4 kulisszatitok Pongor-Juhász Attila legújabb 1 Ft-os könyv kampányából

Klub anyagok cover képei (az összes) (1)
Pár hete előrendelhető Pongor-Juhász Attila és csapata két legújabb könyve, egy újabb 1 Ft-os kampányban. Sikerült rábeszélnem a PJA csapatot, hogy megoszthassak nyilvánosan 4 db kulisszatitkot a bevezetési kampányuk kapcsán, gyere és tanuljunk tőlük közösen!
Olvasási idő: 5 perc

Ebben a cikkben a “A marketing Nem ördögtől való” és a “Gazdag marketingesek tudástára” című könyvek bevezetési kampányáról lesz szó, egész pontosan 4 db kulisszatitkot fogok veled megosztani.

A négy darab háttérinfóban az a jó, hogy 3-at még akkor is fogsz tudni használni, ha esetleg nem könyvet értékesítesz, szóval mindenképp érdemes elolvasnod a cikket.

Csapjunk bele!

(Fontos infó: a bevezetési kampány első hetének a statisztikái és számai alapján készült ez a cikk. Tehát azóta már valószínűleg még több könyvet adtak el Attiláék, ha követed a nyilvános kommunikációjukat, valószínűleg látni fogod majd.)

1. A 18%-on konvertáló értékesítési oldal (988 db megrendelés az első héten)

Ide kattintva Te is megnézheted azt az oldalt, amit Attiláék összeraktak a könyvek értékesítésére.

A megosztott statisztikák szerint az első héten 100 látogatóból 18 vásárolt, így csaptak le összesen 988-an a könyvekre.

Az értékesítési oldalon számomra leginkább két dolog tetszik:

  • könnyen és gyorsan meg lehet érteni az ajánlatot, nincs túlbonyolítva, minden fontos infó kint van
  • a két lépéses megrendelési folyamat, erről külön is írtam egy következő pontot

2. 384-en félbehagyták a vásárlást, de sikerült 31%-ukból mégis vásárlót csinálni

Mivel az oldalon két lépéses megrendelési rendszert alkalmaztak Attiláék, ezért a fizetési információk megadása előtt megszerezték az emailes elérhetőséget az ügyfelektől.

Így kíváló lehetőség adódott arra, hogy a kosárelhagyókat újból el tudják érni emailben és emlékeztessék a félbehagyott vásárlásra.

A kiküldött emlékeztető emailek és remarketing hirdetések segítségével a kosárelhagyók 31%-át sikerült rávenni, hogy térjen vissza és fejezze be a vásárlást!

Nem tudom Te hogy vagy vele, de én legközelebb biztosan két lépéses megrendelési rendszert akarok csinálni…:) Már korábban is csináltunk még az Online Katapulttal, akkor az így nézett ki:

A konkrét email, amit Attiláék küldenek kosárelhagyóknak

Tárgymező: “Hoppá! Nem sikerült a könyv rendelés…”

3. Nettó 615.831 Ft profit* egy pipa segítségével

Ha követsz már engem egy ideje – még az Online Katapultos időszakból – akkor valószínűleg nem újdonság neked a pipálós upsell megoldása. Itthon elsők között kezdtük el használni és széles körben tanítani is, azóta pedig egészen népszerű kosárérték növelő megoldás lett belőle.

Hogy néz ki a pipálós upsell?

A megrendelő űrlap legvégén található egy plusz jelölőnégyzet, amit ha beikszel a megrendelő, egy további terméket is megvásárolt. (Több haladó ügyfelem is egymás után két ajánlatot is betesz egyébként.)

A jobb oldali képernyőmentésen látható, az “Igen, Attila, ezt is kérem!” felirat melletti ikszelési lehetőségről van szó.

Nem véletlenül emelkedik meredeken a pipálós upsell használata. Több szempontból is nagyon jó eszköz:

  1. Mindössze pár kattintással be tudod állítani, ha SalesAutopilotot használsz. (És más megrendelési rendszerekhez is lefejlesztetheted egyedileg, bár ez nem mindig egyszerű.) Ha SAPI-t használsz, akkor itt a tudásbázis bejegyzésük, ami alapján Te magad is be tudod állítani a technikai dolgokat.
  2. Nagyon jól konvertál, eddig nem hallottam olyan pipálós upsell ajánlatról, ami ne konvertált volna minimum 20%-ot és találkoztam már 70%-os vásárlási aránnyal is. (Tehát 100 vásárlóból akár 70 is kéri a kiegészítő ajánlatot.)
  3. Ha digitális anyagot kínálsz fel a vásárlóidnak, akkor szinte nem keletkezik többletköltséged, tehát a teljes összeg profitként jelenik meg a vállalkozásodban.

