Hogyan spórolhatsz időt és növelheted az ügyfélélményt egy jól megválasztott marketing automatizációs szoftverrel?

ügyfélélmény
Igen, mindkettő lehetséges egy jól átgondolt választással, sőt még ennél is több előnye van annak, ha okosan választod ki azt a szoftvert, ami a céged fejlődését támogatja. Ebben a cikkben 5 olyan területet fogok bemutatni neked, ahol óriási segítséget kapsz egy igazán jó marketing automatizációs szoftvertől.
Olvasási idő: 9 perc

Mi lesz ez az 5 terület?

  1. Kapcsolattartás az ügyfelekkel / követőkkel
  2. Bevételnövelés
  3. Időspórolás
  4. Termékek/szolgáltatások értékesítése
  5. Ügyfélélmény növelése

Ezt a listát végignézve fogadok, mindegyikben jól jönne a segítség, de elsőre talán nem is gondolnád, mekkora jelentősége van a céged fejlődése szempontjából annak, hogy a megfelelő szoftvert választod-e.

Miért olyan fontos a jó szoftver kiválasztása?

Röviden azért, mert egy jó választással rengeteg időt és későbbi bosszúságot spórolhatsz meg magadnak.

Ugyanakkor jól választani nagyon nehéz, két szempontból is.

Először is, amikor azt mérlegeled, mire van szükséged, szinte biztos, hogy kimarad egy-egy szempont. Még ha körültekintően össze is gyűjtöd, mit vársz a leendő szoftveredtől, a céged folyamatos fejlődése biztosan hoz majd olyan új elvárásokat is, amikre kezdetben nem is gondoltál volna.

Most talán még nem érzed ennek a súlyát, de sokkal könnyebb rögtön olyan szoftvert választani, ami a céged fejlődésével fellépő összes új igénynek meg tud felelni, mint választani egy hírlevélküldőt, egy külön megrendelő űrlap megoldást, egy önálló programot a bankkártyás fizetésre, és később a már felépített rendszeredet teljesen átalakítani egy másik szoftverre.

A másik szempont, ami miatt nehéz a döntés, hogy azt látom, nincsenek kapaszkodók a választáshoz, így többségében az ár alapján próbáltok meg dönteni. Ez viszont nem jó út.

Rendkívül kellemetlen helyzetbe kerülhetsz, amikor azzal szembesülsz, hogy a vállalkozásod azért nem képes tovább fejlődni, mert a szoftvered nem támogat valamilyen funkciót.

Így annak érdekében, hogy te már a kezdetektől jó döntést hozz, megmutatom, miben tud segíteni neked egy teljes értékű marketing automatizációs szoftver.

Ezen az 5 területen könnyíti meg az életed egy marketing automatizációs szoftver

Még mielőtt rátérünk az 5 konkrét területre, egy fontos kiegészítéssel kezdünk.

A sokatok által ismert hírlevélküldő szoftver önmagában még nem marketing automatizációs szoftver. Ugyanakkor egy jó automatizációs szoftver mindent tud, amit egy hírlevélküldővel meg tudsz tenni. Viszont ennél sokkal többet nyújt, ahogy az a következő 5 pontban világossá válik számodra.

Lássuk az 5 területet sorban:

1. A jó szoftver megkönnyíti a kommunikációt

Sőt, a kommunikáción belül az online és az offline kommunikációt is megkönnyítheti, azaz akár a profi hírlevélküldést, akár a hagyományos postai levélküldést is segítheti.

A) Hírlevelek küldése

A marketing automatizációs szoftvered magában foglalja a hírlevélküldést.

Az elmúlt években, ahogy az online marketing és a technológia fejlődött, a hírlevélküldők funkciói megjelentek a marketing automatizációs rendszerekben is.

Sőt, ma már gyakorlatilag a hírlevélküldők elavultak. Elmondhatjuk, hogy kizárólag hírlevélküldésért bármilyen szoftvert fizetni valószínűleg nem éri meg neked.

Ma már a hírlevélküldés egy rendkívül alap funkció, amit minden normális marketing automatizációs rendszer képes elvégezni. Ez egyetlen funkcióvá zsugorodott a marketing automatizációs szoftvereken belül.

Ráadásul mivel az automatizációs rendszered tárolja az ügyfeleid adatait, vásárlásait, és szinte bármit, amit szeretnél, a hírlevélküldésed is sokkal magasabb szintre emelkedhet.

