Van egy kiváló terméked, ami szinte minden tekintetben jobb, mint a versenytársaké? Szuper, akkor most közösen megalkotunk belőle egy ajánlatot, aminek a segítségével kevésbé leszel kitéve az árversenynek és a még vacilláló érdeklődők közül is minél többet vásárlásra tudsz majd bírni.
Ebben a cikkben megtanítalak egy termékből ajánlatot formálni, néhány egyszerűen alkalmazható, sablonizált lépésen keresztül.
Nem kell hozzá kreatívnak lenned, nincs szükséged korábbi marketing tapasztalatra és akkor is menni fog, ha először csinálod.
Ráadásul igyekeztem minden igényt kielégíteni, így minden egyes pontban megemlítek olyan opcionális, haladó technikákat is, amik kapcsán a dörzsöltebb marketingesek, vállalkozók is elismerően fognak csettinteni.
Ha már harcedzett marketing titán vagy, akkor nyugodtan nézd meg a tartalomjegyzéket és ugorj az ajánlatkészítés lépéseihez!
A többieknek viszont hoztam egy kis felvezetőt is, hogy teljes legyen a kép. Kezdjünk is bele!
Az ajánlat a termékednek egy sokkal vonzóbb evolúciója, egy következő szint, amikor már nem csak egy „dolgot”, nem csak a konkrét portékát árulod.
Ajánlatosítás során egy szál termékből fogunk csinálni egy komplett ajánlatot, ugyanis a terméked nem egyenlő az ajánlatoddal.
A konkrét termék vagy szolgáltatás mindössze egy (vagy több, de sosem az összes) eleme a jó ajánlatnak és a többi nélkül pénzt hagysz az asztalon.
Elsősorban két fő indok miatt tudom neked jó szívvel javasolni az ajánlatosítást, vegyük sorra őket röviden és pörgősen.
Az ajánlatkészítés során több olyan lépésen is tudatosan végig fogunk menni, amik növelik a vásárlásaid számát.
Egész pontosan ezeket az általános lépéseket fogjuk konkrétumok segítségével elvégezni:
Ebből a 6 pontból a többség minden vállalkozásban alkalmazható és szerintem már a fentiekből is látszik, hogy valós pozitív hatást fejtenek ki a vásárlási hajlandóságra.
Ha Te is elvégzed ezeket a saját vállalkozásodban, neked is több vásárlód lesz ugyanannyi érdeklődőből, plusz költségek nélkül.
Tudom, hogy ezek nagy súlyú ígéretek.
Tarts velem kérlek és látni fogod, hogy grammra pontosan teljesíteni tudom őket. És nem üres „ötleteket”, hanem sablonizált, lépésről-lépésre követhető útmutatót adok neked, magyar példákkal.
Ha elvégzed az ajánlatkészítés során a fent említett stratégiai lépéseket, akkor annak egy máshol nem kapható, egyedülálló ajánlat lesz az eredménye.
Ez azért különösen hasznos, mert így kevesebb alkalommal fogsz vásárlót veszteni az árverseny miatt. Többé nem kell a legolcsóbbnak lenned, mert lesznek további ütőkártyák a kezedben.
Olyan aduászokat húzhatsz fel, amik a konkurensed paklijában soha nem voltak benne, mert Ő sosem vette a fáradtságot ahhoz, hogy képezze magát vagy egy picit is kreatívabb legyen. 🙂
Úgyhogy ha eddig érintett voltál az árversenyben, akkor az ajánlat készítés ebben is előrelépést fog nyújtani számodra.
Ha esetleg kételkedsz, hogy valóban ki lehet-e lépni az árversenyből, akkor mutatok neked egyből egy példát. Az onlinemarkaboltok.hu-ra fogunk egy hosszabb pillantást vetni, akik pár hónappal ezelőtt kerültek a látómezőmbe.
Éppen konyhagépeket vásároltam a lakásomba, amikor keresgélés közben rájuk akadtam.
Azt hiszem abban egyetértünk, hogy ha van árverseny által keményen érintett, nehéz piac, akkor a háztartási gépek abszolút beletartoznak.
Az Onlinemárkaboltok.hu csapata a legnagyobb multikkal versenyez, mint például a MediaMarkt, Extreme Digital, Auchan és bizony nem az ár segítségével. A legtöbb esetben azt tapasztaltam, hogy olcsóbbak a termékek a nagyobb cégeknél, jellemzően kb. 10e Ft-tal.
Ennek ellenére valahogyan mégis megcsinált 2018-an 2,7 milliárd forint árbevételt az Onlinemárkabolt Magyarország Kft, méghozzá úgy, hogy közben 46 kollégája rendesen be volt jelentve és év végén 70 millió forint osztalék került kifizetésre.
(Ezek nyilvános céginfós adatok, itt tudod őket Te is lekérni a cégnév alapján.)
Több éve növekednek, folyamatosan volt adózott eredmény és osztalék kifizetés a cégben – ezek olyan jelek, ami alapján érdemes odafigyelni a cégre és megvizsgálni mit is csinálhatnak jól.
