Ebben a tananyagban összeszedtem neked azokat a leggyakrabban használt legókockákat, amelyből a legsikeresebb értékesítési oldalak (=sales oldalak) felépülnek. Ha legközelebb valamit el kell adnod, akkor csak csapd fel ezt a cikket és egyből lesz miből építkezned!
Tartalomjegyzék
Olvasni vagy hallgatni szereted jobban a tananyagokat?
Most bármelyiket választhatod: nézd meg a videót a tananyagról, vagy olvasd el, a lényeg az, hogy gyakorlatban is felhasználd ezt a tudást!
- Ezért ha inkább videó formájában néznéd meg az anyagot, akkor kattints a felvételre, és már hallgathatod is!
- Ha pedig inkább olvasni szeretnél, akkor kattints ide, ahol megtalálod szövegesen is a videó tartalmát!
Hogy ezt letisztáztuk, készen állsz a vállalkozásod felpörgetésére? Vágjunk is bele! 🙂
Értékesítési Oldal Készítő Minikurzus
Itt tudod meghallgatni a videót
Ha inkább olvasni szeretsz, kattints ide!
Cselekvési terv
Itt találod az értékesítési oldalad cselekvés tervét. Ebben részletesen kifejtve, lépésről lépésre adjuk át neked, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy a lehető legjobbat hozd ki az oldaladból.
<< Itt találod meg a cselekvési tervedet >>
Feladatok
A feladatok segítséget nyújtanak neked, hogy ne csak tanulj, hanem egyből valósíts meg. A megoldásokat nem kell sehova se beküldened: a te érdeked, hogy megcsináld, és felhasználd őket a vállalkozásodban! Sok sikert!
- Fogalmazd meg a terméked fő ígéretét! Kinek ígérsz és pontosan mit?
- Például: Az én vállalkozásom a…(miben?).. segíti a ..(kiket?…)
- Tervezd meg és rajzold le a te a saját építőkockáidat! Ha elakadsz, itt a segítség, hogy milyen építőkockákra van szükséged:
- Egy fő ígéret: mi az, amit nyújt a portékád a vásárló életében?
- Említsd meg a problémákat / vázold fel a pozitív jövőképet
- Mutasd be a termékedet az előnyei mentén
- Ide jöhetnek még olyan további termékkel kapcsolatos információk, amik elengedhetetlenek a megértéshez
- Kinek való leginkább? Erősítsd meg az ideális vásárlót
- Mutasd be az ajánlatod bónuszait!
- Jöhet az árprezentáció
- Ha van részletfizetés, itt jelenítsd meg
- Első CTA – azaz vásárlási lehetőség gombja
- Magyarázd el a garanciákat
- Kommunikáld a limiteket
- Ha támogatsz valamilyen ügyet, itt beszélj róla
- Gyakran Ismételt Kérdések
- Hitelességnövelő elemek
- Kinek való és kinek nem?
- Kifogáskezelés
Ha lentebb görgetsz, további ötletek várnak az egyes szekciókhoz! Sok sikert!
Az értékesítési oldalakkal kapcsolatos leggyakoribb tévhit: az értékesítési oldal manipulál
Gyakori tévhit szokott lenni a vásárlók és vállalkozók fejében egyaránt az, hogy az értékesítési oldalak manipulálnak. Ez azonban egy fogalmi tévedés, amit érdemes tisztázni.
Ha utánajársz a pontos fogalmaknak, akkor a manipulációt olyan esetekben helyes használni, mikor a befolyásoló fél célja nem egyértelmű a befolyásolt egyén számára.
Ezt jelenti ugyanis a szó, más kérdés, hogy a társadalom nagy része tévesen vélekedik a szó jelentéséről és összemossa a rossz szándékú meggyőzéssel.
Azonban nem csak ez a keveredés helytelen, hanem a manipulációhoz automatikusan társított negatív benyomás is, ugyanis a manipuláció semleges fogalom.
Itt egy példa a manipulációra: ha a barátnőd éppen arra vesz rá, hogy menj el neki a boltba kenyérért, hogy addig ő elő tudjon készülni a szülinapodra, az manipuláció.
Nem tudod, hogy mire megy ki a játék valójában, mert nem mondta el neked, de az akaratának megfelelően befolyásolt téged.
Figyeld meg, hogy e példában még nem társíthatunk automatikus módon negatív jelzőt a manipuláláshoz.
Sőt, a teljes kontextus ismeretében itt most egy „pozitív manipulálás” történt, hisz a szülinapodra készült elő a párod.
