Hogyan kérj chaten segítséget a Facebook hirdetési ügyfélszolgálatától?

hogyan-kerj-chaten-segitseget-a-facebook-hirdetesi-ugyfelszolgalatatol
A DO! marketing Közösségben az egyik leggyakoribb téma a Facebook ügyfélszolgálatával történő nehézkes kommunikáció, szinte hetente van ilyen poszt. Sokan nem tudják, de már jóideje elérhető élő chates ügyfélszolgálat a Facebooknál és a mai blogbejegyzésemben megmutatom hogyan indíthatod el.
Olvasási idő: 4 perc

Mikor lehet aktuális, hogy beszélj egy élő emberrel a Facebooktól?

A két leggyakoribb felmerülő eset a Közösségben a letiltott hirdetés és névváltoztatási kérés volt.

1) Letiltja a Facebook a hirdetést, de nem mondják el pontosan, hogy miért.

Hiába fellebbezel a hirdetés kapcsán, újbóli elutasítás során is csak automatizált indoklást kapsz, ami ugyanúgy nem világos. Ilyenkor persze átbogarászhatod a szabályzatot, ám sokszor nem egyértelmű, hogy mi a bibi.

Ilyenkor jó lenne egy élő személlyel beszélni, aki megmondja mi is volt a probléma.

2) Szeretnéd megváltoztatni az oldalad nevét, de automatikusan nem sikerül

Ez saját példa: végre már “DO! marketing” a Facebook oldalam neve és nem DOmarketing. Az automata rendszerrel nem sikerült a változtatást és amikor a kapcsolatfelvételi űrlapon írtam a Fb-nak, szintén visszadobták a kérésemet.

Tegnap a chates ügyfélszolgálaton beadta a kérvényt Gareth ügynök, mára kész lett. 🙂

3) Bármilyen ügyben élő személyt szeretnél keresni

A két gyakoribb eseten túl a chates ügyfélszolgálat szinte bármiben tud neked segíteni, egész pontosan ezekből a kategóriákból választhatsz:

  • Hirdetési fiók szintű problémák
  • A hirdetési szabályzat vagy elutasított hirdetéssel kapcsolatos kérdés
  • Hirdetési témájú megkeresés (na erről nem igazán tudom, mit is jelenthet pontosan)
  • Számlák kiállítása
  • Oldalak
  • Jelentések és elemzések

Így tudod elérni a chates ügyfélszolgálatot

1. Legyen aktív hirdetési fiókod

A support chat nem nyilvános: csak az aktív fiókok kezelői számára elérhető. Szóval úgy nyisd majd meg a lenti linket, hogy be vagy jelentkezve egy olyan Facebook profillal, aminek van hozzáférési aktív hirdetési fiókhoz.

2. Kattints a “Kezdés” gombra ezen az oldalon

Nyisd meg ezt a linket és keresd ki a “Kezdés” gombot rajta https://www.facebook.com/business/help

Az elmúlt évek során többször változott az oldal felépítése. Jelenleg az oldal közepe táján találod a chatre mutató linket, beraktam neked egy képernyőmentést is.

Ezt a szöveget keresd: 

„Keress válaszokat, vagy fordulj támogatási csapatunkhoz!”, és kattints mellette a Kezdés gombra.

Sajnos mostanában egyre több ember számol be arról, hogy nem jelenik meg nála ez a lehetőség. Bármennyire is furcsa, de nem ismerjük a mögöttes logikát, hogy kinek jelenik meg, és kinek nem. Ha neked sem jelenik meg, akkor görgess a cikk végéhez, ahol megmutatok egy másik lehetőséget.

3. Válassz kategóriát az ügyeddel kapcsolatban

Az alábbiak közül választhatsz:

4. Ne menj tovább a témák között, hanem kattints a chates gombra

Itt viszont már ne menj tovább a felsorolt lehetőségek között, hanem a lent található chat gombra kattints.

