fbpx

DO!ma Show #14 – A legrövidebb út A-ból B-be mások segítségén keresztül vezet. Te élsz vele?

A legrövidebb út A-ból B-be mások segítségén keresztül vezet. Te élsz vele
A mostani, tizennegyedik részben arról fogok neked beszélni, hogy hogyan jutottam el addig a felismerésig, hogy A legrövidebb út A-ból B-be mások segítségén keresztül vezet. Miért fontos a tudás, a tanulás, a kérdezés, és hogyan tud mindez éveket spórolni neked a fejlődésben?
Olvasási idő: 6 perc

Megérkezett a DO!ma Show következő adása!

Többek között erről lesz szó a mai adásban, ilyen kérdések boncolgatása mellett:

  • Mi az oka annak, ha nem merünk/ nem tudunk segítséget kérni?
  • Hogyan működik a segítségkérés az üzleti életben?(vagy) Hogyan tudod ezt leküzdeni és az előnyödre fordítani?
  • Hogyan tudja a jól megválasztott kérdés évekkel lerövidíteni az üzleti sikerhez vezető utat?
  • Illetve megosztom veled azt is; hogy miért segít szívesen számodra az, aki ott tart az üzletében, ahol te még csak szeretnél?

Ha megváltoztatod a hozzáállásod a kérdezés, illetve segítség kérés témájához; akkor jelentősen lecsökkentheted a vágyott üzleti sikerekhez vezető utadat!

A videót itt tudod megnézni:

Részletes tartalom, hogy bele tudj hallgatni a számodra legérdekesebb részekbe:

0:00 – Bevezető, miről lesz szó a mai adásban

1:38 – Miért fontos a tudás és tanulás, a megfelelő közösség megtalálása? 

3:13 – De mi az oka annak, hogy esetleg nem mersz kérdezni vagy segítséget kérni? 

4:30 – Vagy tanulsz, vagy nyersz 

6:14 – Hidd el, az emberek szeretnek segíteni! 

7:50 – Hol tudsz megfelelő közösségekhez csatlakozni? 

9:00 – Záró gondolatok

Itt tudod meghallgatni a hanganyagot:

Spotify-on is meg tudod hallgatni az epizódot:

Apple Podcasten itt tudod meghallgatni:

Ha pedig olvasni szeretnéd az adás tartalmát, itt teheted meg:

A legrövidebb út A-ból B-be mindig mások tudásán keresztül vezet.

A kérdés csak az, hogy mersz-e kérdezni, és mersz-e elég segítséget kérni.

Sziasztok, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing és a DO!ma Show Podcast alapítója.

A mai adásunknak a témája körülbelül négy-öt évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennem. Akkor vettem részt egy Mastermind-on, ahol éppen már hazafele sétáltam úton az edzőterembe, és akkor fogalmazódott meg bennem ez a gondolat, hogy A-ból B-be a legrövidebb út mindig mások tudásán keresztül vezet.

Ugyanis abban a mastermind esten volt két-három olyan résztvevő is, aki konkrétan éveket spórolt nekem azzal az egyetlen egy mastermind alkalommal. Azon az úton, amin egyébként el tudtam most jutni oda, ahol jelenleg tartok.

Nagyon-nagyon-nagyon sokat köszönhetek annak a mastermind alkalomnak, és azóta azt láttam az életemben, hogy minden további jelentős szintugrás az akkor történt meg, amikor valaki olyantól tudtam kérdezni, vagy éppen segítséget kérni, aki már megcsinálta azt, amire én készülök.

Vagy csak jelentősen nagyobb üzleti kapcsolatrendszerrel jelentkezett. Vagy lehetséges, hogy csak simán a tapasztalata, a tudása volt sokkal széleskörűbb, mert nem csak nyolc éve vállalkozott, hanem mondjuk harminc éve. Minden egyes szintugráshoz ez kellett, hogy ezekkel az emberekkel kapcsolódni tudjak, és tőlük tanulni tudjak valamit.

Na de miért fontos egyébként még ezen kívül ez a tudástanulás, illetve a megfelelő közösségeknek a megtalálása. Néhány héttel ezelőtt voltam egy konferencián, ahol a Cápák közöttből ismert Balogh Petya adott elő. És neki ott volt kettő darab gondolata, ami nekem baromira tetszett.

