fbpx

6 tipp, amivel kihozhatod a maximumot a könyved eladásából – avagy miért érdemes szakmai könyvet írnod?

Blogcikk
Lehet, hogy vállalkozóként már benned is felmerült a könyvírás gondolata. Szívesen írnál egy szakmai könyvet, ami a vállalkozásodhoz kapcsolódik, de nem vagy benne biztos, hogy megéri-e belefektetni a munkát. Ebben a cikkben megosztok Veled 6 tippet arra vonatkozóan, hogy hogyan tudod kihozni a maximumot a könyveladásból.
Olvasási idő: 9 perc

Kettő olyan szakmai könyv példáján keresztül fogom bemutatni ezeket a tippeket, amelyeket kifejezetten vállalkozóknak írtunk a vevőszerzés témájában. Az Online Katapult “Online Kampányok Csúcsra Járatva”, illetve a DO! marketing “Új Vevők Futószalagon” című könyvén keresztül megfelelően tudjuk szemléltetni, hogyan tudod a legtöbbet kihozni a könyveladásaidból.

A két könyv remek számokat hozott, az Online Katapult könyvből összesen 1.229 darab példányt sikerült értékesíteni, az Új Vevők Futószalagon című könyvnek eddig 1.553 vállalkozó szavazott bizalmat.

Ha szeretnéd tudni, hogyan sikerült elérnünk ezeket a számokat, akkor tarts velünk, ugyanis megosztom Veled azokat a tippeket, amelyek segíteni fognak Neked abban, hogy a legtöbbet profitálhasd a könyveladásaidból.

Még mielőtt belevágunk, ezt tudnod kell!

Fontos kiemelni, hogy a könyvírás nem egyenlő azzal, hogy azonnali profitra fogsz szert tenni, és azonnal meg fogsz gazdagodni. Ha nincs meg a mögöttes folyamat arra, hogy hogyan fogsz vevőket szerezni, akkor elég nagy fába vágod a fejszéd, a könyvkiadás pedig veszteséges lehet számodra.

Viszont van egy szuper hírünk a számodra!

Mutatunk Neked 6 olyan praktikát, amivel elérheted, hogy profitábilis legyen a könyvkiadás számodra.

1. Alakíts ki egy vevőszerző folyamatot, amivel érdeklődőket, vevőket szerezhetsz

Nagyon eredményes tud lenni, ha kialakítasz egy vevőszerző folyamatot, aminek a segítségével könnyebben fogsz tudni érdeklődőket és vásárlókat szerezni. Ezzel ki tudod hozni a maximumot a könyveladásaidból.

Az alábbiakban megmutatom, hogy az Online Kampányok Csúcsra Járatva könyv esetén, illetve az Új Vevők Futószalagon című könyv kiadásakor milyen költségek merültek fel, illetve mennyi profitot sikerült elérni a bevezető kampány során, amelynek az időtartama mind a két könyv esetén körülbelül 2 hét volt.

Hogyan alakultak a számok az Online Kampányok Csúcsra Járatva könyv kiadásakor?

Egyetlen vásárlással a költségek a következők szerint alakultak:

  • Logisztikai költség: 400 forint / 1 db könyv
  • Futár költség: 700 forint / 1 db könyv
  • Nyomtatási költség összesen 598 forint / könyv volt. Ebből a könyv 561 forint, ehhez járt egy könyvjelző is, ami 13 forintba került, valamint egy képeslap, ami 24 forint és egy tervrajz, ami 54 forint költséget jelentett.

Összes eladás: 1.229 db példányt sikerült eladni

Az átlagos nettó kosárérték: 4.411 forint / 1 db könyv

Az átlagos nettó profit: 2.035 forint / 1 db könyv

A bevezető kampányból származó nettó profit: kb. 2 millió forint

Milyen eredményeket sikerült elérni az Új Vevők Futószalagon könyv esetén?

A korábbi Online Katapult könyvek kiadásának köszönhetően már több tapasztalattal sikerült elindítani az Új Vevők Futószalagon című könyv kampányát.

A számokból is látható, hogy sokkal magasabb profitra sikerült szert tenni a kampány során:

A költségek:

  • Logisztikai költség 650 Ft / 1 db könyv
  • Szállítási költség 675 Ft / 1 db könyv
  • Nyomtatási költség: 900 Ft / 1 db könyv

Összes eladás: 1150 példányban sikerült értékesíteni az UVF könyvet.

