól, sőt tovább megyek. Pál Ferit hoztad be, szerintem is Magyarország egyik legjobb előadója, Pál Feri a közönséget szolgálja. Tony Robbins a közönséget szolgálja. Ez egy szolgálat, amihez alázat kell, hatalmas tudás, eszközök, jelenet és nagyon sok minden.

Az egyik az, hogy ez egy szolgálat, a másik pedig az, hogy mint ahogy bármely szakmának a legmagasabb szintű képviselői nagyon sok technikai tudással rendelkeznek, a transzformációs előadó is folyamatosan gyúrja, képzi magát különböző eszközökkel, ráadásul szerintem minden egyes előadói helyzet lehetőség a tanulásra is.

Szóval ez egy nagyon komplex és összetett folyamat a transzformációs előadóvá válás útján haladó, haladó, haladó, ügyesen belezavarodtam. Szóval ezen az úton való haladás.

D. Zs.: Szuper! Köszönöm, hogy ezt így megosztottad, akkor most egy kicsit le tudtuk venni a fókuszt így az előadóról és tényleg ez az egész arról szól, hogy hogyan tudsz a lehető legtöbbet segíteni és változást elérni az ügyfelek életében.

B. I.: Igen.

D. Zs.: És noha azt mondod, hogy nincsen erre ilyen 100 százalékig biztos recept, de azért azt gondolnám, hogy biztosan vannak olyan konkrét eszközök, amiket elkezdhetünk beépíteni és elindulhatunk ezen az úton, ahogy fogalmaztál. Mik azok a legfontosabb dolgok, amiket érdemes beépítenünk, amelyek mentén érdemes ezen az úton elindulnunk.

B. I.: Az első szerintem az az, hogy saját magunkkal legyünk rendben, tehát még nincs is szükség se közönségre, se ügyfelekre, saját magunkkal legyünk rendben. És ennek nagyon fontos része az, hogy mi van itt a fejünkben. Tony-tól tanultam azt, hogy a siker vagy az eredményesség 80%-ban a gondolkodásmódunkon, a pszichológiánkon múlik, és csak 20 százalékban azon, hogy ténylegesen mit teszünk. És ennek a 80%-nak nagyon fontos része az, hogy elhiszed magadról, hogy te jó vagy abban a témában. Elhiszed magadról, hogy te tudsz értéket adni. Tehát szükség van egy nagyon erős, saját magadba vetett hitre, ami ahhoz is kell, hogyha valakinek nem tetszik az, amit te csinálsz, vagy valaki nem vásárol tőled.

Merthogy ilyen is van, és ilyen is lesz. Akkor ez téged, tehát a saját belső egyensúlyod ezáltal ne boruljon föl. Nagyon sok ember például tapasztalom a tréningjeimen, hogy azért nem tud olyan szinten előadni, mint amilyen szinten szeretne, és egyébként amilyen szinten képes is, mert azzal van elfoglalva, hogy a közönség mit fog szólni hozzá. Ugye ez egy klasszikus félelem, ez nagyon erősen benne van sok emberben. De addig, amíg azzal vagy elfoglalva, hogy mit fognak szólni ahhoz, amit mondasz, addig valójában a saját bizonytalanságaiddal vagy elfoglalva. És nem arra fókuszálsz, hogy te értéket tudsz nekik adni. Tehát az első és szerintem a legfontosabb ez a fajta rendben levés saját magaddal, hogy ezeket a támogató hiteket igenis erősítsd meg magadban. Mindenképp ezt tenném az első helyre.