Mi lehet a titok? 🙂
Biztosan nem csak ez áll a háttérben, azonban egy fontos szempont lehet a folyamatosan váltakozó, spéci ajánlatoknak a megléte.
Máskülönben hogyan is tudnának egy csont ugyanolyan termék esetében versenyezni az olcsóbb árakkal? Hisz egy MediaMarktban is megbízok, sőt, őszintén szólva még jobban is, mint egy kisebb magyar cégben.
Kell, hogy legyen valami plusz, ami miatt mégis őket választják ennyien.
Ha felmész az onlinemarkaboltok.hu-ra, akkor nagy eséllyel azonnal kiszúrod, hogy mi is lehet ez a plusz, én legalábbis egyből felfigyeltem:
Úgy tűnik, hogy minden egyes nap egy eltérő, spéci ajánlatot tesznek az ügyfeleik számára.
No persze nem kell megijedni, hogy akkor 365 különböző ajánlatot ki kell találnod, nem erről van szó.
Mivel nem rövid folyamat a háztartási gépek kiválasztása, többször is jártam a weboldalukon, többféle gép vásárlása miatt.
Látszólag hét szinte minden napján különböző, de bizonyos időközönként ismétlődő ajánlatot mutatnak.
A pontos logikát nem ismerem, de talán minden hétfőn ugyanaz az ajánlat lesz újra, aztán kedden jön egy második ajánlat, ami keddenként ismétlődik és így tovább.
Ez nem rossz ötlet, Te elsőre biztosan megvalósíthatod így.
Az ajánlatuk zseniális, a következő elemekből áll például a Szerencse Péntek:
A fentiek részletek a Szerencse Péntek nevű ajánlatban érhetőek el, ahogy néztem, bizonyos részei az ajánlatnak váltakoznak naponta, bizonyos részei maradnak. (Pl. a 7 év garancia mindennap része az ajánlatnak, ha jól láttam.)
Másnap (szombaton) is visszanéztem és akkor az egész hétvégére érvényes ajánlatot találtam:
Ezeken felül azonban vannak még további előnyök, amik az adott napi ajánlattól függetlenül mindig biztosítva vannak a vásárlónak:
Na most nézzünk meg egy konkrét példát, tegyük fel, hogy egy Whirlpool AKP 244 IX típusú sütőt szeretnénk vásárolni.
A cikk írásának idejében az Onlinemárkaboltokban 66.900 Ft-ba kerül, míg árukeresőn a legolcsóbb, de már megbízhatóbb cég az Extreme Digital, 58.990 Ft-ért.
Az árkülönbség kb. 8e Ft, de az alábbiakat csak az Onlinemárkaboltokban kapod meg:
Na most őszintén, nem éri meg azt a plusz 8.000 Ft-ot a fenti lista? 🙂
Ha csak a plusz garanciát nézed, szerintem nagyon csábító. Ha veszek 400-500e Ft-ért 4-5 különböző háztartási nagygépet, akkor én örömmel kifizetek még plusz 40-50e Ft-ot, cserébe azért, hogy 7 évig biztosan ne legyen velük gond.
És valószínűleg nem csak én érzem ezt így, 2,7 milliárd bizonyítéka van erre az Onlinemárkaboltoknak. 😉
Most, hogy bebizonyítottuk, nem csak az ár számíthat, nézzük is az ajánlatkészítés lépéseit!
Összegyűjtöttem számodra a leggyorsabban megvalósítható, legnagyobb eredményt biztosító elemeket az ajánlatkészítéshez.
Van 8 lépés, ami ha végigmész, meg tudod alkotni a saját ajánlatodat is.
Ha jobban szeretnéd videós formában fogyasztani a tartalmat, akkor itt találod videós formátumban ugyanazt, ami a cikkben le van írva:
Csapjunk is bele, kezdjük az első lépéssel!
Ez egy nagyon triviális elem, ez az, amit elsősorban árulsz. Mindig ebből kell kiindulni, hiszen ehhez fogunk keresni kiegészítő elemeket és megoldásokat.
Ha például személyi edző vagy, akkor ez a személyes órád lesz. Ha mondjuk online játékboltod van, akkor az értékesített termékeidre kell gondolni. Ha valamilyen online tananyagot árulsz, akkor az lesz majd a fókuszban.
Természetesen Rád van bízva, hogy egy konkrét terméket veszel alapul (mondjuk egy 4 alkalmas bérlet, amivel eljön hozzád az ügyfél és Te személyi edzőként segítesz neki) vagy pedig egy olyan ajánlatot hozol létre, ami mindent kompletten odaad a vágyott eredményhez.
Ha személyi edzőként az alakformálásban segíted az ügyfeleidet, akkor többféle elemből építkezve egy nagyobb csomagot is létrehozhatsz, ám ez még mindig nem lesz ajánlat, mindössze többféle termék egybe csomagolva:
A lényeg most még csak az, hogy ha többféle termékben, egy nagyobb csomagban gondolkozol, akkor önmagában ez még nem ajánlat, csak azzá tehető, ha a többi lépést is megcsinálod. 🙂
A második eleme az ajánlatnak egy vagy többféle ajándék, amit csak a vásárlóid kaphatnak meg.
