fbpx

DO!ma Show #5 Mi a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz az email listaépítés során?

A DO!ma Show 5. részében arra világítunk rá, hogy nagyon sok ügyfelünk elkezd email listát építeni, azonban az egyik legfontosabb részt kihagyja a folyamatból… és aztán csodálkozik, hogy miért nincs vásárlás. :) Nézd meg az adást ha kíváncsi vagy mi az a kihagyhatatlan lépés, amivel felpörgetheted a folyamataidat!
Olvasási idő: 9 perc

A DO!ma Show mostani, ötödik részében arra világítok rá, hogy melyek a leggyakrabban elkövetett hibák listaépítés kapcsán.

Csali készítésekor nagyon sok ügyfélnél találkozom azzal az esettel, hogy a köszönőoldal valójában csak megköszöni a letöltést, illetve visszautal a kapott emailre vagy a közösségi oldalakra.

Azonban ez egy olyan felület, amit sokkal jobban ki lehetne használni, például jó ajánlatokkal.

A videóban beszélünk arról, miért baj az, ha nem szerepel ajánlat ezen az oldalon, megmutatom, miért tegyél mindenképp ajánlatot a köszönőoldalon, sőt, arról is ötletelünk kicsit, hogy milyen ajánlataid lehetnek.

Ha követed az útmutatóm, garantált a vásárlások számának és a bevételednek a növekedése.

Hallgasd meg ezt a rövid előadást és oszd meg velünk véleményed vagy saját tapasztalatod is!

A videót itt tudod megnézni:

Itt tudod meghallgatni a hanganyagot:

Részletes tartalom, hogy bele tudj hallgatni a számodra legérdekesebb részekbe:

0:00 – 0:44 Bevezető, miről is lesz szó a mai adásban?

0:45 – 2:53 A legnagyobb hiba, amit csali létrehozásakor elkövethetünk

2:54 – 5:43 Miért baj, ha nincs azonnali ajánlatod a köszönőoldaladon?

5:44 – 9:01 Ezért tegyél egyből ajánlatot

9:02 – 15:55 Mi legyen az azonnali ajánlatod? Bemutatunk néhány személyes ügyfélmegoldást is

15:56-tól Záró gondolatok

Spotify-on is meg tudod hallgatni az epizódot:

Ha pedig olvasni szeretnéd az adás tartalmát, itt teheted meg:

Sziasztok!

Üdv újra itt, a DO!ma Show-nak a következő adásában. Ez a mostani egy nagyon rövid, pörgős, de annál inkább fontos szakmai adás lesz majd.

Arról lesz szó, azt fogjuk megnézni egész pontosan, hogy mi az a legnagyobb hiba, amit kezdők elkövetnek, amikor egy érdeklődő szerző folyamatot összeraknak. Tehát, ha már van egy csalid, akkor most azt fogjuk megnézni, hogy mi az a legnagyobb hiba, amit el tudsz követni ennek a folyamatnak a felépítése, megtervezése és aztán az üzemeltetése során. Nézzük is, hoztam ehhez egy prezentációt, de ha egyébként hallgatod most ezt az adást velünk, akkor is tökéletesen fogod tudni követni majd a dolgokat. A többiek, akik pedig videóban nézik, nekik pedig plusz interakciós elem lesz majd ez a kis prezentáció.

Szóval, a legnagyobb hiba, amit az ügyfelek elkövetnek egy-egy ilyen csalis folyamatnak a létrehozásakor, az az, hogy nincsen a csali letöltése után a köszönőoldalon egyből egy ajánlat. Ehelyett mit szoktak csinálni az ügyfelek? Ehelyett azt szokták mondani, hogy elküldtük e-mailben, és amúgy meg itt van a Facebook oldalunk, kövess be minket, vagy esetleg csatlakozz be a Facebook csoportunkba. Vagy nagyon sokan csak annyival szokták elintézni a köszönőoldalt, hogy nagyon örülünk, hogy a követőnk vagy, hogyha van bármi kérdésed, akkor keress minket bizalommal és egyébként pedig majd azt hiszik ezek az ügyfelek, hogy az utánkövető e-mailekből vásárolni fognak.