D. Zs.: Tökre egyetértek veled. Ez nem egy könnyű feladat, de abszolút ez a nulladik lépés. És mi van még utána?

B. I.: Itt most lehet, hogy úgy hangzik a hallgatók számára, hogy egy ilyen ötlépéses listát fogok adni, ahol szépen ezt pipálgatjuk. Ez nem egy ilyen klasszikus folyamatleírás, mert ezeken folyamatosan érdemes dolgozni, és ezek folyamatosan hatnak egymásra, de ahogy. tehát az első ugye az volt, hogy kezdjük el rendbe tenni magunkat fejben, a következő pedig az, hogy tegyük bele magunkat ilyen helyzetekbe. Tehát igenis tartsunk egy előadást a kollégáinknak, tartsunk egy előadást az ügyfeleinknek és kérjünk róla, rá visszajelzést. És ugye a jó visszajelzés nem az, hogy hú, de király voltál, vagy hát ezt nem kellett volna. Ugye ezekkel a visszajelzésekkel nem lehet mit kezdeni. A jó visszajelzésnek van két ismérve, ezt a két kérdést érdemes megkérdezni bárkitől, akitől akarunk visszajelzést kérni, ez pedig úgy hangzik, hogy mi az, amit jól csináltam, mi az, ami neked tetszett, és mit javasolsz, mi az, amit csináljak másképp.

Tehát nagyon fontos, és ezt megint gyakran tapasztalom, hogy sok ember egyszerűen alul értékeli saját magát. Nincs tisztában azzal, hogy ő a színpadon vagy akár egy kamera előtt milyen értékeket tudna átadni.

Fontos, hogy az önértékelésünket a megfelelő helyre tegyük, és ebben segítenek a visszajelzések, amiket másoktól kapunk, és most nem a trolloktól, meg nem anyukánktól feltétlenül ugye.

Azt szoktam mondani, hogyha a visszajelzésekre érdemes egy ilyen Gauss-görbét ráhúzni. Ugye anyukánk sose fog bántani minket jó esetben, tehát ott érdemes ebben a tekintetben figyelmen kívül hagyni, és mindig lehetnek olyan emberek, akiknek sohasem fog tetszeni az, amit mi csinálunk, mert ők valójában a saját belső elakadásaikon dolgoznak, és nem arra adnak visszajelzést, hogy mi milyenek vagyunk.

Tehát, hogy visszajelzések, és ami szintén nagyon fontos, visszajelzés saját magunknak. Önreflexió. Mi az, amit jól csináltam, mi az, amit másképp fogok? És hadd mondjak egy személyes példát erre, nekem volt egy zseniális kolléganőm, akivel majd három évig dolgoztunk együtt. Ő minden egyes előadáson és workshopon részt vett és folyamatosan jegyzetelt, mégpedig arra a kérdésre írta a válaszokat így listaszerűen, hogy mi az, amit jól csinálok, és mi az, amit csináljak másképp. És van egy hatalmas Google Excelem, minden egyes fül egy-egy tréningnek felel meg és általában úgy készültem a tréningekre, hogy visszaolvastam, hogy az előző alkalommal mi az, ami jó volt, amit tartsak meg, és mire figyeljek, hogy legyen másképp.

És így lehet elérni azt, hogy mindig csak egy picit kell fejlődni. Sokszor beleesünk abba a hibába, hogy másokhoz hasonlítjuk magunkat, ami inspirációként jó lehet, hogy Wow, egy nap majd talán én is, például Pál Feri előadóként szuper, de az igazi fejlődést nem az hozza meg, hogyha minden nap azt nézzük, hogy miért nem tudunk még úgy előadni, mint Pál Feri, hanem az igazi fejlődést az hozza meg, hogy vajon most mennyivel vagyok, hogy jobb vagyok-e, mint egy hete, vagy egy hónapja. És ha mindig egy picivel jobbak vagyunk, egy százalékok törvénye, akkor ez meg fogja hozni a változást, az igazi fejlődést.

D. Zs.: Nagyon-nagyon tetszik nekem ez a gondolat. Igazándiból az egész online vevőrendszerünknek a fejlesztése is ilyen. Soha nem lesz kész, kicsit olyan, mint a transzformatív előadói állapot, hogy nem biztos, hogy el fogjuk érni, sőt, de igazándiból, ha mindig csak minden héten egy pár órát dolgozunk rajta, akkor néhány év múlva mi leszünk a nagy siker sztori, aki biztos két éjszaka alatt érte el, de közben baromira nem. Kicsit akkor azt érzem, hogy ugyanilyen lehet talán az előadói eredményességem és hatásosságomnak a fejlesztése is.