Erre azért van szükség, hogy növeld a valós és látszólagos értékét is az ajánlatodnak.
A bónuszért nem kérünk plusz pénzt, ez teljesen ingyen adjuk a vásárlónak. (Később majd beszélek róla, hogy beépítheted az árba a költségét, hisz nem szeretetszolgálatként működik a vállalkozásod, de kommunikálni ajándékként kell a bónuszt.)
Előnyödre fog válni az a helyzet, hogy nagy eséllyel egyedi bónuszt fogsz kitalálni. Olyat, ami másnál nincs, nem kapható és ezáltal összehasonlíthatatlanná teszi az ajánlatodat.
Ha pedig nem teljesen ugyanazt árulod, akkor az árverseny által sem leszel olyan keményen érintve.
Szintén a malmodra hatja a vizet az is, hogy a bónuszoknak lesz értéke, így képes leszel árprezentációt használni.
Ez egy egyszerű modell arra, hogy az érzékelt értéket növeljük az érdeklődő fejében és később részletesen be is mutatom neked hogyan kell csinálni. (Egy külön pontot szenteltem ennek, de most csak megemlítettem.)
3 típusú bónusz szokott a legtöbbször előfordulni, sorra megmutatom neked őket és egyesével hozok magyar példákat is.
Például egy a termék vagy szolgáltatás eredményes használatához szükséges információt tartalmazó:
Ha bármilyen plusz hasznos érték, információ rendelkezésedre áll, akkor abból gyárthatsz digitális anyagot és így költségmentes bónuszt hoztál létre magadnak.
Megmondom őszintén, szerintem ez MINDEN VÁLLALKOZÁS esetében járható út!
Ha Te neked most nem jut eszedbe semmi, akkor tiszta szívemből biztatlak, erőltesd meg magadat jobban! J Minden bizniszben van plusz tudás, csak most még nem keresed eléggé.
Ha például alapból infóterméket árulsz (tehát digitális anyagot), akkor jó megoldás lehet kivenni belőle egy olyan részletet, amit eredetileg bele akartál rakni, de amúgy nem teszi hiányossá az ajánlatot.
Nagyon sok vállalkozónál látom, hogy bőven túl vannak tervezve érték szempontjából a termékeik, így ilyenkor könnyedén lehet ehhez a megoldáshoz nyúlni.
A vevőd így is úgy is megkapja majd a hasznos információt, mindössze a számodra előnyösebb tálalás mellet. 🙂
A második lehetőséged egy fizikai valójában létező terméknek a biztosítása ajándékként.
Itt érdemes odafigyelned arra, hogy lehetőleg minimális legyen a bekerülési költsége a terméknek VAGY építsd be az árba rendesen. (Ha erre van lehetőséged, bizonyos iparágaknál nincs.)
Ha tudatosan drágábbra áraztad a terméked árát és belefér, akkor nyugodtan kerülhet „sokba” is a bónuszod!
Tehát azon túl, hogy ne egye meg a profitodat, semmilyen szakmai indoka nincs annak, hogy alacsony legyen a bekerülési költsége.
Ha beépíted a fő termék árába, akkor kifejezetten ütős tud lenni az is, hogy megkapsz egy való világban tényleg több ezer vagy akár több tízezer forintot érő ajándékot!
A lehetőségek tárháza elképesztően széles, gyakorlatilag bármit adhatsz fizikai ajándékként. A szekció végén mutatok konkrét magyar példát is, de előtte igyekeztem egyszerűbb, sablonizálható ötleteket is összegyűjteni neked:
Az általános ötleteken túl jöjjön néhány példa, amivel magyar oldalakon találkoztam.
A harmadik lehetőséged egy kiegészítő szolgáltatásnak a biztosítása. Ez nem minden vállalkozás esetében könnyű, ám bizonyos esetekben lehet létjogosultsága.
Például a DO! marketing Klub bevezető kampányában minden éves előfizetést vásárló tag 30 / 15 perc személyes konzultációt kapott tőlem.
Ha kellően nagy az értéke a személyes segítségednek és a tranzakcióba belefér neked, akkor ez is lehet bónusz.
Fent említettem az UpTown Nyelviskola példáját is: egy Cadillaces élményutazást adtak ajándékba a bérletet váltóknak, ez is elég ötletes megoldás. 🙂
(Te kivel tudnál összeállni, mint partner, aki esetleg kedvezményes lehetőséget biztosít neked ehhez hasonlóra?)
Vagy ha emlékszel még, az onlinemarkaboltok.hu-nál több kiegészítő szolgáltatást is megkapsz a vásárlásoddal:
A kiegészítő szolgáltatások lehetősége nagyon erős, így javaslom, próbálj meg gondolkozni rajta, miként tudod megvalósítani.
