Neked is szükséged van ilyen folyamatleírásokra a cégedben, különben túl sok mindent Te fogsz végezni, VAGY éppenséggel túl sok agykapacitást fog elvenni tőled a feladat végzése.
Egy leírással kiszervezheted egy diáknak is őket vagy legrosszabb esetben sokkal gyorsabban haladsz majd.
Ebben a cikkben írtam néhány alapgondolatot a folyamatleírásokról, mindenképp javaslom számodra elolvasni.
Tartalomjegyzék
A cikkből kiderül:
- Pontosan mi az a folyamatleírás és hogyan néz ki?
- Milyen szoftverrel készítsd a leírásokat?
- Csak a marketingben lehet használni a folyamatleírásokat?
- Mi az eredménye annak, ha készítesz folyamatleírásokat?
- Gyorsabbá válik a munkavégzés
- Kevesebb lesz a hiba
- Időt spórolsz magadnak
- Kevésbé fárasztó a feladat
- Magabiztosabbá válsz (és csökken a stressz benned)
- Lehetőséged lesz folyamatosan fejleszteni
- Delegálhatóvá válik a feladat
- Miért fontos már egy fős vállalkozásként is folyamatleírásokban gondolkodnod?
- Mit ad a munkatársaidnak a folyamatleírás használata? Miért win-win ahelyett, hogy fölösleges túladminisztrálást kérnél tőlük?
- Miért előnyös az ügyfelek számára, ha egy cég folyamatleírások mentén működik?
- Hogyan használd a minta folyamatleírásokat?
Ahogy látod, alapgondolatokat mutatok be az írásban, amelyek nélkül nem fogod érteni a folyamatleírások lényegét – a saját érdekedben ne ugord át, olvasd el!
Miért töltöttünk fel mintaként egy adminisztratív teendőről szóló folyamatleírást?
Azért, mert sokatok számára megfoghatatlan a folyamatleírás, nem tudjátok elképzelni vagy esetleg túlmisztifikáljátok. Ezért itt van egy példa, ami alapján látszik mi hogyan csináljuk a DO! marketingen belül.
Még akkor is javaslom, hogy készíts ilyen leírásokat, ha teljesen egyedül vagy. Ahogy az alapozó cikkben írom, gyorsabb és kevésbé fárasztó a munka ezek mentén.
Jó inspirálódást kívánok ezekhez a példákhoz!
Telefonos konzultáció előkészítése SalesAutopilotban
Lépések:
1. Fel kell vinni SAPI-ban a megfelelő időpontokat az adott napra.
Szúrd be ide a kollégádnak a linket az űrlaphoz!
TIPP: Tervezd meg a időrendi beosztást! Mettől-meddig tartanak a konzultációk, milyen hosszúságú egy beszélgetés, valamint érdemes időnként kisebb szünetet beiktatni, ha csúszás lenne, így utol lehet érni a rendes menetrendet.
2. Szerkeszd a következő szegmens ID-vel rendelkező szegmenseket:
- #197289 (egyedi hatszámjegyű kódotok) “Összes 15 perces konzi – 10.31-re”
- #197288 (egyedi hatszámjegyű kódotok) “Lefoglalt 15 perces konzi – 10.31-re”
- Amit egész pontosan szerkesztened kell: A szegmens neve és leírása.
A szegmens feltételénél a dátum a következő konzi dátumra.
FONTOS: a fenti szegmenseket szerkeszd és nevezd át mindig a következő időpontra! NE hozz létre új szegmenst, mert akkor a weboldalon lévő egyedi js scriptet is szerkeszteni kell. Az kezeli a visszaszámolást és az átirányítást, ha betelt az időpont.
3. A megfelelő XYZ HTML snippetben írd át a szabad helyek számát az aktuálisra
Így jól számol vissza a rendszer. Ezt mutatja a SAPI szegmens.
1. Amekkora számot látsz itt a szegmensnél szerkesztés után, akkora számot kell beírnod az XYZ HTML snippetbe:
2. Így tudod kikeresni a HTML Snippetet WordPressben a saját weboldalon:
3. A te saját előre megszerkesztett űrlapodon SAPI-ban, a tartalmi blokk személyre szabásos résznél át kell írni a dátumot:
TIPP: A pirossal bekeretezett dátumot kell átírni. Fontos, hogy kötőjel legyen az év-hónap-nap között, csak azzal a formátummal működik!
4. A telefonos konzi regisztrációs és betelt oldalon át kell írni a dátumot a kiválasztott dátumra a weboldaladon
1.Regisztrációs oldal linkje kollégádnak: [link helye]
2.Betelt oldal linkje kollégádnak : [link helye]
3.Ellenőrizd le, hogy a szabad helyek száma megfelelő értéket mutat-e a /xyz foglalási oldalon (ezt csak egy teszt fiókba belépve tudod majd megnézni, ehhez belépési adatok kollégádnak: felhasználónév-jelszó)
4. A /xyz foglalási oldalon szükséges teendők konzultáció meghirdetése után:
Alapból el van rejtve a jelentkező űrlap. Mi Elementorral dolgozunk, ez weboldal motor típusonként természetesen eltérő lehet technikailag. Ezeket meg kell jelenítened az alábbi lépések segítségével:
5. Az /xyz foglalási oldalon szükséges teendők konzultáció másnapján:
- El kell rejteni újra a jelentkező űrlapot tartalmazó blokkot. A fenti screenshoton vissza kell állítani az “elrejt” állapotba a kis csúszkákat. Mind a hármat, a szürke teljes blokk esetében.