B. I.: Abszolút. Sőt, most gyorsan hadd oszlassak egy tévhitet, hogy itt folyamatosan előadókról és előadásokról beszélünk, de az is lehet transzformációs hatású, hogyha találkozol egy idegennel, vagy akár egy barátoddal beszélgetsz vele tíz percet, és utána kapsz egy sms-t, hogy wow, nagyon köszönöm, amiket mondtál, ez nekem nagyon sokat segített. Tehát transzformálni, pozitív hatással lenni másokra, nincs szükség feltétlenül színpadra vagy akár ezer fős webinárra, hanem egy-egy hétköznapi beszélgetésben is lehet valakit szolgálni, lehet valakinek értéket adni, lehet őt is támogatni arra, hogy eljusson A-ból B-be, mert van egy elakadása, van egy nehéz helyzete, és lehet, hogy felteszel neki egy olyan kérdést, amire azt mondja, hogy basszus. Erre még nem is gondoltam. Köszönöm. Szóval, valójában minden kommunikációs helyzet magában hordozhatja azt, hogy szolgáljuk a másikat és segítsünk neki egy következő szintre jutni. Nem csak a színpadi előadások.

D. Zs.: Abszolút egyetértek, és a szolgálat kifejezés pedig kifejezetten kedves az én szívemnek. Ezt az én világomban azt hiszem, talán még Csepregi Balázs hozta be nagyon sok évvel ezelőtt, és ő fogalmazott akkor így többször is, és egy picit úgy idegesített is ez a kifejezés, akkor még azért még a mostaninál is sokkal régebben volt és sokkal fiatalabb voltam, és azért így 20 évesen ez a szolgálat szó, hát nem biztos, hogy ez az, ami a leginkább vonzza az embernek, inkább az, hogy ide nekem a világot.

És aztán az elmúlt évek során azt gondolom, hogy megértettem e szó mögött a tényleges értéket, a tényleges minőséget, hogy mit is jelent igazándiból embereket szolgálni, és megérkezett a szívembe az is, hogy ezt őszintén élvezem, és ez talán a központi motivációja az életemnek.

Úgyhogy ez tök jó, hogyha az előadásokba is be tudjuk vinni, mert akkor lekerül rólunk a fókusz. És hogyha jól tudom, pont a tréningeden tőled tanultam és tőled hallottam, hogy a lámpaláznak az egyik legnagyobb oka, az az, hogy ugye mivel vagyunk elfoglalva?

B. I.: Saját magunkkal, pontosan, saját magunkkal, merthogy nagyon sok ember fejében az valósul meg, azt kérdezgeti magától, hogy te jó ég, hogy nézek ki, jól áll-e a hajam, a sminkem, a ruhám, beleférek-e az időbe, eszembe fog-e jutni minden, amit mondani akarok. Tehát saját magunkkal vagyunk elfoglalva. Ahelyett, hogy a közönségre fókuszálnánk, nekik akarnánk értéket adni. És minél inkább magaddal vagy elfoglalva, ez egy ilyen lefelé menő spirál tud lenni. A lámpalázad így elkezd kilőni, mint a rakéta.

D. Zs.: Pontosan. És nekem azért is tetszik ez az egész szolgálat, illetve ne magunkkal foglalkozzunk dolog, mert ha már amúgy is mind a ketten tanulunk Tony Robbins-tól, akkor ez egy ilyen tök jól egymásba illeszthető, erőt adó gondolat a fejünkbe, hogy tulajdonképpen nem fontos az, hogy hogyan nézünk ki, nem fontos az, hogy tökéletes-e, nem fontos az, hogy szép-e a prezentációnk például, hanem akkor vagyunk kvázi elég jó előadók, és akkor tudunk hatást és eredményt gyakorolni, hogyha a közönségre helyezzük a fókuszt. És ez szerintem egy nagyon fontos tévhit, mert lenyomja tényleg az emberben majd a lámpalázat.