De ha például a félrelépés nyomait takarította volna fel, amíg Te kenyérért rohangálsz, na ott már beszélhetnénk negatív manipulálásról.
Ez a gyors példa jól mutatja, hogy a manipulálás semleges fogalom és csak a kontextus ismeretében lehet minősíteni.
Most, hogy már érted a manipuláció fogalmát, nézzük meg, mi a meggyőzés.
Ha arra kér a párod, hogy menj el a boltba, és közli veled, hogy ő már nem érne oda munka után zárásig, azt meggyőzésnek nevezzük.
Ahogy a példából is látszik, a meggyőzés abban tér el a manipulációtól, hogy ez esetben tiszta és egyértelmű a befolyásoló egyén végső célja a befolyásolt fél számára is. Nincsen tapogatózás, hogy vajon mire megy ki a játék, mert közölték vele a célt (ami a tényleges igazság is egyben).
Ha végiggondolod a fentieket, akkor egyértelműen következik az is, hogy a sales oldal valójában nem manipulál, hanem meggyőz.
Ugyanis napnál is világosabb egy értékesítési oldalon az adott cég végcélja: el akar adni nekem valamit.
Nincs egy értékesítési oldalnak ezen túl „hátsó szándéka”, tehát tévedés manipulálásnak nevezni azt a befolyásgyakorlást, amit kifejtünk vele.
Remélem, ez a pár bekezdés nem csak egy fontos fogalom megfelelő használatát tanította meg neked, hanem egy tévhitet is eredményesen eloszlatott. 😉
Ha lerázod magadról a negatív benyomásokat, sokkal ütősebb értékesítési oldalt fogsz tudni készíteni – ezért is tartottam fontosnak szót ejteni erről a tévhitről.
Gyakran Ismételt Kérdések az építőkockák használatával kapcsolatban
“Be kell építenem az összes elemet?”
Nem kötelező az összes elemet beépítened. Lesz majd olyan, ami nem annyira releváns vagy éppen lehetetlen, mert nincs hozzá tartalmad.
Ha ki is hagysz néhány elemet vagy éppen nem tökéletesen a leírtak szerint csinálod, akkor sincs semmi gond!
Ez nem egy “mindent vagy semmit” tananyag, mert az élet sem ilyen.
Igyekezz minél több itt felsorolt konkrétumot minél pontosabban megvalósítani és az eredményeid annál jobbak lesznek majd.
A lényeg csak az, hogy indulj el, alkoss valamit és tanulj a visszajelzésekből!
“Kötelezően követni kell az elemek sorrendjét?”
Nem kötelező pont ezt a sorrendet használnod, mint ami a tananyagban van. Némileg felcserélheted, nem fog összedőlni a világ.
Azonban szándékosan olyan sorrendbe rendeztem az építőkockákat, ahogyan javaslom használni őket – tehát nagyon ne kutyuld meg. Ahogy látni fogod, így lesz logikus a körülbelüli sorrend.
A legókockák, amiből felépítheted az eddigi legjobb értékesítési oldaladat
Miután tisztáztuk az alapokat, jöjjenek azok az elemek, amiből össze tudod rakni a következő sales oldaladat.
A következő élő workshop felvétel megegyezik az írott cikkel. Nézd meg a videót is ,hogy minél jobban kontextusba tudd helyezni az egész tudásanyagot!
1. Egy fő ígéret: mi az, amit nyújt a portékád a vásárló életében?
Az értékesítési oldaladat mindig érdemes egy fő ígérettel kezdeni, ami az ajánlatod legfőbb értékét és eredményét mutatja be az ideális vásárlódnak.
CÉL: Ennek a blokknak az a célja, hogy megszólítsa az ideális vásárlót és kellően vonzó ígéretet tegyen a hosszabb maradáshoz.
Amennyire módodban áll, igyekezz ezeket a kérdéseket megválaszolva megfogalmazni a fő ígéretedet:
- kinek ígérsz? (legyen benne a fő címsorban)
- pontosan mit? (minél konkrétabb, annál jobb)
Példák:
2. Említsd meg a problémákat / vázold fel a pozitív jövőképet
A fő ígéret után térj ki azokra a problémákra, amikkel jelenleg szembenéz a vásárlód. Itt természetesen azokra a problémákra gondolok, amikre megoldást nyújt majd az ajánlatod. 🙂
Szintén jó megoldás lehet, ha problémák helyett olyan vágyakat emelsz ki, amik ott motoszkálnak a vevőid fejében. Mutasd be azt a jövőképet, amit az ajánlatod segítségével tud elérni a vevő!