Nem muszáj az itteni ötletekből kiindulnod, azon törd leginkább a fejed, hogy az ügyfeleid számára mi lenne az értékes és azt add oda!
Adja magát az a lehetőség, hogy Te magad legyártod őket (ha digitális) vagy egyszerűen csak megveszed a bónuszokat.
Azonban van egy ennél szerencsésebb megoldás is, ahol ugyanúgy értékes bónuszokat tudsz felkínálni, azonban nem kell vele túl sokat dolgoznod.
Megkereshetsz olyan keresztmarketing partnereket, akiknek ugyanaz a célközönsége, mint a Tiéd és kérheted az Ő segítségüket.
Ez neked azért jó, mert kapsz bónuszokat, de nem kellett vele dolgoznod, Ők pedig ingyen (vagy pici költség mellett) érdeklődőhöz juthatnak.
Ha például ismersz olyat, akiről tudod, hogy a letölthető csalija, ebookja, egy előadásvideója, egy könyve, magazinja nagyon ütős, akkor próbálj meg megállapodni vele.
Adja oda neked ingyen és cserébe az érdeklődőid megismerhetik Őt és pozitív benyomás esetén nyilván vásárolni is fognak tőle.
Ezt konkrétan meg is valósítottuk az előző vállalkozásom keretében az Online Katapulttal. Az Online Vevőszerzés Műhelytitkai nevű konferenciánkon a következő bónusz lehetőséget kínáltuk fel:
Megegyeztünk Pongor-Juhász Attilával és a Kreatív Kontroll csapatával. Előbbi egy hangoskönyvet adott ajándékba, míg utóbbi egy fizikai magazint. Az ügyfelek úgy érezték, milyen sok bónuszt kapnak, a partnerek pedig érdeklődőket szereztek.
Szintén egy jó megoldás lehet az, ha a partnerednek a csaliját email cím megadásáért cserébe éri el az ügyfeled, így a partner még motiváltabb lesz az együttműködésben, hisz a felépített vevőszerzési rendszerén végig mehet az új érdeklődő (persze ha van ilyen).
Nem „csak úgy” megismerik majd új potenciális vásárlók, hanem tudatosan minél nagyobb arányban vásárlót gyárthat magának. Ezt leginkább haladó partnerekkel tudod megvalósítani, de velük jól működhet.
Bizonyos esetekben jó ötlet lehet bónuszként felkínálni az adott vásárlásból egy jóváírást.
Ha pl. valaki vesz egy 100e Ft értékű ruhát nálad, akkor a vásárlás 15%-át jóváírod a törzsvásárlói kártyáján, amit a következő vásárlás alkalmával kedvezményként levonsz a végösszegből.
Jellemzően ez akkor látszik értékesnek a vásárlóid szemében, ha nagyobb értékű vásárlásról van szó. Egy 5.000 Ft-os terméknél nem üt akkorát. 🙂
Kisebb értékű termékek esetében nem biztos, hogy előre kommunikálnám, inkább eltenném az utánkövetési rendszer “meglepetésének”.
Azaz ha valaki vásárolt tőled mondjuk 6 hónapja, akkor keresd fel emailben és adj neki egy határidős kupont az előző vásárlásának bizonyos százalékáról.
Van két lehetőséged, amivel egy picit még izgalmasabbá (és logisztikailag könnyebben teljesíthetővé) teheted a bónuszokat.
Az egyik a bónuszok darabszámának a limitálása. Például mondhatod azt, hogy csak az első xy db vásárlónak jár valami.
Én is így jártam el a Klubnyitás mellé járó személyes konzultáció kapcsán, csak az első 25 vásárlónak járt 30 perc személyes segítség. Aztán utána még 10 főnek 15 perc.
Pont el is fogyott mind a 35 csomag. 🙂
A darabszám limitálása előnyös amiatt, mert egy picit sürgeti az embereket, főleg ha látják, hogy fogynak a helyek. Nem akarnak majd késlekedni, túl sokat gondolkodni.
A másik lehetőséged a bónuszok kapcsán az, hogy választhatóvá teszed őket. Ekkor felkínálhatsz 3-4 db relatív költségesebb bónuszt is, hiszen nem kell mindegyiket finanszíroznod.
Pont így csinálta Szakasits Adél is (szakasitsadel.hu), akinek nemrég találkoztam egy rendezvény hirdetésével:
Vagy a már korábban említett ügyfelem, a LillaFitt is választható bónuszokat kínált, talán emlékszel még:
Sok sikert kívánok a bónuszaid megalkotásához, megszerzéséhez, nem kevés meló, de annál jobban megéri majd. 🙂
A harmadik eleme az ajánlatodnak egy garancia, amivel csökkenteni tudod a vásárlásnak a kockázatát, bizonyos esetekben akár teljesen kiküszöbölve a csalódás lehetőségét.
Az ügyfelek imádnak kifogásokat gyártani amikor meglátják az ajánlatodat és a sok félelem közül a legnagyobb a pénzük elvesztése.
Valljuk be, jogosan, hiszen akadt előttünk és jönni fogunk utánunk is morálisan ingoványos talajon lépkedő cég.