B. I.: Igen.

D. Zs.: És ha már egyébként itt belementünk akár már ilyen konkrét tanításokba is. Akkor mesélsz nekünk, kérlek egy picit arról, hogy a te tréningjeiden van néhány dolog, amit én felírtam a jegyzeteimből mindjárt olvasok majd, hogy ezeket az eszközöket pontosan miért is alkalmazod? Nekem van egy feltevésem és játszunk most egy ilyen kis mini játékot, hogy én megpróbálom elemezni, hogy ezt miért csinálod, és aztán meg oszd meg velünk, kérlek azt, hogy mi van mögötte tényleg valójában, és hogy jól látom-e. Oké, van kedved ehhez Imi?

B. I.: Oké, persze, állok elébe.

D. Zs.: Tök jó. Nekem ez azért tetszik, mert ez a mi DO! marketinghez kapcsolódó gyakorlatiasságunkhoz nagyon illeszkedik majd, hogy ezek olyan konkrét eszközök, amiket mindenki más be tud építeni majd, és még hatásosabb előadóvá tud válni. Nézem is a jegyzeteimet. Az első dolog, ami nekem nagyon-nagyon tetszett a múlt héten a belső körös tréningen, amit tartottál, az az, hogy gyakorlatilag kb. a nyolcadik percben, de lehet, hogy már az ötödikben azzal kezdted, hogy mindenki mondja el azt, hogy mi a legnagyobb problémája, vagy mire keres most megoldást az előadásai és a szereplései kapcsán.

És utána ezt felírtad egy papírra, egy minek nevezzük – Flipchartnak. – Igen, köszönöm. Felírtad egy flipchartra, és én azt láttam, amikor kívülről ezt az egészet vizsgáltam, elemeztem, próbáltam belőle tanulni, hogy mit tudok én ebből átvenni majd trénerként, hogy az emberekre ez ilyen elképesztően jó és pozitív hatást gyakorolt, ugyanis nagyon-nagyon be tudtad őket vonni. Mindenki mondta, hogy fú, én erre keresek megoldást, én arra keresek megoldást, de jó lenne ezt megválaszolni, de jó lenne ebben okosabbnak lenni. Úgyhogy én ezt láttam, hogy imádták az emberek, és sokkal inkább bevonódtak a tréningbe, és várták, hogy mikor kapnak megoldást arra a problémájukra. Te miért csinálod ezt Timi, és mi van emögött rendszerszinten?

B. I.: Néhány dolgot már elmondtál, és lerántottad róla a leplet. Az egyik az nagyon fontos, hogy szeretném, én szeretem bevonni az embereket. Tehát az úgynevezett frontális előadások, amikor kiáll valaki és mondja a tutit idézőjelben és az emberek hallgatnak. Ugye sok szempontból így zajlott az iskolai életünk, és nem biztos, hogy feltétlenül a leghatékonyabb módja ez. Még ha előadást is tartok, akkor is szoktam kérdezni, vonjuk be a nézőket, a hallgatókat. Ez az egyik. Egy másik fontos célja volt ennek a konkrét gyakorlatnak, amit említettél, az az, hogy én még nem találkoztam a te ügyfeleiddel, és bár mindenki néhányan küldtek videókat, amikbe volt alkalmam belenézni, de azt konkrétan nem tudtam, hogy ők hogyan szeretnének profitálni ebből a képzésből, mi miért lesz az jó nekik? Mit szeretnének ebből hazavinni vagy kivenni?

Tehát azáltal, hogy mindenki megosztotta a legnagyobb nehézségét, ami kamera előtti szerepléskor történik vele, ezáltal elmondta azt is, hogyha ő arra megoldást kap, akkor jó eséllyel már sokkal elégedettebb és boldogabb lesz.

Így próbáltam megvalósítani azt, hogy az előadás az ne rólam szóljon, tehát ne arról szóljon, hogy én összeállítottam négy órányi anyagot, amiről azt feltételezem, hogy nekik kábé jó lesz, hanem inkább ők el tudják mondani azt, ami őket bántja, mik az ő fájdalmaik, és én arra igyekeztem megoldást találni. És volt még egy harmadik oka is, és ez is, azt tapasztalom, hogy nagyon szépen működött a csapatodnál, a Belső Körös ügyfeleknél, ez pedig az, hogy amikor valaki el meri mondani a nehézségét, akár a félelmét, vagy azt, hogy ő mitől szorong, azzal felvállalja a sebezhetőségét is.