Attiláék pipálós upsellje 39,7%-on konvertál

Az első héten eladott 988 db könyv vásárló így nettó 615.831 Ft-tal többet hagyott Attiláéknál. Ez nem rossz egy pipából, ugye? 🙂

*Miért tettem csillagot a profit szó mellé? Azért, mert sok esetben a hirdetési költségek finanszírozására megy el ez az összeg, tehát végeredményében nem lesz belőle csokira költhető pénz. Ez legtöbbször teljesen hideg közönségek felé történő hirdetési kampány esetében alakul így, ekkor minden forintot érdemes visszaforgatni a hirdetésekbe. (És sokszor csak így lesz majd nullszaldós a folyamat.)

Ha viszont például a saját email listádra csinálsz egy kampányt és ott alkalmazod a pipálós upsellt, akkor akár ki is veheted majd a cégből ezt a pénzt profitként. Ekkor ugyanis nem társul jelentős hirdetési költség a vevőszerzés mellé, tehát valóban eredményt termel ez a megoldás.

4. 1.335 Ft-ba kerül egy db vásárlót megszerezni Facebook hirdetések segítségével

Elkértem Borbély Bencétől – a PJA csapat marketing igazgatójától – a legjobban teljesítő Facebook hirdetéseket is mintaként, alább megtalálod őket. A lenti hirdetések hideg közönségnek futtatva 1.335 Ft-ért hoznak egy vásárlót, ami nem rossz. (Főleg, hogy direkt hirdetésről beszélünk, tehát nincs előtte csali vagy hasonló.)

Így néztek ki a hirdetések, rákattintás után nagyobban is megnyílnak:

A fenti képeken nem látszódik tökéletesen a hirdetések szövege, ezért azokat külön képként is kimentettem számodra, ezekkel a szövegekkel futnak (jól látod, tényleg rövidek):

“Mi értelme van 1 Ft-ért adni egy könyvet?”

Nemrég a DO! marketing Klub előfizetők zárt Facebook csoportjában kérdezték tőlem a fenti kérdést.

Az 1 Ft plusz szállítási költséges könyv két célt tud jól szolgálni, ezek közül is inkább az utóbbit:

1) Meglévő listán sok vásárlást lehet vele generálni

…mert az ügyfelek, követők szeretnek, ismernek, bíznak benned. Ezen nem keresel szinte semmit, viszont cserébe lehetőséged van az azonnali upsell ajánlaton profitot csinálni.

Például Pongor-Juhász Attilának is van ajánlata a könyv után, de nem fogom lelőni a poént. 🙂 Ha kíváncsi vagy hogyan keres pénzt a könyvön Attila, akkor vedd meg és nézd meg magadnak.

2) Egy folyamatos első vásárló gyártó eszköz lehet

Kvázi ingyen építheti a listádat, aminek az az értelme, hogy legközelebb az email listás kampányod több pénzt hoz be, hisz nagyobb lett a listád, többen vásárolnak róla.

Anno az Online Katapulttal havi 100-150 db 1 Ft + szállítási költséges könyvet adtunk el, még a zöld könyvből.

Az azután lévő ajánlat 7 nap ingyenes próba volt az előfizetéses rendszerhez, ezt a könyv vásárlók kb. fele kérte. Majd az ingyenes próba igénylők kb. 40%-a fizetős ügyfél maradt. (Azt nem tudom pontosan, meddig.) Az egész folyamat kb. 90 nap alatt nullszaldós lett az előfizetés miatt.

Tehát ingyen épül a lista, évi 1500 vevővel. 🙂 Ez nagyon-nagyon nagy előny lehetőség a vállalkozásod számára! (Természetesen B2C piacokon ennél még nagyobb számokban is lehet gondolkodni, hiszen a hazai marketingorientált vállalkozók létszáma elég picike.)

Neked is javaslom tehát, hogy bátran írj könyvet! És ne félj akár 1 Ft-ért adni, próbáld ki, hogy így jobban veszik-e. Ha igen, akkor tartsd meg így. Ha nem, akkor emeld fel az árát rendes könyv árra és szerezz úgy első vásárlókat!

Sok sikert a könyved megírásához és értékesítéséhez is. 😉

Szerezd be Te is PJA legújabb könyveit

Jó szívvel ajánlom neked magát a két könyvet is, a lenti képre kattintva tudod őket beszerezni. Mivel csak 1 Ft + szállítási költségbe (1.990 Ft) kerülnek, szerintem ezért a pénzért már csak a folyamatot is érdemes megnézned, kipróbálnod. 🙂

A könyvek már csak augusztus 29-ig érhetőek el az előrendelési kampányban, rendeld meg őket most!

TIPP: én a helyedben levideóznám az egész vásárlást, de minimum lementeném az oldalakat menet közben. Az ilyen jól teljesítő kampányokból lehet a legtöbbet tanulni, én szóltam!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!