Olyan vállalkozók és vállalkozások verték már át, húzták le és csőbe az ügyfeleket, akikhez nekünk semmi közünk, mégis az általuk kialakított csalódások után kell elnyerjük a vásárlók bizalmát.
Ehhez az egyik legjobb eszköz egy erős garancia létrehozása.
Manapság már nem igazán létezik olyan cég és ajánlat, aminek ne lenne része a 100%-os pénzvisszafizetési garancia, így Te sem tudod megspórolni ezt a lépést, ha versenyképes szeretnél lenni.
Alacsony költségű (pl. digitális anyagok) esetén könnyedén tudsz nagylelkű lenni, hisz nem igazán kapcsolódik költséged vagy csak minimális egy visszafizetéshez. Itt nem is érdemes sokat malmozni rajta, egyszerűen csak legyen és kész. 🙂
Ha viszont valamilyen fizikai terméket árulsz, akkor ott nehezebb a dolgod, ám így sem lehetetlen a történet.
Például láthattad, hogy az Onlinemárkaboltok is 90 napos visszavásárlási garanciát kínál, bizonyos feltételek teljesülése esetén (a terméknek bontatlannak kell lennie).
Gondold végig Te is, hogy a fizikai terméked esetén milyen feltételek mentén tudod biztosítani a pénzvisszafizetési garanciát.
Akár egy pici rizikót és plusz munkát is bevállalhatsz a garancia kapcsán (nyilván például az Onlinemárkaboltosok sem örülnek, ha ingyen vissza kell szállítaniuk egy terméket, ezzel meló lesz), mert a jó vásárlók számára kifejezetten pozitív élményt okozol majd.
Ne a trollokra optimalizálj, tehát ne azért nyújts kevesebbet a jó vevőidnek is, mert félsz, hogy páran visszaélnek vele.
Inkább indulj el egy ütős garanciával és HA előfordul bármilyen negatív esemény, amelyben úgy érzed, hogy kihasználtak, akkor alakíts a rendszeren.
Gondold majd végig, miként tudnád az etikátlan visszaélést akár kizárni vagy minimális szintre szorítani.
Elképzelhető, hogy egy-két finomítással véget vethetsz a potyázásnak, közben pedig plusz értékkel szolgálhatod a vásárlóid 99%-át.
Ha veszed a bátorságot ehhez, akkor létrejön egy jól kommunikálható, ütős érv arra, hogy miért melletted tegyék le a voksot a vásárlók!
Egyszer feljött a DO! marketing Közösség Facebook csoportjában, hogy egy marketing kivitelező mire tud garanciát vállalni. Az eredményekre nem minden esetben, hisz arra korlátozott a ráhatása.
Azonban a megtérülésen túl is vannak olyan fontos elvárások, igények az ügyfél részéről, amire lehet garanciát vállalni.
Ilyenek például a következők:
A fentiekre mind van ráhatásod (talán a grafikusos az egyedüli kérdőjeles, de a való életben azt tapasztalom, hogy ez nem olyan nagy probléma jó ügyfélnél), ezért garanciát is tudsz rá vállalni.
Gondold végig: nálad milyen részletekkel kapcsolatban van frusztráló, sokszor beteljesítetlen igénye a vásárlódnak?
A marketingkivitelezés világában az említett példák valós fájdalompontok. Nagyon bosszantó, hogy nem éred el a partnert, pedig fut a kampány és épp valami eltörött.
Zavaró, hogy megbeszéltetek egy határidőt, de nem tartja és rúgdosni kell a valagát.
Ezek olyan apróságok, amiket ha előre kommunikálsz ilyen garanciás formában, akkor nagy mértékben emelni fogják a bizalmi szintet közted és az érdeklődő jelölt között.
Egy másik kérdés, szintén a garancia témában merült fel a Közösségben:
Itt is ugyanígy azt a megközelítést javasoltam, hogy a beteljesítetlen, de amúgy teljesíthető igényekre vállaljon garanciát Ákos. Nagyjából ezeket írtam (és amúgy a többi hozzászóló is egyből ezeket mondta):
Még egy gyors példa, hátha beindítja az agytekervényeidet:
Az Onlinemárkaboltoknál bizonyos szállítási mód mellé jár egy „cipővédőt húzunk és nem koszoljuk össze a lakását” plusz érték.
Ez is egy valós probléma, ami szerintem zavaró a házhozszállítások kapcsán.
Nincsen kedvem felcipelni egyedül, de közben azt sem akarom, hogy a kötelezően szükségesnél többet kelljen takarítanom utána.
Épp ezért akár ezt is lehetne garanciaként vállalni: „Nulla fölösleges kosz garancia – Kollégáink cipővédőt fognak húzni, mielőtt belépnek a lakásába, így az ilyenkor elkerülhetetlen poroláson túl Önnek semmilyen plusz takarítani valója nem keletkezik.”
Most már kaptál jónéhány szuper példát a garanciákra, szerintem létre tudod hozni a sajátodat is.