És ez a fajta sebezhetőség ez egy kapcsolódást hoz létre az emberek között. Tehát ha valaki nézte, akkor azt láthatta, hogy hú, hát a Józsi is elárulta, hogy ő attól szorong, hogy mit fognak gondolni mások, akkor ezt én is elmondhatom. Tehát ez segített nekem teremteni egyfajta biztonságos környezetet, ahol az emberek meg mernek nyílni egymás előtt és bíznak egymásban. És az igazi változáshoz ez nagyon fontos, hogy jó helyen, jó kezekben és biztonságban érezzék magukat az emberek.

D. Zs.: Nagyon-nagyon tetszett, amiket mondtál, mert ebből is két vadonatúj dolgot tanultam és ezért is mondom azt, hogy szerintem az egyik legtranszformatívabb tréner vagy Magyarországon, mert annyira, de annyira ki van dolgozva és ki van részletezve az összes tréninget, hogy tényleg látszik az, hogy rendszerben látod az embereket, de közben foglalkozol az érzéseikkel, az érzelmeikkel is, és egy igazi utat, egy utazást biztosítasz nekik. Nagyon-nagyon sokat tanultam ezekből a megosztásokból. Köszönöm Imi!

B. I.: Nagyon szívesen, örülök.

D. Zs.: Menjünk is akkor a következőre. Szintén ehhez kapcsolódik az, hogy a tréningnek a végén kihúztad egyesével a flipchartról ezeket a problémákat. És nekem itt igazándiból két tippem van, hogy ezt miért is csinálhattad, aztán majd kíváncsi vagyok, hogy mi van mögötte. Az egyik az az, hogy ez lehetett akár egy NLP-s technika is, hogy akkor átbeszéltük a tréning végén, hogy mikről tanultunk ma, és hogyan húztuk ki ezeket a korlátozó hiedelmeket, hitrendszereket, és mi az, amit helyette új gondolatként, megoldásként berakunk a fejbe. Úgyhogy az egyik tippem az, hogy ez ilyen NLP-s dolog lehetett. A második pedig az, hogy mindenki úgy érezte, hogy a tréning végén ezzel lezárod, hogy keretesen zárod az egész tréninget, vagy igazándiból megoldottad a problémáját. És tulajdonképpen ezzel tetted őket elégedetté. Miért csinálod ezt még? Mennyire találtam el a valóságot ezekkel a tippekkel?

B. I.: Mind a kettő jó, amit mondasz, tehát mind a kettő benne van. Ugye, ha most maradunk az utazás metaforánál, az egy dolog, hogy elindulunk A pontból, de fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen az, hogy helló emberek, akkor megérkeztünk, ez a B pont, most már lehet pihenni, meg lehet nyugodni, gratulálok, hogy ezt a nagy utazást megtettétek. És valójában itt az is célom volt, hogy ezt kihangsúlyozzam és mindenki számára egyértelművé tegyem.

Annak pedig, hogy vizuálisan is,

tehát a filccel áthúztam ezeket a korábbi problémákat.

Igen, van egy olyan jelentése, hogy ha valamit áthúzunk, akkor ez most már nem probléma, ez már meg van oldva. És ugye azáltal, hogy mind a 16 résztvevőnek a problémái transzparensen fel voltak írva a flipchartra, ezért mindenki nemcsak a saját maga megoldását tudta hazavinni, hanem a többiek megoldásából is tudott inspirálódni. És ugye az még ennek a jelentősége, hogy nagyon sokan vizuális típusúak, tehát ez további megerősítést adott annak, hogy oké, akkor az, amiért jöttél, amit te magad elmondtál és nem én feltételeztem, azt jó eséllyel megkaptad.