Az első az úgy szólt, hogy nem tud egy cég gyorsabban fejlődni, mint ahogyan a cégvezető tanul.

Nagyon erős gondolat. Hogyha egyszerűbben vagy pestiesebben akarnék fogalmazni, akkor úgy mondanám, hogy mindig a fejétől bűzlik a hal.

Azaz, hogyha van most egy elakadásod a cégedben, akkor ez nagy valószínűséggel azért van, mert neked itt a fejedben van valamilyen gondolkodásmódbéli, vagy tudásbéli elakadás és hiányosság. És ahhoz, hogy a céged a következő szintre tudjon lépni, ahhoz neked kell valamit megtanulni, vagy valamiben megváltozni.

És a második gondolata Balogh Petyának pedig az volt, hogy a minőség ismérve egy cég esetében a tanulás hajlandósága.

Ez is baromi erős gondolat. Gondolj bele, hogy hány olyan cég van, aki úgy áll hozzá a változáshoz, a tanuláshoz, hogy jól van az úgy, hát öt éve úgy csináljuk meg, mindenki más is úgy csinálja, miért változtassunk rajta.

Ehhez képest azok, akik magukévá teszik ezt a gondolatmenetet, hogy a minőség ismérve a tanulás hajlandósága, azok sokkal-sokkal előrébb lesznek majd, mert ők hajlandóak lesznek kérdezni és segítséget kérni, amivel jóval rövidebbé lehet tenni majd az utat.

Na de vajon mi az oka annak, hogy nem mersz esetlegesen kérdezni, vagy segítséget kérni. Néhány nappal ezelőtt volt szerencsénk Pál Ferit köszönteni egy céges rendezvényünkön.

És itt mesélt Pál Feri arról, hogy nagyon sokan gyerekkorunkban hiány motiválttá válunk. A szülői neveltetésünkből fakadóan lehet, hogy amiatt, mert folyamatosan többet vártak el tőlünk. Lehet, hogy amiatt, mert nem tartott minket elég jónak valamelyik szülőnk.

Lehet, hogy azért, mert nem kaptunk igazándiból dicséretes elismerést semmiért sem, amit az életünkben elértünk. Mindig azt mondták talán a szüleink, hogy jó, igen, de majd akkor ha, majd akkor ha, majd akkor ha akkor majd jó leszel, akkor majd elég jó leszel, akkor majd egyébként szeretetre méltó leszel majd.

Nagyon sokunknál bizony ezek a dinamikák, ezek a minták futottak le, és ez okozhatja azt, hogy nem érezzük magunkat elég jónak ahhoz, hogy kérdezni vagy éppen segítséget kérni képesek legyünk. És Pál Feri azt mondja, hogy ezzel szemben sokkal inkább érdemes növekedés orientált motivációkat találni maguknak.

Nekem itt nagyon tetszik Stu McLarennek egy gondolata, amit szintén több évvel ezelőtt az egyik online kurzusában hallottam tőle.

Ő az, aki azt mondta, hogy két lehetőség van vállalkozóként az életedben. Vagy tanulsz, vagy nyersz.

Nincs olyan, hogy kudarc. Ugyanis a kudarc az a sikernek az előző lépcsőfoka. És hogyha kellő ideig hajlandó vagy kérdezni, segítséget kérni, akkor előbb vagy utóbb a tanulásból győzelem lesz. És szerintem ez az, amit érdemes vállalkozóként átfordítani a gondolkodásunkban, hogy végre le tudjuk vetkőzni ezt a hülye hiány motivációt, meg az összes többi dolgot, amit cipelünk keresztként az életünkben, és el tudjunk kezdeni növekedésorientálttá válni a motivációk szempontjából.

Aztán ezen kívül mi lehet az oka annak, hogy nem mersz esetlegesen kérdezni vagy éppen segítséget kérni. Van egy alapelv, amit a cégen belül, az ügyfeleink felé, illetve a csapatom felé is kommunikálni szoktam.

Ez úgy szól, hogy nincsen rossz kérdés, csak bunkó válaszadó.

És nagyon sok cégvezetőn látom azt, hogy akár egy korábbi vezetőjük, vagy valamelyik szülőjük ne adj isten, vagy valamelyik korábbi kollégájuk, akikkel egy cégnél közösen dolgoztak, az bizony nagyon csúnyán leteremtette őket a kérdéseik kapcsán. És ezért letörték bennük azt a szabadságot, azt az élményt, azt az örömöt, amit a kérdezés, illetve a segítségkérés nyújthat.