Nézzük, mit kell tudnia a szoftverednek a hírlevélküldéssel kapcsolatosan:

1. Hírlevél küldése előre meghatározott időpontban

Ha például 2019. szeptember 2-án pontban 13:10-kor szeretnéd kiküldeni a leveled, akkor a választott szoftvernek képesnek kell lennie “időzíteni” a leveleket, hogy bármikor előre beállítva tudj e-mailt küldeni.

Ez nagy segítség lesz akár egyetlen levél, akár egy egész levélsorozat küldésekor, hiszen nem kell mindig pontosan akkor gépnél lenned, amikor a leveled küldenéd. Elég, ha előkészíted és időzíted.

Ez a legalapvetőbb hírlevélküldési funkció.

2. Különböző csoportok, szegmensek számára küldött levelek

Ha jól akarod művelni az e-mail marketinget, akkor elengedhetetlen, hogy be tudd állítani, kinek akarod küldeni a levelet. Ha például értékesítési céllal küldesz levelet, értelemszerűen ki akarod zárni azokat, akik az adott terméket már megvásárolták.

De az is lehetséges, hogy különböző témák szerint választod szét a feliratkozóidat, és ez alapján kommunikálnál velük.

Ezért úgynevezett szegmenseket, csoportokat kell tudnod létrehozni, akiket beállíthatsz címzettnek, vagy kizárhatsz bizonyos levelekből.

Ez még mindig egy nagyon alap funkció, de néhány szoftver már itt elvérzik. Ezért a döntésnél figyelned kell arra, hogy az általad választott rendszerben be tudd állítani, hogy kik kapják meg az adott levelet.

Minél több szempont alapján tudsz csoportokat létrehozni, annál jobb. Többségében ezek a szempontok:

  • vásárlások
  • e-mail megnyitások
  • feliratkozások

3. Automata levélsorozatok

A hírlevelek küldésében előbb-utóbb az az igény is felmerül majd, hogy a feliratkozók automatán kapjanak meg egy-egy levélsorozatot, például egy bemutatkozó sorozatot vagy egy vásárlást segítő levélsorozatot.

Ezek a levélsorozatok az úgynevezett “relatív időzítést” használják, vagyis egy változó dátumhoz igazítják a kiküldés időpontját. A levelet minden feliratkozó a saját ütemében kapja meg, nem pedig egyszerre.

A jobb szoftverekben nemcsak a feliratkozás időpontjához, de bármilyen más dátumhoz viszonyítva is tudsz levelet küldeni. Például ha olyan termékeket értékesítesz, amiket bizonyos időközönként újra kell vásárolni – tipikusan ilyenek például a vitamin vagy az állateledelek -, akkor beállíthatod, hogy a vásárlást követően akkor kapjon ismét e-mailt a vásárlód, amikor a vásárolt termék kifogyóban van.

4. A/B tesztek futtatása

Az A/B tesztek lényege, hogy fel tudd mérni, melyik változat teljesít jobban, legyen szó akár egy tárgymezőről, akár egy komplett levélről, vagy a lezárásról és a cselekvésre felszólításról.

A jó szoftverekben ezt könnyedén be tudod állítani, és automatikusan kiértékeli a verziókat.

Ezzel nem csupán egy-egy levelet, de komplett levélsorozatokat is tesztelhetsz. Ez egy igen hasznos funkció, nem ritka a 20-30%-os megnyitási arány különbség sem két levél esetén. Ha tesztelsz, tudni fogod, melyik változat a nyerő, és később csak azt kell kiküldened.

Most, hogy átvettük a hírlevelezést, nézzük meg azt is, hogy miben segít egy profi szoftver, ha hagyományos postai levelekről beszélünk.

B) Postai levelek küldése

Tudj róla: a lenti SalesAutopilot link egy ajánlói link. Ami azt jelenti, hogy ha rákattintasz és utána regisztrálsz a szoftverre, én ajánlói jutalékot kapok érte. Ezzel segíted finanszírozni a munkámat, miközben neked semmivel sem kerül többe a szoftver használata. Ha ezzel nem értesz egyet, akkor csak keress rá a Google-ben, hogy “SalesAutopilot”, és meg fogod találni a szoftvert.

Ha olyan rendszert használsz, mint például a SalesAutopilot, akkor arra is van lehetőség, hogy postai levelet küldj anélkül, hogy elmennél a postára. Sőt…

Mivel a szoftveren belül a postai levélküldés is csak egy levélküldési folyamat, gyakorlatilag bármihez kapcsolva tudod időzíteni, pont mint egy e-mailt.

