Mit tegyél, ha megkeres egy hirdetési specialista a Facebooktól?

Mit tegyél, ha megkeres egy hirdetési specialista 2
Kamu vagy értékes lehetőség? Ha aktívan futtatsz Facebook hirdetéseket, egyik nap egy levél landolhat az email fiókodban a Facebooktól, amely egy konzultációs lehetőséget kínál neked. Első gondolatod talán a gyanakvás lehet: pont téged segítene a Facebook? Esetleg ez valami adathalász próbálkozás?
Olvasási idő: 4 perc

Ebben a cikkben erről a lehetőségről szeretnék neked írni, és bemutatni, hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet.

Hogyan néz ki egy ilyen megkeresés? 

Általában a Facebook egyik hirdetési specialistája veszi fel veled a kapcsolatot, és egy személyre szóló levelet kapsz: 

A személyes adatokat kitakartam, de benne lesz a levélben a neved, a hirdetési fiókod azonosítója, és általában egy hirdetéseddel vagy hirdetéssorozatoddal kapcsolatban tesznek egy javaslatot arra, hogyan tudnál belőle még többet kihozni. 

Egy 30 perces telefonhívást kínálnak fel számodra, amit arra használhatsz, hogy sikeresebben hirdethess.

Ahogyan láthatod, ebben a levélben közlik veled azt is, hogyan tudsz kapcsolatba lépni velük, és időpontot egyeztetni. MIndjárt erről is részletesebben írok, de előtte álljunk meg egy pillanatra. 

Ugye benned is felmerült a kérdés: miért segít nekem a Facebook? 

Miért csinálja ezt a Facebook? 

Nem titok, hogy a Facebook bevételeinek óriási részét teszik ki a hirdetőktől befolyt összegek. Csak a számszerűsítés kedvéért, a 2018 utolsó negyedévében befolyt 16,914 milliárd dollárból 16,640 milliárd volt reklámbevétel. 

Ezeket az arányokat látva a Facebooknak természetesen érdeke az, hogy minél többen, és minél többet hirdessünk nála. Ha segíti a hirdetőket, és ezáltal jobb eredményeket tudunk elérni, jobban megéri a hirdetésekre költeni, akkor többet fogunk költeni. 

Éppen ezért nemcsak a Facebook for Business – a Hirdetői súgóközpont fejlesztésére fordítanak figyelmet, hanem a hirdetőknek személyes támogatást is nyújtanak.

Természetesen alaposan ellenőrizd, hogy a levélben szereplő hirdetési fiók azonosító stimmel-e, és a gombra kattintva valóban a Facebookhoz kerülsz-e át, de eddig még nem találkoztam olyasmivel, hogy ezek az emailek rosszindulatú, adathalász próbálkozások lennének. 

Hidd el, ha élsz ezzel a lehetőséggel, és alaposan felkészülsz a beszélgetésre, akkor nagyon jól használható tippeket kaphatsz a hirdetési specialistától. 

Hogyan egyeztess időpontot?

A fentebbi levélben láthattad, hogy megadják a lehetőséget egy 30 perces telefonhívás egyeztetésére, csupán a kék gombra kell kattintanod. 

Kattintás után a https://www.facebook.com/business/m/facebook-marketing-expert oldalra fogsz átkerülni, és a fenti képernyő fogad majd. 

Ez a folyamat is teljesen személyre szabott, a keresztneveden szólítanak, meg fog jelenni az oldalon az email címed és a hirdetési fiókod neve is. Itt kell megadnod azt a telefonszámot, amin a Facebook hirdetési specialistája felhívhat. 

FONTOS: itt olyan számot kell megadnod, amin valóban el tud érni egy egyeztetésre a specialista az általad megadott időpontban! 

Az űrlap kitöltése és a gomb megnyomása után már csak az marad hátra, hogy kiválaszd azt az időintervallumot, amikor neked is alkalmas a beszélgetés. Javaslom, hogy olyan időpontot válassz, amikor tényleg csak erre tudsz fókuszálni, hiszen egy nagyon értékes 30 percet kapsz. 

Az időpontról kapsz majd visszaigazoló emailt és előtte emlékeztetőt is küldenek, így biztosan nem fogod elfelejteni. 

Ha az időpont megvan, jöhet a következő lépés, tisztázzuk, mire számíthatsz egy ilyen beszélgetésen. 

Hogyan zajlik egy ilyen beszélgetés, és mire számíthatsz az egyeztetésen? 

A megadott időpontban keresni fog a Facebook csapatából egy specialista, a tapasztalatom szerint általában az Egyesült Királyság +44-es hívószámával kezdődik az a telefonszám, amit látni fogsz a kijelzőn. 

A beszélgetés első részében a specialista meg fog kérni téged, hogy röviden mutasd be a vállalkozásod és mondd el, mik a céljaid a hirdetésekkel. 

Ez azért szükséges, hogy valóban személyre szabott tanácsokat kaphass, ezért igyekezz minél pontosabban átadni, mik a céljaid!

Miután te bemutattad a vállalkozásod, a hirdetési specialistán a sor.

Az elmondottak alapján rávilágíthat arra, amit érdemes lenne másképp csinálnod, vagy kipróbálnod. 

Mivel ő egyszerre több hirdetővel is foglalkozik, és nagyon közel ül a tűzhöz, gyakorlatilag rálátása lehet a teljes magyar hirdetői piacra, így biztos lehetsz abban, hogy amit tanácsol, azt érdemes kipróbálnod. 