CÉL: ha jól sikerül megfogalmaznod az ideális vásárlóid problémáját / vágyát, egyrészt “beugrik” neki, jobban felszínre kerül (ami elősegíti a későbbi vásárlást), másrészt pedig magára ismer. Úgy érzi majd, ez az oldal róla és hozzá beszél, tehát van értelme tovább olvasnia.
Példák:
3. Mutasd be a termékedet az előnyei mentén
A következő blokkban elkezdheted felvezetni a termékedet, de még nem terméktulajdonságok mentén! A terméked jellemzői senkit nem érdekelnek.
Az a fontos, hogy mi tud vele elérni a vevő – ezt próbáld meg minél jobban bemutatni konkrétumok mentén.
Itt már ne csak általános vágyakat ígérj, hanem formálj terméktulajdonságokból előnyöket.
CÉL: Itt most az legyen a fő célod, hogy minél jobban bemutasd az előnyöket, azokat a változásokat ami az ügyfeled életében létrejön a terméked segítségével.
Példák:
4. Ide jöhetnek még olyan további termékkel kapcsolatos információk, amik elengedhetetlenek a megértéshez
Minden termék és szolgáltatás esetében szükséges lehet a fent mutatott pár felsorolási ponton túl jobban kifejteni a részleteket.
Ennek a módjára nincs sablonizálható formátum, hisz terméke válogatja a szükséges információkat.
Amire mindenképp figyelj oda:
- a tulajdonság leírása helyett előnyt formálj mindenből
- igyekezz tömören, röviden fogalmazni (nem fog mindenkit olyan mélységig érdekelni a dolog, mint téged – koncentrálj a vevő életére gyakorolt pozitív hatásokra)
Itt most nem pazarolnám a képernyőd pixeleit képernyőfotókkal, mert valóban nagyon eltérőek a példák. Nincs ilyen formán pedagógiai értékük.
(Viszont a tananyag végén egyben is megtalálod az összes bemutatott értékesítési oldal képernyőmentését. Így ott tudsz majd tájékozódni.)
5. Kinek való leginkább? Erősítsd meg az ideális vásárlót
Elhelyezhetsz egy olyan blokkot, ami megszólítja a leggyakoribb pár élethelyzetben lévő ideális vásárlót.
CÉL: megerősíteni az olvasóban azt az érzést, hogy ez neki szól. Ennek a legjobb módja az, ha beletrafálsz az Ő élethelyzetébe is, azaz konkrétan róla besélsz.
Fontos odafigyelned e pontnál arra, hogy mindent azért ne sorolj fel. Akkor pont elveszti az olvasó azt az érzést, miszerint ez neki szólhat – hisz mindenkit felsoroltál és már nem hiteles.
Példa:
6. Mutasd be az ajánlatod bónuszait!
Ha megcsináltad a házi feladatot, akkor az ajánlatod elkészítése során létrehoztad a megfelelő bónuszokat is.
CÉL: minél inkább emelni az ajánlatodnak a képzelt értékét, valóban értékes bónuszokkal. Ha a vevőd úgy érzi nagyon sokat kap, akkor kevesebb munkád lesz a meggyőzéssel az ár bemutatásakor.
Most ezeket kell prezentálni a látogatók számára. Igyekezz minél rövidebb, ám annál előnyösebb formában bemutatni őket.
Példák:
7. Jöhet az árprezentáció
Ebben a blokkban beárazzuk a teljes ajánlatot, a bónuszokkal együtt.
CÉL: rámutatni arra, hogy mindaz amit adsz, jóval többet ér a ténylegesen elkért árnál.
Tételesen sorod fel, hogy mit kap az ajánlatod részeként és mindegyikhez írj oda egy reális árat. Fontos, hogy valóban reális maradj.
Nem megnevettetni akarjuk egy elszállt példával az ezen a ponton már komollyá vált érdeklődőt, hanem elgondolkodtatni. Épp ezért az a legjobb, ha tényleges listaárakat írsz ki, akkora összeget amiért árulod (vagy árulnád és valós eladást várnál).
Nem dől össze a világ, ha nem tudsz a végén 66% kedvezményt adni ebből a képzelt értékből, ne aggódj. 20-30%-kal ha több a valódi árnál, már jó vagy. (És legalább nem tartanak “nyomulós marketingesnek”, szóval talán még szerencsésebb is a kevésbé vastagon fogó ceruza itt.)