D. Zs.: Nekem elképesztően tetszik ez a technika, vagy nem is tudom, ez több, mint egy technika tulajdonképpen. Sokkal bővebb annál azok alapján, amit most elmondtál. De most az egyszerűség kedvéért nevezzük technikának. Nekem ez az egyik legnagyobb érték, amit én ott aznap tanultam és mindenképpen hazaviszek és beépítem majd a tréningekbe. Úgyhogy köszönöm, hogy ezt is megosztottad velünk. Nagyon-nagyon-nagyon hasznosak ezek. Okés. A következő, amit felírtam, az egy nehéz téma, mert nem ilyen konkrét, mint ez, hogy akkor kérdezzük meg a résztvevőket, hogy mit várnak, írjuk fel, a végén térjünk vissza rá és húzzuk ki. De mégis, amikor elmentem a te alaptréningedre is, ha jól tudom úgy nevezed, ugye, hogy alaptréning.

B. I.: Így van. Igen.

D. Zs.: Akkor ott is azt láttam, hogy mindenki tudatosan fel volt készítve arra, hogy neki elő kell majd itt adnia többször is a kétnapos tréning során, és tulajdonképpen mindenki előrelépett, mindenkin volt egy fejlődés a kezdeti pont, illetve a tréning végén a végpont között. És ezt már most, a múlt heti félnapos tréning során is egyértelműen láttuk a résztvevőkön. Mi van emögött? Mi kell szerinted ahhoz, hogy ennyire konkrét, látható módon egy változás végbe menjen a tréning résztvevőkön, illetve majd arra is térjünk ki ezután, hogy aki esetleg nem ennyire vizuálisan jól ábrázolható dologgal foglalkozik, ahol előadást kell csinálni, hogy ő mit tud tenni azért, hogy mégis egy ilyen nagyon konkrét, megfogható fejlődésérzet, akár meg is mutatkozzon a tréning résztvevőkön, mert szerintem ennek is kell, hogy legyen módszertana, és nagyon sokan hallgatnám azt, hogy te ezt hogy látod.

B. I.: A kétnapos Karizmatikus Előadó Tréningemen is nagyon sok mindent alkalmazok abból, amit a workshopon láthattál, és ott is tényleg talán ezzel kezdem, hogy én meg vagyok győződve arról, hogy mindenki tud magabiztosabban kommunikálni, akár offline, akár online, akár introvertált, akár extrovertált, fiatal, idős, férfi, nő, tehát hogy hiszek benne. Ez álmomban fölkeltve akkor is tudom, hogy ez így van és kész. Szóval nagyon erősen hiszek az emberekben. És emellé ugye igyekeztem már sok eszközt is megtanulni, hogy ezt hogyan tudom kiváltani belőlük. Ami segít még a tréningen és a workshopon is az segített, az az, hogy sikerül egyfajta olyan biztonságos bizalmi légkört kialakítanom, ahol az emberek meg merik mutatni a sebezhetőségeiket, illetve azt, hogy nyilván ők nem tökéletesek, vagyis hibázhatnak. Tehát lehet hibázni.

És gondolj bele, hogyha te megengeded magadnak, hogy hibázz, akkor az már egy óriási önelfogadás felé tett lépés egyrészt, másrészt pedig megnyitod az utat a fejlődés előtt.

És a tréningemen is tudatosan figyelek arra, hogy minél gyorsabban kialakuljon ez a fajta bizalom, és ne csak bennem bízzanak az emberek, mert az kevés, hanem bízzanak magában a folyamatban is. Abban a folyamatban, amit egyébként most már hetedik éve folytatok, és büszkén mondhatom, hogy azt a bizonyos Karizmatikus Előadó Tréninget, amin te is részt vettél, azt több mint ezren végezték már el. És én a nulladik pillanattól kezdve azt kommunikálom, mikor leülnek a résztvevők, hogy holnap délután azt szeretném, hogy azon az ajtón sokkal magabiztosabban, megnyerőbben és profibban sétálj ki. Tehát a nulladik perctől kezdve ezt a gondolatot elültetem a fejükben.