Átlagos nettó kosárérték: 7.508 Ft / 1 db könyv

Átlagos nettó profit: 6.500 Ft / 1 db könyv

Bevezető kampány profitja körülbelül: kb. 4,9 millió Ft

Ha könyvkiadáson töröd a fejed és esetleg nem tudtad eddig, hogy milyen eredményeket érhetnél el egy kampány során, akkor ezekből a számokból jól láthatod, hogy milyen körülbelüli profitra tehetsz szert a könyvednek köszönhetően.

Szerintem nagyon szép eredményeket el lehetett érni csak ezekkel a kampányokkal, viszont alig várom, hogy a többi tippet is megismerd, mert jóval magasabb profitra tehetsz szert ezen felül.

2. Nézd meg, hogy mi az, amit pluszban értékesíteni tudsz a könyvön felül

Amennyiben a könyvön felül szeretnél nagyobb profitra szert tenni, ki kell találnod egy upsell ajánlatot, amivel ezt el tudod érni.

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mi is az az upsell ajánlat?

Upsell ajánlat alatt egy olyan terméket vagy szolgáltatást érts, ami hasonló, de magasabb értékű, mint a bevezető ajánlatod. Amikor a vevő megvásárolja az általad kínált bevezető terméket, vagy szolgáltatást (jelen esetben ez a könyved), a vásárlás pillanatában fel tudod neki kínálni az upsell ajánlatodat.

Tehát ne csak abban gondolkodj, hogy a könyvön mennyi pénzt tudsz keresni, hanem érdemes azt is számításba venni, hogy azon felül mit tudsz még értékesíteni.

Ehhez hoztam Neked kétféle példát, egy infótermékről (digitális termékről), és egy előfizetői rendszerről. Megmutatom mind a két esetben, hogy milyen különbségek merülhetnek fel a profitot illetően.

Ez által eldöntheted, hogy melyik az az ajánlat, amelyiknél úgy gondolod, hogy hosszú távon a leginkább megéri neked.

Milyen terméket ajánlj fel a könyvön felül?

Nézzük meg, hogy egy 19.990 forintos infótermék esetén milyen számokat lehet elérni.

Az infótermék egy olyan digitális termék, amiben valamilyen értéket, tudást adsz át a vevőidnek.

Egy infóterméket csupán egyszer kell létrehoznod (maximum frissítened kell később az aktualitásoknak megfelelően), bármikor értékesítheted, nem kell árukészlettel rendelkezned és nem kell futárszolgálatot megbíznod arra, hogy kiszállítsák a termékedet. Mivel egy digitális termékről van szó, a vásárlást követően a vevő azonnal megkapja a terméket.

Az Online Katapult könyv értékesítésekor egy 19.990 forint értékű infótermékes ajánlat esetén akár 2,5 millió forint profitot lehetett volna elérni a bevezető kampányban elért összegen felül.

Hogyan érhető el ez az eredmény?

Egy ekkora értékű ajánlatot átlagosan a vásárlók 10%-a vesz meg (ez egy teljesen reális és elérhető számnak tekinthető).

Az Online Katapult könyvet összesen 1229 vevő vásárolta meg. Ennek a számnak a 10%-a 123 vevő.

Tehát ez az jelenti, hogy ha 123-an megvásárolják a 19.990 forintos termékünket a könyvön felül, az nekünk 2.458.770 forint plusz profitot jelent. Ez a szám úgy jött ki, hogy a 123 vásárlót megszoroztuk a 19.990 forintos ajánlattal.

Természetesen ez egy becslés, ettől el lehet érni alacsonyabb illetve magasabb számokat is attól függően, hogy mi az ajánlat, illetve mennyien vásárolják meg.

Szerintem ez nem egy rossz eredmény, viszont van egy másik eszköz, ahol szintén jó eredményeket érhetsz el. 🙂

Milyen eredményeket érhetsz el egy előfizetéses rendszer esetén?

Egy előfizetéses rendszer esetén nagyobb profitra tehetsz szert, viszont fontos figyelembe venni, hogy bonyolultabb is létrehozni, illetve nagyobb költségekkel járhat, mint egy sima digitális termék.

Az Új Vevők Futószalagon könyv kampányában mi is egy ilyen előfizetői rendszer tagságot ajánlottunk fel a vásárlóinknak.