Az árprezentációról részletesebben az ajánlatkészítés tananyagban írtam, amit ide kattintva érsz el.
Általános példa:
- alap termék értéke: xxxx Ft
- itt nyugodtan darabokra bonthatod a terméket, ha tudod
- például rendezvényeknél előadásonként, könyveknél nagyobb tartalmi blokkonként, online oktatóanyagoknál modulonként árazhatsz
- bónusz #1 értéke: xxxx Ft
- bónusz #2 értéke: xxxx Ft
- bónusz #3 értéke: xxxx Ft
- garancia értéke (ha tényleg van neki): xxxx Ft
- bármi más, aminek még értéke lehet, de egyébként nem áraztad be: xxxx Ft
- Összesen: xxxxx Ft
Ezután beszélj arról, hogy: “Bizony, ha ezeket mind meg akarnád vásárolni tőlem, akkor annak ez lenne az ára. De most a ….ajánlat neve…. csomagban hozzáférhetsz mindössze xxxx Ft-ért!”
Példa:
8. Ha van részletfizetés, itt jelenítsd meg
Nem minden ajánlat esetében értelmezhető a részletfizetés, de ha nálad igen, akkor itt említsd meg.
CÉL: tudjon az ügyfél a részletfizetési lehetőségről.
Nem kell különösen kiemelni, max csak azokban az esetekben, mikor nagyon drága szolgáltatásról van szó.
Példa:
9. Első CTA – azaz vásárlási lehetőség gombja
Ezután berakhatsz egy gombot, ami már egyből a rendelési lehetőséghez visz. Előbb még nem feltétlenül indokolt, hiszen csak e ponton hangzottak el a legfontosabb infók:
- tettél egy nagy ígéretet az oldal tetején
- megszólítottad az ideális vásárlót
- bemutattad a problémát
- felfedted rá a megoldást
- megmutattad az ajánlatnak a legvonzóbb részeit: fő termék + bónuszok
- felfedted az árat
A fenti lépéseken keresztül felkészítetted az ügyfelet arra, hogy tényleg vásárolni tudjon (és ne csak hátrahőköljön az ár láttán, ha pl. magas).
A “CTA” jelentése: call to action, azaz felszólítás cselekvésre. Mivel itt értékesítési oldalról van szó, így egy vásárlás gomb lesz majd ez.
Ehhez a részhez nem hozok most képes példát, hiszen tényleg csak egy megrendelő gombról van szó. Bárhogyan csinálhatod. 🙂
10. Magyarázd el a garanciákat
A következő lépésben magyarázd el a garanciád vagy garanciáid lényegét.
CÉL: a garanciáidnak az a célja, hogy kezeljék minél több kifogását, kételyét az ügyfélnek.
Manapság már ha egy kicsit is kreatív vagy, akkor nem csak pénzvisszafizetési garanciát tudsz vállalni. (És természetesen a pénzvisszafizetési garanciádnak a feltételeit alakíthatod úgy, hogy ne lehessen visszaélni vele.)
A garanciáid megalkotásáról részletesebben az ajánlatkészítés tananyagban írtam, amit ide kattintva érsz el.
Példák:
11. Kommunikáld a limiteket
Ez a pont egy kicsit kakukktojás, mert bár sorrendben ide raktam, valójában az értékesítési oldaladon több ponton is érdemes elhelyezni. Legyen kint a legtetején valahol, középen és a végén is.
CÉL: segíteni a billegőknek meghozni a döntést. Ezt egy határidő vagy valamilyen más mesterséges limit (elérhető csomagok végessége) segítségével tudod megvalósítani.
Ha a határidőt választod, akkor az utolsó napon érdemes lehet kitenni egy “sticky bar” segítségével fix elemként a weboldalra az infót, hogy “már csak ma érthető el”.
Példák:
12. Ha támogatsz valamilyen ügyet, itt beszélj róla
Az ajánlatkészítés tananyagban olvashattál róla, hogy jó ötlet valamilyen jótékony cél mögé állni. Ha a Te ajánlatodnak is része ez, akkor itt az idő megmutatni, kifejteni.
CÉL: kapcsolódni az ügyfél szívéhez, lelkéhez. Manapság nem olyan gyakori, hogy egy üzleti vállalkozás az adakozást is beépítse a modelljébe. Ezért ezzel meg lehet nyerni az embereket.