Általában tippeket adnak arra, hogy mik azok a legújabb, legjobban működő hirdetési módszerek, kampánytípusok, amiket mindenképp érdemes legalább egyszer letesztelni, és olyan értékes technikai tippeket is adhatnak, amelyek segítenek neked, hogy növelhesd a hirdetéseid hatékonyságát. 

Elsőre talán furcsának tűnhet majd, de akivel beszélsz, teljes rálátással rendelkezik a fiókodra, így ha közösen szeretnétek megnézni például egy kampányt, vagy egy konkrét hirdetést, esetleg beállítást, akkor azt meg tudjátok tenni. 

Ennek előnye, hogy ha éppen futtatsz egy hirdetési kampányt, ami mehetne jobban, de ötleted sincs, min kellene változtatni, akkor a specialistával át tudod nézni, és ő konkrét tippeket tud mondani neked arra vonatkozóan, hogy mivel tehetnéd jobbá az eredményeket. 

Pontosan ezért nem érdemes félvállról venni a beszélgetésre való felkészülést. De mégis hogyan lehet erre felkészülni? 

Hogyan érdemes felkészülnöd egy ilyen egyeztetésre? 

Ahogy azt fentebb írtam, a hirdetési specialista pontosan látni fogja a fiókod és a beállításaid legapróbb részleteit is, ami számtalan lehetőséget ad neked arra, hogy a legtöbbet hozd ki ebből a beszélgetésből. 

Kezdd a felkészülést te is azzal, hogy a nagy képet nézed.

1.Mi a célod a hirdetésekkel?

2. Milyen termékeket, szolgáltatásokat értékesítesz most és ezért mit teszel? 

Ha ezt jól meg tudod fogalmazni, azzal azt segíted elő, hogy igazán használható tippeket kaphass. Ráadásul, mivel úgyis ezzel kezditek a beszélgetést, ha ezt érthetően és lényegre törően el tudod mondani, azzal több időt hagysz arra, hogy beszélhessetek a konkrét tippekről. 

Második lépésben nézd meg az éppen futó kampányaidat. 

  • Mi az, ami működik, és amivel elégedett vagy?
  • Tudod, hogy miért olyan jó, vagy jó lenne ezt alaposabban átnézni? 
  • Mi az, ami nem működik elég jól, amiben segítség kellene?

Ezt a két lépést semmiképp nem érdemes kihagyni, de van egy extra dobásod, amivel a lehető legtöbbet hozhatod ki a konzultációból. 

Hogyan maximalizálhatod a konzultáció hatékonyságát? 

A felkészülésednek lesz egy harmadik lépése, és ez lesz az, ami igazán felpörgetheti a következő kampányod. 

Ne csak azt nézd át, mi volt eddig és mi van épp most. Gondolkodj el azon is, hogy a  következő időszakban mit szeretnél véghez vinni!

Mi az, amit meg szeretnél valósítani, és jól jönne hozzá pár tipp?

Ez az utolsó pont különösen hasznos lehet, hiszen olyan tippeket kaphatsz, amik már előre segíthetnek, hogy a mostaniaknál is jobb kampányt építs fel. 

  • Szeretnél egy új terméket hirdetni? Kérj hozzá tippeket, hogy hogyan csináld!
  • Szeretnél jobb kreatívokat készíteni? Beszéljétek meg, mi legyen a képen!
  • Szeretnél jobb szövegeket? Kérj hozzá tippet, hogyan építsd fel a főcímet!

Általában a hirdetési specialista a tippek felvázolása után megkérdezi, hogy van-e még kérdésed, van-e olyasmi, amiben még segíthet, ekkor dobhatod be a terveid, vagy a téged aktuálisan foglalkoztató kérdéseket. Ezt nem érdemes kihagyni!

Megpróbálhatsz te is ilyen konzultációt kérni? 

Ha szeretnél te is részt venni egy ilyen konzultáción, érdemes megpróbálnod kérni egyet ezen a linken keresztül: 

www.facebook.com/business/m/facebook-marketing-expert/?ref=book-an-expert

Minden a fentebb leírtaknak megfelelően fog történni, és néhány napon belül már az új tippekel a zsebedben javíthatod fel a kampányaidat!

Te ki fogod próbálni? 

Ha sikerül konzultálnod, mindenképp írd meg kommentben, nagyon kíváncsi vagyok a tapasztalataidra! 

Szerző:

Domán Zsolt

Domán Zsolt

Hello, Domán Zsolt vagyok, a DO! marketing alapítója. Az a mottóm, hogy magyar mikro- és kisvállalkozóként nem az számít, mit tudsz, hanem mit csinálsz a marketingben. Az üzleti eredményeid, az első vásárlóid csak a megvalósításból fognak jönni és én ebben segítelek. Megmutatom, miként szerezz vevőt az interneten!

Kérdésed van?

Akkor tedd fel itt:

Ki az a Domán Zsolt és miért bízhatsz benne?

Ha most találkozol velem először, akkor bizonyosan bizalmatlan vagy.

Ki ez a Domán Zsolt és miért tudna nekem bármi hasznosat mondani?” – merül fel benned tök jogosan a kérdés. 

Fusd át a történetemet a lenti gombra kattintva és utána döntsd el magad, hogy lehet-e nálam bármi olyan tapasztalat, ami építheti a vállalkozásod.

Keresés

Ha az oldalon található cikkek közt szeretnél keresni:

Követsz már Facebookon?

A közösségi média oldalaimon folyamatosan értékes tartalmakat olvashatsz, kattints a “Kedvelés” gombra:

Instagram jöhet? :)

Az Insta sztorijaimban nagyrészt egyedi tartalom van, amit máshol nem láthatsz. Kövess Instán is, katt a fekete ikonra!