A könyves kampányunk során miután valaki megvásárolta a könyvet, automatikusan átkerült erre az oldalra, ahol upsell ajánlatként egy ingyenes 7 napos próbát ajánlottunk fel neki a DO! marketing Klubban.

Ezen az oldalon egy rövid videóban bemutatjuk, hogy milyen anyagokhoz és kurzusokhoz biztosítunk hozzáférést annak, aki beregisztrál, majd az oldal további részében részletesen kifejtjük, hogy pontosan mi vár rá a Klub keretein belül.

Nézzük meg, hogy körülbelül mennyi profitra tehetsz szert egy előfizetéses rendszernek köszönhetően?

Abban az esetben, ha csatlakoznak körülbelül 250-en az előfizetéses rendszeredhez, havonta körülbelül 1,5 millió forint profitot jelent számodra.

Hogyan jön ki ez az eredmény?

A 1,5 millió forint profit természetesen függ attól is, hogy mennyi lesz a klubtagság havidíja, de most számoljunk egy körülbelüli 6.000 forintos összeggel.

A DO! marketing Klub esetén elmondható, hogy egy ügyfél átlagosan 9 hónapon keresztül van jelen a közösségünkben. Ha korábban még nem hoztál létre előfizetéses rendszert, nem lehet pontosan meghatározni, hogy mennyi ideig lesz egy ügyfél az előfizetőd, viszont kezdetben nyugodtan alapul vehetsz egy 3-6 hónapos időtartamot.

Mennyi profitra tehetsz szert 3 hónapos ügyfélélettartam esetén?

Egy ügyfél: 6.000 forint / hónap

3 hónapos ügyfélélettartam esetén a profit: 3 x 6000 forint = 18.000 forint

Profit negyedévente az összes előfizetőből: 18.000 forint x 250 előfizető = 4.500.000 forint

Innentől kezdve Neked csak annyi a dolgod, hogy gyártsd az értékes tartalmakat az előfizetőid számára ezzel is erősítve azt, hogy minél tovább maradjanak a klubodban.

3. Növeld a presztízsed a könyvesbolti jelenléttel

Könyvírás előtt joggal merülhet fel benned a könyvesbolt gondolata, hiszen a legtöbben azzal a céllal írnak egy könyvet, hogy minél több könyvesbolt polcán láthassák a szerzeményüket.

Amennyiben írsz egy könyvet, és megjelenteted egy vagy több könyvesboltban, nagyon jó presztízst szerezhetsz vele, mivel egy erőteljes márkaépítő hatása van.

Ne számíts több milliós profitra, csupán némi plusz aprópénzre tehetsz szert egy könyvesbolti megjelenés során. Ezért pénzkeresés szempontjából nem ajánlott csak erre az egy eszközre hagyatkozni.

Ezen felül azzal is érdemes tisztában lenni, hogy átlagosan egy könyvesbolt a könyv árának az 55%-át le is veheti egy vásárlás után. Ráadásul az író nem tudja nyomon követni, hogy ki az, aki megvásárolja a könyvét, ami fontos lenne a további értékesítési folyamatok kialakításában.

Sokkal hatékonyabban és eredményesebben működik, ha építesz egy vevőszerző folyamatot, és ezt az 55%-ot (amit a könyvesbolt levesz egy könyv árából) hirdetésekre fordítanád, amivel rengeteg új érdeklődőt, és vevőt is szerezhetsz. Nem mellesleg pedig így rengeteg email címmel gazdagodhatsz, amiből fel tudsz építeni egy email listát. Emellett nyomon tudod követni, hogy ki az aki érdeklődik a könyved iránt, és ki az aki vásárol tőled.

Abban az esetben, amennyiben egy szélesebb közönséggel rendelkezel és többen is megvásárolják a könyved, akkor természetesen több lehet a profitod is, de a szakmai könyvek esetén ez nem lesz jelentős. Ez alól kivételt képezhetnek az önfejlesztés témájával foglalkozó könyvek.

Ismerünk olyan önfejlesztéssel foglalkozó könyvet, ahol 200-300 ezer forintnyi haszon is van havonta a könyvesbolti értékesítésből.

Nézzünk meg egy példát, hogy számodra is érthető legyen, mennyi könyvet kell értékesítened ahhoz, hogy elérd ezt a 200-300 ezer forint hasznot:

Tegyük fel, hogy a könyvedet 5.000 forint értékben tudják megvásárolni a vevőid. Ha levonjuk az 55%-os könyvesbolti jutalékot, akkor 2.250 forint marad a könyvön.