Szerény véleményem szerint az adakozás win-win-win helyzetet hoz létre:
- jobban érzed magad vállalkozóként, mert tettél valamiért / valaki(k)ért
- ha jó helyre adod a pénzt, tényleges változást / hatást érsz el (sok ilyen hely van, ahol valóban számít a támogatásod: sokszor konkrét hús-vér emberek élete válik jobbá)
- az ügyfeleid szívébe is egy fokkal könnyebb belopni magadat
Példa:
13. Gyakran Ismételt Kérdések
Ha valaki idáig eljut az értékesítési oldaladon, az jó eséllyel már minden apró részletre kíváncsi. Sok esetben az információhiány tartja csukva egy potenciális ügyfél pénztárcáját.
CÉL: a GYIK szekció még több admin / operatív jellegű infóval látja el az olvasót, hogy véletlenül se maradjanak benne megválaszolatlan kérdések
Gondold végig:
- miket szoktak kérdezni az ügyfélszolgálaton?
- mi szokott élő beszélgetések során felmerülni?
- Te mit kérdeznél fordított helyzetben, ha böngésznéd a weboldalt érdeklődőként?
Ezekre kell válaszolnod a GYIK szekcióban.
Példa:
14. Hitelességnövelő elemek
Ez a pont is kakukktojás, mivel nem csak itt kell megjeleníteni.
CÉL: felépíteni egy olyan bizalmat a látogatóban, ami átsegíti őt az esetleges billegésén vásárlás előtt. Minden egyes állításodat erősebbé teszik majd ezek az elemek.
Többféle ötletet is fogok adni neked, amik mind a hitelességedet és a feléd irányuló bizalmat építik.
Nézd végig melyikeket tudod használni és utána szórd szét az értékesítési oldalban őket belátásod szerint.
1-1 ügyfélvélemény, 1-1 szám a céged eredményeiről, 1-1 szakmai díj és elismerés amit megnyertél – minél változatosabb apró bizalommorzsákat ejtesz el, annál inkább leereszti a kardot a látogatód.
Ha sok opciód van a bizalomépítésre (mert pl. 15 éve csinálod, sok a híres ügyfeled stb.), akkor minden fenti blokkot követhet egy bizalomépítő elem.
Azért tudod megcsinálni ezt a “körbeölelést”, mert ezen infók befogadásához nem kell agykapacitás. Nem törik meg a logikai ívet, amit amúgy az oldalad követ.
Éppen csak rápillantok egy ügyfélvéleményre, elraktározom a pozitív benyomást és megyek tovább.
A lehetőségeid:
Ügyfél vélemények
Az ügyfél véleményeket minimum teljes névvel és valódi fotóval érdemes megjeleníteni. A legjobb megoldás az, ha videót is tudsz készíteni az ügyfelekkel.
Példa:
Ügyfél eredmények
Itt is az a legjobb, ha videóval is alá tudod támasztani az eredményeket. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor egy valódi kép is megteszi az ügyfél nevével és az eredményének rövid leírásával.
Példa:
Céges eredmények
Könnyen lehet, hogy a cégednek már a számszerű eredményei is említésre méltóak.
Például árbevétel, létszám, növekedési ütem, piaci részesedés, a telephelyeid száma, az autó flottád mérete – bármi, ami releváns lehet a célközönséged számára.
Példa:
Iparági véleményvezérek véleménye rólad
Próbálj meg kialakítani kapcsolatokat olyan szakértőkkel, akik a Te célközönséged szemében véleményvezérek. Ha ezt ügyesen csinálod, akkor olyan ajánlásaid is lesznek, amivel csak nagyon kevesen bírnak.
Hogyan tudsz ennek a legkönnyebben nekifutni?
Kínálj fel valamilyen segítséget a kiszemelt véleményvezérnek. Írd meg neki egy emailben, hogy mivel tudnád szolgálni, milyen értéket tudsz neki létrehozni.
Ez lehet tapasztalatcsere, összekötés harmadik féllel, esetleg termék vagy szolgáltatás biztosítása. Ha kiépül a kapcsolat, utána örömmel adnak neked ajánlást.
Példa:
Híres ügyfelek véleménye
“Ha Ő is őt választotta, akkor aztán…” – avagy egy további erős bizalomnövelő faktor. Itt is a közös kép / logó a minimum, a legjobb pedig a videó.
Szórakoztató persze, hogy semmilyen logikus alapja nincs ennek, hiszen egy ismert ügyfél/márka is ugyanúgy csak egy vevőd a sok közül.