És azáltal nyilván, hogy azt is elmondom, hogy látom, mit érzel, lehet, hogy van benned szkeptikusság, de ne aggódj, mert legalább ezren ültek már abban a székben, amelyben ott most te ülsz, és nekik sikerült, hogy ezt hogy fordítja le az emberi elme, hogy nekem is sikerülni fog, és tényleg sikerül. És ez már nyilván itt kommunikáció is, ami bejön. És ugye hogy fogod tudni ezt elérni? Mert mindenki vágyik erre. Itt szoktam elmondani, hogy igenis fontos a komfortzónából kilépés. És lehet, hogy ez az lesz, hogy beszédeket tartasz, ez a komfortzónából kilépés, lehet, hogy elején idegen emberektől kapsz visszajelzést, lehet, hogy ez lesz, de ha ezt a fajta nyitottságot és bizalmat el tudom érni valakinél, akkor onnantól kezdve már egyre biztosabb az a fejlődés.

És itt bejön az, amit már említettem, hogy az emberek zseniálisan tudják egymást is húzni fölfelé. Ezért szoktam mondani, hogy nem az a lényeg, hogy csak profik jöjjenek a tréningre, vagy csak kezdők, nem, az a legjobb, hogyha minden szintű ember ott van, mert mindenkitől tud valaki tanulni. Lehet, hogy azt mondod, hogy hú, hát én ebben már jobb vagyok, az egyfajta megnyugtató érzés. Lehet, hogy egy más dolog azt mondta, hogy hú, hát én azt még nem tudom megcsinálni, de majd szeretném.

D. Zs.: Tök jó, nagyon köszi, hogy ebbe ilyen mélyen betekintést engedtél. És nagyon tetszett nekem abban, amit megosztottál velünk, hogy itt megint az emberekre, a résztvevőkre koncentrálunk, hogy őnekik hogyan tudunk egy olyan közeget teremteni, amiben meg tudnak nyílni biztonsággal, és ez az, ami igazándiból hozzájárul majd az előrelépéshez. Tehát nem arról beszéltél, hogy akkor most kell-e klikker, meg nem arról beszéltél, hogy hogyan menőzzünk, hanem ez az egész sokkal mélyebb, sokkal többről szól. Nem arról, hogy mennyire vagyunk jó szakemberek, nem arról, hogy milyen szakmai tippeket adunk át, hanem a közönségről, az emberről és a feléjük forduló szeretetről és biztonságról, amit nyújtani tudunk, ha jól értettem.

B. I.: Tökéletesen értetted.

D. Zs.: Nagyon szépen köszönöm, hogy ezt megosztottad velünk. És akkor zárásképpen arra gondoltam, hogy pont az imént, mielőtt ezt az adást felvettük, akkor vettük fel a te podcastedbe is azt az adást, ahol én voltam vendég és nagyon tetszettek nekem azok a villámkérdések, amiket számomra feltettél. Úgyhogy az jutott eszembe, hogy akkor mégiscsak akasszuk már fel a hóhért. Kapd meg mondjuk te is ezeket a kérdéseket, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy miket fogsz rá válaszolni, mert szerintem nagyon pörgős, nagyon gyors, de mégis üzenettel és elgondolkoztató erővel bíró kérdések voltak. Úgyhogy akkor jöjjenek most ezek a gyors villámkérdések zárásképpen.

B. I.: Halljuk!

D. Zs.: Mi jelenti számodra a sikert?

B. I.: Elégedettnek lenni.

D. Zs.: Elégedettnek lenni? Köszönöm! Mi volt életed eddigi legjobb befektetése?

B. I.: Minden egyes forint, amit a saját fejlődésemre, képzésemre költöttem, akár külföldön, akár itthon, a tanulás.

D. Zs.: Tök jó, köszönöm. Mi az a hiba, amit a leggyakrabban elkövetsz?

B. I.: Van bennem egyfajta türelmetlenség és sokszor hamarabb akarok eredményeket, mint ahogy azok bekövetkeznének. Pont van egy Naval nevű amerikai, indiai-amerikai, angyal befektető is nála olvastam azt, hogy mindig a cselekvéseknél alkalmazzuk a türelmetlenséget, vagyis a cselekedeteinket ha pörgessük és cselekedjünk, és az eredmények kapcsán ott legyünk mindig türelmesek. Ebben még van mit fejlődnöm.