Viszont nekem a tapasztalatom azt mutatja, hogy ez a sokleveles, utánkövető e-mail dolog már eléggé a múltnak a hagyománya úgymond. Manapság már nagyon-nagyon kevés olyan céget ismerek, akinek ezek a sok hetes, nagyon mélyen felépített bizalomépítő folyamatok igazán jól beválnának. Sőt, konkrétan egyébként hallottam olyan cégről is, aki tudásalapú bizniszben van, nem tett azonnali ajánlatot a csali letöltés után, hanem helyette azt mondta, hogy oké, akkor küldjük nagyon sok időn keresztül a legeslegjobb tartalmainkat ingyen, mondván, hogy bizalmat építünk majd. És aztán néhány hónap után kiértékelték az eredményeket, és azt látták, hogy igazándiból szinte megszűnt az igény arra, hogy vásárolják az adott cégnek a szolgáltatását is, hiszen olyan sok ingyenes, értékes anyagot adtak az ügyfeleknek ebben az után követő bizalomépítő e-mail-sorozatban.

Úgyhogy én azt mondom, hogy ne az utánkövető e-mailekre bízd a sales-t. Nyilván legyen valamennyi. Ez nem azt jelenti, hogy semmit ne küldj ki, de nem kell több hétig masszírozni az ügyfeleket.

A legjobb, amit tehet, az az, hogy már azonnal konkrétan valamilyen ajánlatot teszel az ügyfélnek, és ezt meg is fogom majd mutatni mindjárt, hogy milyen ajánlat ötletek és lehetőségek vannak, amik a legjobban mennek az ügyfeleknél. De előtte még beszéljünk egy pár szót arról, hogy mi a baj egyébként azzal, hogyha nincsen ajánlat. Azon kívül, hogy nyilván kevesebben vásárolnak majd, bár egyébként ez sem sokak számára egyértelmű, úgyhogy majd megnézzük ezt is számokkal alátámasztva.

Nos, a legnagyobb probléma azzal, hogyha nincsen azonnali ajánlat, az, hogy a saját zsebedből kell állni a hirdetéseket. És ez pont egyébként egy kezdő cég számára, akinek még nincsen egyébként havi szinten akár csak ötvenezre sem és főleg nem több százezer forintja arra, hogy e-mail listát építsen, ez bizony fájni tud. Úgyhogy, ha ezzel szemben kitalálnál valami azonnali ajánlatot, akkor az azon realizált profitod sok esetben akár a teljes egész hirdetési költséget, tehát a teljes e-mailista építésnek a költségét fedezni tudná. De ha nem is az egészet, már azzal is sokkal inkább bentebb vagy, hogyha mondjuk a felét, harmadát, ne adj isten negyedét visszafinanszírozza majd ez az azonnali ajánlat.

És a következő problémám azzal, hogy nincs azonnali ajánlat, az az, hogy a világunk már jelentősen felgyorsult az én véleményem szerint. És hogyha én letöltök valamilyen csalit, teszem azt mondjuk egy olyan témában, hogy mit kell tudnom a száraz bőrnek a kezeléséről, akkor én azonnal szeretném látni azt, hogy mi az a profi megoldás, tudás, amivel te felépíted a bizalmat bennem és utána milyen termékeidet vagy szolgáltatásodat tudom elkezdeni használni, hiszen engem valószínűleg zavar a száraz bőr, szeretném ezt megoldani, és nem akarok várni két hetet arra, hogy először ajánlatot tegyél nekem, majd e-mailben, amit egyébként elképzelhető, hogy nem is nézek, vagy nem jut el hozzám egy csomó csomó okból kifolyólag.

Ha valamikor problémája van az embernek, és a legtöbb csali, ami jól működik, az valamilyen problémára, vagy akut vágyra reflektál, akkor ott azon nyomban, aki tényleg komoly és jó vevő tud lenni, készen állhat a vásárlásra. Feltéve nyilván, hogy egy jó minőségű csalit és egy jó minőségű online megjelenést állítottál össze. És bizony, hogyha arra pozírozol, hogy a későbbiekben az után követő e-mailekből fognak majd vásárolni az ügyfelek, akkor lehet, hogy el fognak keseríteni téged azok a számok, amiket most hoztam nektek. Hogyha videóban nézed, akkor látod a prezentáción a számokat, ha esetleg hallgatsz minket, akkor is érteni fogod, de ha esetleg szeretnéd megnézni, akkor menj fel a Youtube csatornánkra, vagy a Facebook oldalunkra, és ott látni fogod egyébként a számokat is.