Ebből még lejön az 5% ÁFA, így 2138 forint marad a zsebedben, illetve ezen felül még felmerül a nyomtatási költség, aminek az összege eltérő lehet. 1.000 darab könyv nyomtatásánál ez körülbelül 800 – 1500 forint / darab. Amennyiben 2.000 darab könyv nyomtatásáról van szó, abban az esetben kb. 500 – 1000 forint lesz egy könyv nyomtatási költsége.

Ha 1.000 darab könyvet szeretnél kinyomtatni, és egy könyv nyomtatási költsége például 1200 forintba kerül neked, akkor a 2138 forintból még le kell vonni az 1200 forintot, aminek eredményeként 938 forint marad egy könyvön.

Ahhoz, hogy el tudd érni a havi 200.000 – 300.000 forint összeget, havonta nagyjából 200 – 300 darab példányban kell értékesíteni a könyvedet.

Hogyan alakultak a számok az Online Katapult könyv esetén?

Az Online Katapult könyvet 5.990 forintért tudták megvásárolni a vevők.

A könyvterjesztőknek 55% jutalék járt (kb. 3.295 forint), amiből 45% (kb. 2.695 forint) maradt nekünk. Ebből lejött még a nyomtatási költség, illetve az egyéb felmerülő költségek, így végeredményként körülbelül 1300 forint haszon maradt egy könyvön.

Annak függvényében, hogy ezek a könyvesboltok hány könyvet adnak el, alapesetben havi pár tízezer forint profitra lehet szert tenni, ami éves szinten pár százezer forint hasznot jelent.

Viszont ha szeretnél bevetni egy erőteljes márkaépítő eszközt, a könyvesbolti presztízs miatt már megérheti könyvet írni.

4. Építs ki szakmai kapcsolatokat

Amikor írsz egy könyvet, azzal könnyű szakmai kapcsolatokra tehetsz szert más szakértőknél.

Megnyílnak az ajtók előtted, meghívnak interjúzni, komolyan vesznek ők is. Ezekből a szakmai kapcsolatokból pedig tapasztalatmegosztás, ügyfél ajánlás, jó barátság, mentorálás születhet, amik nagyon-nagyon értékesek.

Amikor megjelent az Online Katapult első könyve, az összes hazai marketing szakember megismerte a csapatot a könyvnek köszönhetően. Ebből további együttműködések is születtek, a csapat rengeteg hasznos tapasztalatra tett szert, és rengeteg új ügyfelet is szereztünk a szakmai kapcsolatoknak hála, mivel tovább ajánlották a termékeinket.

Már csak a kapcsolatépítés miatt is megéri könyvet írni, mivel rengeteg előnyre tehetsz szert általa.

Hozd ki a legtöbbet a szakmai kapcsolataidból affiliate partnerséggel

Ha rendelkezel egy jó affiliate partner stratégiával, segíthet neked abban, hogy azonnali profitra tegyél szert a könyveladásaidban.

De először nézzük meg, mit is jelent az affiliate partnerség?

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy van egy vagy több olyan partnered, akivel kölcsönösen együttműködtök, ajánljátok egymást annak érdekében, hogy kölcsönösen növelhessétek a bevételeiteket. Olyan partnerekről van szó, akivel hasonló a vállalkozásotok, de nem vagytok egymás versenytársai. Többnyire az együttműködés terepe az online tér, gyakran emailben történik az ajánlás.

Milyen előnyre teszel szert egy affiliate együttműködésnek köszönhetően?

Olcsóbban és könnyebben tudod elérni az embereket, akik a célpiacodat erősítik. Mivel egy olyan vállalkozó ajánlja a termékedet, aki már hitelesnek számít a követői szemében, sokkal könnyebben fogják meghozni azt a lépést, hogy megvásárolják a termékedet.

Ebből adódóan remek márkaépítő hatása is van, hiszen rengeteg új ember ismerhet meg Téged, a termékedet és a vállalkozásodat.

A DO! marketing is folyamatos affiliate együttműködésekben vesz részt, aminek köszönhetően rengeteg előnyre teszünk szert. Ilyen együttműködést folytatunk például Pongor-Juhász Attilával, ahol egymást segítve ajánljuk a termékeinket. Vagy például Szendrei Ádámot is megemlíthetném, akivel egymást ajánljuk annak érdekében, hogy kölcsönösen növelhessük a bevételeinket.

