DO!ma Show #11 – Milyen szoftvert használunk a marketinges feladatok menedzseléséhez? (És mitől hatékony a módszerünk?)

Milyen szoftvert használunk a marketinges feladatok menedzseléséhez (És mitől hatékony a módszerünk)
Nemrég kérdezte az egyik résztvevő az Új Vevők Futószalagon programunkban, hogy milyen projektmenedzsment szoftvert használunk. Jó a kérdés, szeretem az általunk használt szoftvert, ezért örömmel ajánlottam neki a mi megoldásunkat.
Olvasási idő: 5 perc

Ezek az infók a Te fejedben még talán egész jól el is raktározódnak, azonban valószínűleg Te is érzed, hogy ez nem elég. Feltéve, hogy nem akarsz mindig nyakig “marketinges lenni” és minden percedet a marketinggépház gyomrában tölteni. 🙂

Azonban utána újra és újra eszembe jutott a téma és arra jutottam, hogy valójában nem is a szoftver az igazi lényeg. Sokkal inkább az a gondolkodásmód, ahogyan a feladataink menedzseléséről gondolkodunk.

Így a mostani podcast adásban mesélek a szoftverről is, de ami talán még fontosabb, arról a hozzáállásról is, amit mi folyamatközpontú szemléletnek nevezünk. Ugyanis szerintünk ettől működünk mi hatékonyan és ezt lenne érdemes leginkább elsajátítani minden cégnek.

Jó hallgatást kívánunk!

A videót itt tudod megnézni:

Részletes tartalom, hogy bele tudj hallgatni a számodra legérdekesebb részekbe:

0:00 – Bevezető, miről lesz szó a mai adásban

1:06 – Bemutatjuk a Monday nevű szoftver használatát a saját rendszerünkön keresztül

5:55 – Hogyan válhat igazán hatékonnyá a projektmenedzsment – személyes tapasztalatokat osztunk meg

8:11 – Záró gondolatok

Itt tudod meghallgatni a hanganyagot:

Spotify-on is meg tudod hallgatni az epizódot:

Apple Podcasten itt tudod meghallgatni:

Ha pedig olvasni szeretnéd az adás tartalmát, itt teheted meg:

Zsolt, ti mégis milyen projektmenedzsment szoftvert használtok, és hogyan menedzselitek a különböző feladatokat, amikor mondjuk valamilyen kampányban benne vagytok?

Ez a kérdés pár nappal ezelőtt érkezett az Új Vevők Futószalagon megvalósító programunknak a WhatsApp csoportjában. És arra gondoltam, hogy egy tök izgalmas téma ahhoz is, hogy egy következő DO!ma Show adást készítsünk ebben.

Úgyhogy sziasztok, Domán Zsolt vagyok a DO! marketing alapítója, és a DO!ma Show Podcastnek a házigazdája.

Ebben a részben most arról fogok majd mesélni, hogy milyen szoftvert használunk a különböző feladatainknak a menedzselésére. Meg is fogom mutatni, hogyha videón keresztül nézed a Youtube csatornánkon, illetve egy kicsit arról is mesélni fogok majd, hogy mi az a hozzáállásbéli dolog, ami miatt igazán könnyű szerintem a feladatainkat menedzselni.

Ugyanis nem csak a szoftveren múlik, sőt, azt gondolom, hogy a lényeg valójában nem a szoftveren múlik.

Nézzük is akkor azt először, hogy pontosan a szoftver micsoda, mert nagyon-nagyon-nagyon sokan egyébként ezt kérdezik tőlem.

Mi a Monday nevezetű szoftvert használjuk, Monday.com néven, pontosabban monday.com weboldal címen eléred őket. Így néz ki, és az egésznek a logikája tulajdonképpen a következő nálunk. Itt bal oldalt látod azokat a különböző projekteket, projekttáblákat a Mondaynak a kifejezéseit használva, amelyeken belül utána feladatcsoportok vannak, és a feladatcsoportokon belül pedig feladatok, és adott esetben a feladatok alatt alfeladatok, hogyha szeretnénk még így tovább bontani a dolgokat.

Nálunk az a logika, hogy az minősül egy külön projekttáblának, amiből bevételünk van. Ez nagyon-nagyon-nagyon fontos, ugyanis mivel mindössze négy szolgáltatásunk van, ezért tulajdonképpen négy ilyen fő projekttáblánk van a Mondayn belül, és ezen felül még mindenkinek van egy személyes teendő listája, tehát tulajdonképpen összesen nyolc ilyen projekt táblát használunk mi a Monday-ben.

És ezen belül pedig minden egyes dolog, amit csinálunk a cégünkben, az mindenképpen valamelyik bevételtermelő szolgáltatásunkhoz kapcsolódik, tehát egy új feladatcsoportot hozunk neki létre, és az alá visszük fel a feladatokat.

Például, mondjuk a vevőszerző konferencia, amit most március 31-én csináltunk, ez egy online, ingyenes rendezvényünk volt. Az az UVF megvalósító programunkat adta el, tehát az UVFS projekttáblán belül egy új feladatcsoportot létrehoztunk neki.

Úgyhogy ez az alaplogika, neked is azt javaslom, hogy így járj el, hogy az legyen a fő rendezési elv, hogy hányféle bevételt termelő szolgáltatásod vagy adott esetben terméked van. És akkor nem lesz ilyen rohadt sok projekttáblád, ami már nagyon átláthatatlanná tenné majd az életedet.

A szoftveren belül, a Monday-en belül egyébként, ahogy látod is, vannak feladatcsoportok, feladatok, azon belül alfeladatok, hogyha szeretnéd, mindegyikhez tudsz hozzászólásokat fűzni,

tehát a csapattal interaktálni tudtok az adott témában, lehet jegyzeteket készíteni, lehet felelőst hozzáadni, státuszt megjelölni, illetve határidőt szabni az adott feladatnak.

