Tartalomjegyzék
Mikor lehet aktuális, hogy beszélj egy élő emberrel a Facebooktól?
A két leggyakoribb felmerülő eset a Közösségben a letiltott hirdetés és névváltoztatási kérés volt.
1) Letiltja a Facebook a hirdetést, de nem mondják el pontosan, hogy miért.
Hiába fellebbezel a hirdetés kapcsán, újbóli elutasítás során is csak automatizált indoklást kapsz, ami ugyanúgy nem világos. Ilyenkor persze átbogarászhatod a szabályzatot, ám sokszor nem egyértelmű, hogy mi a bibi.
Ilyenkor jó lenne egy élő személlyel beszélni, aki megmondja mi is volt a probléma.
2) Szeretnéd megváltoztatni az oldalad nevét, de automatikusan nem sikerül
Ez saját példa: végre már “DO! marketing” a Facebook oldalam neve és nem DOmarketing. Az automata rendszerrel nem sikerült a változtatást és amikor a kapcsolatfelvételi űrlapon írtam a Fb-nak, szintén visszadobták a kérésemet.
Tegnap a chates ügyfélszolgálaton beadta a kérvényt Gareth ügynök, mára kész lett. 🙂
3) Bármilyen ügyben élő személyt szeretnél keresni
A két gyakoribb eseten túl a chates ügyfélszolgálat szinte bármiben tud neked segíteni, egész pontosan ezekből a kategóriákból választhatsz:
- Hirdetési fiók szintű problémák
- A hirdetési szabályzat vagy elutasított hirdetéssel kapcsolatos kérdés
- Hirdetési témájú megkeresés (na erről nem igazán tudom, mit is jelenthet pontosan)
- Számlák kiállítása
- Oldalak
- Jelentések és elemzések
Így tudod elérni a chates ügyfélszolgálatot
1. Legyen aktív hirdetési fiókod
A support chat nem nyilvános: csak az aktív fiókok kezelői számára elérhető. Szóval úgy nyisd majd meg a lenti linket, hogy be vagy jelentkezve egy olyan Facebook profillal, aminek van hozzáférési aktív hirdetési fiókhoz.
2. Kattints a “Kezdés” gombra ezen az oldalon
Nyisd meg ezt a linket és keresd ki a “Kezdés” gombot rajta https://www.facebook.com/business/help
Az elmúlt évek során többször változott az oldal felépítése. Jelenleg az oldal közepe táján találod a chatre mutató linket, beraktam neked egy képernyőmentést is.
Ezt a szöveget keresd:
„Keress válaszokat, vagy fordulj támogatási csapatunkhoz!”, és kattints mellette a Kezdés gombra.
Sajnos mostanában egyre több ember számol be arról, hogy nem jelenik meg nála ez a lehetőség. Bármennyire is furcsa, de nem ismerjük a mögöttes logikát, hogy kinek jelenik meg, és kinek nem. Ha neked sem jelenik meg, akkor görgess a cikk végéhez, ahol megmutatok egy másik lehetőséget.
3. Válassz kategóriát az ügyeddel kapcsolatban
Az alábbiak közül választhatsz:
4. Ne menj tovább a témák között, hanem kattints a chates gombra
Itt viszont már ne menj tovább a felsorolt lehetőségek között, hanem a lent található chat gombra kattints.
5. Töltsd ki a „hibajegyet”
Mielőtt a chatablakhoz jutnál, még egy űrlapot is ki kell töltened. Szerencsére viszonylag gyorsan a végére lehet érni.
Itt kell megadnod azt is, hogy milyen problémával kapcsolatban keresed az ügyfélszolgálatot.
Az alábbi kérdéscsoportok közül választhatsz:
- Hirdetési fiókkal kapcsolatos problémák
- Hirdetési szabályzat vagy elutasított hirdetés
- Hirdetési témájú megkeresések
- Számlázás
- Oldalak
- Jelentések és elemzések
Jelöld meg azt, amelyik a leginkább releváns számodra. Kicsivel lejjebb arra is lehetőséged van, hogy pontosítsd a kérdésed.
TIPP, hogy gyorsabban végezz:
- Angolul is írd meg, hogy miben kérsz segítséget, ne csak magyarul (hiába magyar nyelvű a felület, utána az ügyfélszolgálati kolléga angolul fog veled beszélgetni)
- Másold ki azt, amit ide írtál angolul, mert utána chaten nekem újra megkérdezték, hogy mit akarok pontosan. Ezzel időt spórolsz magadnak.
6. Chat indítása
Noha elvileg megadtad a kérésedet korábban, itt majd újra le kell írnod az ügyfélszolgálatnak a chaten keresztül, ezért javasoltam, hogy másold ki amit előzőleg írtál.
Számíts arra, hogy az ügyfélszolgálat angolul beszélget majd veled – magyar nyelven még nem elérhető a chat funkció tudtommal.
Noha azt írják, hogy 10-12 perc a várakozási idő átlagosan, nekem azonnal írtak a tegnapi ügyemre a névváltoztatási kérelem kapcsán.
Mit tegyél, ha nem jelenik meg nálad a chat felület?
Sokan észrevették mostanában, hogy valakinek megjelenik a chat opció, valakinek pedig nem. Ez függ az aktivitástól és a költéstől, de konkrét számokat még a Facebook hirdetési specialisták sem tudnak mondani (szerintük is eléggé random ennek a funkciónak a megjelenése).
De természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha neked nincs meg ez a opció, akkor nem tudsz segítséget kérni.
Ugyanis van egy másik lehetőséged, ahol ráadásul MAGYARUL beszélhetsz a problémádról.
Konzultáció egy hirdetési specialistával
Ha aktívan futtatsz Facebook hirdetéseket, egyik nap egy levél landolhat az email fiókodban a Facebooktól, amely egy konzultációs lehetőséget kínál neked.
Ha veled is ez történt, akkor ebben a cikkben összegyűjtöttük neked, hogy mit tegyél, ha felkeres a Facebooktól egy ilyen szakember.
Viszont nem szükséges a Facebook levelére várnod: ha szeretnél te is részt venni egy ilyen konzultáción, érdemes megpróbálnod kérni egyet ezen a linken keresztül:
www.facebook.com/business/m/facebook-marketing-expert/?ref=book-an-expert
Nagy előnye a chathez képest, hogy magyar nyelven tudsz segítséget kérni tőlük, és a konzultáció után rögtön újabb időpontot egyeztethetsz velük, és e-mailben is bármikor el tudod érni az adott specialistát.
Ez azt jelenti, hogy lesz egy Facebook segítőd, egy “hátsó utasod”, akivel elemezni tudod a stratégiát, a hirdetéseket és az eredményeket is, ezáltal egyre jobbá válhatnak a kampányaid. Nem rossz, igaz? 🙂
Hátránya, hogy csak tanácsot adhatnak, ezért a kellemetlenebb hibák kijavításában (például letiltják vagy betörnek a fiókodba) ugyanúgy szükséged lesz a chat támogatására.
Gyorsabb és eredményesebb ügyintézést kívánok neked legközelebb!
Remélem ez a tipp és cikk segít neked abban, hogy gyorsabban megoldódjanak a Facebookos problémáid, használd egészséggel a leírtakat!