Úgyhogy mi éppen ezért kommunikáljuk csapaton belül, hogy nincsen hülye kérdés, csak faragatlan válaszadó. És szerintem ezt neked is érdemes megfontolni és betenni a szívedbe. Nyugodtan kérdezz, és ha nem olyan minőségű, nem olyan emberi választ kapsz rá, amit elfogadhatónak tartanál, akkor nyugi, ez nem rólad szól valójában.

És az utolsó gondolat, amit felírtam, ami szerintem segíthet abban, hogy ezt a gátat a segítségkérés, illetve a kérdezés kapcsán le tud vetkőzni, az az, hogy hidd el, az emberek imádnak segíteni. És tudod, hogy miért? Azért, mert azok az emberek, akik már valamiben többet értek el, mint te, akik már egy kicsit előrébb járnak, az ő döntő többségük, 80-90 százalékuk az úgy jutott el oda, ahova eljutott, hogy valaki más lerövidítette neki az utat.

És ezért megvan benne már az az élmény, az az alázat, az az emberi segíteni akarás, hogy visszaadjon neked. Na persze tudom, hogy ettől még ugyanolyan félelmetes odamenni valakihez és megkérdezni, hogy Figyi, te ezt hogy látod? Te ezt hogyan csinálnád? Ez most a gondom, segíts kérlek.

De hidd el, ha odamész, akkor tízből hét-nyolc ember segíteni fog neked.

A maradék egy az meg lehet, hogy éppen tényleg nem ér rá, a maradék egy meg mondjuk a faragatlan válaszadó kategóriába fog esni. De a döntő többség az jó fej, és segíteni fog neked, mert ő is ugyanígy jutott el oda, ahol most tart, és ezért örömmel fog majd visszaadni.

Egyébként Pál Feri arról is mesélt ebben az előadásában, ahol néhány napja volt szerencsénk őt hallgatni, hogy az emberi boldogság összetevők közül az egyik legjelentősebb az, amikor valaki másnak segíthetsz. Úgyhogy hidd el, örömmel várni fogják a kérdéseidet és örömmel fognak más emberek segíteni majd számodra.

Ha most eddig ezt már megértetted és egyetértesz velem, akkor az utolsó logikus kérdésed az az lehet talán, hogy hol tudsz ilyen közösségekhez csatlakozni. Nos, ilyen például nálunk a Do! marketing Klub, ahol egyébként minden hónapban tudsz a kérdező alkalmakon részt venni, és tőlem, illetve a csapattársaimtól kérdezni.

Van egy Facebook csoport is, ahol tőlem már nem tudsz kérdezni, de a csapattársaimtól igen.

A klubon belül ez a két lehetőség is segítséget nyújt neked.

Aztán jöhetsz tovább mondjuk az UVF nevű programunkra, és az UVF nevű programunknak a segítségével még többet fogunk tudni élőben találkozni. Ott már vannak közös ügyfélvacsorák, vannak élő képzési napok és egy brutál jó közösség. Egy olyan közösség, aki éveket fog tudni lefaragni abból az útból, amit neked szükséges bejárni.

És aztán ott van a leghaladóbb képzési programunk, a Belső Kör is, ahol már alapból sikeres vállalkozók vannak, hatalmasnak kiterjedt kapcsolati hálóval, illetve tapasztalattal a hátuk mögött.

Úgyhogy, ha valamelyik érdekes lehet számodra, akkor menj föl a weboldalunkra, és megtalálod mindegyiknek a részleteit a menüpontjaink között.

Köszönöm, hogy megnézted, vagy meghallgattad most ezt a DO!ma Show Podcast adást. Én nagyon élveztem, mert igazi öröm volt számomra átadni ezeket az alapértékeket, illetve gondolatokat, amiket mi vallunk itt a saját cégünkben, és ami mentén élem az életemet. Kösz, hogy itt voltál.

Nyom egy lájkot, hogyha valami olyan felületen nézed, ahol lehet lájkolni, értékelj minket, hogyha különböző podcast csatornákon hallgatsz minket, és várunk téged a következő adásban is sok szeretettel. Helló, sziasztok, legyen csodás napotok!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!