fbpx

Miért nem talál ma egy cég jó minőségben és elégséges mennyiségben megfelelő munkatársat?

Miért nem talál ma egy cég jó minőségben és elégséges mennyiségben megfelelő munkatársat
Avagy mi a baj a klasszikus álláshirdetésekkel és kiválasztási folyamatokkal?
Olvasási idő: 3 perc

Ha úgy érzed cégvezetőként / HR-esként, hogy a kiírt pozíciókra nem megfelelő minőségű / mennyiségű jelölt érkezik, akkor ez az írás most neked szól!

Amikor egy cég bővül, nyilvánvalóan a legjobbakat akarod magad mellett tudni cégvezetőként, ahogy Pongor-Juhász Attila szokta mondani, “A-osztályú” játékosokat keresel.

Ők azok, akik imádják a szakmájukat, helyetted gondolkoznak, hogy csökkentsék a mentális terheidet, nem csak A-ból B-be tolják el a feladatot, hanem ha látják, hogy az nem elég, proaktívan továbbfutnak a teendővel. 

Bármit hozzájuk vágsz feladatként és beszaladnak vele a célba! Rájuk biztosan nem jellemző, hogy délután 4-kor már csak a székük pörög az irodában…

De hiába keresed őket, nem nagyon jönnek az álláshirdetéseidre, igaz?

Se a minőség, se a mennyiség nem az igazi!

Mi az oka ennek?

Mi a baj a szokásos álláshirdetésekkel?

Pár hete egy fodrász- és szépségszalon tulajdonos ügyfelemmel beszélgettem, aki épp fodrászokat keresett. Próbálkozott már klasszikus álláshirdetéssel, sőt, még Google-ben is hirdet a “fodrász állás” kulcsszóra.

Egyetlen kérdést tettem fel neki: 

“Figyelj Ivett, szerinted aki van annyira jó fodrász, hogy Te szívesen felveszed, az keres állást?”

Ezután egyből láttam, hogy leesik a tantusz és rájött arra a hibára, amit a legtöbb toborzásban lévő cég elkövet.

Ha tényleg a legjobbakat akarod felvenni, akkor Ők 95%-ban nem keresnek aktívan állást! 

Nem nézik a Professiont, nem írogatják be a Google-be, hogy “szakmám + állás”!

Az igazi A-osztályú játékosokat nem éred el klasszikus álláshirdetéssel, mert Ők most is dolgoznak valahol!

Na de akkor hogyan és hol tudod őket mégis megtalálni?

Nyugi, van megoldás!

Az első lépés a gondolkodásmódod átformálása

Mostantól a fő célod az, hogy RÁVEDD a potenciális jelölteket a VÁLTÁSRA! Többé Te nem álláskeresőkhöz kommunikálsz!

Azaz más szavakkal olyan jól EL KELL ADNOD magadat és a pozíciót, hogy felálljon valaki a jelenlegi munkahelyéről!

Na ez az, amire egy unalmas, sablonos álláshirdetéssel esélytelen leszel! Mégis nagy eséllyel eddig egy fekete-fehér, A4-es papírlapra írt felsorolással kerestél munkatársat… igaz?

Semmi baj, eddig a legjobb tudásod szerint csináltad, most viszont van lehetőséged a jobb megoldás mellett dönteni!

Hogyan alkothatsz a cégednek dögös, vonzó kiválasztási folyamatot, ami vonzza majd az A-osztályú játékosokat?

Pontosan erről lesz szó az Új Kollégák Futószalagon Online Konferenciánkon: lépésről-lépésre bemutatjuk neked azt a kiválasztási rendszert, amivel pár hét alatt meg lesz az új “A-osztályú” kollégád!

Kételkedsz benne?

  • A Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő 1 hetet hirdetett – 40 ezer forintot elköltve a hirdetésekre – és 80-an jelentkeztek a recepciós pozíciójukra. Meg lett a jó jelölt és le kellett állítani 1 hét után a hirdetéseket, mert annyi jó jelölt volt, hogy már csak az idejüket húzták volna a sok jelentkezővel…
  • Dr. Szilágyi-Németh Lilla ügyfelem ugyanígy sikerről számolt be: egyetlen emailt küldött ki a módszertanunkra alapozva és megtalálta azt az új “Pénzügyes Aput”, aki segíteni fog neki a telefonos értékesítésben. 🙂

De mesélhetnék magunkról is: idén tavasszal asszisztenst kerestünk, közel 100-an jelentkeztek 20 ezer forint hirdetésből és 1 emailből, 2 hét alatt megvolt a csapattársunk, akit azóta nem csak mi, hanem az ügyfeleink is imádnak! 

Most pár hete online marketingest keresünk, szintén 20 ezret költöttünk hirdetésekre, ugyanígy kiküldtünk egy emailt a követőinknek és már 2 jelölttel is elindult a fizetett próbahét.

Nézd csak meg, hogy Csák Ildikó – az egyik jelölt, akivel elkezdtük a marketinges próbamunkát – milyen pályázati anyagot állított össze nekünk: kattints ide, de előtte rögzítsd az álladat! 🙂

A DO! marketing arculatára szabott, több oldalas, színes-szagos, fotókkal teli, személyes bemutatkozás önéletrajz és motivációs levélként, a végén egy poénos videóval (amit nem mi kértünk!)… Jó lenne, ha hozzád is ilyen pályázatok jönnének, igaz?!

Azt persze nem állíthatom felelősen, hogy csak ilyen jelöltjeid lesznek… de azt biztosan tudom mondani, hogy ha nem elég vonzó a kiválasztási folyamatod, akkor ilyen jelöltekre ESÉLYED SINCS! Érted ugye, mire gondolok?

Ha szeretnéd felépíteni a Te cégednek is azt a kiválasztási folyamatot, ami a legvonzóbb formában mutat be, amin keresztül rá tudod venni a máshol dolgozó legjobb szakembereket a váltásra, akkor ott a helyed az Új Kollégák Futószalagon Online Konferenciánkon.

Kattints ide és regisztrálj!

Szuper előadásokkal és nagyon értékes bónuszokkal készülünk neked. 😉

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!