Ha tehát te azt szeretnéd, hogy a feliratkozó vagy vásárló a feliratkozását követő 18. napon kapjon egy papír alapú levelet a megadott címre, akkor ezt minden további nélkül tudod automatizálni.

Vagy ha számodra fontos, hogy az ügyfeleid postai levélként kapják meg a számlájukat, akkor ezt is meg tudod oldani.

Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy ki fogja feladni a leveleket?

A SalesAutopilot a Hibridlevél nevű szolgáltatást használja. A Hibridlevél pontosan ilyen automatizált levelek nyomtatásával és feladásával foglalkozik.

Neked tehát nincs más dolgod, mint megadni a levél tartalmát (ahogy egy email esetén is), megadni az időzítést (ami lehet fix vagy relatív is), és hátradőlve élvezni a rendszered kényelmét.

Ez jól hangzik, ugye?

Már láthatod, hogy a jól megválasztott szoftver segíthet mind az online, mint az offline kommunikációdban. De itt még közel sem állunk meg, hiszen – ahogy a cikk elején is olvashattad – a hírlevélküldés és a kommunikáció megkönnyítése csak egyetlen terület az 5 közül.

A kommunikációt már átvettük. Mi lesz a következő, amiben segíthet egy jó marketing automatizációs szoftver?

2. A jó szoftver segít növelni a bevételed

Ezzel kíváncsivá tettelek, ugye?

Hogyan segíthet egy szoftver a bevételed növelésében?

Például úgy, hogy a segítségével olyan fizetési lehetőségeket is biztosítani tudsz, aminek köszönhetően az ügyfél azonnal és kényelmesen fizethet neked.

Igen, a bankkártyás fizetésre gondolok.

A) Bankkártyás fizetés

Néhány évvel ezelőtt a bankkártyás fizetés sokak számára még ismeretlen volt, sokan tartottak is tőle. Ma már azonban szinte elvárás, hogy ezt a kényelmes fizetési formát biztosítsuk.

Azon felül, hogy kényelmes, számodra is rendkívül előnyös:

  1. Egyrészről a vásárló azonnal tud fizetni, tehát minimalizálod annak az esélyét, hogy később meggondolja magát, és mégsem utal.
  2. A másik, hogy megspórolod a beérkeztetést is, tehát valóban 100%-ig automatikus tud lenni a folyamatod.
  3. Végül pedig, az azonnali fizetés miatt még a vásárlás hevében tudod felkínálni az upsell lehetőséget vagy a nagyobb csomagra váltást.

Az upsell pedig egy kiváló lehetőség. Nézzük is bővebben.

B) Az upsell lehetősége

Upsellnek nevezzük azokat az értékesítéseket, amikor egy már megrendelt termék mellé akarsz még valami plusz dolgot eladni. Ilyen például, amikor veszel egy cipőt, és a fizetésnél megkérdezik, hogy cipőápolót kérsz-e hozzá.

Az online világban legalább kétféle upsell lehetőséget érdemes használnod:

1. lehetőség: a pipálós upsell

A pipálós upsell esetében még a megrendelés gomb előtt felkínálsz egy, a megrendelt termékhez kapcsolódó másik terméket, amit a vásárló egyetlen pipálással hozzáadhat a rendeléséhez, ezzel jelentősen növelve a kosárértéket.

Mennyivel növelheti ez a bevételed?

Akár az ÉVES ÁRBEVÉTELED 15-20%-át is be tudja hozni pluszban.

2. Klasszikus upsell

Ennél a megoldásnál a vásárlás utáni köszönőoldal lesz az a pont, ahol csavart viszel az értékesítésbe.

Ugyanis a hagyományos köszönőoldal helyett egy újabb ajánlat következik.

Az oldal tetején megköszönheted a rendelést, majd utána az oldalt arra használhatod, hogy egy rendkívül kedvező, újabb ajánlatot adj.

A klasszikus upsell ajánlathoz még egy extra érdekesség:

Ha például a SalesAutopilot rendszerét használod, akkor a köszönőoldalon már nincsen szükség a bankkártya adatokat bekérő űrlapra. A SalesAutopilot ugyanis képes arra, hogy a bankkártya adatokat “átvigye” a következő oldalra, és egyetlen gombnyomással egy új tranzakciót hajtson végre a korábban már megadott adatokkal. (Ez működik már SimplePay, Braintree és talán Barionos bankkártyás fizetésnél is.)

3. A jó szoftver segít időt spórolni neked

A bevétel növelése mellett általában a folytonos időhiány a vállalkozók másik nagy ellensége.

Ha jól választasz marketing automatizációs szoftvert, akkor időből is jóval több marad neked.