Valamiért mégis több bizalmat szavazunk egy híresség / celeb / ismert márka véleményének, mint a szomszéd Marika néninek – és ezt a jelenséget érdemes kihasználnod, ha módodban áll.
Példa:
Díjak, elismerések, versenyeredmények
Ha ért már valamilyen megtiszteltetés díj vagy elismerés formájában, akkor nyugodtan beszélj arról is!
Ne légy szégyenlős, az ügyfeleid egy profi szakemberrel szeretnének dolgozni – ennek pedig egy kívülállóként is azonnal érthető fokmérője minden mások által kapott elismerésed, díjad, versenyeredményed.
Média megjelenések
Ha volt már média megjelenésed, akkor azokat is érdemes felhasználni. A legkönnyebb mód ha megjeleníted a különböző médiumok logóit egy “Itt találkozhattál velem” címsor alatt.
Minél ismertebb médiumokban szerepeltél, annál erősebb lesz ez az elem. Természetesen nem gond, ha elsőre nincsenek igazán nagy neveid – csak kezdd el. 😉
Példa:
Továbbképzések, konferenciák, mentorok
Szintén érdemes lehet megjeleníteni az oldaladon azt, hogy kiktől tanulsz.
Ha a célközönséged szemében ismertebb márkáról van szó (mint például az online marketingben Magyarországon is többen ismerik a Digital Marketert), akkor konkrétan példálózhatsz is a nevekkel.
Ha esetleg kevésbé ismert az ügyfeleid számára az ahonnan tanulsz és önmagában a név még nem nyűgözi le őket, akkor térj ki a tanulás tényére.
Mutasd meg például, hogy tengerentúlra jársz tanulni vagy esetleg Európán belül utazol emiatt. Ez mind idő és pénz befektetést igényel, amit értékelni fognak az ügyfeleid.
Példa:
Facebook / Google Cégem vélemények
Ha például egy ügyfélelégedettség mérést végző automatizmus segítségével eléred, hogy “magától” feltöltésre kerüljön a Facebook / Google Cégem oldaladra az ügyfeleid véleménye, akkor azokat be is tudod illeszteni a weboldaladra.
És az a legjobb az egészben, hogy nem csak képernyőfotóként!
Persze a kép sem rossz megoldás, de lehetőséged van a valódi véleményeket megjeleníteni, automatikus módon. A véleményre kattintva pedig előjön a hivatalos Facebook / Google Cégem értékelés, így a megbízhatóság megkérdőjelezhetetlen a visszajelzés kapcsán.
Példa:
Németh Sándor (autoalkatreszekwebaruhaz.hu) példáját szerettem volna bemutatni, mert róla tudom, hogy több, mint 700 értékeléssel rendelkezik! Régebben láttam is a weboldalán kint ezt a részt, de sajnos a cikk írásának pillanatában nem volt elérhető.
Így a Rich Plugins demóját és egy másik magyar webshopot tudom csak megmutatni nektek – egyébként ez az a plugin, aminek a használatát javaslom is:
Jó minőségű fotó rólad
Ez lehet, hogy alapnak számít neked, akkor örülök. 🙂 De nem mindenkinek az.
Az emberek szeretnek kötődni ahhoz, akitől vásárolnak. Ennek az egyik apró eszköze lehet az, ha egy (vagy több) fotót is látnak rólad az értékesítési oldalon. Haladók még rövid bemutatkozót vagy “miért csinálom” szekciót is készíthetnek. 😉
Ha már relatív nagy céged van, akkor is érdemes legalább a vezető(k) fotóját kitenni. Ez mindig bizalmat növeli, még akkor is ha soha nem találkoznak majd vele élőben.
Példa:
Telefonszám elhelyezése
Ha van rá kapacitásod, helyezz el telefonszámot az oldalon.
Ez önmagában bizalomnövelő erejű, hisz nem mindenhol van ilyen lehetőség. Hát még ha ténylegesen fel is veszi valaki, segítőkészen segít. 😉
A telefonos lehetőséget sok esetben a legforróbb érdeklődők használják, hiszen más nem szívesen szánja szórakozásra az idejét.
Példa:
Élő chat lehetőség
Ezt csak akkor javaslom, ha már van dedikált erőforrásod ügyfélszolgálatra, ugyanis folyamatos jelenlétet kíván.