Egy a lényeg: a pénzvisszafizetési garin túl gondold végig, melyek a sokszor félelemként megjelenő beteljesítetlen, de amúgy odafigyeléssel megvalósítható igények az ügyfeleid fejében!
Erre kínálj megoldást és kész van az, amit garanciaként kommunikálhatsz!
Az ajánlatod negyedik eleme a limitáltság. Ennek a célja mindössze az, hogy legyen valamilyen mesterségesen létrehozott sürgetés a vásárlásra, máskülönben „örökké” tudná halogatni az ügyfél a döntést.
Több lehetőséged is van – akár egymással kombinálva – arra, hogy sürgetőbbé tedd a vásárlást, mindjárt mutatom is őket.
Szerintem a leghatékonyabb eszköz (és talán az ajánlat összes eleme közül a legfontosabb, de az biztos, hogy az egyik legfontosabb) a határidő alkalmazása a bevételeid növelésére.
Mit jelent pontosan?
Azt, hogy egy bizonyos ajánlatodat csak az általad megszabott határidőig lehet megvásárolni, utána teljesen megszűnik az ajánlat (soha többet nem kapható) vagy egy ideig nem vásárolható.
Miért működik nagyon jól?
A fenti képen a DO! marketing Klub bevezetési kampányának a megrendeléseit látod. Összesen 175-en fizettek elő a Klubra és a megrendelők közül 79 db az utolsó napon érkezett. Közülük is 42-en este 19:00 és 23:59 között. 🙂
Nagyon jó élmény, amikor a kampányod utolsó napján bármikor csekkolod az emailjeidet a mobilodon, mindig csak nő a megrendelések száma. 🙂
Ezt tudja a határidő, ráveszi a halogatókat arra, hogy döntsenek. Ha bármikor, bármeddig meg lehetne vásárolni egy ajánlatot, akkor az egyébként megnyerhető ügyfeleid egy része sosem venné meg, mert „Ej, ráérünk arra még”. 🙂
Ha valamilyen oknál fogva nem tudod úgy megvalósítani a határidőt, hogy megszűnjön a vásárlási lehetőség, akkor még mindig tudod használni kisebb hatásfokkal, de még mindig igénybe véve az előnyét:
És akár kombinálhatod is a fenti kettőt. (Vagy mind a hármat, tehát határidő után jóideig nem kapható ÉS drágább lesz legközelebb ÉS nem járnak mellé majd a bónuszok.)
Arra figyelj oda, hogy mindenképp erősen kommunikáld a határidő tényét és a következményét! Jeleníts meg visszaszámlálót az oldalon (fenti kép), írd ki alá, hogy mi fog történni utána és többször térj ki rá az emailes, közösségi médiás kommunikációdban (lenti képek) is!
Valami hasonlóhoz tarthatod magad a határidő kommunikálása terén:
• minden pillanatban legyen kint az értékesítési oldalon a visszaszámláló és írd is ki a következményt
• legalább 2-3 helyen említsd meg az értékesítési oldalon a határidőt (a visszaszámlálót is elhelyezheted 2-3x)
• a határidőhöz közeledve (mondjuk a kampányod felénél) említsd már meg emailben és a közösségi média oldalaidon is
• az utolsó 3-4 napban minden emailedben és közösségi média posztodban röviden utalj rá
• az utolsó 2 napban már legyen jelentős gondolat a kommunikációdban a határidő közeledte és az elmulasztásával járó következmény
• az utolsó napon szinte már csak erről beszélj: már ne hozz be feltétlenül új érvet, azokat előtte kellett elmondani. Most már csak a határidőre emlékeztesd az ügyfeleket és foglald össze felsorolás szerűen, hogy miről fog majd lemaradni
Szintén jó eszköz lehet a rendezvényeknél rendszeresen alkalmazott időszakos áremelési technika.
Ezzel „mini határidőket” hozhatsz létre és apropód keletkezik a kommunikációra.
Természetesen ez akkor tud jól működni, ha a különböző áremelési időpontok között további, újabb kommunikációt folytattál, tehát folyamatosan „újratermelted a vacillálókat.”
Így az áremelés jó ok lesz a vásárlási döntés meghozatalára azoknál, akik már erősen gondolkodnak az ajánlatodon.
A harmadik lehetőséged egy erős limitáltság érzés kialakítására az, ha csak fix darabszámú vásárlót tudsz kiszolgálni és élőben mutatod a szabad helyek számát.
Ekkor amint közeledsz a „teltház” felé, elkezdheted egyre erősebben kommunikálni és így még több billegő érdeklődőt tudsz rávenni a vásárlásra, hisz le fog maradni ha nem dönt.
Ez akkor lehet előnyös megoldás, ha például a kapacitásaid végesek.
Személyi edzők, coachok, pszichológusok, masszőrök, bármilyen egyéni munkát igénylő szakember hatásosan élhet ezzel a lehetőséggel.
Sőt, igazándiból még terméket értékesítő vállalkozás is használhatja ezt a megoldást! Mondhatod azt, hogy csak 20 db van egy spéci ajánlatból, amit anyák napjára állítottál össze.