Hogyan?

A) A számlázás automatikussá válhat

Ha havi szinten akár több tízes, akár több százas nagyságrendben kell számlákat kiállítanod, akkor biztos, hogy óriási terhet venne le a válladról, ha mindez automatikusan történne.

A jó hír, hogy ez lehetséges, méghozzá úgy, hogy munkatársat sem kell felvenned,

Ha okosan választasz marketing automatizációs szoftvert, a teljes számlázási folyamatot automatizálhatod.

Egy jó szoftver képes hagyományos és e-számlát is kiállítani, valamint igény szerint díjbekérőt küldeni a megrendelőnek.

B) Az átutalásos fizetéseket helyetted kezeli

Vagyis majdnem. Ugyan nélküled ez nem működhet, de a folyamat jelentősen felgyorsulhat.

Ha a marketing automatizációs szoftvered képes kezelni a fizetések beérkeztetését, akkor elég csak napi egy alkalommal belépned a rendszerbe, és bepipálni, hogy mely ügyfelek azok, akik már átutalták az összeget.

Innentől kezdve a szoftver automatikusan kiállítja a számlát, amit azonnal kis is küld a megrendelő email címére, ha beállítasz ilyen levelet.

C) Akár a logisztikai kérdéseket is elfelejtheted

Akár saját logisztikai központod van, akár kiszervezed azt, egy jó szoftver könnyedén automatizálja számodra a rendelések kiszolgálását is.

Például a SalesAutopilot automatikusan továbbítja az adatokat a logisztikai központ vagy partner felé.

Nagyon sok hírlevélküldőnél ez nincsen megoldva, és csak úgy tudják elérni az adatokat, ha mindenki hozzáférést kap a szoftverhez, és onnan exportálják ki a megrendeléseket.

Ez nyilván nem ideális megoldás, hiszen akár véletlenül, akár szándékosan is megtekinthetik, módosíthatják a marketing rendszeredet, sőt olyan ügyféladatokat tekinthetnek meg, melyekhez nincs jogosultságuk.

Másik oldalról pedig nyilván nem is hatékony: a megrendelések kiexportálása lassabb és nehézkesebb is.

Ezzel szemben egy jó szoftver egy úgynevezett API-n keresztül képes kapcsolódni a logisztikai szoftverekhez, és automatikusan, valós időben küldi át a megrendelés adatait, így egy percet sem kell foglalkoznod a megrendelések teljesítésével.

4. A jó szoftver segít a termékek megrendelésének megkönnyítésében

A) A rendelések automatizálása

A szoftverednek képesnek kell lennie arra, hogy azon keresztül termékeket lehessen megrendelni,

Egy sima hírlevélküldő szoftverben a megrendelést valószínűleg egy feliratkozó űrlappal oldanád meg, és az ott feliratkozóknak e-mailben küldenéd el a fizetési információkat.

Ez kezdetben tud működni, de amint később látni fogod, ez egyáltalán nem hatékony.

Már csak azért sem, mert másként szeretnél majd kommunikálni azokkal, akik ténylegesen vásároltak, és másként azokkal, akik nem fizették ki a megrendelésüket. A hírlevélküldő szoftverben ezt egyesével kellene beállítgatnod, ami gyakorlatilag nem sokban tér el attól, mintha manuálisan küldenéd ki ezeket a leveleket.

Ezzel szemben egy jó marketing automatizációs szoftverrel minden megrendelőd automatikusan megkap minden szükséges információt a rendelés visszaigazolásától a fizetési lehetőségekig.

B) Kuponkódok használata

Akár a bevétel növeléséhez is sorolhatnánk, hiszen vásárlásösztönző erővel bírnak, de most technikai értelemben nézzük a kuponokat.

A rendszerednek képesnek kell lennie arra, hogy különféle kuponkódokat tudj beépíteni az értékesítési folyamataidba, és azokat a megrendelőid érvényesíteni tudják.

5. A jó szoftver segít az ügyfélélmény növelésében

A) Személyre szabottan kommunikálhatsz

Ha minden adat, amiről korábban beszéltünk, egyetlen szoftverben összpontosul, akkor pontosan fogod tudni, hogy:

  • melyik ügyfeled mikor iratkozott fel,
  • mit és mikor vásárolt,
  • melyik leveleket nyitotta meg és
  • mennyi pénzt hagyott nálad összesen.

Ezáltal mindenkinek olyan üzenetet küldhetsz, ami illeszkedik ahhoz, amilyen fázisban épp tart az értékesítési folyamatodban.