A telefonhoz hasonlóan bizalmat épít és egy picit jobban kedvez az introvertáltaknak, sőt, bizonyos élethelyzetekben is kedvezőbb az írásos kapcsolatfelvétel. (Pl. metrón utazva.)
Jó alternatíva lehet az is, hogy egy chat szerű ablak felugrik a weboldaladon, de csak kérdést lehet írni, amire később válaszolnak a kollégáid.
15. Kinek való és kinek nem?
CÉL: Ez a blokk szintén egy apró megerősítésként fog szolgálni az ideális ügyfélnek, egyúttal elijeszti a rossz vevőket.
Mivel ez egy relatív egyszerű rész, inkább térjünk is rá egyből a példára. Amint láttad, érteni fogod a lényeget és meg tudod valósítani majd ugyanezt a saját oldaladnál.
Példa:
16. Kifogáskezelés
Az oldal vége felé közeledve kezelni kell az érdeklődő (és a környezete) fejében kialakuló kételyeket.
Lényeges lehet azt is végiggondolnod, hogy a vásárló egyén milyen kérdőjeleket tett fel magának, illetve a barátai, családja milyen kifogásokat vágnának a fejéhez a döntés után.
Ezt a két külön problémacsoportot utána egyszerre tudod majd itt kezelni. Máris mutatok rá két példát.
Példa:
+1 – Utolsó CTA – azaz vásárlás gomb
Az oldal legalját mindig úgy fejezd be, hogy a vásárlás gomb elérhető legyen. Ez csak egy kényelmi apróság, a jó érdeklődők gyakran a teljes oldalt elolvassák.
Taktikai tippek, amiket érdemes megfontolnod
Zárásképpen összeszedtem pár további tippet, amik szintén segíthetnek minél eredményesebb értékesítési oldalt összerakni.
Buy or die üzemmód – ne legyen menü rajta
Az értékesítési oldaladnak egyetlen célja van: eladni az árult terméket / szolgáltatást. Ezért vedd le erről az oldalról a menüt, ne legyen lehetőség elkattintani máshova innen.
Exit popup használata
Ha valaki az értékesítési oldaladon jár, akkor az már valamelyest komoly érdeklődő.
Főleg akkor igaz ez a kijelentés, ha például hosszabb ideje böngészi az oldalt vagy egy lentebbi szakaszig eljutott rajta.
Az ilyen látogatókkal több üzletileg kifizetődő műveletet is el tudsz indítani, méghozzá exit popupok segítségével:
- megkérdezheted tőlük, hogy miért nem akarnak vásárolni (többlépéses űrlap segítségével, amit SAPI-val tudsz összerakni például)
- felkínálhatsz nekik egy letölthető csalit
- feliratkoztathatod őket egy értesítőre, ami határidő előtt jelez nekik (pl. mikor zárul a rendelési lehetőség vagy amikor egy rendezvénynél vége az early bird időszaknak)
Ilyen popupot például az Optimonkkal is meg tudsz valósítani, jó szívvel ajánlom a használatát.
Rakd a megrendelő oldalt külön oldalra
Ez azért lehet hasznos, mert így létrejön egy nagyon forró remarketing listád.
Azok akik az értékesítési oldal megtekintése után még a megrendelő oldalt is megnézik, várhatóan magas minőségű érdeklődők.
Az ilyen remarketing listára olcsóbb hirdetni és a megtérülés is magasabb.
Hogyan állj neki az értékesítési oldal konkrét megvalósításának?
1. Tervezd meg az építőkockák sorrendjét
Első lépésként e tananyag segítségével papír vagy elektronikus formában (egy Wordben) írd össze a tervezett felépítés logikai ívét.
Azaz nézd végig ezt a tizenpár legókockát és írj egy sorrendet, hogy mi miután következne nálad.
2. Kezdd el megírni a pontos szöveget és felépíteni a szerkezetet a(z) Adobe xd, Balsamiq vagy Lucidchart segítségével
Korábban a Pidoco-t ajánlottuk az elkészítéshez, azonban a Pidoco megszűnt, ezért más programokkal kell helyettesítenünk.
Itt láthatod a 3 lehetőséget amik közül tudsz válogatni:
- Adobe xd
- Ha fontos számodra, hogy integrálható legyen más Adobe termékekkel, mint a Photoshop, Illustrator és After Effects akkor megfelelő választás lehet számodra
- $9 – $53 dollár között van a havidíja, és profi drótvázakat tud építeni, illetve valós időben tudja a csapat készíteni őket.