Tehát tegyük fel, hogy ezer ember feliratkozik erre a csalidra. Utána az ezer emberből körülbelül a statisztikák szerint átlagosan mondjuk 50 százalék biztos, hogy megnyitja azt az első e-mailedet, amit kiküldesz.

És itt az első e-mailről beszélünk, nagyon-nagyon-nagyon-nagyon fontos.

Tehát, hogy most csak direkt olyan számokat hoztam nektek, amit egyből azonnal kiküldesz az ügyfeleknek. Tehát az első e-mailnek a statisztikáit nézzük. Az 50 százalék az egyébként egy picit pesszimista. Nagy valószínűséggel ilyen 60-70-75 százalékos megnyitási arányt is egyébként el tudsz érni.

Úgyhogy lehet, hogy a végén másféllel beszorozhatod majd ezeket a számokat, de direkt egy picit alacsonyabb számokat raktam ide be, hogy senkit ne érjen csalódás, hogyha esetleg az ő eredményei mondjuk csak 50 százalékos megnyitási aránnyal bírnak. De még hogyha másféle majd beszorozzuk a végeredményt, az is nagyon-nagyon szemfelnyitó lesz. És utána, hogyha 1000 feliratkozóból 50 megnyitja a mi első e-mailünket, akkor itt már egy gáláns és egy felülbecslést alkalmazva azt mondtam, hogy a megnyitók közül 10% az kattintson át arra az ajánlati linkre, amit az első e-mailbe beletettünk. Ebben az esetben 50 ember lesz majd az, aki találkozik az ajánlatoddal.

Szemben azzal, hogyha úgy csinálod, mint ahogyan mi tanítjuk, hogy egyből már a köszönő oldalon megteszed az ajánlatot, akkor ugye nyilvánvalóan mind az ezer ember találkozna egyébként az ajánlattal. És itt nagyon-nagyon fontos kiemelnem. Talán úgy érzed, hogy ez száraz és idegesítő és béna matematika. De kérlek vedd észre azt, hogy itt az első e-mailről beszélünk. És a második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik, e-mail és nagyon sokan kivárnak az ötödik e-mailig, mire valami ajánlatot tesznek, de a sokadik e-mailnek ennél már sokkal rosszabb statisztikái lesznek. Tehát ott már nem biztos, hogy megnyitja majd 50 százalék, vagy akár csak 70 százalék. Lehet, hogy már csak a 30 százaléka nyitja majd meg az embereknek azt az e-mailt. Tehát tulajdonképpen kijelenthetjük, hogy még ha az elején 75% nyitja is meg az e-mailjeidet, akkor is elbukod az ajánlat megjelenítés szempontjából a megszerzett feliratkozóidnak körülbelül a 90%-át.

Tehát hiába fizetsz egyébként saját zsebedből, hiszen nincsen azonnali ajánlat a köszönő oldalon. Valójában az általad megszerzett embereknek a 90 százaléka nem is nagyon fog találkozni a te ajánlatoddal. És ez a hatalmas nagy hiba abban, hogy az ügyfelek félnek azonnal ajánlatot tenni a köszönő oldalon. Minden szempontból igazándiból ez egy rossz döntés. Tényleg a világ felgyorsult, saját zsebből kell fizetni a hirdetéseket és az ügyfelek is vágynak arra, hogy mutasd meg, hogy mit lehet tőled vásárolni, mert nekik is van elakadásuk, problémájuk és tovább akarnak lépni vele. Úgyhogy valójában senkinek nem szolgálja előnyét és érdekét az, hogy ne tegyél azonnal ajánlatot a feliratkozás után.

Na de mi lehet az azonnali ajánlatod? Kérdezed egyébként teljesen jogosan.

