Ha nem figyelsz oda a részletekre, csak égeted a pénzt, ha viszont ügyesen használod ki a hirdetési rendszer legapróbb finomságait is, akkor tapasztalni fogod a hirdetéseid hatékonyságának növekedését.
Ebben a cikkben pontosan ilyen tippeket fogok mutatni neked, amelyekkel egyben akár a költségeket is csökkentheted.
Vágjunk is bele!
Az első hatékonyságnövelő tipp: hagyd az algoritmusra a hirdetések elhelyezését!
Ha szeretnéd csökkenteni a hirdetéseid költségét, érdemes a kampány létrehozásakor Automatikus elhelyezéseket választanod.
Ezzel az algoritmusra bízod, hogy találja meg számodra a legköltséghatékonyabb megjelenítési lehetőségeket. Azokat a felületeket fogja előnyben részesíteni, ahol jó eredményekkel jelennek meg a hirdetéseid, olcsóbbak és eremdényesebbek.
Számtalan felület közül válogat, egyszerre jeleníti meg a hirdetéseid a Facebook különböző felületein – például a Marketplace hirdetései között vagy a videókban, ugyanakkor lehetőséget kapsz az Instagramon is megjelenni. Ezzel az opcióval nem kell külön hirdetési kampányt indítanod az Instagramra, oda is automatikusan kikerülnek a hirdetéseid.
Hol tudod beállítani az Automatikus elhelyezéseket?
Ezt a lehetőséget a kampány létrehozásakor a Hirdetéssorozat szintjén tudod beállítani:
Ha új kampányt indítasz, mindenképp ezzel érdemes kezdened. Később, ha magabiztosan tudod, melyik felületen éred el a legjobb eredményeket, már manuálisan is választhatsz a lehetőségek közül.
A második hatékonyságnövelő tipp: alakítsd a hirdetésed megjelenését!
Már tudod, hogy számtalan felületen kapsz megjelenési lehetőséget, de ezek eltérő formátumúak.
Tudtad, hogy testreszabhatod, hogyan jelenjen meg a hirdetésed a különböző felületeken?
Néhány kattintással elérheted, hogy a hirdetéshez feltöltött képet a formátumhoz igazítsd.
Hol találod ezt a beállítást?
A hirdetések szerkesztésénél a feltöltött kép alatt látni fogsz egy Elhelyezés kiválasztása testreszabáshoz lehetőséget:
Ha ezt lenyitod, meg fog jelenni az összes elhelyezés, ahol a hirdetésed meg tud jelenni:
Ezt követően nincs más dolgod, mint rákattintani arra az elhelyezésre, amit szeretnél beállítani. Megjelenik a szerkesztőablak, amiben a kép megjelenését és a szöveget is testreszabhatod:
Miért olyan hasznos ez a lehetőség?
Mert korántsem biztos, hogy az a kép és szöveg, amit a Facebook asztali vagy mobilos hírfolyamhoz beállítottál, jól mutat és vonzó a többi felületen is. Ezzel viszont elérheted, hogy mindig pontosan az jelenjen meg a felhasználónak, amit te szeretnél láttatni.
1 tipp: érdemes négyzetes képet feltöltened, mivel a leggyakrabban használt és legjobban működő felületen, mint a mobil hírfolyam vagy az Instagram ez a legoptimálisabb.
A harmadik hatékonyságnövelő tipp: használd ki a dinamikus kreatív tartalom adta lehetőségeket!
Előfordult már veled, hogy 2-3 különböző főcím ötleted is jött, de nem tudtad eldönteni, hogy melyik lenne a legjobb választás?
Ha több ötleted is jön, de nem tudsz választani az érvek, előnyök közül, akkor segítségül hívhatod a Dinamikus kreatív tartalom lehetőséget.
Mi a Dinamikus kreatív tartalom és hogyan használhatod?
A Dinamikus kreatív tartalom bekapcsolását a Hirdetéssorozat szintjén tudod megtenni:
Mire jó ez az opció?
Ahogy a Másik lehetőség megadása gombra viszed az egered, megmutatja, hogy miért érdemes használnod.
Egyetlen hirdetésen belül akár 5 különböző szöveget, címet és leírást jeleníthetsz meg. Ezzel új hirdetések és extra költségek nélkül keresheted a legjobban működő kombinációkat, ami nagyon jó hír.
Viszont figyelned kell egy fontos dologra: olyan kombinációkat kell létrehoznod, amik egymással is működnek!
Ha még soha nem használtad ezt a lehetőséget, nem érdemes mindenből azonnal 5 új variációt megadnod, de nyugodtan kezdhetsz 2 új címmel, vagy 2 új szöveggel:
Hogyan tudod később megnézni a pontos eredményeket?
A hirdetéskezelőben a jobb oldali Bontás menüpont alatt találod azt a lehetőséget, amire kattintva kiválaszthatod, mely elemek adatait szeretnéd összevetni:
Ezeket az adatokat pedig felhasználhatod a többi hirdetésed finomítására is, hiszen ha egyértelműen jobban működő címet találsz ezzel az eszközzel, akkor azt új hirdetések létrehozásakor kamatoztathatod.
Összefoglalás
Ahogy láthatod, ez a 3 lépés jól beilleszthető egy új hirdetési kampány létrehozásának megszokott folyamatába. Csak pár apró változtatást kell megtenned a folyamatban, mégis sokkal eredményesebbek lehetnek a hirdetéseid!
Próbáld ki az Automatikus elhelyezéseket, a megjelenések testreszabását és a dinamikus kreatív tartalmakat is!
Még egy tippet szeretnék adni a cikk végére: ha lehetőséget kapsz arra, hogy konzultálj valakivel a hirdetéseidről, ragadd meg az alkalmat! Erről a lehetőségről itt írtam, nem kell tartanod tőle!
Ha pedig bárhol elakadsz, ne felejtsd el, hogy kérhetsz segítséget a Facebook ügyfélszolgálatától chaten keresztül, de hozzám is fordulhatsz a kérdéseiddel!