Ezek az alapfunkciók, ezen felül még egy csomó-csomó, nagyon durva, haladó Hardcore dolga van a Monday-nek, tehát elképesztő sok mindenre tudod használni, több különböző funkciója is van, amikről az az igazság, hogy azt sem tudom, hogy mit jelentenek, de hogyha nagyon mélyen bele akarsz menni a projektmenedzsmentbe, akkor azt gondolom, hogy egész biztos, hogy erre képes lesz majd a Monday, és nem fog korlátot állítani a cégednek a fejlődésére.

Mi csak így az alapfunkcióit használjuk, és az a jó benne, hogy bár sokkal többet tud, de nem kell zseninek lenned ahhoz, hogy az alapfunkciókat használd benne.

Én ezt bevallom őszintén, nagyon imádom.

Aztán ami még jó a Monday-ban, az az, hogy nagyon barátságos az árazása. És ez pedig abból fakad, hogy ha te is azt a logikát követed, amit mi is követünk a cégünkben, hogy mindösszesen kb. 8 darab ilyen projekt táblánk van, mert négy darab bevételi forrásunk van, és azon belül kb. 3-4 fős csapatunk van. Ezért összesen nyolc ilyen projekttáblát kell létrehoznunk.

És nagyon fontos, hogy nem szükséges valójában mind a négy-öt fős csapatunknak egy külön előfizetést megvásárolni, hanem elég egyetlen egy előfizetést vennünk, és utána vendégként meg tudom hívni a többi csapattársamat. És gyakorlatilag egy teljes körű fiókjuk van, azzal az egy kivétellel, hogy nem tudnak új projekttáblákat létrehozni. Azt csak a fizetős fiókok tudnak a mi Monday account-unkon, Monday fiókunkon belül.

De mivel ugye fixek a projekttábláink, ezért nincs is szükség arra gyakorlatilag, hogy a kollégáimnak is fizetős fiókja legyen. Úgyhogy azt hiszem, talán húsz vagy harminc, vagy max negyven dollárt fizetünk havonta a Mondynak a használatáért, és egy vagy kettő fizetős fiókunk van, már nem is emlékszem pontosan.

És minden külsős alvállalkozót, meg egyéb csapattársakat azt ilyen ingyenes vendégfiókkal meghívunk, és hibátlanul, tökéletesen működünk együtt.

Nem tudom, hogy ez meddig lesz így, nekem fura, őszintén szólva, hogy a Monday erre lehetőséget biztosít, de ameddig ez így van, addig örüljünk neki és éljünk a lehetőséggel.

És akkor, ami a lényege szerintem a projektmenedzsmentnek, az valójában egy hozzáállásbéli kérdés.

És a mi csapatunkban szerintem azért működik hatékonyan, és azért megy jól a feladatoknak a menedzselése, mert mindig le van írva az, hogy melyek az ismétlődő, visszatérő feladatok, és a kollégáimnak csak egy folyamatleírásból fel kell vinnie ebbe a projektmenedzsment szoftverbe a lehetséges feladatokat.

Tehát nem a szoftver az igazán király, bár nagyon szeretjük a Monday-t, hanem sokkal inkább az egyéb rendszerek és gondolkodásmód, amit a cégen belül meghonosítottunk.

Példának okáért, hogyha mondjuk egy kampányt hozunk létre, akkor van egy kampányolás folyamatleírásunk. És ebbe a kampányolás folyamatleírásba le van írva az, hogy mit kell megtervezni egy-egy kampányban.

Először az ütemtervet, utána az üzleti megtérülést, utána elkezdjük felvinni az összes többi feladatot a projektmenedzsment szoftverbe, és aztán utána legyen kész a termék, legyen meg az ajánlat, a kommunikációs terv, a vállalkozó partnerekkel vegyük fel a kapcsolatot, menedzseljük őket. Affiliate partnerek, legyen meg a szélszolgálat, legyenek meg a Facebook hirdetések, megrendelési rendszer, és így tovább, és így tovább.

Ezt a listát még lehetne folytatni, azt hiszem, húsz pontja van egyébként ennek a listának.

És azért működünk szerintem hatékonyan, mert mindenre a cégen belül ilyen folyamatleírásokat készítünk.

Minden, amit egy évben egyszer vagy kétszernél gyakrabban csinálunk, tehát egy vagy két alkalomnál többször újra és újra el kell végezni a feladatot, ahhoz van egy folyamatleírásunk.

És ettől válik igazán hatékonnyá a projektmenedzsment, mert nem az én fejemben kell kiosztani mindenkinek egyesével a feladatokat, hanem van egy központi doksi, azt megnyitják, amikor valamilyen új ötletünk, marketing kampányunk van, felviszik önmaguk, a csapattársaim a Monday-ba feladatokat, és nekem már csak a kérdéses pontoknál szükséges bevonódnom maximum.

Úgyhogy szerintem ez az igazi kulcs, és ez az igazi lényege annak, hogy a projektmenedzsment tényleg jó legyen egy cégen belül.

Remélem hasznos volt ez a rövid kis videó, hogyha igen, akkor megköszönöm, hogyha nyomsz egy lájkot, vagy feliratkozol a Youtube csatornánkra, esetleg értékelsz minket a különböző podcast alkalmazásokban és esetleg ott is feliratkozol és követőnkké válsz.

Köszönöm szépen, hogy megnézted vagy meghallgattad ezt az adást, hajrá és eredményes projektmenedzsmentet, illetve folyamatleírás készítést kívánok számodra, számotokra. Sziasztok!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!