- Balsamiq
- Könnyen használható felület (az egyik legkönnyebben használható), kevés technikai ismeretet igényel, amely gyorsan megtanulható.
- Lehetővé teszi a gyors drótvázak készítését, ami segít a korai ötletelésben és a visszajelzések gyűjtésében.
- A Google Drive-val integrálható.
- $9 havonta két projekt esetén, $49 havonta húsz projekt esetén
- Lucidchart
- Integrálható többek között a Google Drive, Atlassian, Slack és Microsoft Office alkalmazásokkal.
- A csapattagok valós időben dolgozhatnak ugyanazon a projekten, ami növeli a hatékonyságot.
- Minőségi drótvázak készítése lehetséges
- Nem csak drótvázak, de különféle diagramok, folyamatábrák készítésére is alkalmas.
- $7.95 – $20 közötti havidíj
Amikor készen vagyok, így néz ki egy oldal – például a DO! marketing Klub értékesítési oldala:
A programba beágyazott elemekkel tudsz alakzatokat, vonalakat, szövegeket beszúrni, így nagyon gyorsan fel tudod rajzolni a készülő weboldal vázát.
Remekül helyettesíti a kézzel rajzolt drótvázakat, használata sokkal egyszerűbb, mint papíron javítgatni.
3. A kész drótvázat továbbítsd a grafikusnak
Aki ez alapján már könnyedén el tudja készíteni a végleges grafikát.
Az előző pont nem csak azért fontos, mert (szerintem) a Te munkádat megkönnyíti. Azért is kulcsfontosságú, mert a grafikusnak mindene rendelkezésre áll majd a munkához.
Nem kell oda-vissza egyeztetnetek dolgokról, már mindent készen megkap a munkavégzéshez. Imádni fog érte. 😉
A DMK esetében például ez lett a végeredmény:
4. Az elkészült grafika mehet a weboldalkészítődnek
Miután elkészült a grafikus a látványtervvel, azt már csak továbbítanod kell a webesednek.
Ő szintén hálás lesz neked ezért a munkafolyamatért, mert neki is már minden rendelkezésre áll majd a zavartalan munkához.
A legtöbb kivitelező partner legnagyobb fájdalma a szöszölés és az 50x történő hozzányúlás egy projekthez. Ha partner tudsz lenni e fájdalmuk kiküszöbölésében, hidd el, örömmel dolgoznak majd veled bármikor. (Ez pedig neked lesz nagy kincs, így pedig érdeked az itt vázolt folyamatot tartani!)
+1 – Milyen szoftverrel készüljön az oldalad? (Akár Te magad csinálod, akár a webesed.)
Erről a kérdésről egy másik cikk kapcsolódó részében írtam, kattints ide és nézd meg a “honlapkészítés szekciót”. A linkelt cikkben más szoftvereket is javaslok, érdemes lehet megnézned.
Letölthető példák
A cikkben megtalálható konkrét értékesítési oldalak képernyőmentéseit mind egybegyűjtöttem számodra, ezt ide kattintva éred el.
Voltak a cikkben bizonyos képernyőmentések, amik nem kifejezetten értékesítési oldalról származnak – ezeket nem raktam bele a cikkbe. (Például ilyen a SalesAutopilot főoldaláról egy képernyőmentés, onnan a teljes főoldalt nem akartam kimenteni neked, mert kicsit irreleváns lenne annak ellenére, hogy az az egy kifotózott rész viszont hasznos.)
Jó ha tudod, ezek az értékesítési oldalak összességében több száz millió Ft árbevételt termeltek azoknak a cégeknek, akik használják őket. Szóval ne csak nézegesd őket, hanem kezd el csinálni a sajátodat. 😉
Jó böngészést kívánok a konkrét példákhoz!
Gratulálok, a végére értél a tananyagnak!
Minden elismerésem a tiéd, ez sem volt éppen egy rövid anyag! 🙂 Ez most az ünneplés pillanata, de ne téveszd szemelől az igazi célt: meg is kell valósítani az értékesítési oldaladat!
Ha kész vagy az olvasással, akkor nézd meg, milyen feladatok várnak rád az értékesítési oldallal kapcsolatban!
Hisz tudod: nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben!
Hiába ismered most az értékesítési oldalak felépítésének a módszertanát, meg kell valósítani mindezt a vállalkozásodban.
Térj hát vissza ehhez a cikkhez, forgasd minél gyakrabban! Kívánom, hogy már az első bevetésen többszörösét hozza vissza az UVF program díjadnak. 😉