Vagy, hogy már csak az utolsó 39 db termék van a raktárban és többet nem rendelsz ebből, ez most az utolsó lehetőség, hogy megvásárolják.
Előfordulhat olyan helyzet, amikor egy ajánlatod muszáj, hogy folyamatosan elérhető legyen.
(Tehát nem infótermékes vállalkozásod van, ahol mondjuk 2-3 havonta kampányolsz egy terméket, ami utána megy a széfbe és nem kapható egy ideig.)
Ebben az esetben két út közül választhatsz:
Először is, mit nevezünk relatív határidőnek?
Csinálhatsz olyan ajánlatokat is – jellemzően automatizált értékesítési folyamatokban – ahol a feliratkozás időpontjához képest 24-72 óráig (vagy ha úgy logikus, akár még tovább) érvényes csak az ajánlatod.
Ezekben az esetekben valahogyan technológiailag képesnek kell lenned lekezelni azt, hogy ne lehessen élni az ajánlattal többet.
Attól függően, hogy milyen email küldő szoftvert használsz, utána kell járnod a megoldási lehetőségeknek.
Ha SalesAutopilotot használsz, van egy “fél pontos” megoldásom, amit megosztok veled. Azért adnék csak rá fél pontot, mert nem 100%-ig tökéletes – ki lehet játszani ha valaki nagyon akarja -, de cserébe igazán egyszerű megvalósítani.
Relatív határidő megvalósítása SalesAutopilotban:
a) Használj határidős landing page-t. A határidős landing page-nek állíts be a feliratkozástól (vagy bármilyen más időpont típusú mezőhöz képest) 24 órás határidőt.
b) A határidő előtt megnyíló landing page tartalmában helyezd el ezt a kódot:
<script>
window.location.href = "https://weboldalad.hu/ajanlat-oldal";
</script>
c) A határidő után megnyíló landing page tartalmában helyezd el ezt a kódot:
<script>
window.location.href = "https://weboldalad.hu/lejart-a-hatarido-oldal";
</script>
Ezzel azt érted el, hogy a határidő előtt még megjelenik az emailből kikattintva az ajánlati oldal, utána viszont már a “lejárt” oldal jelenik meg. Ez a megoldás nem 10000%-ig tökéletes, mert ha kimásolja az értékesítési oldal URL-t, akkor az alapvetően nem csak 24 óráig fog neki működni… Ez tény. Viszont ha az emailből később kattint ki, akkor már nem fogja látni az oldalt.
Ha most csinálsz először ilyet, akkor nyugodtan indulj el ezzel a megoldással. Ha beválik, működik, lesz több időd és pénzed, akkor pedig akár egy profi SAPI kivitelező segítségével tudsz majd olyan rendszert létrehozni, ami teljesen kijátszhatatlan. 🙂
Az ötödik lépés az, hogy ha módodban áll, adj nevet az ajánlatnak.
A név lehet általános vagy éppen az ajánlatod apropójához is kapcsolódó, mutatok példákat.
Itt láthatod például a Hölgyelőny nevű, intimtölcséreket árusító előző vállalkozásomnak egy ajánlatát:
Ez itt pedig még az Online Katapult idejéből származó karácsony villámkampány:
A hatodik lépése az ajánlatodnak az árprezentáció.
Ez annak a folyamata, ahogyan a látogatók elé tárod az ajánlatod árát.
Ha csak eléjük löknéd a forintokat, talán úgyis megvennék, ám kihagynád annak a lehetőségét, hogy úgy érezzék, jóval többet kapnak a pénzükért.
Az áprezentáció során tételesen felsorolod, hogy mit is fog kapni a vásárló és mindegyiknek adsz egy forintosított értéket.
Legtöbbször a bónuszok esetében tudod ezt megcsinálni ügyesen, akár hosszabb formátumban is.
Itt láthatsz erre egy példát még egy korábbi konferenciából:
És ezután a megrendelem gombnál is újra fel van tüntetve az össz érték:
Még egy példa, ahol az összérték fel van tüntetve, de tételesen nincs (pedig lehetne):
Ma már úgy csinálnám, hogy a felsorolási pontok mellé odaírnám a kapott értéket is. J
Itt egy másik példa, ahol szintén nem volt tételesen felsorolva a kapott érték forintban, de a végén az összérték igen:
Amikor Te csinálod az árprezentációdat, akkor írd ki ugyanígy az összes elemét az ajánlatnak, kötőjellel a végére pedig a forintban kifejezett értéket is. A végén add össze őket, majd írd ki, hogy „helyett csak xxxxx Ft”.
Nyilván itt nagyon fontos odafigyelni arra, hogy ne csinálj magadból bohócot, tehát valós értéket írj a bónuszok mellé.
Olyan árakat, amikért valóban el tudnád adni. Nem probléma, ha nem jön ki 10x nagyobb érték, nem az a cél.