Nos, hogyha például írtál mondjuk egy könyvet, akkor egy teljesen logikus választás lehet mondjuk a könyv. Nekünk is például van ugye az Új vevők futószalagon című könyvünk, és nagyon-nagyon sok érdeklődő szerző folyamatunkban konkrétan ez egyébként az azonnali ajánlat.

Na de hogyan is néz ez ki? Itt a prezentációban láthattad, hogy ha valaki mondjuk az idén januárban megtartott marketinges évtervező napunkra regisztrált, akkor azt mondtam neki, hogy figyi, postázhatom neked ajándékba a könyvünket? Hogyha igen, akkor ehhez csak azt kell tenned, hogy megvásárolod az évtervező napnak a felvételét és mellé teljesen ajándékként fogjuk majd postázni a könyvet. Oké, ez nem teljesen igaz, hogy teljesen ajándék, mert amúgy egy forint, adózási okokból egy forintként érdemes feltüntetni a számlán a könyvet, mert akkor nem kell utána, azt hiszem, egyéb adókat megfizetni a könyvelőknek az infója szerint. Tehát, hogyha például van egy könyved, akkor azt nagyon könnyen össze tudod csomagolni valamilyen más online cuccoddal, és mondd azt, hogy ajándék a könyv. Az emberek imádnak ajándékba kapni dolgokat, főleg fizikai könyvet.

Aztán most az idei évben, 2022-ben tervezünk egyébként kipróbálni egy olyan vevőszerző folyamatot is, ahol ugyanígy egy sima csalinak a letöltése után a könyvet ajándékba akarom odaadni, de azt fogjuk mondani, hogy csatlakozz az előfizetéses klubunkhoz és most megkapod az első havidíj befizetése után ajándékba a könyvet két munkanapos szállítással.

Aztán volt már olyan folyamatunk, ahol egy forint plusz szállítási költségért adtuk a könyvet és utána a könyv után volt még egy kipróbálási lehetőség az előfizetéses klubunkban. Az is egyébként tök jól működött. Úgyhogy ha van egy könyved, akkor ezt nagyon sokféleképpen tudod úgy csomagolni és úgy pozícionálni, hogy az egy azonnali ajánlathoz vonzó legyen.

Aztán felkínálhatsz online tananyagokat. Szintén van ilyen folyamatunk, ahol egy pár ezer forintos online videót adunk, mint azonnali ajánlat, és ez is képes arra, hogy visszafinanszírozza nekünk az első hirdetési költségeket. És aztán nyilván erre épülnek egyéb ajánlataink, meg egyéb vevőszerző folyamataink és akár profitot is termelünk.

Aztán van olyan ügyfelem, képzeljétek, aki lakberendezéssel foglalkozik, Győri Blanka most vesz részt az új vevők futószalagon programunkban. És Blankának az azonnali ajánlatának azt javasoltuk a képzési programban, hogy amikor valaki letölti az ő csaliját, akkor egy sima telefonos konzultációt kínáljon fel. És éppen most számolt be róla Blanka az egyik előző képzési alkalommal, hogy elköltött 30 ezer forintot Pinterest hirdetésekre, a feliratkozók közül, tehát akik letöltötték a csaliját, közülük három ember kért egyébként ingyenes telefonos konzultációt. Ha jól emlékszem, akkor a háromból kettő utána ajánlatot is kért az ő problémájára, az ő nehézségére és a kettő kiadott ajánlatból egyet el is nyert Blanka, és egy 300 ezer forintos tervezést kínált fel az ügyfélnek.

Tehát elköltött 30 ezer forintot Pinterest hirdetésre, lett belőle X feliratkozója, pontosan arra pont nem emlékszem, hogy hány feliratkozót szerzett. Ebből lett három telefonos konzultációja, mint azonnali ajánlat. Kettőnek ajánlatot adott és a kettőből egy elfogadta, egy 300 ezer forintos ajánlatát Blankának.

Ez egy tök szuper megtérülés és nagyon jól mutatja azt, hogy szolgáltatás alapú businessben is könnyedén, gond nélkül lehet ilyen azonnali ajánlatot tenni.