5. Így válj instant szakértővé a vevő fejében

Erről azért szerettem volna írni Neked, mert szerintem ez egy nagyon érdekes jelenség, ami talán már benned is felmerült. Gyakran azt tapasztalhatjuk, hogy a magyar vevők fejében él egy ilyen gondolat:

“Aki könyvet írt, az valaki.”

Ez azt jelenti, hogy ha Te könyvszerző lettél, nem kell megindokolnod azt, hogy értesz az adott területhez. A vevők szemében instant szakértővé váltál csak azért, mert írtál egy könyvet.

Ez miért is van így?

Egyrészt sokkal nagyobb az értéke egy leírt szónak nyomtatott változatban, ha össze kellene hasonlítani például egy ebook-kal. Másrészt nem olyan egyszerű annyi tudást összegyűjteni és átadni az olvasónak több száz oldalon keresztül.
Ezen felül személy szerint én imádom a könyv illatát és nagyon szeretek úgy olvasni, hogy a kezemben foghatom a választott szerzeményt. 🙂

Ha pedig el is tudsz adni pár ezer könyvet, onnantól kezdve bestseller írónak is hívhatod ma magad Magyarországon, aminek pedig még nagyobb márkaépítő hatása lehet a vállalkozásod számára.

6. Indíts el egy hógolyó-effektust a bizniszedben

Itt egy olyan tippről van szó, ami kiemelkedik a fentebb felsoroltak közül. Ha írsz egy könyvet, konkrétan lesz egy új belépő terméked, ami éjjel-nappal csak azon dolgozik, hogy növelje a listádat és új vevőket szerezzen neked.

Ha több terméked van a vállalkozásodban, egy erőteljes hógolyó effektust tudsz előidézni csak azzal, hogy írtál egy saját könyvet.

Miért mondom ezt?

Az Online Katapult esetén az első könyvből havi szinten körülbelül 140 darab könyvet sikerült eladni. Ezzel éves szinten 1500 teljesen új vevő ismerte meg az Online Katapult márkáját. Megismerték a tartalmakat, az összes többi terméket, ami egy hógolyó-effektust indított el. 

Minél több új érdeklődő jött, annál többen ismerték meg az Online Katapultot, annál többen vásároltak, és az email lista is csak egyre növekedett. 

Idővel az egész biznisz menedzselése és árbevétel generálása könnyebbé vált, mert ez egy nagyon jó belépő terméknek számított.

Összegzés

Ha eddig felmerült benned bármilyen kérdés, vagy kétely a könyvírással kapcsolatban, akkor ez a cikk egy szuper indikátora lehet annak, hogy miért érdemes könyvet írni. Rengeteg hasznos előnyben részesülhetsz, ami a vállalkozásodat is gyorsítósávra helyezheti.

Nézzük meg még egyszer összesítve azt a 6 tippet, ami segít Neked abba, hogy a legtöbbet ki tudd hozni a könyveladásaidból:

  1. Alakíts ki egy vevőszerző folyamatot, amivel érdeklődőket, vevőket szerezhetsz!
  2. Nézd meg, hogy mi az, amit pluszban értékesíteni tudsz a könyvön felül!
  3. Növeld a presztízsed a könyvesbolti jelenléttel!
  4. Építs ki szakmai kapcsolatokat!
  5. Így válj instant szakértővé a vevő fejében!
  6. Indíts el egy hógolyó-effektust a bizniszedben!

Ha leteszed a voksod a könyvírás mellett, azonnali profitra tehetsz szert, ahogy a fentiekben bemutattam Neked. Emellett olyan partneri kapcsolatokra tehetsz szert, amelyek elősegítik a vállalkozásod előrehaladását. Sokkal hatékonyabban tudsz márkát építeni, és könnyebben fogsz tudni új érdeklődőkre, vásárlókra szert tenni.

Szerző:

Vasvári Alexandra

Vasvári Alexandra

Szia! Vasvári Alexandra vagyok, és kb. 3 éve ismerkedtem meg az online marketing világával. Elsősorban hirdetések kezelésével, stratégia építéssel, illetve közösségi média jelenlét kiépítésével foglalkozom. Igyekszem minél több olyan értéket adni Neked, amit Te is hasznosíthatsz a saját vállalkozásodban.

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!