Mivel egy helyen vannak a vevőid e-mail címei és a vásárlásaik, gyerekjáték beállítani, hogy csak azok az emberek kapjanak meg bizonyos leveleket, akik egy adott terméket vásároltak, vagy éppen nem vásároltak.

Ezáltal elkerülheted például, hogy értékesítési leveleket küldj valakinek olyasmiről, amit már megvett.

De az is lehet, hogy azoknak szeretnél promóciókat küldeni, akik megvettek egy adott terméket. Például, aki nemrég vásárolt nálad macskaeledelt, érdeklődhet különböző macskás játékok iránt, vagy bizonyára értékelne egy emlékeztetőt, mikor elfogy az eledel.

Sőt, arra is lehetőséged van, hogy növeld az értékesítési hatékonyságodat személyre szabott ajánlatokkal. Például akár az upsell ajánlatot is tudod változtatni attól függően, hogy mit vásárolt már tőled az ügyfél.

Ehhez a rendszer megnézi, hogy az e-mail cím megvette-e már az adott terméket, és ha igen, akkor egy másik ajánlatot mutat neki.

Ennek köszönhetően mindenki olyan ajánlattal találkozik, ami releváns a számára, és nem vesztegeted el a látogatók értékes figyelmét. Ezáltal a felhasználói élményt is javíthatod.

B) Az ügyfélszolgálatod hatékonyságát is növelheted

Egy jó marketing automatizációs szoftver képes az ügyfélszolgálatod bizonyos folyamatait is automatizálni.

Nézzük meg, hogy milyen adminisztrációs teendőket képes megoldani egy jó szoftver:

  • Számla sztornózása, újra kiállítása
  • Tranzakció visszatérítés
  • Előfizetés lemondása
  • Szállítási cím automatikus / gyors módosítása
  • Visszaigazoló levél újbóli kiküldése

A fenti teendőket mind el tudod végezni egyetlen jó automatizációs szoftveren belül, így nem kell más szoftverekbe belépegetni. Ez sok időt spórol meg a mindennapokban, akár negyedelheti is az egy üggyel töltött idő mennyiségét.

Melyik marketing automatizációs szoftvert ajánlom?

Alapvetően azt gondolom, hogy használhatod bármelyiket, amelyik megfelel ezeknek a pontoknak, és mindannak, amire használni fogod.

A cikkben több helyen említettem a SalesAutopilotot, nekem ezzel van személyes tapasztalatom, és csak ajánlani tudom.

A külföldi szoftverekhez képest, amelyek igen borsos áron érhetőek el, megfizethető a kis cégeknek is, és funkcionalitásban is bőven tud annyit, mint a külföldi szoftverek. A SalesAutopilot ráadásul 400 e-mailig ingyenes, vagyis ki tudod próbálni kicsiben is.

Mielőtt elhatározod magad egyetlen szoftver mellett, gondold át, hogy mik a legfontosabb tényezők számodra, és mindenképp vesd össze a szoftver tudását ezzel a listával.

Ne feledd, valójában nem jelent plusz költséget, sem pedig sok tanulást az, hogy rögtön egy teljes értékű szoftverrel indulj, ellenben rengeteg bonyodalomtól megkímél, amit egy későbbi szoftverváltás során szenvednél el.

Mi van akkor, ha Te alig használnál valamit a fenti felsorolásból?

Ez esetben jó döntés lehet az is, ha nem a SalesAutopilotot választod, hanem egy egyszerűbb hírlevélküldőt. Ha például tényleg semmi más célod nincs, mint leveleket küldeni, akkor több egyéb lehetőség is jó döntés:

  1. Listamester
  2. Mailchimp
  3. ActiveCampaign

A fenti szoftverek is szuperek és egyszerű hírlevélküldésre tökéletesek. Válaszd azt, amelyiknek az árazásával és kezelőfelületével a legjobban megbarátkozol. 🙂

Mérlegelj, dönts és élvezd mielőbb a megfelelő szoftver előnyeit!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor nyugodtan tedd fel a DO! marketing Klub előfizetők zárt Facebook csoportjában ide kattintva. Ott minden kérdésre igyekszem válaszolni legkésőbb 2 munkanapon belül. :)

Azért is kényelmesebb a Klubtagok csoportjában kérdezned, mert így nem csak tőlem kapsz segítséget, hanem a tagok tapasztalatát is ki tudod majd használni. Várom a kérdéseidet!

Navigáció

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon vagy Instán?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Tetszik az oldal” gombra vagy az ikonokra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!