Aztán nagyon jó azonnali ajánlat tud még lenni mondjuk egy startbérlet vagy egy ingyenes első vizsgálat. Ezt olyan ügyfeleknél tapasztaltuk ki, illetve próbáltuk ki, akik helyi szolgáltatás alapú bizniszt csinálnak. Például, hogyha mondjuk egy nyelviskolád van, akkor egy ilyen startbérlet, az egy tök jó megoldás tud lenni. Ezt még régebben az érdi Aptel nyelviskolánál találtuk ki közösen, amikor még végeztem kivitelezést ügyfeleknek kb. 8 évvel ezelőtt. És akkor úgy működött a folyamat, hogy hirdettük külön is ezt a startbérletet, és négy darab angol órára tudtál beülni, azt hiszem ezer forintért adtuk talán, vagy valami hasonló összegért.

Aztán az ingyenes első vizsgálat szintén egy érdi cégnél, az Érdi Állatkórháznál próbáltuk ki szintén sok évvel ezelőtt. Ez pedig úgy működött, hogy amikor valaki elkérte az árakat, akkor utána az áras oldalon megjelenítettük az ingyenes első vizsgálatra történő regisztrációnak a lehetőségét. És hogyha valaki először jött az állatkórházba, akkor egyébként ez díjmentes volt a számára. És nyilván az ilyen ingyenes vizsgálatok feltárnak egy csomó megoldandó kérdést a kedvenceinkkel kapcsolatban, és nagy eséllyel vásárlás lesz majd belőle, hogyha már valaki egyébként elhurcolja akár a kisebb-nagyobb termetű állatát egy ilyen kivizsgálásra. Úgyhogy ez is szintén tök jó azonnali ajánlat.

De ezen kívül tök jól tud még működni az is, hogyha webshopod van és valamilyen kezdőcsomagot állítasz össze. Egy szintén másik nagyon kedves ügyfelünk, a Tótágas Kreatív – mestercsapatként hivatkozunk mi csak rájuk -, Ők raktak össze egy öt plusz egy horgolt ajándékötletek PDF-et, egy letölthető csalit, és utána, amikor valaki letöltötte ezt a csalianyagot, akkor a köszönőoldalon összeraktak egy olyan fizikai csomagot, amit hogyha megvásárolsz, akkor másnapra nálad van minden egyes kis alkotóelem, meg eszköz, ami ahhoz kell, hogy azt az öt plusz egy horgolható ajándékötletet, PDF-et ténylegesen meg is tudd csinálni a valóságban. És olyan arányban vásárolták ezt a csomagot, hogy konkrétan visszahozta a hirdetési költséget, az azon a csomagon realizált árrés és profit. Tehát tulajdonképpen nullszaldón tudtak e-mail listát építeni, és most már éppen most az év tervező napon láttam a kommentek között, ahogy írta Judit, hogy már 9000 fős e-mail listát építettek ezzel szerintem kb. fél év alatt. Szóval elképesztően sok érdeklődőt szereznek, és utána ezeket nyilván visszaforgatják majd a kampányokban, tehát kiküldik nekik az aktuális ajánlatokat, és ezen szerzik hosszú távon a profitot.

Ugyanis az egész listaépítésnek és az egész online marketingnek nagyon egyszerű a lényege. Minél nagyobb az email listád, annál nagyobb lesz majd egy idő után az árbevételed is. Ugyanis minél több érdeklődőnek tudod megtenni a különböző ajánlataidat az év során, annál többen fognak élni vele és vásárolni.

Úgyhogy ennyi volt ez a mai rövid kis adásunk, remélem, hogy neked is szemfelnyitó volt az, hogy miért baromi fontos az, hogy legyen azonnali ajánlatod, és hogyha van bármi kérdésed, gondolatod, akkor nyugodtan írd meg valamelyik platformon, ahol ezt most nézed vagy hallgatod a hozzászólások között és egyébként, ha pedig tetszett, akkor megköszönöm, hogyha nyomsz egy lájkot, vagy értékeled akár a podcast felületeken a podcastünket.

Köszönöm, hogy velünk voltatok, legyen csodás napotok és hajrá a saját azonnali ajánlatodnak a megtervezéséhez és megvalósításához!

Sziasztok! Helló, helló!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!