Mivel hosszútávon működő, etikus vállalkozást szeretnél felépíteni, így fontos a hiteled. Ehhez pedig muszáj a realitások talaján maradni, hidd el, hosszútávon megéri majd. J
Ha elvégezted az árad prezentálását, a végeredmény az az érzés lesz az érdeklődőben, hogy „hmm, tényleg mennyi mindent kapok és csak ennyibe kerül…”.
Ha a terméked kapcsán értelmezhető a részletfizetés (pl. többe kerül, mint 50e Ft), akkor egy jól működő megoldás tud lenni.
Az Online Katapultnál több kampányban is kihasználtuk ezt a lehetőséget (élő rendezvénynél, drágább infóterméknél) és mindig éltek vele az ügyfelek.
Egy példa élő rendezvényről:
A vásárlások 10-20%-a részletfizetés volt, ami azért nem elhanyagolandó tétel.
(Nem tudni persze teljes bizonyossággal, hogy ha nem lett volna részletfizetés, a vásárlók hány százalékát vesztjük el.)
Ráadásul ahogyan haladunk előre az időben, a részletfizetés megvalósítása egyre könnyebbé és tehermentesebbé válik.
Már a fenti példában is bankkártyás részletfizetést csináltunk, tehát nem az ügyfélre volt bízva, hogy fizet-e vagy sem (pl. átutalással).
Persze minden rendszer kijátszható, ha pl. nem tesz fedezetet a bankkártyára, akkor nem lehet beszedni az összeget.
Ám ez nem volt jellemző, 95% körül alakult a részletfizetés második alkalmának a sikere.
Ha valamilyen nagyon drága fizikai terméket árulsz, akkor lehetséges, hogy érdemes valamilyen bankon keresztül intézni a részletfizetést – mert ez esetben neked nincs kockázatod – azonban egyéb esetekben teljesen oké tud lenni a bankkártyás részletfizetés is.
Manapság már a SimplePay is tudja ezt a funkciót, így neked csak integrálnod kell fizetési módként a megrendelési rendszeredbe.
Használhatsz akár SalesAutopilotot is és akkor semmilyen fejlesztési feladatod nincs, elég csak összekattintgatni a dolgokat.
Amennyiben a részletfizetés mellett döntesz, javaslom, hogy tedd némileg drágábbá a több alkalmas fizetést.
Legyen mondjuk 10-20%-kal drágább így a terméked vagy szolgáltatásod, így a vacillálók inkább egy összegben fognak fizetni.
(Ami azért jó neked, mert csökkenti a kockázatodat.) Csak az választja majd a részletfizetést, aki tényleg rá van szorulva.
Ez az utolsó pont nem kizárólag a bankszámládat fogja táplálni, hanem elsősorban inkább a szívedet. S eközben lehetőséged lesz arra is, hogy a potenciális ügyfeleid támogatását is elnyerd.
Ez utóbbi egy lényeges szempont tud lenni, ugyanis sokan feltartott kardokkal közelednek feléd.
Ha azt látják, hogy manapság nem túl gyakori módon egy nemes ügyet is támogat a vállalkozásod a befolyt bevételből, akkor némileg lejjebb engedik a fegyvert.
Ha támogatsz egy értékes célt, nem feltétlenül a kifogásokat és a hibákat keresik, egy fokkal elnézőbben közelednek. Főleg akkor, ha Ők maguk is egyetértenek az ügyeddel és erre azért van esély.
Erre a legegyszerűbb mód az, hogy ha az ajánlatból befolyt bevételnek vagy fix forintos részét vagy egy bizonyos százalékát felajánlod jótékony célra.
Szendrei Ádám például a könyvén keletkező teljes profitot jótékony célokra adományozza el, itt láthatod erről a kommunikációját:
Szintén jó példa egy ügy támogatására a LifeTild RED és PINK nevű kampánya.
Előbbiben egy mentőautó vásárlását támogatták, míg utóbbiban a mellrák elleni harcot.
Elképzelhető, hogy sem a Te, sem az én vállalkozásom nem fog tudni 20 és 40 millió forintot adományozni, azonban ez még nem azt jelenti, hogy ne tudnál tanulni a példából. 🙂
Járható út lehet még esetleg az is, ha nem pénzt adsz, hanem konkrétan megvásárolsz eszközöket, esetleg elvégzel – akár a csapatoddal közösen – valamilyen kiegészítő tevékenységet.
Példa:
Másold ki a lenti felsorolást egy külön dokumentumba (ajánlom a Google Drive-ot) és kezdj el dolgozni a saját ajánlatodon.
Minden elismerésem, hogy idáig eljutottál! Több, mint 6.000 szón rágtad végig magad és talán már neki is kezdtél az ajánlatod megalkotásához – legalább fejben.
Remélem, hogy sikerült neked is segítenem az ajánlatod elkészítéséhez, sőt, bízom benne, hogy láthatom is majd a kihívás keretében a megoldásod. 🙂
Ha bármilyen kérdésed felmerül, akkor ne habozz feltenni a DO! marketing Klub előfizetők Facebook csoportjában!
Sok sikert kívánok az ajánlatodhoz!