5. Töltsd ki a „hibajegyet”

Mielőtt a chatablakhoz jutnál, még egy űrlapot is ki kell töltened. Szerencsére viszonylag gyorsan a végére lehet érni. 

Itt kell megadnod azt is, hogy milyen problémával kapcsolatban keresed az ügyfélszolgálatot.

Az alábbi kérdéscsoportok közül választhatsz:

  • Hirdetési fiókkal kapcsolatos problémák
  • Hirdetési szabályzat vagy elutasított hirdetés
  • Hirdetési témájú megkeresések
  • Számlázás
  • Oldalak
  • Jelentések és elemzések

Jelöld meg azt, amelyik a leginkább releváns számodra. Kicsivel lejjebb arra is lehetőséged van, hogy pontosítsd a kérdésed.

TIPP, hogy gyorsabban végezz:

  • Angolul is írd meg, hogy miben kérsz segítséget, ne csak magyarul (hiába magyar nyelvű a felület, utána az ügyfélszolgálati kolléga angolul fog veled beszélgetni)
  • Másold ki azt, amit ide írtál angolul, mert utána chaten nekem újra megkérdezték, hogy mit akarok pontosan. Ezzel időt spórolsz magadnak.

6. Chat indítása

Noha elvileg megadtad a kérésedet korábban, itt majd újra le kell írnod az ügyfélszolgálatnak a chaten keresztül, ezért javasoltam, hogy másold ki amit előzőleg írtál.

Számíts arra, hogy az ügyfélszolgálat angolul beszélget majd veled – magyar nyelven még nem elérhető a chat funkció tudtommal.

Noha azt írják, hogy 10-12 perc a várakozási idő átlagosan, nekem azonnal írtak a tegnapi ügyemre a névváltoztatási kérelem kapcsán.

Mit tegyél, ha nem jelenik meg nálad a chat felület?

Sokan észrevették mostanában, hogy valakinek megjelenik a chat opció, valakinek pedig nem. Ez függ az aktivitástól és a költéstől, de konkrét számokat még a Facebook hirdetési specialisták sem tudnak mondani (szerintük is eléggé random ennek a funkciónak a megjelenése).

De természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha neked nincs meg ez a opció, akkor nem tudsz segítséget kérni.

Ugyanis van egy másik lehetőséged, ahol ráadásul MAGYARUL beszélhetsz a problémádról.

Konzultáció egy hirdetési specialistával

Ha aktívan futtatsz Facebook hirdetéseket, egyik nap egy levél landolhat az email fiókodban a Facebooktól, amely egy konzultációs lehetőséget kínál neked.

Ha veled is ez történt, akkor ebben a cikkben összegyűjtöttük neked, hogy mit tegyél, ha felkeres a Facebooktól egy ilyen szakember.

Viszont nem szükséges a Facebook levelére várnod: ha szeretnél te is részt venni egy ilyen konzultáción, érdemes megpróbálnod kérni egyet ezen a linken keresztül: 

www.facebook.com/business/m/facebook-marketing-expert/?ref=book-an-expert

Nagy előnye a chathez képest, hogy magyar nyelven tudsz segítséget kérni tőlük, és a konzultáció után rögtön újabb időpontot egyeztethetsz velük, és e-mailben is bármikor el tudod érni az adott specialistát.

Ez azt jelenti, hogy lesz egy Facebook segítőd, egy “hátsó utasod”, akivel elemezni tudod a stratégiát, a hirdetéseket és az eredményeket is, ezáltal egyre jobbá válhatnak a kampányaid. Nem rossz, igaz? 🙂

Hátránya, hogy csak tanácsot adhatnak, ezért a kellemetlenebb hibák kijavításában (például letiltják vagy betörnek a fiókodba) ugyanúgy szükséged lesz a chat támogatására.

Gyorsabb és eredményesebb ügyintézést kívánok neked legközelebb!

Remélem ez a tipp és cikk segít neked abban, hogy gyorsabban megoldódjanak a Facebookos problémáid, használd egészséggel a leírtakat!

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van / véleményed?

Akkor tedd fel itt:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!