D. Zs.: Köszönöm, ez nagyon-nagyon hasznos gondolat volt. Mi az, ami feltölt téged?

B. I.: A sport az nagyon fel tud tölteni, amikor a természetben járhatok, túrázhatok és amikor félre tudom tenni a teljes internetet, IT-t, mobiltelefont, akár átveszem a repcsi módba a telefonomat, tehát ez a fajta ilyen unplugged üzemmód, amikor úgy érzem, hogy lejövök az internetről, ez nagyon fel tud engem tölteni.

D. Zs.: Mit sportolsz egyébként zárójelben?

B. I.: Sok sportot kipróbáltam már, mostanában leginkább saját, súlyos edzésbe szoktam belevágni egy nagyon profi személyi edző segítségével.

D. Zs.: Szuper, köszönöm! És a záró kérdés pedig az, hogy mi az, ami leginkább lázba hoz téged?

B. I.: Nekem nagyon lázba tud hozni az, amikor találkozok valakivel, aki megkeres, akár tréningen, akár személyesen, 1in1-ban, hogy szeretne egy szuper beszédet tartani, vagy fejlődni, és én már látom azt, hogy ez meglesz, sőt akár többszörösen túl tudjuk teljesíteni. Engem nagyon izgat, izgalomba hoz minden egyes ilyen fejlesztési folyamat, és nagyon jó érzés olvasni azokat a sorokat, amikor valaki írja, hogy milyen jól sikerült az előadás, vagy most pont egy házaspárnak segítettem, ahol az úriember Ákos tartott egy nyitóbeszédet egy alapkőletételnél, és a felesége írta még aznap, hogy nagyon jó volt és nagyon köszönik. Szóval ezek nagyon lázba tudnak hozni, hogyha látom, hogy tudok értéket adni az embereknek.

D. Zs.: Nagyon szépen köszönöm Imre a válaszokat. Ha valaki esetleg szeretne elmenni a tréningedre, akkor hol tud elérni téged, hol tudd a tréningnek a részleteit megnézni?

B. I.: A legegyszerűbb, hogyha feljön a karizma.hu weboldalra, karizma.hu és ott a képzéseknél megtalálja, illetve ha már itt a reklám helye, akkor hadd mondjam el, hogy nekem is van egy podcastem, a Karizma podcast, amelybe hívok inspiráló vendégeket. Zsolttal is tudtok majd találkozni, illetve a podcast keretein belül szoktam megosztani különböző tartalmakat is, karizmatikus kommunikáció témában, amit természetesen ingyen lehet hallgatni, úgyhogy ez is ott van a palettán.

D. Zs.: Bolya Imre, Karizma tréner. Köszönöm szépen, hogy velünk voltál most.

B. I.: Nagyon szépen köszönöm Zsolt és bízom benne, hogy a kedves hallgatók is tudnak hazavinni egy-két értékes gondolatot. Nagyon élveztem. Szuper, köszönöm.

D. Zs.: Egész biztos vagyok benne. Szerintem az egyik legszuperebb adásunk volt, úgyhogy még egyszer nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy itt voltál velünk. És a nézőknek pedig köszönöm a mostani figyelmedet. Nagyon örülök, hogyha Youtube-on néztél minket, vagy adott esetben a különböző platformokon hallgattad ezt a mostani adásunkat. Kérlek, hogyha tetszett ez a rész, akkor küldj el akár e-mailben, oszd meg a közösségi csatornákon, vagy csak simán nyomj egy lájkot, hogyha mondjuk Facebookon, Youtube-on nézed, vagy értékelj minket a különböző podcast csatornákon. Annak pedig különösen örülnék, hogyha esetleg még hozzászólásban azt is megírnád, hogy mi volt az az egy legfontosabb gondolat, amit ebből a mostani alkalomból és adásból hazaviszel majd. Köszönöm szépen, hogy itt voltál velünk, illetve néztél, hallgattál minket. Remélem, hogy találkozunk majd a következő duma show részekben, illetve adásokban is. Köszönöm még egyszer, hogy itt voltál, legyen csodás napod. Szia!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!