- A konkrét időpontot át kell írni így: az előző konzi időpontjához képest 2 hónappal későbbi hónapot írj ki, pontos dátum nélkül egyelőre.
Megkérdezheted a kollégádat, hogy tudja-e, mikor lesz a következő telós konzi, akkor azt is ki lehet írni és akár a foglalási rendszert is el lehet készíteni hozzá egyből, ha van már kitűzött időpont.
5. A foglaló poszt publikálása
Miután minden kész, publikálni kell a “foglaló posztot” (lent találod), hogy tudják az emberek, mikortól lehet foglalni. Ebben szintén át kell írni a dátumot! Írd ide, ez kinek a feladata!
6. Foglalási emlékeztető időzítése
Majd be kell időzíteni a foglalási emlékeztető posztját (erre azért van szükség, mert jellemzően nem telik be egy alkalomból. Ebben szintén át kell írni a dátumot! Írd ide, ez kinek a feladata!
TIPP: Ha használtok képeket vagy “sablon” fotókat, ide linkeld be azokat, amelyek relevánsak az adott folyamathoz. Pl. Canva/Dropbox/Drive
Aznapi teendők:
- Példa 1: Legyen feltöltve a vezeték nélküli fülhallgatóm ÉS a telóm
- Listázzatok minden fontos teendőt
Tapasztalatok:
- Példa 2: Jó időben menj csak ki, de fújó szélben nem ideális kint lenni
- Listázzatok minden tapasztalatot
Foglalási poszt ötlet
Foglalj időpontot a telefonos konzultációra: (DÁTUM HELYE)
Jó hírem van: mostantól tudsz jelentkezni a következő telefonos konzultációra! 15 percig csak veled foglalkozom. 🙂
Mi ez a telefonos konzultáció?
A [Cégnév] Klubtagságod része (azaz nem kerül külön pénzbe és semmilyen értékesítés nem zajlik ez alatt, csak téged segítelek) az időszakosan megszervezett telefonos konzultáció, amire előzetesen kell időpontot foglalnod.
Ha bekerülsz, akkor 15 percig csak a Tiéd a figyelmem.Telefonon keresztül kérdezhetsz bármiről, én őszintén válaszolok.
Külön listában (lásd a regisztrációs oldalon, az űrlap alatt) összeszedtem tippeket is arról, hogy mit érdemes kérdezned, hogyan javasolt felkészülnöd.
Mindezt azért alkottam meg, mert őszintén szeretném, ha a legtöbbet tudnád kihozni ebből a lehetőségből.
Hogyan történik az időpontfoglalás?
Bejelentkezés után az alábbi linken keresztül tudsz időpontot foglalni: [link helye] Miután lefoglaltad a neked is megfelelő időpontot az elérhető lehetőségekből, bekerülsz a naptáramba a megadott telefonszámoddal.
Amikor eljön az időpont, én foglak hívni, neked nincs semmi teendőd.
Dátum: (IDE JÖN A DÁTUM), NAP HELYE
Emlékeztető poszt, ha nem telt volna be magától
Hamarosan telefonos konzultáció – Te jelentkeztél már?
A [Cégnév] Klubtagságod része az időszakosan megszervezett telefonos konzultáció, amire előzetesen kell időpontot foglalnod. Ez benne van az előfizetési díjadban, nem kerül neked többletköltségbe.
Ide kattintva tudod megcsinálni az időpontfoglalást: [link helye]
Imádom a telefonos konzultációkat:1) Ilyenkor jellemzően a szabadban sétálok, ami nagyon feltölt és szuper érzés. 2) Imádom, hogy segíthetek nektek: sokszor komoly elakadásokat oldunk meg, gondolkodásmódot állítunk jó irányba
Talán hallhattad már tőlem: “A legrövidebb út A-ból B-be mások tudásán keresztül vezet.”
Szeretném lerövidíteni az utadat, de ehhez az időpontot neked kell lefoglalni. 🙂 Klikk: [link helye]
Egy gyors kedvcsináló: van most egy újfajta érdeklődőszerzési lehetőség, amit csak nagyon kevesen használnak. 😉
Ha tudásalapú (infótermékes) bizniszed van vagy esetleg országos szolgáltató vállalkozásod, akkor ezt jó eséllyel tudnád használni.
Foglalj időpontot és átbeszéljük közösen, hogy neked való-e az új formátum!
1 nappal előtte poszt, ha nem telt volna be magától
Holnap telefonos konzultáció – utolsó lehetőség időpontot foglalni
Ez csak egy gyors, baráti emlékeztető: a telefonos konzultáció holnap lesz, így ha még nem foglaltál időpontot, itt az idő cselekedni.
Legközelebb csak 1-2 hónap múlva lesz, szóval élj a lehetőséggel most.
Bejelentkezés után az alábbi linken keresztül tudsz időpontot foglalni: [link helye]
Miután lefoglaltad a neked is megfelelő időpontot az elérhető lehetőségekből, bekerülsz a naptáramba a megadott telefonszámoddal.
Amikor eljön az időpont, én foglak hívni, neked nincs semmi teendőd.
Dátum: 2020.01.23 9 és 16 óra között
TIPP: Linkelj bármilyen egyéb hasznos anyagot ide kollégádnak, ami a folyamatot támogatja.